Hypoallergene brok

Plaats reactie
Desiree
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Hypoallergene brok

Bericht door Desiree »

Voor Droef zoek ik een goede hypoallergene brok. Uiteraard heb ik van de DA advies gekregen en keuze uit wel 3 verschillende maar ik kijk liever iets verder dan alleen dat. En liever geen geperste brok, in het verleden heeft hij meerdere persbrokken gehad maar die lijken hem wat te zwaar te vallen en poept hij best veel van. Krokante brokken doet hij het in de regel beter op.

Ik weet sowieso al zeker dat Droef allergisch is voor kip en ook wel overgevoelig voor producten waar melk in zit.

We zijn nu al maanden aan het kloten met zijn rechter oor, alleen dat oor. Verder heeft hij 0 klachten. Vannacht begon de ellende weer, de enige die heeft geslapen is Roderick want die was het gekut al snel zat en is in zijn bench gaan liggen maar Droef heeft ons meerdere malen wakker gemaakt omdat hij echt onwijze last van zijn oor had. Hij heeft net een kuur apoquel achter zijn kiezen maar het heeft de voorkeur om niet alleen maar symptoom bestrijding te doen dus nu weer oorzalf mee en dus aan een hypoallergene brok. Eliminatie dieet met vers vlees werd erg lastig aangezien er niks is waarvan ik weet dat Droef het nooit gegeten heeft.

Er is ook een kleine kans dat het van pollen komt maar dan zou de DA wel wat meer symptomen verwachten aan zijn poten en buik bijvoorbeeld. Allergietest en desensibilisatie therapie zijn besproken maar omdat zijn klachten zo vreemd zijn en het bakken met geld en 8 maanden tijd kan kosten voor hij dan op de rit is besloten om dit niet te doen en eerst naar zijn voer te kijken.

Hiervan baal ik wel enorm want hij leeft echt voor zijn konijnen oren en andere snacks. Brokken eet hij wel gewoon maar daar word hij niet warm of koud van. :ugh:

Zelf heb ik ook bij zooplus wat gevonden maar geen idee of het echt goed zou zijn. https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ood/583604
Afbeelding
Ybbihs
Posts in topic: 1

Re: Hypoallergene brok

Bericht door Ybbihs »

Die brok heeft maar 10% insecten, de rest is vulling. Dan weet je nog niet of hij reageert op de insecten of op de vulling. En zo ja, welke vulling dan.

Ik zou in dit geval wel voor kvv gaan en dan een eiwitbron waar weinig allergie op bekend is, bijvoorbeeld paard of konijn. 6 weken alleen maar dat geven en kijken hoe hij reageert. Gaat 't goed, telkens 1 diersoort bijgeven voor meerdere weken en weer kijken hoe het gaat. Het is een zoektocht, maar ik denk dat je met pure kvv (dus ook zonder premix) wel het meeste kans maakt.
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ushi is ook allergisch voor god en z'n moeder op een gegeven moment weet je het ook niet meer want het lijkt wel al meer te worden, in ieder geval 100% op melkproducten in welke variant dan ook, maar op die hypoallergene brok van de DA kreeg ze alleen maar meer jeuk (zelfs met apoquel erbij) en ze kreeg ook binnen 1 week van die gore traansporen terwijl ze dat daarvoor nooit had. Ze krijgt nu alleen haar energique en af en toe een kippenpoot en 1 soort koekjes als beloning en verder niks meer maar dan nog kan het zomaar als er weer wat nieuws groeit weer opspelen.
Desiree

Bericht door Desiree »

Ybbihs schreef: 29 okt 2022, 22:17 Die brok heeft maar 10% insecten, de rest is vulling. Dan weet je nog niet of hij reageert op de insecten of op de vulling. En zo ja, welke vulling dan.

