Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Accounts met 0 berichten verwijderen na x tijd
24
17%
Pas in de kantine na y berichten
2
1%
Allebei
30
22%
Geen van beide (de nulposters zitten me niet in de weg)
82
59%

Totaal aantal stemmen: 138

Nanna

Re: Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Bericht door Nanna »

Rami schreef: 17 okt 2022, 17:10 Waar gaat het nu eigenlijk echt over?
Ik heb werkelijk waar geen enkel idee. Ik dacht eerst dat het aan mij lag. Maar dat bleek niet zo te zijn. Waar het dan wel aan ligt?
Ik stel voor om met een schone lei te beginnen. We gaan gewoon uit van ieders beste bedoelingen.
Alleen liever geen verdachtmakingen meer richting modteam. Iedereen mag in de modhoek komen loeren, tijdelijk of definitief. Niks is verborgen. Als je wat wilt vragen of weten, barst los.
Mods zijn ook forummers die het hier gewoon leuk willen hebben.
Hewi
Posts in topic: 46

Bericht door Hewi »

Maar hou het daar dan ook nanna , ik weet zoals nu zolangzamerhand niet meer wie nu voor wie spreekt.

Er zijn geen verdachtmakingen geweest behalve wat nare steken onder water die uitgelegd werden en sorry voor werd gezegd .

Hou gewoon van alle kanten es op.

De helft van dit forum denk ik wil helemaal niet in die mod groep en heeft niet eens iets daarover te vertellen.....slecht een kleine hoeveelheid wat nu gierend uit klauwen loopt.

Gaan we nu eten?
Groetjes Heidi

Afbeelding
Rami
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Ik ben een allesvreter

Bericht door Rami »

Nanna schreef: 17 okt 2022, 17:18
Ik heb werkelijk waar geen enkel idee. Ik dacht eerst dat het aan mij lag. Maar dat bleek niet zo te zijn. Waar het dan wel aan ligt?
Ik stel voor om met een schone lei te beginnen. We gaan gewoon uit van ieders beste bedoelingen.
Alleen liever geen verdachtmakingen meer richting modteam. Iedereen mag in de modhoek komen loeren, tijdelijk of definitief. Niks is verborgen. Als je wat wilt vragen of weten, barst los.
Ja, mee eens. Maar een schone lei kan pas als er geen oud zeer meer is, denk ik. Anders steekt het toch weer een keer de kop op.
Afbeelding
thom
Posts in topic: 11
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Nanna schreef: 17 okt 2022, 17:18
Beste idee van deze dag. :ok:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Marc

Bericht door Marc »

Ik vind in elk geval dat de moderators niks verkeerd gedaan hebben en ik verwijt werkelijk niemand iets. Ik ben super blij dat het forum er nog is en mijn hele stukje begon puur en alleen over deze poll. Die ik ook al niemand kwalijk neem. Ik zei verder niet dat de moderators de poll stuurde plus ik begreep van Nanna dat ze dacht dat ik haar verweet dat Tineke weg was. Ook al niet. Later werd ik er wel bij mijn haren bijgesleept als respectloos en ondankbaar en had ik geen recht om gevoelig te reageren. Daar was ik de draad al helemaal kwijt. Dat ging door en door. Dus toen zei ik dat ik deze verharding dus precies niet prettig vind. En dat liep alweer helemaal uit de hand.

Mijn excuses als ik alles zo verkeerd verwoord heb dat het op een emmer stront leek naar de moderatoren maar niks van dat was mijn intentie. Rechtzetten met veel uitleg lukt ook al niet en ik heb nu het gevoel dat het sowieso verkeerd af gaat lopen met alles wat ik zeg dus ik ga lekker even met pauze. Niks weg. Niet boos maar ik heb gewoon niks meer te zeggen. Meer uitleg kan ik niet geven momenteel en ik begrijp het nog steeds niet. Plus ik vind eerlijk gezegd ook dat ik liever vragen beantwoord dan een set verwijten krijg. Daarop kan ik nauwelijks meer dan heb ik niet gezegd en bedoel ik niet. Dat is een gebed zonder einde als dat niet geloofd wordt.

