Boze hond
Re: Boze hond
Dat heb ik ook. Heb verschillende types gehad en nu weer. Wat de een kan en mag, is voor een ander niet mogelijk en daar spelen we op in.
-
- Posts in topic: 59
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Precies. Je weet wat ze nodig hebben om savonds tevreden te zijn dus dat hoef je overdag niet te onderhandelen.
Als je dan ook nog situaties die voor jouw hond gewoon te moeilijk zijn vermijdt heb je het probleemgedrag niet.
Ja, als je met je T-rex eerst over de galerij moet wel natuurlijk maar dat gaat over de locatie, niet over de hond.
Hoe gaat het met de training?
We zijn nu al een aantal weken bezig bij het MTC en we hebben er echt lol in.
De training vind plaats in een aan drie zijden afgesloten box met een hek aan de voorkant.
De eerste keer stond ik met het zweet in mijn bilnaad op de parkeerplaats. Mattie met halti om van de auto naar de box en daar durfde ik hem niet los te laten.
Dus aan een lange lijn vastgebonden in de hoek zodat ik mijn handen vrijhad en ik de geruststelling had dat hij niet over het hek zou springen.
Gaande die les raakte ik meer ontspannen en hebben we al echt lol gehad aan het samen werken.
Ik vond het super om nadien te horen dat het met onze band wel goed zit en dat Mattie ervoor kiest om in spel met mij niet te reageren op een trainer die dichterbij kwam gelopen.
Zo trots als een pauw naar huis!
Nu een les of 6 verder loop ik met hem vanuit de auto, zonder halti, naar de box. Daar moet ik hem wel doorheen praten en alert blijven op zijn lichaamstaal zodat ik op tijd kan bijsturen maar dan loopt hij ook netjes aan een slap lijntje mee.
Ook tijdens de laatste twee lessen mochten we de box uit om daarbuiten te oefenen. Dit vind hij zo spannend maar ik krijg zelf meer vertrouwen en kan dit op hem overbrengen.
Nu klinkt het alsof het allemaal in kannen en kruiken is maar daar zijn we echt nog niet.
We stappen wel iedere zaterdagmorgen met goeie zin de auto in voor onze roadtrip (2 uur enkele reis) dan delen we een broodje onderweg, trainen we 45 minuten en rijden we glunderend van trots weer 2 uur terug
De training vind plaats in een aan drie zijden afgesloten box met een hek aan de voorkant.
De eerste keer stond ik met het zweet in mijn bilnaad op de parkeerplaats. Mattie met halti om van de auto naar de box en daar durfde ik hem niet los te laten.
Dus aan een lange lijn vastgebonden in de hoek zodat ik mijn handen vrijhad en ik de geruststelling had dat hij niet over het hek zou springen.
Gaande die les raakte ik meer ontspannen en hebben we al echt lol gehad aan het samen werken.
Ik vond het super om nadien te horen dat het met onze band wel goed zit en dat Mattie ervoor kiest om in spel met mij niet te reageren op een trainer die dichterbij kwam gelopen.
Zo trots als een pauw naar huis!
Nu een les of 6 verder loop ik met hem vanuit de auto, zonder halti, naar de box. Daar moet ik hem wel doorheen praten en alert blijven op zijn lichaamstaal zodat ik op tijd kan bijsturen maar dan loopt hij ook netjes aan een slap lijntje mee.
Ook tijdens de laatste twee lessen mochten we de box uit om daarbuiten te oefenen. Dit vind hij zo spannend maar ik krijg zelf meer vertrouwen en kan dit op hem overbrengen.
Nu klinkt het alsof het allemaal in kannen en kruiken is maar daar zijn we echt nog niet.
We stappen wel iedere zaterdagmorgen met goeie zin de auto in voor onze roadtrip (2 uur enkele reis) dan delen we een broodje onderweg, trainen we 45 minuten en rijden we glunderend van trots weer 2 uur terug
- Pemba
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Tibetaanse terriër
Fijn dat je vooruitgang boekt
- Inge O
- Posts in topic: 49
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Waoww, wat heb je er veel voor over en wat klinkt die vooruitgang goed !
Dat is een mooie update
Ik vind het hartstikke knap zoals jullie samen op weg zijn om het goed te krijgen.
Ik vind het hartstikke knap zoals jullie samen op weg zijn om het goed te krijgen.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Welke: Teckel
@Isabel Heb de hele topic gelezen en geef jou een dik compliment.
Petje af hoor.
Petje af hoor.
Het schept wel een band he een hond die net wat meer nodig heeft.. denk dat je heel trots op jezelf en op je hond mag zijn
fijn dit positieve bericht, en ook fijn dat je het bericht!
Knap dat jullie zo ver gekomen zijn en vooral dat jullie zoveel lol hebben!
- Mo-yi
- Posts in topic: 5
- Welke: Malamute-husky
super!
Zo leuk, al jullie reacties.
En ik ben ook super trots op hem.
Wat ik nu leer is dat HIJ contact met mij zoekt VOORDAT hij uitvalt, ben ik te laat met hem lezen of mis ik zijn oogcontact dan gaat hij het zelf oplossen.
Voor nu is het super fijn om dat in een veilige omgeving met kundige mensen te oefenen.
Ik durf en wil hem nog in de echte wereld niet al te veel blootstellen, maar we komen er wel.
En ik ben ook super trots op hem.
Wat ik nu leer is dat HIJ contact met mij zoekt VOORDAT hij uitvalt, ben ik te laat met hem lezen of mis ik zijn oogcontact dan gaat hij het zelf oplossen.
Voor nu is het super fijn om dat in een veilige omgeving met kundige mensen te oefenen.
Ik durf en wil hem nog in de echte wereld niet al te veel blootstellen, maar we komen er wel.
Ik heb in mijn beleving altijd wel honden gehad die iets meer nodig hadden maar deze vlegel is net een dimensie verder. Maakt het idd wel des te mooier dat wat we nu aan het opbouwen zijn saampies
Mooi om te horen dat het goed gaat!
- Zamunda
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Zo, dat is een eind rijden zeg. Gelukkig is het het waard en leren jullie veel. Die box, wat moet ik me voorstellen bij de grootte ervan? Ik zie nu een paardenbox voor me maar het zal wel groter zijn denk ik?
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Wat een fijne update!
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Super! Petje af.
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Oh dat voelt wel wat opgesloten maar dat is misschien ook juist wel even de bedoeling.
OS met dank aan Hakunamatata
- HillieS
- Posts in topic: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Fijn zeg!
- Lothian
- Posts in topic: 10
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer: