De ochtendstond
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
De ochtendstond
Hoe laat/vroeg laten jullie je hond(en) uit voor de ochtendronde en is het dan een poep en pies ommetje of een stevige wandeling ?
Ik ben 's morgens tegen zessen nog voor het ontbijt al buiten met Peer. Voor mij is dat genieten van de frisse lucht en de stilte; vooral in het weekend.
Ik loop dan meestal een blokje verder om.
Ik ben 's morgens tegen zessen nog voor het ontbijt al buiten met Peer. Voor mij is dat genieten van de frisse lucht en de stilte; vooral in het weekend.
Ik loop dan meestal een blokje verder om.
- Mo-yi
- Posts in topic: 3
- Welke: Malamute-husky
Re: De ochtendstond
Hier ook altijd lekker vroeg, met de schemering nog het liefst.
Soms hier thuis een ronde langs de akkers en soms even met de auto een stukje verderop ( meer kans om ree'tjes te zien ) uurtje aan de wandel. Ik kan ontzettend genieten van helemaal niemand en alleen zij en ik en de vogels en de zon die opkomt.
Soms hier thuis een ronde langs de akkers en soms even met de auto een stukje verderop ( meer kans om ree'tjes te zien ) uurtje aan de wandel. Ik kan ontzettend genieten van helemaal niemand en alleen zij en ik en de vogels en de zon die opkomt.
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik loop altijd even naar de schapen als ik de koffie aan heb gedrukt. Laat ik meteen de kippen los.
Dan lopen ze mee en daarna gaan ze snel in mijn nog warme bed liggen.
Dan lopen ze mee en daarna gaan ze snel in mijn nog warme bed liggen.
Ik ben niet echt een ochtendloper alhoewel als ik die foto,s van Mo-yi zie in ander topic het wel kriebelt. Dus morgenvroeg schop ik mezelf mn bed uit
Ik doe in de ochtend met Zuurtje even plas en poep rondje op de buurt, en daaraan met het duo heren de grote ronde, gewoon omdat het heerlijk is om dan te lopen
Hangt volledig van het weer af. Met droog weer doen we een wandeling, met regen is het effe piesen en poepen voor de deur en daarna wachten tot het droog wordt.
Op de dagen dat ik moet werken dan is het rond kwart voor 6 even snel een plas en poep op de dijk.
Ben ik vrij dan kan het zomaar een uurtje of 10 zijn dat ze eens een keer naar buiten wil.
Ben ik vrij dan kan het zomaar een uurtje of 10 zijn dat ze eens een keer naar buiten wil.
- ellen en de birmanen
op werkdagen is het even naar het veldje om half 6, plassen en poepen. als ik thuis kom om 13 uur ga ik met de auto op pad naar een losloopgebied, dat kan per dag verschillen waar we lopen en dan maken we een grote ronde van ongeveer een uur. dan rond 17 uur een plas rondje en rond 21.30 uur weer even naar het veld voor het laatste plas en poepgebeuren.
in de weekenden ga ik de grote ronde in de ochtend lopen zodra ik wakker ben en het redelijk licht is buiten.
zo heb ik vanmorgen heerlijk gelopen op een terrein waar vroeger een GGZ instelling stond. heerlijk rustig, groot genoeg om andere honden te ontlopen en redelijk dichtbij.
in de weekenden ga ik de grote ronde in de ochtend lopen zodra ik wakker ben en het redelijk licht is buiten.
zo heb ik vanmorgen heerlijk gelopen op een terrein waar vroeger een GGZ instelling stond. heerlijk rustig, groot genoeg om andere honden te ontlopen en redelijk dichtbij.
Onze eerste ronde is een uur tot anderhalf uur in het bos.
Voor die tijd gaat de deur wel even open naar de tuin, maar dat hoeft van Claire niet zo nodig.
Voor die tijd gaat de deur wel even open naar de tuin, maar dat hoeft van Claire niet zo nodig.
-
Ik zet de deur open, en hij kan z'n goddelijke gang gaan.
Wandelen doen we niet meer, vroeger ging ik met de andere honden altijd 1 x per dag voor lange wandeling naar het bos. Hij heeft daar geen behoefte aan. (helaas)
Wandelen doen we niet meer, vroeger ging ik met de andere honden altijd 1 x per dag voor lange wandeling naar het bos. Hij heeft daar geen behoefte aan. (helaas)
-
- Welke: Oud Duitse herder
Bij ons ligt het aan de dag. Wanneer wij vrij zijn dan lopen we rond 09:00 en dan meteen een grote ronde. Wanneer ik vroeg moet werken dan lopen we om 07:15 meteen een grote ronde. Op werkdagen dat mijn ouders de oppas hebben dan gewoon een korte ronde rond 07:30. Want dan heeft hij al een volle dag. Brego vindt t ook allemaal gewoon prima zo.
-
- Welke: Labrador Retrievers
Als ik beneden kom gaat ze eerst even de tuin in voor een plas en poep, dan rustig ontbijten en daarna de grote ronde. Als ik moet werken gaat het ook zo alleen dan allemaal wat vroeger
- Alex
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
Het ligt er een beetje aan hoe ze te pas is, ze begint echt heel erg oud te worden dus sommige dagen wil ze alleen even snel plassen/poepen. Maar als ze zin heeft lopen we voor 7 uur al een lange ronde van minstens een uur. Verschilt waar, soms een stuk Pieterpad, soms naar bos of strand.