Deze hele situatie is in elk geval een kant op gegaan waar ik zelf nooit heen wilde en die ik ook nooit bedoelde.
Nanna

Bericht door Nanna »

Hewi schreef: 17 okt 2022, 17:24

De helft van dit forum denk ik wil helemaal niet in die mod groep en heeft niet eens iets daarover te vertellen.....
Nee dat is niet waar. Je hebt daar wel wat over te vertellen. Alles zelfs. Als je twee uur lang mod wil zijn en in die groep wil kijken dan kan dat. Word je voor twee uur opgetuigd en gefêteerd, compleet met gebak :LOL: Wil je twee weken, ook goed.
En dan kun je precies zien welke complotten er gesmeed worden om dit forum om zeep te helpen :mrgreen:
Marc

Bericht door Marc »

Weet je wat grappig is. Ik heb nooit ook maar het idee gehad dat er zoiets als een modteam was. Kun je nagaan. Wist niet eens dat er een modhoekje was. Achteraf wel logisch maar nooit wat van gemerkt. En zand erover vind ik prima.
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 17 okt 2022, 17:30

De helft van dit forum denk ik wil helemaal niet in die mod groep en heeft niet eens iets daarover te vertellen.....
Nee dat is niet waar. Je hebt daar wel wat over te vertellen. Alles zelfs. Als je twee uur lang mod wil zijn en in die groep wil kijken dan kan dat. Word je voor twee uur opgetuigd en gefêteerd, compleet met gebak :LOL: Wil je twee weken, ook goed.
En dan kun je precies zien welke complotten er gesmeed worden om dit forum om zeep te helpen :mrgreen:
Dat laatste denkt volgens mij niemand 😉
Nanna

Bericht door Nanna »

Mooi. Vragenrondje en dan aftikken met de hamer.
En dan koffie!
Hewi

Bericht door Hewi »

Nanna schreef: 17 okt 2022, 17:30

En dat is dus wat verkeerd lezen of verkeerd opschrijven inhoud.
Ik bedoelde met mijn niks over zeggen dat de helft niet eens commentaar heeft of had. ( en ik lees nog steeds geen verdachtmakingen beschuldigingen etc ) gewoon allemaal wat langere tenen. Niks wat hl vreemd is toch ?
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Nanna schreef: 17 okt 2022, 17:37 Mooi. Vragenrondje en dan aftikken met de hamer.
En dan koffie!
Wijn!
Groetjes Heidi

Afbeelding
thom
Posts in topic: 11
Honden: 1
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Hewi schreef: 17 okt 2022, 17:42
Nanna schreef: 17 okt 2022, 17:37 Mooi. Vragenrondje en dan aftikken met de hamer.
En dan koffie!
Wijn!
En bier. :pffff:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Random
Posts in topic: 12

Bericht door Random »

Sekreetje schreef: 17 okt 2022, 17:05
Hewi schreef: 17 okt 2022, 16:28
EchoMira schreef: 17 okt 2022, 16:24 Ja, oooh we zijn allemaal zo gevoelig. Maar de mods hebben het maar te vreten dat ze gewoon als achterbakse drammers weggezet worden.

Guess what...wij voelen ook dingetjes.

En nee, je hebt geen recht op een subtiele aanpak als je die zelf niet voor een ander over hebt.
Of misschien werd dat te gevoelig opgepakt?
Ik geloof niet dat marc of manuma " jullie" als drammers weg heeft gezegd

En met gevaar dat ik me op heeeeeeel glas ijs begeef, spreek je namens alle mods of zo?

Ik denk dat iedereen een verschillende mening heeft en dat het mooi is dat bijvoorbeeld marc dat nog probeert uit te leggen, waarom moet je dat zo hard terug kaatsen?
En de mensen die aangeven dat ze het vinden verharden hier zijn volgens mij niet de mensen die het zelf niet subtiel aanpakken. Ik heb Manuma nog nooit op een ongenuanceerd trappen kunnen betrappen en ook Marc komt zelden hard uit de hoek. En als dat wel zo is dan is daar al een hele goed onderbouwde discussie aan vooraf gegaan.

En juist mensen al Marc en Manuma lees ik graag. Die brengen balans vind ik. En aan de andere kant dan een scherpe observatie van bv. EchoMira of even advocaat van de duivel spelen is ook prettig. Maar juist dat evenwicht was zo lekker en dat zie ik nu zo weinig.

