Detectie/zoeken
Detectie/zoeken
Afgelopen zondag konden we deelnemen aan een workshop Detectie/zoeken. Eindelijk eens redelijk dicht in de buurt.
Mijn partner leek het ook leuk dus zo konden we samen met elk een hond deelnemen aan de workshop.
Wat ontzettend leuk was dat zeg, klein groepje ook naast ons was er nog 1 dame met een witte herder die de ochtend workshop al had gedaan maar nog wat meer wilde.
Even reclame maken: https://www.facebook.com/Speursgewijs-364318857008111/
Mijn partner leek het ook leuk dus zo konden we samen met elk een hond deelnemen aan de workshop.
Wat ontzettend leuk was dat zeg, klein groepje ook naast ons was er nog 1 dame met een witte herder die de ochtend workshop al had gedaan maar nog wat meer wilde.
Even reclame maken: https://www.facebook.com/Speursgewijs-364318857008111/
- _Tiny_
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Re: Detectie/zoeken
Lijkt mij ook leuk om te doen, maar de cursus hier in de buurt vond ik te prijzig. Meer dan 200 euro.
Dus ik heb het boek van Linda Vermaas besteld over detectie als sport en hobby.
Maar leuk joh, gaan jullie er nog verder in?
Dus ik heb het boek van Linda Vermaas besteld over detectie als sport en hobby.
Maar leuk joh, gaan jullie er nog verder in?
Ik denk het wel. Chara zal het een stuk minder snel oppakken denk ik, maar voor haar zelfvertrouwen zal het veel gaan doen. Voor mij wel goed om dan weer te leren geduldig te zijn en kleine stapjes te maken.
Aki ging als een speer, en pikte het zo snel op dat ze vrij rap ook echt puur op geur kon laten zoeken (potje tabak).
Moet even kijken of mijn vriend dan ook wil meedoen, hij vond het zelf enorm leuk en leerzaam. Met name omdat je ook bij Chara zo duidelijk aan de lichaamstaal kon zien wanneer ze echt zocht en vond, en zich ook niet meer liet afleiden door gegil van Aki (die wilde ook met haar meedoen en de baas ) of bevestiging zoeken bij mij.
Of misschien ga ik het met de 2 honden doen.
Was mooi om te zien dat na een paar oefeningen beide honden elkaar ook "los" lieten en ieder met eigen baas hun ding gingen doen. Ook weer bijzonder eerlijk gezegd.
Aki ging als een speer, en pikte het zo snel op dat ze vrij rap ook echt puur op geur kon laten zoeken (potje tabak).
Moet even kijken of mijn vriend dan ook wil meedoen, hij vond het zelf enorm leuk en leerzaam. Met name omdat je ook bij Chara zo duidelijk aan de lichaamstaal kon zien wanneer ze echt zocht en vond, en zich ook niet meer liet afleiden door gegil van Aki (die wilde ook met haar meedoen en de baas ) of bevestiging zoeken bij mij.
Of misschien ga ik het met de 2 honden doen.
Was mooi om te zien dat na een paar oefeningen beide honden elkaar ook "los" lieten en ieder met eigen baas hun ding gingen doen. Ook weer bijzonder eerlijk gezegd.
Ik heb een keer een workshop gedaan met Alfy (dus al even geleden) en vond het erg leuk om te doen! Mooi om te zien hoe de neus van de hond het werkt doet en ik herken helemaal dat je het verschil in serieus zoeken en wel snuffelen maar eigenlijk ergens anders mee bezig kan zijn, goed kan zien.
Helaas ontbreekt het mij nu aan tijd...
Helaas ontbreekt het mij nu aan tijd...
~Choose what helps your heart bloom~
-
Debbie doet het leuk, en ze heeft aardig wat ervaring.
je kunt bij Argos ook een online lessen detectie volgen
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Leuk zeg! Het is inderdaad goed voor het zelfvertrouwen.
Heb met Vic ook 2 detectiecursussen gedaan bij Service4Dogs in Ter Aar. Hij vond het wel geinig maar ook heel moeilijk om zelfstandig te zoeken.
Met Bella doe ik nu bij Argos speuren (mensen zoeken). Zo leuk om te zien hoe goed die kleine dropneus werkt. Het uithoudingsvermogen moeten we nog wel opbouwen, het eerste spoor gaat als een kip zonder kop, het tweede al rustiger en bij de derde is ze gewoon moe en neemt de concentratie zichtbaar af.
Het is wel een prijzige hobby inderdaad.
Heb met Vic ook 2 detectiecursussen gedaan bij Service4Dogs in Ter Aar. Hij vond het wel geinig maar ook heel moeilijk om zelfstandig te zoeken.
