Dood muisje
- Mo-yi
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Re: Dood muisje
veldspitsmuis; Verspreiding Komt alleen voor in Zeeuws Vlaanderen en het oosten van Overijssel en Drenthe. Wordt binnen het verspreidingsgebied regelmatig in braakballen gevonden.
huisspitsmuis; Verspreiding Wijd verspreid en algemeen met de hoogste dichtheden op de zandgronden. Ontbreekt op Vlieland en Terschelling. Wordt vaak aangetroffen in braakballen.
huisspitsmuis; Verspreiding Wijd verspreid en algemeen met de hoogste dichtheden op de zandgronden. Ontbreekt op Vlieland en Terschelling. Wordt vaak aangetroffen in braakballen.
Dan zal het die tweede wel geweest zijn. Hij zag er heel huiselijk uit.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Dooie spitsmuizen vind ik hier regelmatig. Ze schijnen niet te vreten te zijn en daarom blijven ze liggen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Dat is hier ook zo. De kippen doden muizen, de meesten eten ze met smaak op maar de spitsmuizen laten ze liggen.
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Nee hoor, aan de kleur te zien een veldspitsmuis .Mo-yi schreef: ↑23 okt 2022, 11:20 of een dwergspitsmuis, of een bosspitsmuis
https://determineren.nederlandsesoorten ... hp?epi=131
- Kruimel
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Die komen hier ook weer binnen, de katten maken ze wel dood maar eten ze niet op
Het duo Olie en Bol
- Rami
- Welke: Ik ben een allesvreter
Ja, wat is dat? De kat die ik vroeger had, bracht de spitsmuizen levend binnen, terwijl hij huismuizen wel (half) opvrat.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik heb geen idee.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Inge O
Ah, dat zou ook kunnen verklaren waarom honden (en ik neem aan ook katten) heel erg voorzichtig zijn met het vangen van een spitsmuis. Nu zijn die beestjes ook heel erg pittig (een beetje de pitten onder muizen of zo ), ik heb mijn honden er al vaak eentje zien vangen en dan dansen ze er echt omheen en geven alleen nu en dan een heel snel kneepje, en die muis maar boos schreeuwen en piepen en zelf aanvallen .
- Inge O
Toch wel .
Hoewel vooral Karma en Plezantje ondertussen heel bedreven (gewone) muizenvangers zijn, dus misschien lukt een spits nu ook al beter .
- Rami
- Welke: Ik ben een allesvreter
Ja, wat kunnen die beesten hard piepen. De kat die ik had bracht ze dus mee naar binnen om ze dan los te laten om zich zelf daarna snel uit de voeten te maken. Mij achterlatend met boze muis...Inge O schreef: ↑24 okt 2022, 12:29Ah, dat zou ook kunnen verklaren waarom honden (en ik neem aan ook katten) heel erg voorzichtig zijn met het vangen van een spitsmuis. Nu zijn die beestjes ook heel erg pittig (een beetje de pitten onder muizen of zo ), ik heb mijn honden er al vaak eentje zien vangen en dan dansen ze er echt omheen en geven alleen nu en dan een heel snel kneepje, en die muis maar boos schreeuwen en piepen en zelf aanvallen .