Maar hé, da's mijn gevoeltje hè. En als blijkt, na een topic als dit, dat weinig mensen dat herkennen dan ben ik gewoon niet meer de doelgroep van dit forum en dat is ook dikke prima.
Echt wel. Je bent echt wel de doelgroep! :flower:
EchoMira
Posts in topic: 36
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik ga er niets meer over zeggen. Ik mag kennelijk mijn gevoel niet uiten en mijn verwijten niet uitspreken maar de rest wel.
Prima. Maar iets anders heb ik domweg niet te melden.

Zand er over. Hele kiepwagens vol zand. Over jullie allemaal. Ik stop er precies nul energie meer in.
Hewi

Bericht door Hewi »

Edit: laat ook maar gewoon.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Sandra&co schreef: 17 okt 2022, 17:59
Marc schreef: 17 okt 2022, 15:32
Sandra&co schreef: 17 okt 2022, 15:14 Ben ik zo afgestompt dat ik die algemene verharding niet zie? Veel mensen zijn recht voor z'n raap en sommigen zijn niet zo goed in subtiele berichten typen, maar over het algemeen zie ik weinig geks? Maar nogmaals, misschien ben ik wel afgestompt :oeps:
Nee denk niet dat jij afgehard bent. Maar jij las of leest Maart totaal anders dan ik. En je gaat niet in op wat ze wil zeggen en wat ik lees maar wijst haar op wat ze verkeerd doet of ziet of moet doen.(...)
Ik ben de discussie ook een beetje klaar maar deze wil ik graag nog verduidelijken :mrgreen:

Ik had niks tegen Maart voor dit allemaal begon. Maar keer op keer kwam van haar kant de boodschap dat ze niks begreep en hoe raar ze het allemaal vond lopen. Daarop heb ik zo goed mogelijk antwoord gegeven. Dacht ik.
Daarop bleef ze zich echter nog steeds afvragen waar het allemaal over ging en wat haar ideeën en gevoelens er over waren. Dáarop heb ik haar gevraagd mee te lezen in de modhoek zodat het allemaal misschien wat duidelijker werd. Zich aanmelden in de modhoek ging ze niet doen (geen idee waarom niet), maar ze had nog steeds onderbuikgevoelens ("kennelijk kun je het allemaal pas begrijpen als je in de modhoek zit" - vrije quote, maar deze boodschap was het) en ging door met aannames en het verwoorden van onderbuikgevoelens waar de sfeer bepaald niet beter op werd. Onderbouwd door 100% niks. Daarop heb ik inderdaad nog eens heél duidelijk gezegd dat ze gewoon net als ieder ander in de modhoek kan lezen, al was het maar voor 5 minuten, een paar uur of hoe lang ze maar wou. Voor mezelf heeft dat het plaatje compleet gemaakt omdat ik door die hoek te lezen/erin mee te schrijven, snap hoe de beslissing tot die poll is gemaakt. Dus heb haar met de beste bedoelingen willen helpen, maar geen enkele uitleg was goed genoeg. En níks dat we zouden hebben gezegd zou goed genoeg zijn geweest. Of wel? Vertel me wat ik dan nog meer had moeten zeggen? Neem ik dat mee voor een volgende keer.

Ja sorry (niet sorry), maar op dat punt was ik er echt wel klaar mee. Oprecht niet-begrijpen (maar het wel willen) is iets heel anders dan niet wíllen begrijpen ondanks uitleg, ondanks de mogelijkheid om meer daadwerkelijke achtergrondinformatie te vergaren. Want moeilijk was het niet, dat werd het uiteindelijk gemáakt door o.a. haar.
Maar ik ging er in ieder geval zeker niet gelijk met gestrekt been in. Toen ik m'n geduld begon kwijt te raken, werd het een ander verhaal. Op een gegeven moment is bij mij de maat gewoon vol. Je kunt zelfs met de beste wil van de wereld niet beweren dat ik "niet inging op wat ze zei". Echt niet. Dan moet je even goed teruglezen.
Je hebt denk ik wel gelijk want ik ging alleen uit van de laatste berichten en ken ook de geschiedenis niet. Ik zag alleen het deel waar je dan je geduld kwijt raakte en dat hebben we allemaal wel eens. :smile:

