Gekkigheidjes van je hond

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Lothian
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Gekkigheidjes van je hond

Bericht door Lothian »

Als ik naar de wc ga (en de deur open laat :ugeek: ) komt Dalí aangerend en wil hij geaaid worden. En als ik schoonmaakmiddel op het aanrecht spuit, zo'n sprayflacon met aangelengde allesreiniger, komt hij ook aanrennen en gaat hij er bij staan piepen. Geen idee waarom.

Lucca wil altijd aan je adem ruiken bij het begroeten.

Taro pakt me graag bij mijn polsen, neus en strot.

Wat zijn de gekke maniertjes van jullie honden?
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 2

Re: Gekkigheidjes van je hond

Bericht door blondie »

Wc ding inderdaad... al heb ik dan Aki Chara en ook de katten die erbij willen zijn.. bij plassen mag het grote boodschap wil ik liever in alle rust doen.

En als de baas thuis is gaat de deur dicht en moet ik ook zeggen.. Aak nee, nu kan het niet baas is thuis! :D

En lullen als je thuis komt. Aki praat.. en Chara lijkt dit over te nemen.. het is niet meer whohwoho maar hele verhalen, zeker als je er op in gaat.
"Oh ja joh, wat is er nog meer gebeurd dan?" dan komen er ineens weer hele andere tonen uit. Heerlijk, maar druk.
Is trouwens niet alleen als we thuiskomen, in de vroege ochtend ook, en dat is niet zo grappig voor de buurt... nogal luid..
Dagmar
Posts in topic: 1

Bericht door Dagmar »

Die hangen van de gekkigheid aan elkaar.

Jaap slaat z'n kop tegen de vloer als ie hard niest en dan moet ie kusjes van mama :mrgreen: Hij mag niet mee naar de wc, want hij vindt dat hij daar dan ook mag plassen.
Zus draait wanneer ze eten krijgt altijd drie rondjes voor ze haar vreethok ingaat.
Sjaak staat overal te pomeranian beggen, om alles wat hij wil. Ook spelen met andere honden, die daar geen reet van snappen.
Afbeelding
Tamara

Bericht door Tamara »

Ook al een wc ding: Feta gaat mee naar de wc omdat ze óf een wc rolletje wil om mee te spelen; of ze wil een stukje wc papier als er geen rollen zijn.

Lanai en Feta worden wild als er een vlieg in huis is want die moeten we dan met zn allen gaan vangen of naar buiten jagen. Feta hapt muggen uit de lucht (erg handig want ze slaapt op bed).

Lanai doet te pas en te onpas haar kunstje (dus ook als ze iets wil van Feta; gaat ze opzitten voor Feta omdat ze wil spelen of haar oren gewassen wil hebben).

Lanai pakt me bij de broekspijpen als we tikkertje doen. Ze zit ALTIJD met haar kop in mn rugzak zodra ik het neer zet. Ze maakt absurde geluiden als ze zich uit rekt.

Feta gedraagd zich als een stier als ze wil spelen.. ik kan het niet goed uitleggen... ze haalt dan haar poten over de grond alsof ze zich afzet om in de aanval te gaan.
Wanneer ze een kauwsnack wil gaat ze in haar bench liggen en kijkt me op een bepaalde manier aan; en ze is een hond die met haar ogen wijst.

Ze huilen beiden als wolven wanneer ze een sirene horen.

O ja, en Feta moet Aalscholvers najagen als we aan het water zijn. Specifiek die vogel, daar wacht ze op; en dan is het racen over de vloedlijn. Prachtig om te zien.
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Charlie wil je het liefst tongzoenen als ie je 's ochtends in bed komt begroeten. Mijn reflex is nu dat ik snel mijn hand op mijn mond leg als ik hem op de trap hoor. Hij maakt ook hele blije geluidjes als hij bij me op de deken staat te springen.
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Marlett schreef: 25 sep 2021, 17:21 Mijn reflex is nu dat ik snel mijn hand op mijn mond leg als ik hem op de trap hoor.
😂
Afbeelding
KarinW

Bericht door KarinW »

