Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Hier worden de dilemma's, petities en volksraadplegingen ondergebracht

Alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Accounts met 0 berichten verwijderen na x tijd
24
17%
Pas in de kantine na y berichten
2
1%
Allebei
30
22%
Geen van beide (de nulposters zitten me niet in de weg)
82
59%

Totaal aantal stemmen: 138

Inge O
Posts in topic: 9
Honden: 5
Welke: Hovawart

Re: Gebruikers die alleen lezen en nooit meedoen, iets mee doen of niet?

Bericht door Inge O »

Random schreef: 18 okt 2022, 11:14 zie ik juist veel meer vriendelijkheid en vrolijkheid naar elkaar en een bescheiden en dienstbaar mod-team dat uitgaat van complete gelijkwaardigheid. Dat geeft mij een veilig gevoel. Geen censuur, geen overdreven beheer van- en in reacties en werkelijk gevaarlijke types worden wel degelijk verwijderd.

Vind ik ook, en ik ben allang blij dat een ander mod is en ik niet hoef.
Fenneke
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

er is wel degelijk sprake van verharding. @marc geeft al langer meerdere keren aan dat hij zich hier niet meer zo thuis voelt en niet begrijpt wat er speelt en elke keer denk ik je hebt gelijk marc. Dat is niet van dit topic maar al van veel eerder.

Ik sla/ sloeg bep topics en posters ook over maar zie vaker de vlam in de pan maar ook weer doven.

Het is van alle tijden denk ik . De wereld staat in brand en dat zal ook zeker meespelen in onrust en kortere lontjes bij mensen.
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Marc

Bericht door Marc »

Fenneke schreef: 18 okt 2022, 14:32 er is wel degelijk sprake van verharding. @marc geeft al langer meerdere keren aan dat hij zich hier niet meer zo thuis voelt en niet begrijpt wat er speelt en elke keer denk ik je hebt gelijk marc. Dat is niet van dit topic maar al van veel eerder.

Ik sla/ sloeg bep topics en posters ook over maar zie vaker de vlam in de pan maar ook weer doven.

Het is van alle tijden denk ik . De wereld staat in brand en dat zal ook zeker meespelen in onrust en kortere lontjes bij mensen.
Dank. Ik geef het op. Ik merk dat iedereen er weer iets anders van wil maken en ik ga het ook niet meer uitleggen. Het is niet erg. Het is wat het is. Ik baseer het niet op deze topic of de laatste berichten naar Maart. Maar ik durf ook niet meer te zeggen ik baseer het op wat ik voel bij wat ik lees. Want ook dat krijg ik nooit uitgelegd. En als ik het ergens te hard tegen hard vind gaan dan moet ik mijn eigen oplossingen zoeken. Veranderen ga ik toch niks. Elke opening om het te weerleggen wordt aangegrepen en ik voer toch een onbegonnen strijd. Prima maar nu is het gewoon goed en klaar.
Marc

Bericht door Marc »

Sandra&co schreef: 18 okt 2022, 10:27 Ik vind het in ieder geval niet zo tof om van iets beschuldigd te worden dat ik niet heb gedaan/gezegd. Nu zeg je dat je niet alles hebt gelezen, dus ja, je hebt vanalles gemist. Is an sich natuurlijk niet erg, maar om dan zomaar te beweren dat ik haar niet goed te woord heb gestaan, op basis van alleen de laatste berichten? Nee, dat is geen halszaak, maar je strijkt me er dus wel mee tegen de haren in.
Het is goed. Ik nam het terug voor de lieve vrede en omdat je het vervelend vond en ik geen zin heb in gedoe met jou. Zelfs terugnemen maakt het gedoe erger dus laat maar. Het is goed. Ik strijk je tegen de haren en jij had terecht je geduld verloren met Maart. Nu is het dus nog erger geworden. Dat terwijl je vroeg om uitleg.....

Als ik voet bij stuk gehouden had trouwens ook. Dus het is goed zo want er is geen goed in deze.