Ik hoop dat iedereen een beetje loslaat en de zaak laat rusten. Want het is gewoon vervelend. Maar geen halszaak en volgens mij ook niet de eerste keer. Eerder was het later ook gewoon weer prima toch?
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Marc schreef: 18 okt 2022, 10:10 Je hebt denk ik wel gelijk want ik ging alleen uit van de laatste berichten en ken ook de geschiedenis niet. Ik zag alleen het deel waar je dan je geduld kwijt raakte en dat hebben we allemaal wel eens. :smile:

Ik hoop dat iedereen een beetje loslaat en de zaak laat rusten. Want het is gewoon vervelend. Maar geen halszaak en volgens mij ook niet de eerste keer. Eerder was het later ook gewoon weer prima toch?
Maar dan heb je dus een naar gevoel gekregen op basis van een deel van de discussie. Want dat geduld was er zeker wel. En de uitleg en het inlevingsvermogen ook.
Als meerderen dat zo hebben gelezen snap ik nu beter waardoor er gedacht werd aan verharding.
Random
Posts in topic: 12

Bericht door Random »

Ik moet eerlijk zeggen dat IK zeer verbaasd ben over dit gebeuren.

Er is sprake van een verharding?

Ik neem dat totaal niet waar, eerder het tegendeel. Sinds de start van dit nieuwe forum zie ik juist veel meer vriendelijkheid en vrolijkheid naar elkaar en een bescheiden en dienstbaar mod-team dat uitgaat van complete gelijkwaardigheid. Dat geeft mij een veilig gevoel. Geen censuur, geen overdreven beheer van- en in reacties en werkelijk gevaarlijke types worden wel degelijk verwijderd.

Dit heeft mijn vertrouwen versterkt en zelfs gestimuleerd om zelf ook te gaan mee kletsen in de mod-hoek. Maar naar aanleiding daarvan bekruipt me het gevoel dat andere leden dit niet welgevallig is en dat geeft me wel een naar gevoel.
Daarom zou ik graag willen weten of er een aanzienlijk aantal leden is die moeite heeft met mijn rol daar, dan zal ik mij weer terugtrekken. Dit geldt ook voor leden die al in dat mod-team zitten.

Dan wordt voor mij ook duidelijk of ik inderdaad aannames heb gedaan wat dat betreft, of alleen op mijn gevoel afga.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Nee. Fudge off. Net als Nanna blijf jij gewoon mod.
Suzanne
Posts in topic: 1
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Random schreef: 18 okt 2022, 11:14 Ik moet eerlijk zeggen dat IK zeer verbaasd ben over dit gebeuren.

Er is sprake van een verharding?

Ik neem dat totaal niet waar, eerder het tegendeel. Sinds de start van dit nieuwe forum zie ik juist veel meer vriendelijkheid en vrolijkheid naar elkaar en een bescheiden en dienstbaar mod-team dat uitgaat van complete gelijkwaardigheid. Dat geeft mij een veilig gevoel. Geen censuur, geen overdreven beheer van- en in reacties en werkelijk gevaarlijke types worden wel degelijk verwijderd.

Dit heeft mijn vertrouwen versterkt en zelfs gestimuleerd om zelf ook te gaan mee kletsen in de mod-hoek. Maar naar aanleiding daarvan bekruipt me het gevoel dat andere leden dit niet welgevallig is en dat geeft me wel een naar gevoel.
Daarom zou ik graag willen weten of er een aanzienlijk aantal leden is die moeite heeft met mijn rol daar, dan zal ik mij weer terugtrekken. Dit geldt ook voor leden die al in dat mod-team zitten.

Dan wordt voor mij ook duidelijk of ik inderdaad aannames heb gedaan wat dat betreft, of alleen op mijn gevoel afga.

Ik heb me tot nu toe nog niet in het topic gemengd, wel alles gelezen. Maar ik voel het net zo. Vind het forum een hele verbetering. En ja, er vallen heus wel eens harde woorden, en het blijft een hardere pagina dan veel andere sites. Maar dat is ook wat ik kan waarderen.

