Nieuwe brok

ellen en de birmanen
Posts in topic: 1

Re: Nieuwe brok

Bericht door ellen en de birmanen »

ik voer tot grote tevredenheid al jaren pro plan zalm. in de ochtend krijgen ze vers vlees in hun kong en in de avond proplan. verder tussendoor vaak een konijnenoor, stukje fruit of groente.
Inge O
Posts in topic: 9
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Sandra&co schreef: 22 okt 2022, 12:08
Inge O schreef: 22 okt 2022, 08:31
Sandra&co schreef: 21 okt 2022, 22:47 Ben over nog geen enkele brok echt tevreden geweest bij hem.
Is er überhaupt iets van voer waar hij het vroeger wel al goed heeft op gedaan?
Ja. Her duurste van het duurste :mrgreen: Rotjong.
:F:
Sandra&co schreef: 22 okt 2022, 12:16 Ja, maar daar mist kennelijk ook iets want dan valt hij teveel af
Ik zou het omdraaien : ik denk niet dat daarin iets mist maar dat híj iets mist waardoor hij het niet kan verteren.
Ik laat niet snel een hond met wat verteringswiswasjes nakijken, maar bij hem vind ik het toch voorbij de grens van 'valt binnen de normale afwijkingen' vallen, zeker als je dit schrijft :
Sandra&co schreef: 22 okt 2022, 13:00 de rest is grijsbruinzig en wat nat
Cendy

Bericht door Cendy »

Toos stond altijd volledig op vlees maar op vakantie met de camper krijg ik dat niet mee.
Van barfmenu hebben ze nu ook brokken, dat ben ik er ik gaan geven en ze doet het er eigenlijk heel goed op.
Dus nu thuis krijgt ze er nu ook gewoon brokken bij.
Scheelt aanzienlijk ook in de kosten :engel:
Afbeelding
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik wissel graag af dus als een zak op is koop ik daarna een andere. Kan Cavom zijn, Prins, Acana, Orijen... ook een keer Royal Canin voor actieve rassen. Het liefst wel wat ik gewoon bij de dierenwinkel kan vinden. Het is bij mij een afwisseling van vers vlees.

Het enige wat echt niet beviel was een keer een zakje Bonzo, hahaha! Taro ging aan de schijt. Ik probeer maar gewoon niet uit te rekenen wat het kost met 3 middel- tot grote honden.
Afbeelding
DomorVerbeuk
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Peruvian Doodle

Bericht door DomorVerbeuk »

Sandra&co schreef: 22 okt 2022, 22:57 Ik denk toch wel dat het iets is in die brok, want op de duurdere brokken (Acana, Wolf of Wilderness, noem maar op) fabriceert hij keurige bruine keuteltjes. Floep, eruit :mrgreen: Eigenlijk moet ik die gewoon voeren, want het is niet alsof hij kilo's per dag eet...
Maar zijn dat graanvrije brokken? Emma blijkt niet lekker tegen rijst te kunnen. Moeizame ontlasting en bij te veel rijst soms waterdun. Maar tussendoor ook goede hopen. Nu de rijst uit haar dieet weg is, heeft ze opeens ook een kwart minder voer nodig om op gewicht te blijven.

Het hoeft dus niet zozeer te zijn dat hij dan geen granen verdraagt, slechts 1 graan niet verdragen kan voldoende zijn.
katerke

Bericht door katerke »

Wij geven Broxx 4 dogs . Ben daar heel tevreden over. Krijgen ook KVV tamenga
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Naast vers van Lotgering diverse variaties (vnl. wild en paard/eend) (Chara Carnibest) voer ik ook Carocroc als brok erbij.
Ook buiten als beloning gebruik ik het.

Ze vinden het alledrie lekker in ieder geval, ik vind hun vachten er prima uitzien en ontlasting is ook prima met die combi.

Ik geef small breed, en combi met original.
Charlie
Honden: 0

Bericht door Charlie »

