Zorgen om Lou upd p8 geen afwijkende cellen :)

Ybbihs
Posts in topic: 39

Re: Zorgen om Lou

Bericht door Ybbihs »

Inge O schreef: 11 okt 2022, 19:55 Is er aan de kant van dat cherry eye al een foto van haar kaak/oog gemaakt?
Nope, want ook voor foto's moet ze onder sedatie/narcose.
Waarom een foto?
Afbeelding
Hamilton
Posts in topic: 1

Bericht door Hamilton »

Zorgen om je oude dametje, sterkte :roos:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 2
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ybbihs schreef: 11 okt 2022, 21:00
Inge O schreef: 11 okt 2022, 19:55 Is er aan de kant van dat cherry eye al een foto van haar kaak/oog gemaakt?
Nope, want ook voor foto's moet ze onder sedatie/narcose.
Waarom een foto?
Omdat ik - zeker als opererende dierenarts - éérst zou willen weten of en wat daar misschien speelt. Zou iets heel onschuldigs kunnen zijn (bv. splinter van een stok die tussen de tanden door richting oog is gemigreerd), ook iets ernstigers (tumor) zou kunnen, of inderdaad helemaal niets (problemen met tanden en oog staan los van elkaar).
Flamme

Bericht door Flamme »

Wat Inge zegt dacht ik eigenlijk ook aan.
Ik zou eerst een foto laten maken om te kijken wat er in haar kaak/holtes gebeurd.

Dan kunnen ze ook gerichter opereren indien nodig.
Onder narcose is ze toch vanwege haar tanden.

Hoe dan ook, geen leuke dingen. Sterkte met Lou!
Afbeelding
Fabiola17
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Arme Lou, hopelijk komt er snel duidelijkheid.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Afbeelding

Ze is weer thuis :I:

Helaas zijn we geen steek verder.
Tanden, kiezen, bek, alles prima, nergens iets te vinden. Schildklier prima. SDMA voor de nieren is nog meegenomen; ook prima.
Tekenprofiel is gemaakt, wordt opgestuurd en over een week de uitslag.
Röntgenfoto is niet gemaakt, beide dierenartsen gaven aan dat daar eigenlijk niks op te zien is dus geen zin heeft. Wil je daar, volgens hun, duidelijkheid op hebben, moet je toch voor een CT of mri gaan. (en of ze daar volledig gelijk op hebben... Ik weet het niet. Ik ben geen dierenarts en heb wel vertrouwen in deze praktijk dus tsja)
Oogontsteking is zo goed als weg; vanmorgen na 1,5 dag niet meer zalven zag je nog iets vocht en 1 keer een poging om aan haar oog te zitten. Cherry-eye heeft ze niet meer gehad.

Dus nu? Ik weet 't niet meer.
CT/mri? Met het risico dat we ook daar niks op vinden, wel een hoop geld kwijt zijn en bovenal een grote belasting voor Lou opnieuw.
Aankijken? Ze laat duidelijk merken dat ze wel last heeft. Hardere snacks zoals lamskophuid laat ze liggen, lamsoor eet ze met veel moeite wel op, haar Toppl eet ze niet leeg maar haal je het eten eruit dan vreet ze je vingers er bijna bij op.
Afbeelding
mosquito1980
Honden: 1
Welke: DH

Re: Zorgen om Lou upd p2 we zijn geen steek verder :/

Bericht door mosquito1980 »

Kan ze wat (gevoelig) met haar neus hebben? (long shot?) een stekeltje? een irritatie?
Toen Alex kanker in z´n neus had was hij enorm gevoelig, als hij aan het eten was en hij kwam met zijn neus "ergens" tegenaan dan hield hij meteen op met eten..... en dat voor een Labrador :nocheer:
Ik had nog een slow feeder voor hem gekocht maar ik het het hart niet om hem daarmee lastig te vallen
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

mosquito1980 schreef: 18 okt 2022, 15:14 Kan ze wat (gevoelig) met haar neus hebben? (long shot?) een stekeltje? een irritatie?
Toen Alex kanker in z´n neus had was hij enorm gevoelig, als hij aan het eten was en hij kwam met zijn neus "ergens" tegenaan dan hield hij meteen op met eten..... en dat voor een Labrador :nocheer:
Ik had nog een slow feeder voor hem gekocht maar ik het het hart niet om hem daarmee lastig te vallen
Dat zou ik bij Toppl nog snappen, maar vanaf de platte slowfeeder eet ze prima. Een klein stuk lamskophuid zou dan ook niet moeten irriteren of dan zou ze 't met alle snacks hebben, maar dat heeft ze niet. Zalmhuiden gaan er als zoete koek in bijvoorbeeld.

