per 1 november
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
per 1 november
voor de fokkers onder ons en het nog niet weten. geldt ook voor degene die maar 1 nestje wil. gaat in per 1 november en alle pups die geboren worden na 1 november vallen hier onder.
https://www.knmvd.nl/in-een-oogopslag-h ... derland-2/
https://www.houdenvanhonden.nl/nieuws/r ... mber-2021/
ellen
https://www.knmvd.nl/in-een-oogopslag-h ... derland-2/
https://www.houdenvanhonden.nl/nieuws/r ... mber-2021/
ellen
Re: per 1 november
Ach ja. Zie jij dat gebeuren bij Shenaya en Des’Anthony die foor de lol een nessie pitbullkruisingen doen. Ik niet.
Of tante Toos die d’r Poedeltje gesnaaid is door de Djoksterier van de buren en nu in blijde verwachting blijkt :rofl:
Poedel is drachtig he. Niet tante Toos met dr 76 jaar en artroseknietjes.
Of tante Toos die d’r Poedeltje gesnaaid is door de Djoksterier van de buren en nu in blijde verwachting blijkt :rofl:
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
dat hoeft dus ook niet want de nieuwe eigenaar kan ook een UBN aanvragen en daarmee de hond chippen en een paspoort krijgen. Hiermee ontgaat me dus het nut, het wordt eigenlijk erger want Shenaya en tante Toos kunnen die pups niet eens laten enten dus die gaan dan maar ongeent de deur uit want te ingewikkeld.Nanna schreef: ↑01 okt 2021, 12:12 Ach ja. Zie jij dat gebeuren bij Shenaya en Des’Anthony die foor de lol een nessie pitbullkruisingen doen. Ik niet.
Ehhhh voorzover ik weet kan de pupkoper dat niet. Dat moet de fokker doen en chipnummer vd moeder moet ook aan de pup gekoppeld worden.Mizzsylver schreef:dat hoeft dus ook niet want de nieuwe eigenaar kan ook een UBN aanvragen en daarmee de hond chippen en een paspoort krijgen. Hiermee ontgaat me dus het nut, het wordt eigenlijk erger want Shenaya en tante Toos kunnen die pups niet eens laten enten dus die gaan dan maar ongeent de deur uit want te ingewikkeld.Nanna schreef: ↑01 okt 2021, 12:12 Ach ja. Zie jij dat gebeuren bij Shenaya en Des’Anthony die foor de lol een nessie pitbullkruisingen doen. Ik niet.
Het staat er toch duidelijk?Crutz schreef: ↑01 okt 2021, 12:40Ehhhh voorzover ik weet kan de pupkoper dat niet. Dat moet de fokker doen en chipnummer vd moeder moet ook aan de pup gekoppeld worden.Mizzsylver schreef:dat hoeft dus ook niet want de nieuwe eigenaar kan ook een UBN aanvragen en daarmee de hond chippen en een paspoort krijgen. Hiermee ontgaat me dus het nut, het wordt eigenlijk erger want Shenaya en tante Toos kunnen die pups niet eens laten enten dus die gaan dan maar ongeent de deur uit want te ingewikkeld.Nanna schreef: ↑01 okt 2021, 12:12 Ach ja. Zie jij dat gebeuren bij Shenaya en Des’Anthony die foor de lol een nessie pitbullkruisingen doen. Ik niet.
Mocht een eigenaar op het spreekuur komen met een hond zonder chip (bv. gekocht via Marktplaats of meegenomen in de auto uit het buitenland) dan moet ook deze eigenaar zich eerst registreren bij RVO. Zonder registratie (UBN), geen chip.
Ja en dat zal dan wel een staartje krijgen richting de fokker die ongeregistreerd verkoopt.Dagmar schreef:Het staat er toch duidelijk?Crutz schreef: ↑01 okt 2021, 12:40Ehhhh voorzover ik weet kan de pupkoper dat niet. Dat moet de fokker doen en chipnummer vd moeder moet ook aan de pup gekoppeld worden.Mizzsylver schreef: dat hoeft dus ook niet want de nieuwe eigenaar kan ook een UBN aanvragen en daarmee de hond chippen en een paspoort krijgen. Hiermee ontgaat me dus het nut, het wordt eigenlijk erger want Shenaya en tante Toos kunnen die pups niet eens laten enten dus die gaan dan maar ongeent de deur uit want te ingewikkeld.