Ik zou in dit geval wel voor kvv gaan en dan een eiwitbron waar weinig allergie op bekend is, bijvoorbeeld paard of konijn. 6 weken alleen maar dat geven en kijken hoe hij reageert. Gaat 't goed, telkens 1 diersoort bijgeven voor meerdere weken en weer kijken hoe het gaat. Het is een zoektocht, maar ik denk dat je met pure kvv (dus ook zonder premix) wel het meeste kans maakt.
Volgens de DA moest ik dan wel vers doen met een diersoort die hij nog nooit heeft gegeten. Ze kwam met een lijstje waarvan ik 100% zeker wist dat hij die al heeft gehad en nog een paar waarvan ik het niet zeker weet maar wel grote kans van. Ik zat later ook even beter te kijken en bij naderinzien leek me dit toch niet zo goed voor Droef omdat het vermoeden ook is dat hij een schaaldieren allergie heeft ontwikkeld.
Célie schreef: 30 okt 2022, 12:31 Ushi is ook allergisch voor god en z'n moeder op een gegeven moment weet je het ook niet meer want het lijkt wel al meer te worden, in ieder geval 100% op melkproducten in welke variant dan ook, maar op die hypoallergene brok van de DA kreeg ze alleen maar meer jeuk (zelfs met apoquel erbij) en ze kreeg ook binnen 1 week van die gore traansporen terwijl ze dat daarvoor nooit had. Ze krijgt nu alleen haar energique en af en toe een kippenpoot en 1 soort koekjes als beloning en verder niks meer maar dan nog kan het zomaar als er weer wat nieuws groeit weer opspelen.
Het stomme is dat Droef dus eigenlijk helemaal geen jeuk heeft, alleen dat stomme rechteroor lijkt zwak en allergisch te reageren. Ergens vermoed ik dat het toch niet van zijn voeding komt maar toch van gras of wat dan ook maar dan zou ik een allergie test moeten gaan doen en dan een desensibilisatie kuur wat bij elkaar zo'n 8 maanden duurt met de mogelijkheid dat het niet helpt. Dan is voeding 6 weken lang uitsluiten makkelijker en voordeliger. Na die 6 weken, afhankelijk of het dus helpt of niet gaat hij weer terug op zijn huidige voeding om te kijken of de klachten terug komen of weg blijven. Als de klachten wegblijven is het dus een allergie van buitenaf en niet voer gerelateerd. Tegen die tijd zou het kouder moeten zijn dus weinig pollen.

Het enige van voor waarvan ik het 100% zeker weet is kip en melk, daar krijgt hij algehele jeuk van, dus ook zijn buik en zijn nek tot hotspots aan toe.

Ik heb voor nu maar Royal canin hypoallergenic besteld en de aankomende 6 weken zit even snacken er voor Droef helemaal niet in buiten zijn eigen brokken. Het is niet anders. Ik wil hem ook niet de rest van zijn leven aan de apoquel nog buiten de kosten om, het is gewoon bende en dat is de DA gelukkig wel met me eens.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Ben benieuwd of hij het lust ,ze zijn er hier gek op .
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Desiree schreef: 30 okt 2022, 21:13 Ergens vermoed ik dat het toch niet van zijn voeding komt maar toch van gras of wat dan ook maar dan zou ik een allergie test moeten gaan doen en dan een desensibilisatie kuur wat bij elkaar zo'n 8 maanden duurt met de mogelijkheid dat het niet helpt. Dan is voeding 6 weken lang uitsluiten makkelijker en voordeliger.
Maar los van die desensibilisatie zou je toch wel kunnen testen? Dan weet je tenminste meteen aan welke stoffen hij allergisch is, lijkt me simpeler dan het uit te vogelen via het voer.
hakunamatata
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Misschien iets om rekening mee te houden: Suze was mega allergisch voor gevogelte. Op hypoallergeen en ook anallergenic voer bleef ze allebei reageren. Ik hoop voor je dat die hypobrok al goed helpt, maar als niet kan het dus best daardoor komen als je weet dat jij reageert op kip.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

er zijn brokken waarin ze eiwitten dusdanig klein maken dat het lichaam ze niet meer herkent als zodanig, ik heb daar in het verleden succes mee gehad met Baco, mijn oldie, toen heette het sensitivety controle van RC. dan maat het ook niet meer zo uit van welke diersoort het is, omdat die eiwitten onschadelijk zijn gemaakt
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

S.V. schreef: 01 nov 2022, 06:33 er zijn brokken waarin ze eiwitten dusdanig klein maken dat het lichaam ze niet meer herkent als zodanig, ik heb daar in het verleden succes mee gehad met Baco, mijn oldie, toen heette het sensitivety controle van RC. dan maat het ook niet meer zo uit van welke diersoort het is, omdat die eiwitten onschadelijk zijn gemaakt
Die had Ushi dus en daar reageerde ze nog steeds op :19:
Inge O

Bericht door Inge O »