Voor we gaan wandelen moet hij altijd eerst drinken...
Als ik naar mijn werk ga en hij moet thuis blijven gaat hij altijd op de eerste verdieping liggen .
Hij is sowieso wat autistisch aangelegd hihi als het anders dan anders gaat Is hij wel wat van slag soms
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Frootje
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Froo heeft een kleine bal, daar kan ze zelf uren mee spelen. Ze verstopt hem dan in haar kleedje en graaft hem dan weer uit. Dat vindt ze leuk. Of ze legt dingen op de rand van de bank en duwt ze er dan met haar neus af, dan gaat ze ze halen en doet ze het opnieuw. Niet altijd fijn want wij wonen op de eerste verdieping en de vloer is van hout. Dat klinkt nogal door. 🤣

Ze wil ook altijd op mijn schouder liggen als ik op de bank zit. Vindt ze comfortabel of zo. En als het etenstijd is komt ze dat altijd op haar eigen manier vertellen, daar had ik zelfs nog een fototopic van hier. Oh en als ze kwispelt als ze heel enthousiast is dan gaat haar staart niet heen en weer, maar echt rondjes, zoals de propellor van een helikopter. 🤣

Maar eigenlijk is Froo sowieso best een gekke hond. Ze heeft echt super veel dingetjes, ze schieten me altijd te binnen maar nu ik ze nodig heb voor dit topic kan ik alleen bovenstaande dingen bedenken. :mrgreen:
Angelique
Honden: 6
Welke: Husky Herder Hound
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Als ik de tuin schoonmaak, elke dag dus :roll: en de kennelreiniger in het rond spuit moet ik Dakotah altijd of naar binnen doen of heel erg in de gaten houden want die mafjoekel gaat er doorheen liggen rollen :roll: :roll:

Mijn man heeft er een handje van om zijn sokken niet in de wasmand te gooien maar naast het bed :roll: elke ochtend kan ik de sokken uit Xtreme zijn kast (ja die slaapt echt in de kast, heeft die zelf verzonnen :roll: dus meneer heeft daar nu zelfs een dekbed zodat die lekker zacht ligt :roll: ) halen....hij gaat er op liggen sabbelen :roll:

Impey springt 12 meter :mrgreen: hoog als ik de voerbakken klaar sta te maken, kind krijgt nooit eten denk ik :roll:

Zazu.....sja daar begin ik niet eens aan, die hangt van gekkigheid aan elkaar :roll: bij alles wat je van een hus verwacht is hij het tegenovergestelde :|

Noah, bedtijd en etenstijd word ALTIJD door hem aangekondigd, die heeft echt een interne klok en wijkt daar geen minuut vanaf, eerst gaat hij je een kwartier lang aan zitten kijken, dat negeer ik uiteraard, dan gaat hij lopen ijsberen....ook dat negeer ik....en als het dan allemaal te lang duurt naar meneer zijn zin komt die voor je zitten en gaat met zijn poten lopen maaien en hij weet het dan heeft die prijs....hoeveel blauwe plekken ik niet heb van die hond :roll:

Sissy...sja kan niet echt iets bedenken eigenlijk, dat kind is alleen maar lief, lief en nog is lief zonder rare uitspattingen.
Afbeelding
Alex
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Saba moet drie rondjes om haar eigen as draaien als we haar tuig pakken om uit te gaan en dan schud dat hele lijf mee. Het gaat met donderend geweld dus blij dat we een ruime hal hebben :mrgreen:
Na de ochtendronde moet ze altijd naar bed, ongeacht of er een bak lekkers staat, zij vertrekt naar boven tot lunchtijd. 's avonds rond een uur of 19:00 idem dito, ze vertikt dan ook echt om nog iets te doen.

Tijdens het wandelen komt ze af en toe even haar neus tegen je hand drukken, dat is wel heel zoet. Ze wil dan eigenlijk gewoon kip hoor maar he.
Saba 💜 23-05-24
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Dívka heeft wat met mijn gedragen onderbroeken kwam ik achter toen ik de badkamer een paar keer open had laten staan en vervolgens bijna geen onderbroeken in mijn wasmand had liggen. 🙈
Sindsdien gaat de badkamer dicht en hoef ik mijn onderbroeken niet meer door heel het huis te zoeken.
En wanneer ze hoog in de opwinding zit gaat ze spinnen, niet zoals normaal heel vlug om de as maar wat ruimer en je hoort echt takketak omdat ze haar voorpoten verplaatst.