Mocht een eigenaar op het spreekuur komen met een hond zonder chip (bv. gekocht via Marktplaats of meegenomen in de auto uit het buitenland) dan moet ook deze eigenaar zich eerst registreren bij RVO. Zonder registratie (UBN), geen chip.
Uiteindelijk zullen ze ook echt wel bij de fokker aankloppen
Wat kan hun die chip rotten. Dan krijgt die hele joekel toch geen chip.
-
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
als ze die pup op een parkeerplaats uit een hongaarse bus hebben gevist kunnen ze lang zoeken naar die "fokker"Crutz schreef: ↑01 okt 2021, 12:54Ja en dat zal dan wel een staartje krijgen richting de fokker die ongeregistreerd verkoopt.Dagmar schreef:Het staat er toch duidelijk?
Uiteindelijk zullen ze ook echt wel bij de fokker aankloppen
Het lijkt nu zelfs alsof het voor de broodfokkers alleen maar makkelijker wordt, je kan niet enten zonder ubn dus dan worden die pups verkocht met een a4'tje waarop staat hoe de eigenaar zelf even een ubn aanmaakt en daarmee naar een dierenarts van eigen keuze moet gaan.
Dierenartsbezoek, hondenschool, pension. etc, vragen tegenwoordig gewoon dat het op orde is. Kijk als je nergens komt hoeft het idd nietNanna schreef:Wat kan hun die chip rotten. Dan krijgt die hele joekel toch geen chip.
“Diablo mot een enting”
“Dat kan. Heeft ie een chip?”
“Neej. Mot dat dan”
“Ja, tegenwoordig wel”
“Nou ik zal er eens naar kijken”
En het jaar er op dezelfde riedel :rofl: Of heel Diablo wordt simpelweg niet meer ingeënt.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Het zoveelste regeltje om mensen die het goed willen doen te "pesten" en ondertussen komen er nog steeds vrachtwagens vol broodfokpups het land in.
Die grote fokschuren gaan toch gewoon dat ubn nummer regelen en schrijven het weg als bedrijfskosten. Niks aan de hand.
Alleen de kleine hobbyfokker of oepsnest hebben ze er eventueel mee. Knap hoor.
Die grote fokschuren gaan toch gewoon dat ubn nummer regelen en schrijven het weg als bedrijfskosten. Niks aan de hand.
Alleen de kleine hobbyfokker of oepsnest hebben ze er eventueel mee. Knap hoor.
“ Iedereen die honden fokt is een fokker en moet een Uniek Bedrijfsnummer (UBN) hebben. Dit nummer kan alleen bij de RVO aangevraagd worden voor € 19,00. Voor niet beroepsmatige fokkers is dit bedrag maar eenmalig.“
Het zijn de kosten niet. Maar de moeite die het kost. Let op mijn woorden, het gros gaat dat gewoon niet doen. Behalve de stamboomfok, die moeten wel.
Het zijn de kosten niet. Maar de moeite die het kost. Let op mijn woorden, het gros gaat dat gewoon niet doen. Behalve de stamboomfok, die moeten wel.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Nee toch? Er wordt geen broodfokpup minder om geboren.
zal misschien wel in bepaalde kringen een hoop in uitkeringen schelen (niet direct maar ze lopen vast wel tegen de lamp) die veel handelen en bijverdienen door huiskamerbroodfok
Dat is bij winst de bedoeling ja. Met je eerste, tweede of derde nest komt de belastingdienst er waarschijnlijk niet aan te pas.
Bij structurele winst heb je een winstoogmerk en ben je ook met minder dan 20 pups per jaar een bedrijfsmatige fokker.
Wie die winst al netjes opgaf blijft dat doen, en wie niets opgeeft registreert gewoon niet.
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Als je maar 8 pups fokt maar ze wel voor 2000 euro per stuk op marktplaats en andere sites gooit dan kan de belastingdienst al wel bij je aankloppen. Alle inkomsten moet je nu eenmaal melden. Ben wel benieuwd in hoeverre dat UBN aanvragen en je pups registreren nou gebruikt gaat worden voor verder onderzoek door belastingdienst.
Ik houd iig maar zorgvuldig een begroting bij. Ik wil helemaal geen geld verdienen met mijn fokplannen maar om dat te bewijzen moet ik natuurlijk wel goed de kosten bij gaan houden.
Ik houd iig maar zorgvuldig een begroting bij. Ik wil helemaal geen geld verdienen met mijn fokplannen maar om dat te bewijzen moet ik natuurlijk wel goed de kosten bij gaan houden.