Célie schreef: 01 nov 2022, 12:11
S.V. schreef: 01 nov 2022, 06:33 er zijn brokken waarin ze eiwitten dusdanig klein maken dat het lichaam ze niet meer herkent als zodanig, ik heb daar in het verleden succes mee gehad met Baco, mijn oldie, toen heette het sensitivety controle van RC. dan maat het ook niet meer zo uit van welke diersoort het is, omdat die eiwitten onschadelijk zijn gemaakt
Maar hoe weet je dat ze alleen op de brok reageerde?
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Inge O schreef: 01 nov 2022, 12:28
Dat weet ik dus niet maar ze had ook apoquel erbij en kreeg niks anders en dan ook die traansporen die ze met KVV dus niet had dus het zal ook vast iets uit de omgeving zijn maar ze heeft/had het dus niet constant. Ik heb van de DA wel een zalf voor dr oor en als ze weer constant aan het krabben is moet ik dat geven (2 dagen achter elkaar) en dan stopt ze ook met krabben op dr lijf. Nu met de energique en alleen de koekjes gaat het meestal goed gelukkig.
Inge O

Bericht door Inge O »

Célie schreef: 01 nov 2022, 12:42

Dat weet ik dus niet maar ze had ook apoquel erbij en kreeg niks anders en dan ook die traansporen die ze met KVV dus niet had dus het zal ook vast iets uit de omgeving zijn maar ze heeft/had het dus niet constant. Ik heb van de DA wel een zalf voor dr oor en als ze weer constant aan het krabben is moet ik dat geven (2 dagen achter elkaar) en dan stopt ze ook met krabben op dr lijf. Nu met de energique en alleen de koekjes gaat het meestal goed gelukkig.
Volgens mij worden veel teveel honden verdacht van voedingsallergie waarbij die of niet eens in het spel is, of nog tig andere oorzaken meespelen.

Mijn Picardische Kwastje was ook zwaar allergisch, eerst begonnen met voeding wijzigen en zo, paar weken later een allergenentest gedaan : ze bleek allergisch aan een líjst, dat wil je niet geloven. Eigenlijk bleven er nog amper dingen over waar ze niet allergisch aan was :( .
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Inge O schreef: 01 nov 2022, 12:46
Célie schreef: 01 nov 2022, 12:42

Volgens mij worden veel teveel honden verdacht van voedingsallergie waarbij die of niet eens in het spel is, of nog tig andere oorzaken meespelen.

Mijn Picardische Kwastje was ook zwaar allergisch, eerst begonnen met voeding wijzigen en zo, paar weken later een allergenentest gedaan : ze bleek allergisch aan een líjst, dat wil je niet geloven. Eigenlijk bleven er nog amper dingen over waar ze niet allergisch aan was :( .
Ja dat denk ik ook hoor, weet wel zeker dat ze allergisch is voor melkproducten maar dat er nog andere dingen meespelen die niet voeding gerelateerd zijn geloof ik ook meteen, de vorige DA begon dus meteen met apoquel en die heeeeeeeeeeeeeele dure zak brok.
Desiree

Bericht door Desiree »

Inge O schreef: 31 okt 2022, 20:03
Desiree schreef: 30 okt 2022, 21:13 Ergens vermoed ik dat het toch niet van zijn voeding komt maar toch van gras of wat dan ook maar dan zou ik een allergie test moeten gaan doen en dan een desensibilisatie kuur wat bij elkaar zo'n 8 maanden duurt met de mogelijkheid dat het niet helpt. Dan is voeding 6 weken lang uitsluiten makkelijker en voordeliger.
Maar los van die desensibilisatie zou je toch wel kunnen testen? Dan weet je tenminste meteen aan welke stoffen hij allergisch is, lijkt me simpeler dan het uit te vogelen via het voer.
Had een mogelijkheid geweest maar dan weet ik dus nog steeds niet of hij op voer reageert. Je test dan alleen op pollen en mijten en zo. En ik weet vrijwel 100% zeker dat Droef voor kip allergisch is maar ook voor producten met melk erin. Maar naast zijn voer weet ik ook dat allergisch reageert op riet bijvoorbeeld. Dus dat er van buitenaf wat komt dat vermoed ik ook wel maar die desensibilisatie zie ik niet zo zitten dus dat zou ik sowieso niet doen, ik hoor en zie daar toch wel slechte ervaringen mee. Dus dan zou ik alsnog beide moeten doen nu om alles uit te sluiten. En als Droef over 6 weken weer wat erbij mag of heel rigoureus terug gaat op zijn oude voer en de klachten zijn weg en komen niet terug dan kunnen we dus wel stellen dat het grotendeels van buitenaf komt, buiten de zaken die ik nu al weet uiteraard. Tegen een pollen allergie kan ik vrij weinig doen behalve de jeuk onderdrukken en na elke wandeling zijn poten wassen, echter heeft hij geen jeuk aan zijn poten dus dat ik wel gek, dat heeft hij dan wel weer als hij in het riet gelopen heeft en na het wassen van zijn poten is de jeuk ook vrij snel weg.
Afbeelding
Plaats reactie