Pakt ie het of doet ie het niet ?
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Teckel
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Welke: Teckel
Re: Pakt ie het of doet ie het niet ?
Tot nu toe heeft Peer in deze situatie mijn eten niet aangeraakt.
Toch heb ik het idee dat ik niet te lang moet wegblijven
Toch heb ik het idee dat ik niet te lang moet wegblijven
Laatst gewijzigd door Teckeltoos op 06 nov 2022, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Daisy is veelste nieuwsgierig wie er aan de deur staat
Goofy en Zaar liggen lekker te slapen
Goofy en Zaar liggen lekker te slapen
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Maya ligt niet te slapen want ze houd het bord wel degelijk vanaf een gepaste afstand in de gaten.
Maar ze zal er niet aanzitten.
Heb dat nl een keer gehad. Allemaal hapjes op tafel en ineens schoot me te binnen dat ik boven de was nog op moest hangen. Dus ik denk, direct maar doen voor ik morgen alles nog een keer kan wassen.
Toen ik bijna klaar was boven schoot mij de hapjes te binnen en had ik zoiets van.. kut. Klusje afgemaakt want tja, bord zal al wel leeg zijn.
Maar nee, Maya lag nog steeds op haar plek
Dus nu krijgt ze altijd iets van mijn bord als ik even weg ben geweest en terug kom
Maar ze zal er niet aanzitten.
Heb dat nl een keer gehad. Allemaal hapjes op tafel en ineens schoot me te binnen dat ik boven de was nog op moest hangen. Dus ik denk, direct maar doen voor ik morgen alles nog een keer kan wassen.
Toen ik bijna klaar was boven schoot mij de hapjes te binnen en had ik zoiets van.. kut. Klusje afgemaakt want tja, bord zal al wel leeg zijn.
Maar nee, Maya lag nog steeds op haar plek
Dus nu krijgt ze altijd iets van mijn bord als ik even weg ben geweest en terug kom
- Loraine
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik zet mijn bord buiten hun bereik, is dat op de eettafel dan schuif ik mijn stoel strak tegen de tafel aan.
Dan is mijn eten er nog wanneer de aanbeller weer weg is, anders is mijn bord leeg en schoon.
Vooral Mahdu is heel erg, het is dat hij zo klein is anders was mijn aanrecht regelmatig jackpot voor hem vrees ik.
Dan is mijn eten er nog wanneer de aanbeller weer weg is, anders is mijn bord leeg en schoon.
Vooral Mahdu is heel erg, het is dat hij zo klein is anders was mijn aanrecht regelmatig jackpot voor hem vrees ik.
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Of Aar ligt te pitten, of hij staat eraan te ruiken, maar het pakken en opeten doet hij echt niet. (denk ik)
Ons Portugese meisje Farah.
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Mo-yi gaat mee naar de deur, of nee ze wacht dan wel bij de tussendeur. Bij visite doe ik de deur open en moet ze even wachten maar oh oh visite komt speciaal voor haar, dus ze staat in spanning af te wachten wie er mee binnen komt en wie ze dr Fant kan laten zien.
Dit scenario gebeurd trouwens nooit want als ik eet reageer ik nergens op, en als er al iemand langskomt dan weet ik dat vantevoren.
Wel kan ik alles op tafel laten als ik naar de wc ga bv. Mocht ik zelf naar buiten gaan dan zal ze wel zichzelf bedienen denk ik
Dit scenario gebeurd trouwens nooit want als ik eet reageer ik nergens op, en als er al iemand langskomt dan weet ik dat vantevoren.
Wel kan ik alles op tafel laten als ik naar de wc ga bv. Mocht ik zelf naar buiten gaan dan zal ze wel zichzelf bedienen denk ik
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Quinta vindt bezoek veel te gezellig, die is al bij de deur voordat ik opgestaan ben.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo komt er niet aan, Aloy pakt het wel. Op commando kan ze alles laten liggen, zelfs als ik er niet bij sta, maar als ik echt de kamer uit ben? Ik betwijfel of ze die controle echt al heeft. Bovendien wordt ze altijd enthousiast als er iemand aan de deur is en dan vindt ze het natuurlijk nog moeilijker om te luisteren naar wat ik zeg, dus ik kan beter even gewoon mijn bord wegzetten.
Het grappige is trouwens wel dat Froo een veel ergere bedelaar is dan Aloy. Aloy ligt vaak gewoon ergens te liggen, Froo heeft haar neus bij wijze van spreken op de rand van je bord. Dus je zou verwachten dat Froo degene was die eten jat, maar dat zou ze dan weer niet doen.
