Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
ellen en de birmanen
Posts in topic: 3

Re: Meeko de pup

Bericht door ellen en de birmanen »

gefeliciteerd met jullie pup.
dan is het huis een keer niet schoon en liggen er haren op de vloer vermengd met zand, lekker belangrijk.
geniet van de puppentijd.
Veertje
Posts in topic: 11

Bericht door Veertje »

Wat super leuk dat er een pup naar jullie gaat! Die gaat een geweldig leven tegemoet bij jullie :D Kijk er naar uit om zijn avonturen te volgen.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Coraline
Posts in topic: 2

Bericht door Coraline »

Och, wat leuk! Gefeliciteerd!
alinelaila
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd met Meeko! :cheer:
HillieS
Posts in topic: 18
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Leuk, gefeliciteerd!
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 46
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Heerlijk dat het deze keer wél doorgaat :ok: !

En dat je het sowieso al druk hebt met vanalles en nog wat heeft ook een groot voordeel : juist als je het erg druk hebt maakt zo'n 'klein beetje extra' (vergeleken met het geheel :mrgreen: ) amper nog uit, én jullie zullen zeker geen tijd hebben om je suf te piekeren over alles wat pup wel doet of niet doet of had moeten doen of niet mocht doen of raar doet of of of :P . Niet dat jij nu meteen zo iemand bent, maar het is wel de ziekte van deze tijd, dus daar ontsnap jij mooi aan en voor je drie keer met je ogen hebt kunnen knipperen is pup 'tussen de soep en de patatten' opgevoed en wel :E: .
Lieske_1977

Bericht door Lieske_1977 »

Sommige kansen komen maar zo zelden voorbij dat je ze gewoon moet pakken :D Hartstikke leuk voor jullie, veel geluk alvast met Meeko!
Alfilillo
Posts in topic: 19
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Inge O schreef: 04 okt 2021, 12:58 Heerlijk dat het deze keer wél doorgaat :ok: !

En dat je het sowieso al druk hebt met vanalles en nog wat heeft ook een groot voordeel : juist als je het erg druk hebt maakt zo'n 'klein beetje extra' (vergeleken met het geheel :mrgreen: ) amper nog uit, én jullie zullen zeker geen tijd hebben om je suf te piekeren over alles wat pup wel doet of niet doet of had moeten doen of niet mocht doen of raar doet of of of :P . Niet dat jij nu meteen zo iemand bent, maar het is wel de ziekte van deze tijd, dus daar ontsnap jij mooi aan en voor je drie keer met je ogen hebt kunnen knipperen is pup 'tussen de soep en de patatten' opgevoed en wel :E: .
Precies! En jouw zoon en pup leren allebei iets heel belangrijks: flexibiliteit.
Afbeelding
runninggirl
Posts in topic: 4
Honden: 3

Bericht door runninggirl »

Wat goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd. Ik snap je heel goed, een derde jonge hond er bij is niet niks maar de spijt als je het niet had gedaan deze keer... dat was denk ik veel zwaarder geweest.
Het lijkt me een heerlijk hondje en als ik voor een pup was gaan zoeken dan zou dit nest me echt heel erg hebben getrokken. Het zijn prachtige honden en dan ook nog zo leuke karakters, echt alles klopt gewoon lijkt het wel.
kloesje
Posts in topic: 8
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Wat een geweldig hondje, stiekem mijn favoriet :) Fijn dat we Meeko kunnen volgen op het forum :) Heel veel plezier gewenst met je puppy!

Hier hebben we ook honden en een kleine, nu ook een pup en een zoontje van 18 maanden. Het is heel veel begeleiden, niet zozeer de grijpgraze handjes van zoonlief, maar vooral het opspringen en bijtgedrag van de pupperd hahaha
Het is even hard werken straks, maar wat zullen ze straks een gave band hebben samen :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Gefeliciteerd met Meeko. :cheer:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
hakunamatata
Posts in topic: 3
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Met die naam kan het alleen maar goedkomen! Mijn jongste kat heb ik Meeko genoemd en hij is echt een cadeautje. Meekos zijn leuk :mrgreen:

Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen in elk geval :cheer:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 7

Bericht door blondie »