Hier krijgt onze hond 's ochtends kvv (carnivoer eend) en in de avond de brokken van Celtic connection lam/geit. Daar doet hij het goed op. Dit is een fijne combi voor hem
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Jinte krijgt als ontbijtvoer momenteel brok van Markus Mühle. Vindt ze erg lekker, het is dan ook zo weg. Maar dat is dan weer niet de bedoeling begrijp ik?
Mijn vorige hond had bij de vorige eigenaars de hele dag brokken staan, maar dat werkte dus alleen omdat hij droge brok niet prettig vond om te eten. Dus werd er de hele dag een beetje gekieskauwd; brok met blikvoer erdoor, of een vleesmaaltijd, werd wel als smakelijk ervaren en was achter elkaar weg.
Kells
Posts in topic: 5
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Onlangs had ik voor de afwisseling een zak Purizon Black Angus gekocht. Dat was geen goed idee. Ze vinden het prima te nassen, maar die drollen die ze produceren zijn slap en stinken. Finnemans schijt zichzelf er helemaal op leeg! We zijn er nu al twee nachten op een rij voor hem uitgeweest omdat ie moest kakken. Vanavond heb ik hem een Rodi worst gegeven en daar doet hij het wel goed op. Morgen krijgt hij hetzelfde en wat blikvoer van Rocco. Overmorgen zal de nieuwe lading brokken van Wolf of the Wildernis wel weer binnenkomen, dus vanaf dan is het weer rustig.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Doyaquba
Honden: 2
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Ik voer de geperste brok van DLG naast het vlees. Ze hebben m nog nooit laten staan en het bevalt me prima. Ook voor onderweg. Enige nadeel is dat 5 brokken al 20 gram wegen dus ik kan hem voor beloning niet echt gebruiken want ze zijn al aan de dikke kant sinds de verhuis 😬
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Kells schreef: 24 okt 2022, 22:25 een zak Purizon Black Angus gekocht.
Die naam alleen al, da's voor mij al de allerbeste rode vlag voor klinkklaar bedrog want dat kan je toch aan je water voelen dat daar vanalles inzit behalve Black Angus. Straks komen er nog Wagyubrokken op de markt, of ze zijn er al.

Kassssa, ringringrrinnngggggg!!!
Kells

Bericht door Kells »

Inge O schreef: 25 okt 2022, 08:45
Die naam alleen al, da's voor mij al de allerbeste rode vlag voor klinkklaar bedrog want dat kan je toch aan je water voelen dat daar vanalles inzit behalve Black Angus. Straks komen er nog Wagyubrokken op de markt, of ze zijn er al.

Nou ja, het zit er wel in. 😁
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Kells schreef: 25 okt 2022, 10:15

Afbeelding
Nog erger :( . Dat is dus het echte bewijs dat runderen wel degelijk puur ten bate van onze honden gefokt worden, want uiteraard is er nooit zoveel afvalvlees alleen van dit ras. En wat is nu het nut van brok van Angussen tov. de gangbare runderen - behalve dan dat die procucenten/verkopers er goud mee binnenrijven :ugh: ?
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Inge O schreef: 25 okt 2022, 13:11

Afbeelding
Nog erger :( . Dat is dus het echte bewijs dat runderen wel degelijk puur ten bate van onze honden gefokt worden, want uiteraard is er nooit zoveel afvalvlees alleen van dit ras. En wat is nu het nut van brok van Angussen tov. de gangbare runderen - behalve dan dat die procucenten/verkopers er goud mee binnenrijven :ugh: ?
Helaas zijn mensen gevoelig voor dit soort zaken, mensen willen bijzonder eten, dat gunnen ze hun hond ook. Ik weet niet of een hond wel proeft dat het van een ander soort rund is.

En met vlooienzaadschalen, weten ze zelf wel wat ze in hun voer stoppen of is de stagiaire niet zo handig met vertalen?
Afbeelding
Kells

Bericht door Kells »

Inge O schreef: 25 okt 2022, 13:11

Afbeelding
Ik ga er vanuit dat er ook zat afval van die koeien overblijft.
Inge O

Bericht door Inge O »

Kells schreef: 25 okt 2022, 14:02
Per rund bekeken wel, maar dat er dagelijks zoveel Angussen geslacht worden dat er een uitgebreide productielijn brok op draauende gehouden kan worden, geloof ik echt geen sikkepit van.
Als ze regelmatig zouden aangeven zonder brokkenvoorraad te zitten zou ik het nog kunnen geloven, maar ik neem aan dat dat niet het geval is.
Kells

Bericht door Kells »

Inge O schreef: 25 okt 2022, 14:06
Per rund bekeken wel, maar dat er dagelijks zoveel Angussen geslacht worden dat er een uitgebreide productielijn brok op draauende gehouden kan worden, geloof ik echt geen sikkepit van.
Als ze regelmatig zouden aangeven zonder brokkenvoorraad te zitten zou ik het nog kunnen geloven, maar ik neem aan dat dat niet het geval is.
Ik heb deze brokken nog niet eerder gehad dus ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat er altijd in elke supermarkt black angus hamburgers liggen.
Suzanne
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

