EchoMira schreef: ↑21 okt 2022, 13:07
Ik blijf er trouwens bij. Als je gezonde honden wil fokken begin je met gezonde honden. Niet met patiënten van verschillende afdelingen.
Een gespierde terrierkruising lijkt op geen enkele manier op een franse bul. Laat die bul er dan gewoon uit.
Leuk dat je ze gaat testen maar het worden natuurlijk dragers als alkmaarse kaaskoeriers. Wat ga je daar dan mee doen? Weer een outcross? Prima hoor maar daar wordt het geen FB 2.0 van
Denk dat je daarom ook weinig interesse vind bij de franse bulldogeigenaren van nu, als die een terrierkruising wilde dan hadden ze die wel gekocht (en een stuk goedkoper dan €2850)
Ik ben ook gek van bullen, maar wil ze niet meer door hun klotegezondheid maar ik pieker er niet over om zo'n outcross te kopen die hebben allemaal karaktertrekjes die ik juist niet wil en waarom ik voor een bull koos. Zie het ook bij Ushi daar zit ook terrier doorheen en dat versterkt imo juist de negatieve karaktertrekjes van de bulldog extra.
Zoals ik bullen ken zijn ze best heel dominant en bereid een punt te maken maar daar dan weer heel afgemeten in.
Daar moet je inderdaad geen terrier op zetten.
EchoMira schreef: ↑21 okt 2022, 13:37
Zoals ik bullen ken zijn ze best heel dominant en bereid een punt te maken maar daar dan weer heel afgemeten in.
Daar moet je inderdaad geen terrier op zetten.
Precies en bij bullen kun je daar heel goed op ingrijpen en dan kappen ze ook, maar dat terrier maakt dat ze dan niet stoppen maar nog eens paar keer blijven proberen.