Oh leuk jij krijgt het streepje :I:
Heel veel geluk en plezier met hem!
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Gefeliciteerd met deze knapperd. Ik hoop dat hij zijn naam eer aan doet en dat je veel om en met hem kan lachen, veel plezier met hem!
Afbeelding
Bo en de honden
Tiny
Honden: 1
Welke: Siberian Husky

Bericht door Tiny »

Nog een pup om te volgen ❤

Gefeliciteerd met Meeko 😍
Afbeelding

in liefdevolle herinnering
Jeda 14-12-2004 -23-07-2010
Beau 08-11-2001- 30-07-2011
Akira 01-11-2009 -16-08-2021
Amarillo
Posts in topic: 2

Bericht door Amarillo »

Wat een dotje! En het komt vast helemaal goed met het grootbrengen van deze kleine man, heel veel geluk samen!
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 31

Bericht door mijke »

OOOHHH JIJ HEBT HEM GEWOON!! De leukste van het nest volgens mij, wat leeeeuukkk!!!

Mooi hoe je dat proces in je hoofd beschrijft, heel herkenbaar al die voors en tegens. Zo ga ik zelf ook de hele tijd heen en weer tussen nu zoeken voor een herplaatser of gewoon wachten op een pup als we verhuisd zijn. Wel fijn dat je man dan gewoon de knoop doorhakt voor jou 😜

Hij is echt wel vreselijk cute zeg :I:
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Amarillo schreef: 04 okt 2021, 19:37 Wat een dotje! En het komt vast helemaal goed met het grootbrengen van deze kleine man, heel veel geluk samen!
Jouw onderschrift. :I:
Wat een prachtige actiefoto.
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Het vertrouwen dat het goed komt groeit met de dag. Sirene geeft ze natuurlijk ook zo veel mee. Ik ben heel blij dat ik deze unieke kans toch kon pakken :cheer:
Vriend heeft er ook zin in. Hij ziet nu in dat een puppy natuurlijk ook echt een vrouwenmagneet is dus hij wil hem toch wel uitlaten :LOL:

Jullie berichtjes zijn toch zo lief, jongens! Wat een vertrouwen in mij. En dat terwijl ik meer honden kwijt heb gemaakt dan elk ander lid :LOL: Ik ben ontzettend benieuwd hoe het gaat zijn.
Manu haat pups want hij haat drukte. Ik verwacht dat ik daar wel veel moet gaan sturen de eerste dagen. Gelukkig hebben we een ruim huis waar hij hem heel makkelijk uit de weg kan. Ik hoop dat hij hem ook gaat waarderen en hem wat wijze lessen mee kan geven :mrgreen:
Ik heb al een rugzak verknipt voor de kleine man zodat hij mee kan naar het strand. Straks wonen we bijna in de duinen dus hopelijk vindt hij het wat.
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Best spannend wel die eerste dagen he? Ik ben ook heel benieuwd hoe dat hier gaat met Freek, die is natuurlijk compleet het tegenovergestelde van grote Manu maar ik denk niet dat hij perse zit te wachten op een pup die nu al bijna drie keer zo groot is als hij. Maar komt vast goed.

Wanneer ga je verhuizen??
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Manuma

Bericht door Manuma »

Wat heb je toch een leuke gevarieerde roedel, Yvette. Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jullie gaat straks. Haal je Barrie ook zaterdag?

We krijgen 5 november de sleutel maar we moeten eerst minimaal een half jaar gaan verbouwen. Het is nu onbewoonbaar. Wel met grote tuin en 10 minuten lopen naar de duinen en nog korter naar het loslooppark aan beide kanten van het huis :cheer:

Nog 3 nachtjes! :O: :cheer: :wachten:
Yvette
Posts in topic: 39
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Dank je, ik ben ook blij met ze. Mis Tobias nog wel steeds en ik vind het ook zo verdrietig dat m'n oudste zoontje hem nog steeds zo erg mist. Had nooit verwacht dat kinderen daar zo lang mee bezig kunnen zijn. Maar goed, zal wel slijten.

