Cash Nieuwe foto's op pagina 9
Re: Cash, onze Beauceron Harlequin
Wat een apart hondje.
Ik wist niet dat ze bestonden in harlequin.
Gretha heel veel liefde en geluk met Cash
Ik wist niet dat ze bestonden in harlequin.
Gretha heel veel liefde en geluk met Cash
- bas rouge
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: beaucerons
Gefeliciteerd, wat een leuke keuze, een beauceron
Naam is ook helemaal goed. Ik ken alleen al een beauceronreu arlequin met de naam Cash en die woont volgens mij niet eens ver bij jullie vandaan.
Maar hoe dan ook, veel geluk met deze jonge kerel.
Naam is ook helemaal goed. Ik ken alleen al een beauceronreu arlequin met de naam Cash en die woont volgens mij niet eens ver bij jullie vandaan.
Maar hoe dan ook, veel geluk met deze jonge kerel.
- Gretha
- Posts in topic: 46
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Oh echt?! Dat is wel heel erg toevallig, een ras wat je weinig ziet en dan ook nog dezelfde naam uitkiezen
Ik had ergens ook nog een bericht van jou gelezen over dat jouw honden ook prima functioneren in de drukte van de stad. Dat sterkte me nog in mijn keuze voor de Beauceron. Niet dat we in de stad wonen, maar wel fijn dat ze prima andere honden en mensen kunnen passeren en negeren.
Dank je wel!
Google maar eens op volwassen Harlequin Beaucerons, dan zien ze er weer totaal anders uit.
Veel mooier. Vind ik dan
Echt wel. Vooral heel erg veel speelgoed, omdat Tux zo bezitterig is.
Kan ik de kamer lekker vol gooien. Halsbandje krijgt hij mee, dus kan ik later een mooie passende uitzoeken.
Verder heb ik het meeste wel natuurlijk.
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik heb niet heel veel verstand van beaucerons maar het is mijn stellige indruk dat ze goed slim zijn en wat ze al kennen doorgaans met een gezonde dosis nuchterheid tegemoet treden.
Makkelijk wil ik het niet meteen noemen want dan doe je de goldens en de beardies tekort maar met een goede opvoeding die vooral heel breed is en zonder druk is opgebouwd mag je een kalmdominante reu verwachten die welliswaar spatjes kan gaan vertonen als je dat toestaat maar dat doe je toch niet.
Ik vind dat je met zulke honden vooral het benul moet hebben dat ze pas echt af zijn als ze tweeënhalf worden. Daarvoor mag je vooral een stap terug doen als hij nog ergens op aan het kauwen is.
Als je die rust ook nog inregelt in je wandelagenda en dus niet na een half jaar al alle bossen van nederland gezien willen hebben. Door zelf een beetje traag te zijn in de uitbreiding van zijn wereld hou je hem zelf voorwaarts en dat is een hond die leert. Dus traag is sneller, zeg maar. Nooit je jonge hond ergens doorheen hannesen. En dat is waarom je wel moet troosten. Troost voor een jonge hond is minstens zou goed in te zetten als een beloning.
Geen hele huilbui op de arm maar wel gewoon even een blik wisselen van "ik ga terug in jouw aura want ik vind het moeilijk of eng" dat vind ik gewoon altijd goed en dat heeft een paar nadelen maar vooral grote voordelen. Een hond die op jou terugvalt als het onaangenaam wordt is altijd stuurbaar. Denk daar maar eens over na.
En als ik me toch zit te bemoeien denk ik dat je grootste valkuil nu is dat je al een moeilijk hond verwacht. Dat is niet zo. De eerste 10 maanden is het sowieso alleen maar puppygehurk en uit je hoofd leren dat je cash heet.
Aan het eind daarvan weet je wat voor hond je hebt maar niet eerder. Het kan net zo goed de grootste lamlul van het dorp zijn want dat bestaat bij dit ras ook.
Makkelijk wil ik het niet meteen noemen want dan doe je de goldens en de beardies tekort maar met een goede opvoeding die vooral heel breed is en zonder druk is opgebouwd mag je een kalmdominante reu verwachten die welliswaar spatjes kan gaan vertonen als je dat toestaat maar dat doe je toch niet.
Ik vind dat je met zulke honden vooral het benul moet hebben dat ze pas echt af zijn als ze tweeënhalf worden. Daarvoor mag je vooral een stap terug doen als hij nog ergens op aan het kauwen is.
Als je die rust ook nog inregelt in je wandelagenda en dus niet na een half jaar al alle bossen van nederland gezien willen hebben. Door zelf een beetje traag te zijn in de uitbreiding van zijn wereld hou je hem zelf voorwaarts en dat is een hond die leert. Dus traag is sneller, zeg maar. Nooit je jonge hond ergens doorheen hannesen. En dat is waarom je wel moet troosten. Troost voor een jonge hond is minstens zou goed in te zetten als een beloning.
Geen hele huilbui op de arm maar wel gewoon even een blik wisselen van "ik ga terug in jouw aura want ik vind het moeilijk of eng" dat vind ik gewoon altijd goed en dat heeft een paar nadelen maar vooral grote voordelen. Een hond die op jou terugvalt als het onaangenaam wordt is altijd stuurbaar. Denk daar maar eens over na.
En als ik me toch zit te bemoeien denk ik dat je grootste valkuil nu is dat je al een moeilijk hond verwacht. Dat is niet zo. De eerste 10 maanden is het sowieso alleen maar puppygehurk en uit je hoofd leren dat je cash heet.