Ben maar boos. Ik ga er niks meer mee doen. Bij niemand niet. Zinloos en kansloos.

Nog meer boosheid en onbegrip 🥳
Marc

Bericht door Marc »

Nu heb ik hier denk ik niks meer te zoeken. Martijn is boos, Sandra is boos, Nanna was boos en verharding is hier niet. Prima. Toedeloe dan maar. Ik ga geen forum mijn vriendschappen laten verpesten met mensen. En dat gaat zo wel gebeuren of is al gebeurd. Prima maar daar word ik helemaal naar van dus ik pas.
Mellow

Bericht door Mellow »

Marc schreef: 18 okt 2022, 14:54 Nu heb ik hier denk ik niks meer te zoeken. Martijn is boos, Sandra is boos, Nanna was boos en verharding is hier niet. Prima. Toedeloe dan maar. Ik ga geen forum mijn vriendschappen laten verpesten met mensen. En dat gaat zo wel gebeuren of is al gebeurd. Prima maar daar word ik helemaal naar van dus ik pas.
Doe dan even een forum pauze.
Dan kan iedereen bedaren en weer over tot de orde van de dag :roos:
Marc

Bericht door Marc »

Sandra&co schreef: 18 okt 2022, 15:16 Sandra is boos omdat je haar ergens van beschuldigt dat kant noch wal raakt. Je geeft zelf toe dat je niet alles had gelezen/de geschiedenis niet kent. En nu schuif je MIJ de zwarte Piet toe omdat ik me daartegen verdedig? Een gewone "Sorry, ik had niet alles gelezen." had alles gewoon opgelost, even goede vrienden, maar je moet en zal alleen de Boze Ander zien hè. Het had je nu wel even gesiert om de hand in eigen boezem te steken, maar nee hoor. Het is alsnog míjn schuld.
Ik heb een ex die me dat continue flikte, alles wat ik zei, werd uit verband gerukt en híj was immer de vermoorde onschuld die het allemaal goed bedoelde. Nee, in dat gedrag heb ik geen zin meer, dankuvriendelijk.

En nu ga ik even wat anders doen, want ik was niet meer boos maar na dít bericht...wat flik je me?
Wat jij wil. Je gaf zelf aan dat je later terecht harder op Maart reageerde en dat ik de geschiedenis had gemist. Ik weet inderdaad geen geschiedenis en dat geef ik aan. Weet je wat? Jij bent moderator toch? Hef jij met genoegen mijn account maar op. Jullie kunnen me echt de tering krijgen met je zoeken naar reden om boos op mensen te worden. Ben boos op mij en dat was je volgens eigen zeggen ook op maart. Prima. Doe maar dus. Jij mag het doen bij deze en geniet er van. Veel plezier nog met jullie forum en je leven. Mij vergelijken met je vreselijke ex maakte dat ik maar ben gestopt met lezen.

Toedels....👍
Marc

Bericht door Marc »

Gelukkig ligt het allemaal aan de ander. Dat maakt boos zijn denk ik dragelijker. Ik ben niet boos. Gek hè? Gaat ook zo blijven want ik ben nu echt weg. Scheelt vast een hoop gezeik. Ik ga trouwens geen pb sturen.
Random
Posts in topic: 12

Bericht door Random »

Fenneke schreef: 18 okt 2022, 14:32 er is wel degelijk sprake van verharding. @marc geeft al langer meerdere keren aan dat hij zich hier niet meer zo thuis voelt en niet begrijpt wat er speelt en elke keer denk ik je hebt gelijk marc. Dat is niet van dit topic maar al van veel eerder.