Mahdu heeft wat met sokken, maakt niet uit of ze schoon zijn of gedragen.
Als hij een sok vindt dan pakt hij hem, gaat ermee rondsjouwen en eraan sjorren en doen.
Heb nu dan ook diverse sokken met een gaatje erin. 🙈
Zo af en toe geef ik hem een eenlingsok helemaal voor hemzelf en blij dat hij dan is. 😍
En als hij wat heeft gepakt wat niet mag dan zie je hem voorbij sluipen met hoog opgetrokken voorpootjes, een beetje zoals een kindje sluipt. 🤣
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Haha, heel grappig om te lezen, al die eigenaardigheidjes 🥰

Mila heeft er veel, maar één van de grappigste gewoontes vind ik dat ze altijd een paar keer onder mijn benen door wil lopen als ik thuiskom en daarna ook altijd mijn tas een enthousiast begroeting geeft 😆

Amoz hoe hij aangeeft dat ik nog niet mag stoppen met aaien:

Amy hoe ze altijd precies dezelfde drie rondjes draait als ze haar eten krijgt en hoe ze na het eten wil dat ik haar bak vasthoud, zodat ze die nog even goed schoon kan likken, alleen dan likt ze hem uit. En hoe ze altijd toestemming vraagt om erbij te mogen op het bed of de bank als ik daar al lig/zit. Dat hoeft helemaal niet, want ze mag er altijd bij, maar toch blijft ze altijd vragend staan kijken en komt er pas bij als ik zeg dat het mag.

Arlo met de rare positie waarin hij kluift, altijd met zijn achterwerk omhoog op de bank- of stoelleuning.
Afbeelding
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 4
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Ik heb er geen foto's van, maar Yara pakt altijd Jamie's bak na t eten en neemt die mee naar de mand waar ze hem nog even helemaal goed uitlikt. Ook al is hij op t oog volledig schoon.

Yara laat op ongeveer net zo'n manier als Amoz weten dat t aaien niet mag stoppen. Of ze mept met d'r poot. Of ze stopt haar kop onder je hand als je d'r kop aan het aaien was.

Als ik groente snijd, bij voorkeur komkommer en tomaat dan staan allebei netjes om het hoekje van de keuken te kijken of ze wat krijgen. Wat eigenlijk ook altijd zo is, want 2 paar puppyogen kan je toch niet weigeren.

Oh en Yara droogt zich graag af na t zwemmen tussen mijn benen door. Haar nestgenoten doen t ook, hebben ze van hun vader 😍
Afbeelding
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Jet helpt altijd mee grasmaaien. Ze loopt met een speeltje in de bek mee en gooit dat speeltje te pas en te onpas op het stuk dat ik net aan het maaien ben. Ook veegt ze na het eten altijd haar dikke kop af. Het liefst aan mijn kuiten of aan mijn arme tere scheenbeentjes.

Miep helpt altijd met de was. Die steelt altijd sokken en theedoeken, om daar dan vol overgave mee rond te paraderen en overheen te gaan rollen. Met vier poten in de lucht.
Floortje
Posts in topic: 3
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Rakoes heeft iets met voeten. Ze vindt het heerlijk om door voeten geaaid te worden. Blote voeten. Mannenvoeten.
En als dat niet snel genoeg gebeurt dan gaat ze zichzelf er helemaal tegenaan wrijven.

Ik was eens bij een collega op bezoek die haar modderlaarzen bij de deur had uitgetrokken en met kousenvoeten achter het bureau zat. Wij waren rustig aan het praten toen ik de collega opeens verbaasd zag kijken, toen we onder tafel keken lag Rakoes daar in extase tegen haar voeten aan te kronkelen :mrgreen:
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Victor wilt ‘s ochtends altijd tussen je benen door lopen als je een broek aantrekt en kontkriebels krijgen, hij gooit dan vaak z’n kop tegen m’n kont aan en jankt dan, whoehoeee whoeeheeeee. Heb dus nooit een haarloze broek.
Een minder grappig puntje is dat hij altijd mega opgewonden wordt als we uitgaan, rondjes door het huis rennen en blaffen. Elk rondje weer, ik krijg het er niet uit.