Aan het eind daarvan weet je wat voor hond je hebt maar niet eerder. Het kan net zo goed de grootste lamlul van het dorp zijn want dat bestaat bij dit ras ook.
Ik zeg altijd dat je hart groot genoeg is dus geniet lekker van cash ,
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Whippet en Lurcher
En je moet de energie al laten vloeien. Dus koop maar lekkere winterschoenen want er gaat gewandeld worden. Vaste routes op vaste tijden. Hoeft niet iedere dag hetzelfde maar je moet wel voor iedere dag een apart raamwerk aanleren.
We willen vaak een heleboel correct gedrag van een hond die misschien 30 keer in zijn leven buiten is geweest maar het aanbod van nieuwe dingen is niet de bottleneck maar het tempo van het kunnen leren. Een hond die maximaal leert moet je niet de rest van de stof tegen de kop gooien. En dat doet bijna iedereen wel.
We willen vaak een heleboel correct gedrag van een hond die misschien 30 keer in zijn leven buiten is geweest maar het aanbod van nieuwe dingen is niet de bottleneck maar het tempo van het kunnen leren. Een hond die maximaal leert moet je niet de rest van de stof tegen de kop gooien. En dat doet bijna iedereen wel.
- Gretha
Wat je beschrijft is precies hoe ik er in sta.EchoMira schreef: ↑02 nov 2022, 20:25 Ik heb niet heel veel verstand van beaucerons maar het is mijn stellige indruk dat ze goed slim zijn en wat ze al kennen doorgaans met een gezonde dosis nuchterheid tegemoet treden.
Behalve dan dat ik een moeilijke hond verwacht, dat doe ik namelijk niet. Alles wat goed trainbaar is (snel of traag) vind ik niet moeilijk. Vergeleken met Bronco zijn de meeste honden een peulenschil.
Ik kijk er juist naar uit om met m'n hondje lekker bezig te zijn buiten de deur, wat met die klapkaak onmogelijk was.
Het is een ras wat lang pubert, dus daar hou ik rekening mee.
Ik heb ook nog het grote voordeel dat Tux perfect luistert, altijd fijn een volwassen hond ernaast die het goede voorbeeld geeft.
Mijn eerste eigen hond was een Amerikaanse Akita teef die alle andere teven het liefst een koppie kleiner maakte. Toch liep ze meestal los, omdat ze perfect luisterde (een flinke uitdaging bij dit ras). Ze heeft daardoor nooit voor problemen gezorgd. Ik lijnde haar aan als er andere honden in het zicht kwamen.
Trainen vind ik leuk. Ik maak me totaal geen zorgen en heb er het volste vertrouwen in dat Cash een hele fijne hond voor ons gaat worden.
Dat denk ik ook hoor. Het scheelt ook enórm dat het een herdershond is en niet een klappend kaakje of een stoïcijnse oosterling. Hij zal het vast allemaal goed willen doen.
- Gretha
Precies, daar ga ik ook vanuit.
Ik kreeg een foto van de fokker dat de pup al op me zat te wachten. Lekker op z'n kont voor zich uit kijkend los op het erf
Het zijn geen hyperactieve ongecontroleerde apparaten volgens mij.
- Inge O
- Posts in topic: 8
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat was die van mij wel . Maar verder was ze mega-supermakkelijk, wilde alleen maar goed doen en deed dat dus ook. Als ze bv. voor je uit liep en je sprak de eerste letter van haar naam uit dan ging ze al zo bruusk in de remmen om om te draaien dat het zand of grind een halve meter hoog opspatte .
Ooh een harlequin boosje Heel veel plezier met de knapperd.
En het plekje in je hart van Bronco blijft er gewoon hé, er komt alleen een nieuw plekje bij voor Cash. Een hart is groot genoeg in dat op zicht.
En het plekje in je hart van Bronco blijft er gewoon hé, er komt alleen een nieuw plekje bij voor Cash. Een hart is groot genoeg in dat op zicht.
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Wat een mooierd. Heel veel plezier vandaag.
Zal dubbel zijn maar geniet ervan.
Zal dubbel zijn maar geniet ervan.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Veel plezier met jullie Cash, geniet van hem met een lach en een traan. En we moeten toch maar eens wat afspreken, kunnen Tux en Sagan racen
- alinelaila
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
Dan kennen wij vast dezelfde persoon, want ik ken ook iemand met een beauceron in die kleur die Cash heet
Heel veel geluk en plezier met prachtige pup, Gretha! En natuurlijk vervangt hij Bronco niet, maar een mooie aanvulling is het wel.
-
- Welke: Cocker spaniel Labrador
Wauw wat een leuke hond! Veel plezier.
Het is donderdag, toch...?
Welkom thuis, Cash!
Welkom thuis, Cash!
Veel plezier met en van hem.
- Fenneke
- Posts in topic: 2
- Welke: Witte herder en nu een hún
Wat een plaatje en wat al een groterd
Heel veel plezier met elkaar
Heel veel plezier met elkaar
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Hij is leuk! En groot!!! Gaaf:)
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Wat fijn!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Wat een leukerd!! Gefeliciteerd!
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kells
- Posts in topic: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik zag de foto al voorbij komen op facebook. Hopelijk is Cash snel ingeburgerd bij jullie thuis. Ik wens jullie heel veel plezier en geluk samen!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.