Oh ja, Mowin jat trouwens al als ik mijn kont keer en nog wel in de kamer ben, hem vertrouw ik echt voor geen meter. Hij zou het wel heel voorzichtig pakken, in tegenstelling tot Aloy, maar hij zou er echt meteen voor gaan. Het is verreweg zijn meest irritante eigenschap, want verder is het een heel brave hond. Je zou het ook niet van hem verwachten als je het niet wist.
Het grappige is trouwens wel dat Froo een veel ergere bedelaar is dan Aloy. Aloy ligt vaak gewoon ergens te liggen, Froo heeft haar neus bij wijze van spreken op de rand van je bord. Dus je zou verwachten dat Froo degene was die eten jat, maar dat zou ze dan weer niet doen.
Oh ja, Mowin jat trouwens al als ik mijn kont keer en nog wel in de kamer ben, hem vertrouw ik echt voor geen meter. Hij zou het wel heel voorzichtig pakken, in tegenstelling tot Aloy, maar hij zou er echt meteen voor gaan. Het is verreweg zijn meest irritante eigenschap, want verder is het een heel brave hond. Je zou het ook niet van hem verwachten als je het niet wist.
- annnie
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Ik zet m'n eten hoog in de boekenkast. Als het niet de honden zijn is het de kat wel die er een hapje van neemt
Dat. En zodra de kat bedenkt naar dat bord te willen lopen vindt Lou de militair er wat van en springt Snucky bovenop alles en iedereen want leukleukleukleuk er is actie. Dus nee, ik laat geen bord eten onbeheerd achter.
Abra eet het wel op en Jimi helpt haar wel.
Luus niet ,die is te braaf voor zulke streken.
Luus niet ,die is te braaf voor zulke streken.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Hier drie jatmozen, knipper met je ogen en het is weg! Al heeft bezoek wel als eerste hun aandacht.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Anders moeten kiezen.
We denken er tegenwoordig over na als de deurbel gaat en we hebben eten staan of zijn met eten bezig.
Hier gaat/ging het namelijk zo:
Deurbel, woef, Aki stil!
3 honden lopen mee naar de tussendeur. Bij nog een woef, Aak in je mand nu en kop dicht!
Aak gaat naar mand en houdt verder zijn bek dicht. Glory en Chara moeten weg bij de deur. Glory gaat op de bank staan om te kijken wie of wat er voor de deur staat, Chara doet voor de vorm mee.
Zodra Chara er zeker van is dat wij ons eten zijn "vergeten" en de deur open gaan doen met de tussendeur dicht slaat zij haar slag.
--
Zo ben ik dus eens gaan douchen terwijl witlof stond af te koelen in de gootsteen. Ze had 1 stronkje overgelaten van de 6.
1x deur opengedaan voor pakjes bezorger terwijl ik met eten bezig was, en ze liep mee samen met Aki (Glory was er toen nog niet) en ik zie haar door de ruitjes van de tussendeur ineens wegvliegen richting keuken
"CHARA!!!!"
Enfin, wij laten ons eten niet zomaar onbeheerd meer achter, dat gaat niet bij haar.
We denken er tegenwoordig over na als de deurbel gaat en we hebben eten staan of zijn met eten bezig.
Hier gaat/ging het namelijk zo:
Deurbel, woef, Aki stil!
3 honden lopen mee naar de tussendeur. Bij nog een woef, Aak in je mand nu en kop dicht!
Aak gaat naar mand en houdt verder zijn bek dicht. Glory en Chara moeten weg bij de deur. Glory gaat op de bank staan om te kijken wie of wat er voor de deur staat, Chara doet voor de vorm mee.
Zodra Chara er zeker van is dat wij ons eten zijn "vergeten" en de deur open gaan doen met de tussendeur dicht slaat zij haar slag.
--
Zo ben ik dus eens gaan douchen terwijl witlof stond af te koelen in de gootsteen. Ze had 1 stronkje overgelaten van de 6.
1x deur opengedaan voor pakjes bezorger terwijl ik met eten bezig was, en ze liep mee samen met Aki (Glory was er toen nog niet) en ik zie haar door de ruitjes van de tussendeur ineens wegvliegen richting keuken
"CHARA!!!!"
Enfin, wij laten ons eten niet zomaar onbeheerd meer achter, dat gaat niet bij haar.
Van de hond hoef ik niets te vrezen. De kat daarentegen
- annnie
Haha ja, Nelson en Lou kunnen wel een goed gesprek voeren over dat kattentuig
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Nu hebben we geen deurbel, maar als er iemand aan de deur is, dan staan mijn honden in de aanslag om mee te lopen.
Afhankelijk van wie er aan de deur is, mogen ze mee of niet.
Wanneer ze niet mee mogen, dan staan ze in het raam te loeren wie het is.