Op vrije dagen gaan we wat later maar meestal ook wel rond 8 uur, dan kan ze indien gewenst eerst even in de tuin voor we de hort op gaan.
Op vrije dagen gaan we wat later maar meestal ook wel rond 8 uur, dan kan ze indien gewenst eerst even in de tuin voor we de hort op gaan.
Saba 23-05-24
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ook met één hond zou ik niet zo nodig persé elke dag uit moeten, of misschien wel maar dan later op de dag. Zoals het nu is hebben ze hier meer dan ruimte zat, en 's ochtends ben ik sowieso de halve voormiddag bezig met de shetjes en de caven en de tuin dus dan zijn we sowieso ook samen in de weer. En ze hebben elkaar natuurlijk, vooral qua actie maakt dat een groot verschil want ze rennen en spelen heel vaak met elkaar.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
De eerste uitlaatronde is om snel even te poepen en te plassen, daarna krijgen ze hun ontbijt en drink ik koffie.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Op werkdagen 45min - 1,5 uur ergens tussen 6.30 en 8, ze moeten daarna namelijk best een tijdje alleen zijn. Op vrije dagen meestal 1-2 uur later en als ik wedstrijd / workshop heb loop ik 30 minuten vroeg en daarna de hele dag door korte rondjes
~Choose what helps your heart bloom~
- GoldenGizmo
- Welke: Golden retriever
De tijd ligt eraan hoe laat ik opsta, meestal gaan we tussen 8 en 9 in deze tijd van het jaar (in de zomer vroeger). En hoe ver we lopen ligt aan Gizmo, meestal wil hij de straat niet eens uit, dus dan is het plassen en evt poepen, en dan geeft hij zelf aan weer terug naar huis te willen. Soms wil hij wel verder lopen, en dan doen we een kleine of langere wandeling, al naar gelang het mij uitkomt en hoe hij wil lopen.
eerste rondje meestal tussen 5 en half 6. echt alleen even piesen, daarna gaan we (als ik niet hoef te werken) gewoon weer terug naar bed. ik slaap graag uit maar vind het voor de honden niet eerlijk als ik pas super laat mn bed uit kom en zij nodig moeten, dus vandaar al zo vroeg. plus dat er dan letterlijk nog geen hond op straat is, en dat is met mn randdebielen soms best handig
-
Ja klopt hij wil niet meer, na 100 meter draait hij zich om en wil naar huis. Hij begint slecht te zien en horen de laatste tijd. Toen dit begon tilde ik hem op en liep naar het stuk waar hij los kan... normaal vond hij dat fijn en liep lekker te snuffelen, op zijn gemak. Vorig jaar stond hij nog echt te springen om mee te gaan.Zinodo schreef: ↑07 nov 2022, 12:33Geen behoefte aan of redt hij het niet? Ook niet een aangepaste ronde?
Ik heb er een die nooit uit zichzelf zou zeggen dat ze behoefte heeft om te wandelen en toch gaat ze iedere dag gewoon mee. Het kan haar ook gestolen worden al dat gewandel, ze wil veel liever op terras bij oma's op schoot maar ja, pech.
Gewoon helemaal niet wandelen lijkt me zo ontzettend saai, voor jullie allebei.
Ja jammer, voor mij ook niet goed, geen wandelingen maken.
Gelukkig kan hij zijn ei kwijt in de grote tuin.... wanneer het droog is tenminste, anders komt hij het terras ook niet af: nat gras: buik nat worden... vreselijk
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Zo is Froo ook. Gaat toch heen met al je gewandel, die wil gewoon thuis koeteren. Zij is ook altijd wel gewoon meegegaan maar ik pas er wel mijn rondes op aan. Ik zal niet met haar dezelfde lange wandelingen maken als ik met Aloy doe, want dat vindt ze gewoon niet zo boeiend. Wandelen in de bergen vond ze trouwens wel leuk om de een of andere reden. Nou ja, ik snap het eigenlijk ook wel, die kutpolder komt mij ook de strot uit en als we naar het bos of de duinen gaan komen we achter elke boom een hond tegen. Je struikelt in Nederland gewoon over de mensen (en hun honden). Tijd om te emigreren, Froo.
Hier hangt het van de dag af. Maar als ik uitga van een vrije dag dan sta ik nooit heel vroeg op. Zodra ik opsta gaat eerst Froo drie kwartier tot een uur, daarna Aloy en met haar ben ik rustig 2 tot 2,5 uur weg (ofwel lopend, ofwel met de scootmobiel). Ik stop vaak onderweg met Aloy om haar los te laten bij de haven en daar blijf ik rustig een hele tijd staan terwijl zij zichzelf vermaakt, vindt ze enig. Bonuspunten als ze vrienden tegenkomt. Op een doordeweekse werkdag haal ik daarna bij thuiskomst Mowin nog even op en neem ik hem ook nog een uurtje mee. Dat is niet nodig want mijn moeder wandelt zelf gewoon met hem voordat ze weggaat, dus het is voor hem meer een luxe. Hij heeft trouwens niet altijd zin dus soms doe ik het niet. Ik ben dus eigenlijk altijd de hele ochtend met de honden bezig, voordat ik eens tijd heb voor het ontbijt is het wel twaalf/één uur.