kloesje schreef: 21 okt 2022, 21:31 Ik voer sinds een paar maanden de brok van hondenbrokken.nl en dan de kip of zalm.
Volgens voerwijzer een prima brok, met een goede samenstelling voor een fijne prijs. Geperste brok.
Ik ben er tot nu toe tevreden over.
Een geperste brok hoef je niet luchtdicht te bewaren, dus leent zich er ook voor om langer in een bak te staan :ok:
Ik had nav jouw bericht er ook naar gekeken, maar ik vind de site zo fout.
reviews allemaal van een jaar geleden. ze reageren niet op mijn mail. Bij het invullen van dingen staat er van alles door elkaar.
Onderaan staat dat je met paypal of afterpay kan betalen, maar beide blijkt niet te kunnen tijdens het bestellen.
Johnny Jones
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Wij voeren al zo'n tien jaar Canex fish&rice. Het bevalt goed. De honden eten het graag, de drollen zien er uit zoals het hoort en er wordt niet teveel gepoept. De honden die wat gevoeliger op voer reageren verdragen het goed.
Inmiddels hebben ook zo'n veertig opvangers deze brok zonder problemen gegeten. Meerdere malen ben ik achteraf door adoptanten benaderd met de vraag wat ik ook alweer voerde. Dan waren ze op ander voer overgestapt maar bleek de hond toch gevoelig op voer te reageren. Met de Canex fish&rice was er geen probleem.

Ik kijk wel eens naar ander voer, door mooie reclamepraatjes of berichten hier van mensen die veel verstand van voer lijken te hebben. Maar als ik dan het getob hoor wat sommige mensen met het voer van hun hond hebben dan denk ik weer dat ik wel gek zou zijn om op iets anders over te stappen terwijl we al lang tevreden zijn over deze brok.
Afbeelding
kloesje
Posts in topic: 4
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Suzanne schreef: 06 nov 2022, 10:13
kloesje schreef: 21 okt 2022, 21:31 Ik voer sinds een paar maanden de brok van hondenbrokken.nl en dan de kip of zalm.
Volgens voerwijzer een prima brok, met een goede samenstelling voor een fijne prijs. Geperste brok.
Een geperste brok hoef je niet luchtdicht te bewaren, dus leent zich er ook voor om langer in een bak te staan :ok:
reviews allemaal van een jaar geleden. ze reageren niet op mijn mail. Bij het invullen van dingen staat er van alles door elkaar.
Onderaan staat dat je met paypal of afterpay kan betalen, maar beide blijkt niet te kunnen tijdens het bestellen.
Ja op mijn bericht hebben ze ook nooit gereageerd.... dus qua communicatie is het niet best.
Ze kwamen er bij voerwijzer goed uit, daarom de gok gewaagd. Maar dit is wel de laatste bestelling en gaan we weer terug naar de combi vlees en Cavom lam rijst, ze deden het daar goed op, is voordeliger. Ze werden er alleen snel dik op, maar dat was niet anders met de hondenbrokken.nl voeding. Zal wel te maken hebben met dat het geperste brok is ofzo.. Ik verrijk nu gewoon hun voedingsmoment door ze aan te bieden in slowfeeders oid. dan kunnen we meestal wel prima af met minder voeding en toch verzadigt zijn. Ook gaat er nu met regelmaat een kluif bij, waar ze lang mee bezig zijn. Creatief :P
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Suzanne
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

kloesje schreef: 06 nov 2022, 14:44
Suzanne schreef: 06 nov 2022, 10:13
Ja op mijn bericht hebben ze ook nooit gereageerd.... dus qua communicatie is het niet best.
Ze kwamen er bij voerwijzer goed uit, daarom de gok gewaagd. Maar dit is wel de laatste bestelling en gaan we weer terug naar de combi vlees en Cavom lam rijst, ze deden het daar goed op, is voordeliger. Ze werden er alleen snel dik op, maar dat was niet anders met de hondenbrokken.nl voeding. Zal wel te maken hebben met dat het geperste brok is ofzo.. Ik verrijk nu gewoon hun voedingsmoment door ze aan te bieden in slowfeeders oid. dan kunnen we meestal wel prima af met minder voeding en toch verzadigt zijn. Ook gaat er nu met regelmaat een kluif bij, waar ze lang mee bezig zijn. Creatief :P
Ah dank je. Dan laat ik het lekker voor wat het is denk ik.
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Kells schreef:
Inge O schreef: 25 okt 2022, 14:06
Ik heb deze brokken nog niet eerder gehad dus ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat er altijd in elke supermarkt black angus hamburgers liggen.
Ja die heb ik altijd :) vind ze echt heel veel lekkerder dan de normale hamburger... as we speak...
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge O

Bericht door Inge O »

malinois schreef: 06 nov 2022, 18:25 Ja die heb ik altijd :) vind ze echt heel veel lekkerder dan de normale hamburger.
Dat hij lekkerder zou zijn is ook helemaal niet wat ik betwist.
Inge O

Bericht door Inge O »

kloesje schreef: 06 nov 2022, 14:44 terug naar de combi vlees en Cavom lam rijst, ze deden het daar goed op, is voordeliger. Ze werden er alleen snel dik op, maar dat was niet anders met de hondenbrokken.nl voeding. Zal wel te maken hebben met dat het geperste brok is ofzo..
Voer je van de geperste brok hetzelfde volume als van de geëxpandeerde, of hetzelfde gewicht?
Plaats reactie