Timber zal hectiek blijven maken en het raam blijven staan mopperen... als Bindi doorheeft dat er eten binnen haar bereik staat, dan zal zij de eerste zijn die het pakt. Vervolgens weggejaagd door Timber (als hij het doorheeft) en dan vreet hij alles op.
Maar zolang zou ik niet aan de deur blijven staan met iemand die toch niet binnen komt. Mochten we toch langer bezig zijn, dan gaat het eten verhuizen naar het aanrecht voordat ik wegloop
Afhankelijk van wie er aan de deur is, mogen ze mee of niet.
Wanneer ze niet mee mogen, dan staan ze in het raam te loeren wie het is.
Timber zal hectiek blijven maken en het raam blijven staan mopperen... als Bindi doorheeft dat er eten binnen haar bereik staat, dan zal zij de eerste zijn die het pakt. Vervolgens weggejaagd door Timber (als hij het doorheeft) en dan vreet hij alles op.
Maar zolang zou ik niet aan de deur blijven staan met iemand die toch niet binnen komt. Mochten we toch langer bezig zijn, dan gaat het eten verhuizen naar het aanrecht voordat ik wegloop
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Als ik t eten binnen bereik zou laten staan zou t bord leeg zijn, en daarom zet ik het dus buiten bereik
- Desiree
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Izzy vreet je bord schoon leeg en rent daarna alsnog krijsend naar de voordeur.
Roderick snapt er helemaal niks meer van maar vreet ook gewoon je bord leeg, nadat hij eerst 3 x heeft getwijfeld of hij nou naar de deur of je bord moet gaan.
Droef pikt alleen patatjes dus in het ergste geval ben je 1 patatje lichter en loopt hij met samengeknepen billen mee naar de deur.
Roderick snapt er helemaal niks meer van maar vreet ook gewoon je bord leeg, nadat hij eerst 3 x heeft getwijfeld of hij nou naar de deur of je bord moet gaan.
Droef pikt alleen patatjes dus in het ergste geval ben je 1 patatje lichter en loopt hij met samengeknepen billen mee naar de deur.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
M'n hond vertrouw ik wel met eten op tafel. M'n katten daarentegen...
(Hetzelfde als Barkley dus)
(Hetzelfde als Barkley dus)
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Het bord ligt sowieso in gruzelementen op de vloer, aangezien Arlo het dan zeker lomp/snel/zenuwachtig probeert te pakken en er dan een puinhoop van maakt.
Ik laat dus ook nooit een bord met eten onbeheerd staan
Mila en Amy komen er niet aan, ook niet als ik even de kamer uit ben, en Fayah zou waarschijnlijk mee rennen naar de deur, want die vindt mensen leuker dan eten.
Ik laat dus ook nooit een bord met eten onbeheerd staan
Mila en Amy komen er niet aan, ook niet als ik even de kamer uit ben, en Fayah zou waarschijnlijk mee rennen naar de deur, want die vindt mensen leuker dan eten.
- annnie
Moet nou ook denken aan die keer dat ik Nelson bij een vriendin bracht voor een nachtje logeren. Zelf heeft ze een hond formaat kalf en twee katten. En toen zag ik tot mijn schrik een schaaltje chocolade op een laag bijzettafeltje staan binnen corgi bereik. Ze was compleet verbaasd toen ik zei dat dat echt niet kon. We hebben echt een rondje door het huis gelopen waarbij ik dingen aanwees die ze niet kon laten staan "want dat vreet mn hond op". Ze had zelfs een stuk vlees op t aanrecht ontdooien, totaal buiten corgi bereik, maar waar het kalf en de poezen ook braaf van af bleven. Ook als ze niet thuis was. Ik vond het maar raar
- hakunamatata
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Eevee blaft eerst omdat er iemand aan de deur is. Dan moet ze wachten in de woonkamer (in verband met de straat op rennen van haar en ontsnappen van de katten wil ik geen dieren in de hal). Normaal blijft ze dan achter de deur wachten. Maar trutje is slim en als ik eten laat staan dan zal ze het zeker wel snel opeten. En ach, anders heb ik vast wel een opvangrat die direct gaat eten. Of een van de katten.. Ik laat dus gewoon geen eten achter
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Bij ons twee opties.
De grootste kans is dat Claire (en indertijd ook Ita en Rana) mee gaat om te kijken wie er aan de deur is.
Als ze niet meegaan zijn ze gewoon op de plek waar ze al waren, n.l. in de mand.
Dat is de plek waar ze zijn als wij eten.
Ze halen niets van ons bord.
De grootste kans is dat Claire (en indertijd ook Ita en Rana) mee gaat om te kijken wie er aan de deur is.
Als ze niet meegaan zijn ze gewoon op de plek waar ze al waren, n.l. in de mand.
Dat is de plek waar ze zijn als wij eten.
Ze halen niets van ons bord.