Nope, want ook voor foto's moet ze onder sedatie/narcose.
Waarom een foto?
Omdat ik - zeker als opererende dierenarts - éérst zou willen weten of en wat daar misschien speelt. Zou iets heel onschuldigs kunnen zijn (bv. splinter van een stok die tussen de tanden door richting oog is gemigreerd), ook iets ernstigers (tumor) zou kunnen, of inderdaad helemaal niets (problemen met tanden en oog staan los van elkaar).
Dat zou ik bij Toppl nog snappen, maar vanaf de platte slowfeeder eet ze prima. Een klein stuk lamskophuid zou dan ook niet moeten irriteren of dan zou ze 't met alle snacks hebben, maar dat heeft ze niet. Zalmhuiden gaan er als zoete koek in bijvoorbeeld.mosquito1980 schreef: ↑18 okt 2022, 15:14 Kan ze wat (gevoelig) met haar neus hebben? (long shot?) een stekeltje? een irritatie?
Toen Alex kanker in z´n neus had was hij enorm gevoelig, als hij aan het eten was en hij kwam met zijn neus "ergens" tegenaan dan hield hij meteen op met eten..... en dat voor een Labrador
Ik had nog een slow feeder voor hem gekocht maar ik het het hart niet om hem daarmee lastig te vallen
Ik heb zo'n 6-7 weken geleden het idee gekregen dat ze wat last had van haar bek. Nog niet concreet, maar meer een vaag gevoel zeg maar. Dat werd daarna meer.
Osteopaat komt iedere 6-8 weken, laatste keer half augustus geweest. Nek en omgeving zitten totaal niet vast. (ik zou bijna zeggen helaas, want dan konden we er tenminste wat mee)
Een aantal jaren geleden wilde Ita niet kauwen en de bek wijd open doen deed haar heel erg pijn, dan gilde ze.beide dierenartsen gaven aan dat daar eigenlijk niks op te zien is dus geen zin heeft. Wil je daar, volgens hun, duidelijkheid op hebben, moet je toch voor een CT of mri gaan. (en of ze daar volledig gelijk op hebben... Ik weet het niet. Ik ben geen dierenarts en heb wel vertrouwen in deze praktijk dus tsja)
Wel jammer dat een evt CT/MRI niet gelijk door kon toen ze toch al onder narcose lagYbbihs schreef:Kaak myositis heb ik laatst ook al eens aan gedacht en opperde iemand vandaag ook. Haar bek kan redelijk ver opentrekken, zonder dat ze pijn laat zien. Ik kan ook op alle spieren op haar kop druk uitoefenen zonder reactie. Dus die kans lijkt me daardoor vrij klein.
Ik heb wel het idee dat de spieren in haar nek iets minder breed zijn, maar kan ook zijn dat ik dat denk omdat ik er zo mee bezig ben nu
Ze heeft wel, een maand of 3 geleden, een klap van Snuck met z'n lichaam tegen haar kop gehad. Toen zag je haar wel even met haar bek trekken, maar geen enkel teken daarna nog van pijn tot dus zo'n 6 weken later. Breuk lijkt me dan niet logisch (ja ik had die foto moeten laten maken, dan wist ik 't wellicht)
CT of mri zou natuurlijk kunnen, maar dan moet ze weer onder narcose.
Ik wacht in ieder geval met iets verder ondernemen totdat we de tekenuitslag hebben. Heb ik tenminste ook even de tijd om na te gaan tot waar ik wil gaan zodat 't oké blijft voor Lou qua onderzoek dan.