Kun je en wil je daar dan eens voorbeelden van geven? Mag ook in een ander/nieuw topic..
Nanna

Bericht door Nanna »

Welnee. De verharding is perceptie. En wat Fenneke al zei, het zal ook meespelen dat we nu in onzekere tijden leven. Daar wordt niemand vrolijker van.
sonj@
Posts in topic: 1

Bericht door sonj@ »

Dit topic kost helaas meer postende leden, dan 0 posters. :cry:
Sekreetje
Posts in topic: 7

Bericht door Sekreetje »

Nanna schreef: 18 okt 2022, 15:37 Welnee. De verharding is perceptie. En wat Fenneke al zei, het zal ook meespelen dat we nu in onzekere tijden leven. Daar wordt niemand vrolijker van.
Ik denk dan weer dat het perceptie is dat je die verharding niet ervaart.

Misschien dekt verharding de lading niet helemaal? Er waren altijd al 1 of 2 topics waar je zeker wist dat ongefundeerd wat rondschreeuwen en niet naar anderen luisteren de gang van zaken was. Die topics kon je dan ook met een gerust hart skippen als je daar niet op zat te wachten. Ik denk bv. aan het blik op de wereld topic. De rest van het forum was wat gezelliger of genuanceerder of zo.

Maar net als bij het WB en KH gedoe, zie ik ook dat hakken op anderen in steeds meer topics terug komen en mis ik het gebrek aan nuance. Je kunt er lastiger omheen.

En dit is geen waardeoordeel. Slecht mijn constatering.
Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 7

Bericht door Sekreetje »

sonj@ schreef: 18 okt 2022, 15:56 Dit topic kost helaas meer postende leden, dan 0 posters. :cry:

Nou zeg dat wel. En vrije keuze hoor, maar jammer vind ik het wel.
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 31
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

sonj@ schreef: 18 okt 2022, 15:56 Dit topic kost helaas meer postende leden, dan 0 posters. :cry:
Nou precies dit dus en allemaal omdat mensen elkaar verkeerd begrijpen. :cry:
DomorVerbeuk
Posts in topic: 1
Welke: Peruvian Doodle

Bericht door DomorVerbeuk »

Eerlijk gezegd is het me al vaker opgevallen dat juist de mensen die aangeven dat het hier zo verhard is dit vaak zo aanvallend schrijven dat de hele zaak juist escaleert. Terwijl het de rest van de tijd in mijn ogen reuze meevalt, op kh na dan.

Ik vind het ook jammer dat er een aantal leden zijn vertrokken, de meesten vind ik namelijk een positieve toevoeging geven als ze reageren, behalve eventueel met dit specifieke onderwerp.
Hewi
Posts in topic: 46

Bericht door Hewi »

Sandra&co schreef: 18 okt 2022, 16:46 Ja, dat vind ik oprecht jammer. Maar je kan altijd ook nog even naar je (je = algemeen bedoeld) eigen aandeel kijken in plaats van er blind van uit te gaan dat het aan de ander ligt.
Ik heb Marc hoog zitten vanwege zijn kennis en als ik hem tegen zou komen zou er echt geen slaande ruzie zijn. Maar daar houdt het wat mij betreft nu heel even op, mijn grens was bereikt.

Me wederom op glad ijs begevend.....dat je hem zowat vergeleek met je ex was ook niet heel erg aardig ......terwijl hij al keer sorry had gezegd.
Dat hij een oordeel over jou had ook niet maar beide kunnen jullie er wat van.

Ik denk echt dat tijd is voor slotje.
Alles is gezegd en t kan alleen maar meer uit hand lopen
Groetjes Heidi

Afbeelding
thom
Posts in topic: 11
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Hewi schreef: 18 okt 2022, 17:15
Sandra&co schreef: 18 okt 2022, 16:46 Ja, dat vind ik oprecht jammer. Maar je kan altijd ook nog even naar je (je = algemeen bedoeld) eigen aandeel kijken in plaats van er blind van uit te gaan dat het aan de ander ligt.
Ik heb Marc hoog zitten vanwege zijn kennis en als ik hem tegen zou komen zou er echt geen slaande ruzie zijn. Maar daar houdt het wat mij betreft nu heel even op, mijn grens was bereikt.