Ik neem 't alsnog wel mee in de zoektocht. :vlinder:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Zinodo schreef: 18 okt 2022, 15:19 Ja shit wat is dit nou.
Ja dat.
Ik heb Loutje ook wel ff vervloekt hoor toen we nog in de praktijk waren. :x
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Maar kan het niet zo zijn dat harde snacks druk geven op kaak en dan op haar oog met die onsteking ? Ik noem maar iets raars hoor
Groetjes Heidi

Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 17

Bericht door ranetje »

He nee, dit was niet de bedoeling, ze zou nu moeten opknappen en weer gewoon lekker haar bak eten leeg eten :(

Na alle suggesties van de anderen heb ik wat dat betreft niets meer toe te voegen.
Wie weet knapt ze nu toch wel op na een of twee dagen :ok:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Hewi schreef: 18 okt 2022, 15:27 Maar kan het niet zo zijn dat harde snacks druk geven op kaak en dan op haar oog met die onsteking ? Ik noem maar iets raars hoor
Ik heb zo'n 6-7 weken geleden het idee gekregen dat ze wat last had van haar bek. Nog niet concreet, maar meer een vaag gevoel zeg maar. Dat werd daarna meer.
Haar oog is 2 weken terug gaan ontsteken.
Het is alsnog wel te bekijken, nu haar oog weer oké is. Of dat ze weer snacks enzo wil eten.
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Hele rare misschien, ze zit niet ‘vast’ of iets in haar nek of dergelijk (ben je al bij een fysio/osteopaat) geweest? Kan zijn dat ik daar totaal overheen lees (dan alvast sorry ervoor)
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

jenn90 schreef: 18 okt 2022, 16:28 Hele rare misschien, ze zit niet ‘vast’ of iets in haar nek of dergelijk (ben je al bij een fysio/osteopaat) geweest? Kan zijn dat ik daar totaal overheen lees (dan alvast sorry ervoor)
Osteopaat komt iedere 6-8 weken, laatste keer half augustus geweest. Nek en omgeving zitten totaal niet vast. (ik zou bijna zeggen helaas, want dan konden we er tenminste wat mee)
Afbeelding
jenn90

Bericht door jenn90 »

Ybbihs schreef: 18 okt 2022, 16:36
jenn90 schreef: 18 okt 2022, 16:28 Hele rare misschien, ze zit niet ‘vast’ of iets in haar nek of dergelijk (ben je al bij een fysio/osteopaat) geweest? Kan zijn dat ik daar totaal overheen lees (dan alvast sorry ervoor)
Osteopaat komt iedere 6-8 weken, laatste keer half augustus geweest. Nek en omgeving zitten totaal niet vast. (ik zou bijna zeggen helaas, want dan konden we er tenminste wat mee)
Ja snap het helemaal dat je zegt helaas :-(
Afbeelding
Gretha
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Dat je niet weet wat er speelt is zo waardeloos en moeilijk. :(
Je weet dan ook niet waar je goed aan doet.
Afbeelding
Alfilillo
Posts in topic: 10
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Hé lastig. Zou het te maken kunnen hebben met het kaakgewricht? Je zou willen dat ze konden praten...
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

De dierenarts wil ze opvreten maar hoe zit het met jou? Kun jij haar bek goed opendoen?
Misschien iets van kauwspiermyositis? Ik gil ook maar wat hoor, lastig dat er niet echt een diagnose uit is komen rollen.
ranetje
Posts in topic: 17

Bericht door ranetje »

beide dierenartsen gaven aan dat daar eigenlijk niks op te zien is dus geen zin heeft. Wil je daar, volgens hun, duidelijkheid op hebben, moet je toch voor een CT of mri gaan. (en of ze daar volledig gelijk op hebben... Ik weet het niet. Ik ben geen dierenarts en heb wel vertrouwen in deze praktijk dus tsja)
Een aantal jaren geleden wilde Ita niet kauwen en de bek wijd open doen deed haar heel erg pijn, dan gilde ze.
De DA en ik wisten toen ook niet wat er aan de hand was.
We dachten toen ook even aan kaakspier myositis (Nanna noemt dat nu ook daarom denk ik er aan).
Daarom ben ik toen naar Wageningen (De Wagenrenk) gegaan.
Bij Ita is toen een MRI gemaakt in Utrecht - op verzoek van de wagenrenk - waarop een "langwerpig object van 2 cm" te zien was.
Ze is daarna in Wageningen aan de hand van een echo geopereerd om dat ding er uit te halen.
Was een grasaar.
Op de röntgen is dat inderdaad niet te zien.
Afbeelding
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Wat frustrerend. Was ze zover weg dat ze eventuele tandpijn ook niet aan kon geven? Dan had een foto misschien wel wat kunnen zeggen. Maar als ze een roesje had en wel pijn kon aangeven gaat dat al niet meer op.
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Kaak myositis heb ik laatst ook al eens aan gedacht en opperde iemand vandaag ook. Haar bek kan redelijk ver opentrekken, zonder dat ze pijn laat zien. Ik kan ook op alle spieren op haar kop druk uitoefenen zonder reactie. Dus die kans lijkt me daardoor vrij klein.

Ik heb wel het idee dat de spieren in haar nek iets minder breed zijn, maar kan ook zijn dat ik dat denk omdat ik er zo mee bezig ben nu ;)

Ze heeft wel, een maand of 3 geleden, een klap van Snuck met z'n lichaam tegen haar kop gehad. Toen zag je haar wel even met haar bek trekken, maar geen enkel teken daarna nog van pijn tot dus zo'n 6 weken later. Breuk lijkt me dan niet logisch (ja ik had die foto moeten laten maken, dan wist ik 't wellicht)

CT of mri zou natuurlijk kunnen, maar dan moet ze weer onder narcose.

Ik wacht in ieder geval met iets verder ondernemen totdat we de tekenuitslag hebben. Heb ik tenminste ook even de tijd om na te gaan tot waar ik wil gaan zodat 't oké blijft voor Lou qua onderzoek dan.
Afbeelding
Soof
Welke: Zwitserse herder

Bericht door Soof »

Bah, ik heb niks zinvols toe te voegen, maar wat ellendig die zorgen. Hopelijk vind je snel wat het is.
HillieS
Posts in topic: 11
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Hè jakkes, hopelijk heb je snel duidelijkheid!
Afbeelding
Crutz
Posts in topic: 6

Bericht door Crutz »

Ybbihs schreef:Kaak myositis heb ik laatst ook al eens aan gedacht en opperde iemand vandaag ook. Haar bek kan redelijk ver opentrekken, zonder dat ze pijn laat zien. Ik kan ook op alle spieren op haar kop druk uitoefenen zonder reactie. Dus die kans lijkt me daardoor vrij klein.

Ik heb wel het idee dat de spieren in haar nek iets minder breed zijn, maar kan ook zijn dat ik dat denk omdat ik er zo mee bezig ben nu ;)

Ze heeft wel, een maand of 3 geleden, een klap van Snuck met z'n lichaam tegen haar kop gehad. Toen zag je haar wel even met haar bek trekken, maar geen enkel teken daarna nog van pijn tot dus zo'n 6 weken later. Breuk lijkt me dan niet logisch (ja ik had die foto moeten laten maken, dan wist ik 't wellicht)

CT of mri zou natuurlijk kunnen, maar dan moet ze weer onder narcose.

Ik wacht in ieder geval met iets verder ondernemen totdat we de tekenuitslag hebben. Heb ik tenminste ook even de tijd om na te gaan tot waar ik wil gaan zodat 't oké blijft voor Lou qua onderzoek dan.
Wel jammer dat een evt CT/MRI niet gelijk door kon toen ze toch al onder narcose lag
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Tsja, die mogelijkheid hebben ze daar niet en lag in die zin ook.niet in de verwachting dat het nodig zou zijn. Het meest voor de hand liggende was een klooiende tand of kies en ook dat kan bij haar pas bekeken worden als ze compleet gesedeerd is.
Afbeelding
Plaats reactie