Bella moet als ze gepoept heeft als met de achterpootjes schoppen en komt dan superblij kijkend met een megaspurt aangerend.
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Lucca drinkt raar. Met haar neus op de rand van de drinkbak.

Als het waterpeil lager is moet ze haar neus nog harder aanduwen om te kunnen drinken en heeft ze echt zo'n mopsneusje.

Zijn er meer honden die dit doen?

Afbeelding
Afbeelding
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Minou veegt haar voeten na het poepen.
Wrijft altijd haar kop in een kussen of fleeceplaid op de bank. Elke keer weer. :mrgreen:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
** Angela **
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Ziva moet altijd de bakken van Kono en Ulan uit likken , en ze is zo nieuwsgierig als wat
Ow en een jatter van eten eerste klas , dat kan ze heel stiekem
Laatst op de club nog bij iemand zn zakken leeg staan vreten en niemand die t door had

Kono is een ennal gekkigheid , die is echt niet normaal 😂
Moet perse in de badkamer liggen als ik ga douchen
Krijg speeltjes als ik op de plee zit

En de kat staat ze ook altijd met een speel op te wachten

Ulan wil mee douchen , als in echt onder de douche
En als we met de auto zijn weg geweest doe ik altijd de poort open , laat de honden de tuin in lopen terwijl ik de auto afsluit
Dan loop ik de tuin in poort op slot en dan is t party
Dan is hij zo ontzettend blij , of die me in geen jaren gezien heeft
incl springen en zingen

Owja en op de club als we na t inlopen vlakbij t veld zijn of we gaan t veld af voor uitlopen doet hij binnensmonds geluidjes maken 😂
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Colin gaat standaard zo’n uurtje na het eten op de bank naar mij liggen grommen 😂 en dan kijk ik om en zit hij met van die speelse samengeknepen oogjes, en dan zeg ik “ik ga je pakken hoor” en dan pakt ie snel z’n kluif 😂 of het wordt stoeien.
Is gewoon puur speelsheid en aandacht vragen.
Luna

Bericht door Luna »

Lothian schreef: 04 okt 2021, 14:02 Lucca drinkt raar. Met haar neus op de rand van de drinkbak.

Als het waterpeil lager is moet ze haar neus nog harder aanduwen om te kunnen drinken en heeft ze echt zo'n mopsneusje.

Zijn er meer honden die dit doen?

Afbeelding
Ja, Luna deed dit ook altijd! Soms duwde ze zo hard dat je haar helemaal hoorde snuiven. Wat grappig, nog nooit gezien bij een andere hond.

Vito ligt graag met zijn kont tegen je aan en met één achterpoot op schoot. Ook wordt hij woest van dingen dingen in de lucht (een luchtballon, een windmolen, zwanen) en van apparaten die geluid maken (handmixer, fietspomp).
Loraine schreef: 26 sep 2021, 12:37 Dívka heeft wat met mijn gedragen onderbroeken kwam ik achter toen ik de badkamer een paar keer open had laten staan en vervolgens bijna geen onderbroeken in mijn wasmand had liggen. 🙈
Vito ook. Als hij er een te pakken krijgt trekt hij hem helemaal uit elkaar.

Loes steelt alles wat ze in haar bek mee kan nemen. Maar dan ook echt alles, schoenen, tijdschriften, vaatdoeken, bierflesjes... :schrik: Als we ineens iets kwijt zijn is de kans groot dat we het in haar bench terug vinden. Super handig zo'n pup in huis, je leert wel om direct iets op te ruimen na gebruik :engel:
*Esther
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

O, grappig topic ja.
Hazel gaat 's morgens eerst elke morgen opnieuw, op mijn schoot hangen als ik duf op de toiletpot zit. Morgenknuffel nu!

Polar ligt op de leuning van de bank achter je en wanneer je iets eet wat haar lekker lijkt duwt ze met haar poot op je schouder: ja, hallo, hier! Gewoon onopgevoed dus eigenlijk maar ok.