Ik zou niet weten waarom jij geen mod zou moeten zijn. Zelf zit ik te twijfelen want ik ben een nieuwsgierig aagje, maar om die reden mee doen dan voel ik me wel een beetje een 0 poster. Wel lezen, niks toevoegen. Voor het forum prima, maar daar zou geen titel bij moeten horen
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Suzanne schreef: 18 okt 2022, 11:21 Ik zou niet weten waarom jij geen mod zou moeten zijn. Zelf zit ik te twijfelen want ik ben een nieuwsgierig aagje, maar om die reden mee doen dan voel ik me wel een beetje een 0 poster. Wel lezen, niks toevoegen. Voor het forum prima, maar daar zou geen titel bij moeten horen
Als je alleen ff daar wilt lezen is dat ook goed hoor. Dan maken we je groen voor een middag :mrgreen:
Nanna

Bericht door Nanna »

Er is helemaal geen verharding. Maar wel wordt door soms getracht een wij tegen hullie sfeer te creeēren. En dat naar aanleiding van een achterlijk polletje🙄
Dan beginnen over ‘het wordt zo gedraaid tot de uitslag welgevallig is’ ‘lekker democratisch’ en ‘autoritair’ en ‘er gaan dingen mis!’ dát is wat een kutsfeer creeërt.
Je kunt namelijk ook gewoon vragen wat er aan de hand is of zelf in de modhoek komen kijken, dat is ook al 100 keer gezegd maar klaarblijkelijk is gewoon van je af kankeren lekkerder.
En daarna gaan zitten knikken dat het forum verhard?
Hewi

Bericht door Hewi »

Ik weet niet hoor maar ik zwaai al pagina lang met witte onderbroek en dan een " bak zand mag je over jullie allemaal " vind ik wel verharding ja. Al lig ik er niet wakker van, beetje jammer maar alla

Wat de 1 hard vind , vind de ander een lachertje gaan we dat nu helemaal uitspitten?
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

En dat vind ik trouwens over algemeen he niet speciaal tegen mod of iemand, gewoon de dingen waarvan ik weleens denk , nou dat kon iets minder. Maar van mij hoeft daar niks aan veranderd te worden . Er hoeft helemaal niks veranderd te worden zelfs :)
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Hewi schreef: 17 okt 2022, 17:05
EchoMira schreef: 17 okt 2022, 16:42
En met gevaar dat ik me op heeeeeeel glas ijs begeef, spreek je namens alle mods of zo?
Nee, tuurlijk niet. Ik zal er op letten dat ik het bij mezelf hou.
waarom moet je dat zo hard terug kaatsen?
Nou, misschien omdat ik zelf ook wel gekwetst ben en na 10 paginas uitleggen die genegeerd worden de behoefte voel om te forceren dat er acht geslagen wordt op het feit dat er aan deze kant ook gevoeld wordt.

Nou ja zo lijkt het , maar als ik meerdere modjes ook lees voelen die weer anders.
Het spijt me dat je je niet gehoord voelde. En als ik daar iets te snel overheen ben gestapt spijt me dat ook.

Ik denk eerlijk gezegd zoals ik gisteren ook al zei dat het een gebed zonder eind is.
Ik denk ook dat iedereen het nu uitgesproken heeft voor zichzelf en we gewoon beetje rekening houden met elkaar ? Zonder dat het een margriet forum wordt en ook dat je niet alles persoonlijk hoeft aan te trekken...

Ik las vanmorgen ergens dat nanna het zwak vond als je een dierenarts vroeg wat hij vond. Nou kan ik dat helemaal uitpluizen dat zij mij dus klaarblijkelijk zwak vind of ik kan denken , oke dat vind jij haaaaaai.

Anderzijds kan de hardere medemens misschien ook ff heel ff denken voor op verstuur klik te drukken.

Geen idee hoor maar ik denk dat het alleen maar erger en erger met een jij zei dit ik doelde niet zo etc etc etc topic wordt met alleen maar verliezers.
Ik denk zoals ik gisteren al zei....laten we maar gewoon ophouden met deze eindeloze discussie die alleen maar tot narigheid lijdt

Ik quote mezelf nog es om proberen iets uit te leggen en dat is geen beschuldiging gewoon hoe ik iets lees en daar hoeft helemaal niks aan veranderd te worden .
Groetjes Heidi

Afbeelding
Plaats reactie