Dat huis van jullie klinkt echt goed zeg, heerlijk! Als straks alles op de rit is kunnen we best eens een keertje gaan wandelen met de broers, we wonen niet ver weg maar komen eigenlijk bijna nooit op het strand, zou een mooie reden zijn.

Zaterdag gaan we hem halen ja, na de sportochtend van de jongens. Wordt ook gelijk mooi weer dit weekend, ik heb er echt helemaal megaveel zin in! :wachten: :cheer:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda
Posts in topic: 59
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 06 okt 2021, 08:14 Wat heb je toch een leuke gevarieerde roedel, Yvette. Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jullie gaat straks. Haal je Barrie ook zaterdag?

We krijgen 5 november de sleutel maar we moeten eerst minimaal een half jaar gaan verbouwen. Het is nu onbewoonbaar. Wel met grote tuin en 10 minuten lopen naar de duinen en nog korter naar het loslooppark aan beide kanten van het huis :cheer:

Nog 3 nachtjes! :O: :cheer: :wachten:
Heerlijk!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Manuma

Bericht door Manuma »

Alles in het huidige huis mag kapot gebeten en ondergezeken worden dus daar geen stress om :engel:

Straks zet ik de bench neer. Ik heb een grote van 1.09m gekocht zodat hij er ook even kan voor een time out van alle drukte in ons huis. Er staat een mand met hoge rand in en ik heb nu drie speeltjes totaal. Is dat genoeg? Ik heb geen spelende honden :Q:
Ik twijfel nog of ik ook een ren ga maken maar dat beslis ik als hij er al is. Eerst maar even zo.
Ik had van die schattige kvv worstjes gekocht maar pups eten natuurlijk zo vreselijk veel. Dus er ligt nu extra en ik heb een heel grote doos met snacks klaar staan.
Ik denk dat R het fantastisch vindt, hij vindt Manu en Uma al zo leuk. Hij is wel lekker stoer met honden, alleen dat voorzichtige snapt hij natuurlijk nog niet zo. Maar goed, ik laat hem nooit alleen met de honden dus ik verwacht daar geen problemen.

Uma zal het geweldig vinden, zij is dol op puppy’s. Hopelijk gaat Meeko bij haar in de mand, ze is dol op contactliggen.
Ik ben vooral benieuwd hoe Manu gaat reageren en ik weet ook nu nog niet zo goed hoe ik dat moet gaan regelen. Manu wil rust in huis en soms is dat heel handig, maar zo’n pup is wel heel klein.
Als pup hem stoort in zijn mand kan Manu nog weleens naar gaan reageren gok ik. Ik vrees zelfs wat voor gaten. Nou heeft hij dat eigenlijk nog nooit gedaan, gaten maken bij een hond in huis. En er zijn er heel wat bij ons thuis geweest. Maar toch vind ik het een beetje eng.
Hij vindt pups op straat ook maar irritant terwijl hij de puppy magnet van de wijk is :lol1: Alle pups volgen hem tot grote frustratie.

Als iemand ervaring heeft met puphatende honden in huis met nieuwe pup: deel met mij! Ik wil dit graag goed aanpakken.

Bij de nieuwe hond van mijn zusje, een jonge reu, dacht ik trouwens ook dat Manu hem zou willen verscheuren. Maar die twee zijn nu dus matties for life en al vanaf het begin. Dus het kan ook heel goed dat ik weer niet bestaande beren op de weg zie. Oké doei :Q:
*Esther
Posts in topic: 5
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Als Manu echt zo zijn eigen zone heeft en met een kleine baby zou ik zelf voor een puppyren gaan. Met Teddy heb ik dat ook gedaan (te klein om tussen de groterds te lopen de hele tijd) Ik vond dat zo ideaal. Ik had een groot deel van de keuken voor Ted en daar kon ik gewoon bij haar koffie drinken, koken enz. Maar zeker bij jou, gauw ff de kleine verschonen en je hebt geen tijd om alles in de gaten te houden dan is het heerlijk om pup een eigen ruimte te geven. En helemaal geweldig als hij tegen Uma aan mag liggen ja, dan is hij sowieso snel in dromenland en relaxed. Dat heb ik hier ook al een paar keer gehad met een oudere teef die een pup geweldig vond.
Afbeelding
Plaats reactie