Teddy rent elke dag naar binnen vanuit de tuin wanneer ik hun eten klaar maak, vliegt tegen de keukenkastjes aan en danst 5 rondjes. Als ze bij je komt knuffelen duwt ze haar neus gewoon tegen je mond, ogen ook tegen je gezicht. En dan wendt ze haar koppie af en gaat even heel vergenoegd staan met haar bekkie open, heeeel apart. Schattig. Verder kijkt ze naar de andere twee zo van: ja, zien jullie me wel hier, rat....
Hazel gaat elke avond als we naar bed gaan, of ze nu veel aandacht heeft gehad of niet, maakt niet uit, bij me zitten. Als ik nét lig. En dan helemaal in your face, knuffelen. Dan krijgt 1 van de katten (de poes) een wasbeurt en gaat ze slapen.
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Finn vindt heen en terug dezelfde route wandelen stom. Dan is het eerste dat hij doet als we omdraaien, op zijn kont zitten en zich even krabben. Daarna gaat het tempo drastisch omlaag en duurt de terugweg 2x zo lang als de heenweg. Helaas voor hem zijn de paden waar Tess los kan wandelen alleen geschikt voor wandelingen van een uur of meer als je niet heen en terug wilt lopen. Dus dat gaat hem niet worden op lunchwandelingen.
Verder gaat hij piepen als we mensen passeren. Alsof hij reuze zielig is...

Tess zit van gekkigheid in elkaar. Ik denk dat die bij alles wat ze doet wel een gekkigheidje heeft vergeleken met andere honden :lol: Als ik de trap op ga, komt ze aangestormd om me na te kijken. Ze knabbelt graag op m'n arm of soms in mijn nek als ze een knuffelmoment heeft. Ze heeft geleerd om tussen mijn benen te komen met agility en hoopers voor we starten, maar inmiddels doet ze het altijd als begroeting. Ook bij andere mensen. Leuk als je een rok aan hebt, dan ziet ze niks, maar gaat er wel staan :LOL: Sowieso is haar knuffeldrang wel behoorlijk gek. Nog nooit zo'n kleffe hond meegemaakt.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Als Relax me iets vraagt terwijl ik in de tuin loop (Mag ik dat dragen? Krijg ik een snoepje? Krijg ik een knuffel?) doet ze dat door naast me te komen lopen en me vragend/verwachtingsvol aan te kijken. Niks geks aan, maar het gekke is : als ik zeg dat dat niet gaat gebeuren moet ze het al-tijd ook nog eens van aan mijn andere kant komen vragen.

Crunch heeft het tot kunst verheven om met 'trekijzeroogjes' ( trekijzer (het ~, ~s) -1. magneet - zie ook: plakijzer, trekstaal, plekijzer) in haar mand naar me te liggen kijken. Die blik is dan zó lief en tegelijkertijd zó dwingend dat ik haar moét gaan knuffelen

Mafje wil bij een deur altijd in de tegengestelde richting lopen die ik loop : ik eruit = zij erin en omgekeerd

Plezant heeft als ritueel dat ze me in de ochtend rond een uur of 10 als ik naar buiten komen om de paardjes eten te gaan geven persé een extra keer moet begroeten. Dat doet ze dan én luid gillend én met open bek met een speeltje erin wat een oorverdovend geluid produceert - goed dat ik geen buren heb of die stuurden vrees ik telkens de politie of brandweer op ons af.

Karma gaat, als ze extra wil geknuffeld worden, altijd op de zij of rug liggen in de houding van een bidsprinkhaan, dat is dus ook één van haar bijnamen geworden.
Diana schreef: 26 sep 2021, 12:41 Amoz hoe hij aangeeft dat ik nog niet mag stoppen met aaien:
:LOL: :I:
Lothian schreef: 04 okt 2021, 14:02 Zijn er meer honden die dit doen?
Ja, doet Relax soms ook.
Floortje
Welke: Hussel en Hollandse Herder

Bericht door Floortje »

Ysta drinkt uit glazen, bekers en kopjes. Vooral bier en koffie :bakkie:

Dat honden van bier houden wist ik wel, maar welke hond drinkt er nou koffie? Het begint ondertussen ook wel een beetje irritant te worden, geen eten laten slingeren lukt nog wel met een pup, maar kopjes wegzetten als ik bijv. even naar de wc ga zit gewoon niet in m'n systeem. Dan kom je terug, wil je een slok van je koffie nemen en dan zie je net op tijd die kwijldraad.... :kotz:
Afbeelding
Plaats reactie