Met Bella doe ik nu bij Argos speuren (mensen zoeken). Zo leuk om te zien hoe goed die kleine dropneus werkt. Het uithoudingsvermogen moeten we nog wel opbouwen, het eerste spoor gaat als een kip zonder kop, het tweede al rustiger en bij de derde is ze gewoon moe en neemt de concentratie zichtbaar af.
Het is wel een prijzige hobby inderdaad.
- pioenroos
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ik doe het met Flora. Niet serieus ofzo maar het samenwerken en leren je hond zijn neus te vertrouwen vind ik zo leuk aan detectie en speuren. Met Mies doe ik mantrailen en soms in huis wat detectie.
De hondenschool waar wij een basiscursus detectie hebben gevolgd heeft maandelijks een avond 'detectie op locatie'. Gisteravond waren we te gast in een Gamma.
Flora vond het leukst om over de pallets met grond en kiezels te mogen rennen. Soort apekooien
De hondenschool waar wij een basiscursus detectie hebben gevolgd heeft maandelijks een avond 'detectie op locatie'. Gisteravond waren we te gast in een Gamma.
Flora vond het leukst om over de pallets met grond en kiezels te mogen rennen. Soort apekooien
- Inge
- Posts in topic: 6
- Welke: Mechelse herders
Ik ga vanmiddag kennis maken, komende week starten er detectie lessen bij phv de hond in 't Woud in Geldrop
Ik wil het met Tika gaan doen en wellicht dat mijn vriend het met Kobe gaat doen, even afhankelijk van tijden (omdat het op een werkdag is waarschijnlijk, als ik dan eerst weer naar dommelen moet om vriendlief te halen is het wellicht niet te doen, Tika heb ik sowieso bij me)
Ik wil het met Tika gaan doen en wellicht dat mijn vriend het met Kobe gaat doen, even afhankelijk van tijden (omdat het op een werkdag is waarschijnlijk, als ik dan eerst weer naar dommelen moet om vriendlief te halen is het wellicht niet te doen, Tika heb ik sowieso bij me)
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika
Poot van Kobe en Tika
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Dat is leuk!
Ik heb met mijn bullen ook detectie gedaan. De uitvinding van de eeuw! Lekker binnen leuke dingen doen. Heel mooi om te zien hoe die neus werkt en -in geval van Max - wat stress doet. In het begin kon hij nog geen stukje rodi vinden, puur door de stress, maar dat ging snel beter. Zorro deed het goed maar hij moest altijd even door de tunnel, of er geur was of niet, het was zijn feestavond. Robin was een maand of zes toen ik begon en ook hij deed het goed (zoeken en vinden) maar verwijzen bleef lastig. Uiteindelijk verwijzing omgezet naar zit en dat was voor ons allebei duidelijker. O ja, platte neus is geen enkel probleem bij deze sport. Door omstandigheden gestopt maar ik ga het in de toekomst zeker weer oppakken.
Je bent nog ter sprake gekomen Janincajaninca2002 schreef: ↑07 okt 2021, 13:34 Debbie doet het leuk, en ze heeft aardig wat ervaring.
Jonge Aki had jij immers als pup ook nog bij een workshop. Klein wereldje toch soms.
Ik ga ook even bij Argos kijken, de tip die je geeft.
Debbie was zeer leuk en prettig in omgang, naar ons als baasjes toe, maar ook zeker dat natuurlijke naar de honden toe. Mooi om te ervaren weer.
- Saschesfloor
- Posts in topic: 3
Leuk! Ik ga zaterdag kennismaken met detectie met mijn uk van 8 maanden. Ben zo benieuwd maar na jouw enthousiaste verhaal twijfel ik niet meer of het leuk is.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Inge
Ik heb vandaag er kennis mee gemaakt en vanaf volgende week vrijdag gaan we beginnen.
Tika haar kennismaking was veelbelovend
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika
Poot van Kobe en Tika
Leuk!Inge schreef:Ik heb vandaag er kennis mee gemaakt en vanaf volgende week vrijdag gaan we beginnen.
-
- Welke: Duitse herder
Ik vind t niet gek dat Aki het zo leuk vond en goed op pakte
Z’n halve familie doet iets met speuren , mantrailing , detectie
T zit in de genen zeg maar
Ik heb er echt geen tijd meer voor , te druk met werk en de igp
Maar de meiden vonden het ook altijd erg leuk , ik reed dan 1x om voor les naar Maarsbergen waar nichtje van Aki woonde
Z’n halve familie doet iets met speuren , mantrailing , detectie
T zit in de genen zeg maar
Ik heb er echt geen tijd meer voor , te druk met werk en de igp
Maar de meiden vonden het ook altijd erg leuk , ik reed dan 1x om voor les naar Maarsbergen waar nichtje van Aki woonde
- Inge
We schijnen zelfs certificaten te kunnen gaan halen.Crutz schreef:Leuk!Inge schreef:Ik heb vandaag er kennis mee gemaakt en vanaf volgende week vrijdag gaan we beginnen.