Me wederom op glad ijs begevend.....dat je hem zowat vergeleek met je ex was ook niet heel erg aardig ......terwijl hij al keer sorry had gezegd.

Volgens mij doen we op dit forum niet aan slotjes, dat was juist waar we allemaal zo'n enorme hekel aan hadden op het andere forum. Maar ik snap je gedachte wel hoor.
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Hewi

Bericht door Hewi »

Sandra&co schreef: 18 okt 2022, 17:17 Waarom zou je je op glad ijs begeven? En waar zei hij sorry?
Nou dat het niet heel aardig was om hem met je gekke ex te vergelijken :)
Kalmmmmmm hij noemde dat in een eerdere opening dat hij sorry had gezegd maar dat ook niet hielp
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

thom schreef: 18 okt 2022, 17:18
Hewi schreef: 18 okt 2022, 17:15

Volgens mij doen we op dit forum niet aan slotjes, dat was juist waar we allemaal zo'n enorme hekel aan hadden op het andere forum. Maar ik snap je gedachte wel hoor.
Ja dat weet. Maar misschien kunnen uitzondering hier en daar plaats vinden.....want dit gaat nergens meer heen.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Nope. Want dan krijg je geheid geroep dat er van bovenaf besloten wordt. En dan hebben ze nog gelijk ook :mrgreen:
Hewi

Bericht door Hewi »

Sandra&co schreef: 18 okt 2022, 17:17 Waarom zou je je op glad ijs begeven? En waar zei hij sorry?
Hij dat hij het terug had genomen een pagina terug voor jullie tegen elkaar gingen mopperen:) dus ik nam aan dat dat zo was waarom zou die anders zeggen.

2 vechten blabla maak het goed samen, zonde om zoiets tussen je te laten komen.

Maar goed dat was dus mijn glad ijs

Ik voel me zolangzamerhand net dr phil
Groetjes Heidi

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Alstambalieft voorlopig geen polletjes meer :schrik:
Hewi

Bericht door Hewi »

Sandra&co schreef: 18 okt 2022, 17:24
Hewi schreef: 18 okt 2022, 17:19
Nou dat het niet heel aardig was om hem met je gekke ex te vergelijken :)
Kalmmmmmm hij noemde dat in een eerdere opening dat hij sorry had gezegd maar dat ook niet hielp
Nee, ik vergeleek hem niet met mijn ex. Ik vergeleek dit specifieke gedrag van hem met het gedrag van m'n ex - als voorbeeld van gedrag dat ik niet tolereer. Dat betekent niet dat hij voor de rest zoals m'n ex is. Daar zit een verschil. Ik kan net zo'n bruin haar hebben als m'n buurvrouw, maar dat wil niet zeggen dat ik een exacte kopie van haar ben verder.

Hij kan zeggen dat hij sorry heeft gezegd, maar ik zie de excuses zelf nergens staan?

Nou ik kan me voorstellen dat iemand het wel zo las.....ik dacht namelijk wel van oeeeeeee das niet aardig.

Ik weet het ook niet geschreven woord, hij zegt iets jij zegt iets en bammmmm
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Sandra&co schreef: 18 okt 2022, 17:27
Hewi schreef: 18 okt 2022, 17:24(...)
Hij dat hij het terug had genomen een pagina terug voor jullie tegen elkaar gingen mopperen:) dus ik nam aan dat dat zo was waarom zou die anders zeggen.
(...)
Aha, een aanname. Waren we het er niet over eens dat dat 1 van de pijnpunten was? Dat iedereen vanalles aannam? Ik hou het liever bij de feiten.

Maar als je dat excuus kunt vinden, houd ik me ten goede hoor.

Tadaaa en dat gebeurt de hele tijd. Iedereen neemt van alles aan en daarom loopt het uit de klauwen. Niemand wil naar zijn eigen aandeel kijken en allemaal hebben we gelijk.

Eeuwig zonde.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

En tik niet zo snel hahaha
Groetjes Heidi

Afbeelding
Plaats reactie