We gaan detectie doen volgens het programma van de Nederlandse detectie bond
https://www.detectiebond.nl/
De eerste geur waar we op gaan selecteren is wiet
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika
Poot van Kobe en Tika
Leuk.Inge schreef:We schijnen zelfs certificaten te kunnen gaan halen.Crutz schreef:Leuk!Inge schreef:Ik heb vandaag er kennis mee gemaakt en vanaf volgende week vrijdag gaan we beginnen.
Haar halfzus Sky is wat ik hoor ook echt een talent en haar volle zus Skadi is inmiddels zowel voor detectie als speurwerk gecertificeerd voor de praktijk bij de politie in de USA
- Inge
Er zit een goede neus op. Als Tika ergens geobsedeerd bezig is ligt er altijd wat... Vergeten brokjes of kluifjes bvCrutz schreef:Leuk.Inge schreef:We schijnen zelfs certificaten te kunnen gaan halen.Crutz schreef: Leuk!
Haar halfzus Sky is wat ik hoor ook echt een talent en haar volle zus Skadi is inmiddels zowel voor detectie als speurwerk gecertificeerd voor de praktijk bij de politie in de USA
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika
Poot van Kobe en Tika
-
- Posts in topic: 4
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Ik doe het met Milan en Tristan. Milan vanaf pup, hij gaat zo snel mogelijk op voor level 5. Tristan doet het sinds een jaartje denk ik, dus geleerd op zijn oude dag (12). Hij mag binnenkort level 3 proberen
Met alledrie de honden doe ik ook nog aan mantrailen, dus met die neus.. dat zit wel goed!
Suzanne
Met alledrie de honden doe ik ook nog aan mantrailen, dus met die neus.. dat zit wel goed!
Suzanne
Doe het 1x in de 3 a 4 weken met Milo. Die vind het echt leuk om te doen.
Kan een mag ons opgeven voor examen level 3. Maar ben nog aan het twijvelen. En dat moet ik eigenlijk niet doen. Meneer kan het wel.
Kan een mag ons opgeven voor examen level 3. Maar ben nog aan het twijvelen. En dat moet ik eigenlijk niet doen. Meneer kan het wel.
- Saschesfloor
We hebben onze eerste les gehad. Maggie vindt de wereld sowieso nog erg spannend, dus ze was erg bedeesd in het begin. Maar ze deed het keurig. Nadat ze 1 keer de dozenkamer in was geweest viel het kwartje dat dit leuk was. Toen was het piepen geblazen als je vriendin aan de beurt was. Ze werkt heel kalm, maar wist feilloos de koekjes te vinden. Echt heel leuk. Over 2 weken gaan we weer.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Inge
Wij hebben vandaag les drie gehad.
Vandaag werd er een verleidingsgeur toegevoegd, nootmuskaat.
Tika liet zich niet van de wijs brengen, dat was niet wat ze moest hebben, bij de wiet verwees ze wel.
Drie verschillende rondes gedaan, tijdens de laatste ronde werden voor haar de verwijsbakken (of hoe heten die dingen) al meer door de ruimte gezet om te kijken wat ze zou doen.
Dat gaf weinig problemen, ze zocht alle bakken netjes af.
Beloning op de click is de bal, daar doet ze alles voor.
Deze week thuis wat oefenen op het focussen, ik wil een duidelijke rustige verwijzing.
Volgende week kijken of ik vriendlief zo gek kan krijgen om mee te gaan, kan hij wat filmpjes maken
Vandaag werd er een verleidingsgeur toegevoegd, nootmuskaat.
Tika liet zich niet van de wijs brengen, dat was niet wat ze moest hebben, bij de wiet verwees ze wel.
Drie verschillende rondes gedaan, tijdens de laatste ronde werden voor haar de verwijsbakken (of hoe heten die dingen) al meer door de ruimte gezet om te kijken wat ze zou doen.
Dat gaf weinig problemen, ze zocht alle bakken netjes af.
Beloning op de click is de bal, daar doet ze alles voor.
Deze week thuis wat oefenen op het focussen, ik wil een duidelijke rustige verwijzing.
Volgende week kijken of ik vriendlief zo gek kan krijgen om mee te gaan, kan hij wat filmpjes maken
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika
Poot van Kobe en Tika
-
- Posts in topic: 4
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Deze week is Tristan, mijn sheltie van 13, geslaagd voor Level 3 conform de normen van Scent Imprint For Dogs.
Zo geweldig!!
Suzanne
Zo geweldig!!
Suzanne
Goed gedaan!!!
- Saschesfloor
Goed gedaan!