Na je verscheiden
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Re: Na je verscheiden
Ik denk hier ook vaak aan. Froo zou bij mijn moeder blijven, zij heeft altijd gezegd dat ze Froo nooit weg zou doen, mocht er iets met mij gebeuren. Maar ze wil geen drie honden, dat gaat gewoon niet, dus voor Aloy zou ze (in overleg met pioenroos ) een ander huis zoeken. Ik heb daar natuurlijk vertrouwen in en was bovendien niet van plan al te gaan terwijl deze honden nog leven, maar iets als dit lijkt me toch best een goed initiatief.
Als ik omval blijven ze bij meneer Nanna.
Ik zit er trouwens steeds vaker aan te denken om na deze honden geen andere meer te nemen. Dus count me out als nieuwe hondenbaas.
Ik zit er trouwens steeds vaker aan te denken om na deze honden geen andere meer te nemen. Dus count me out als nieuwe hondenbaas.
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Hier gaan de honden naar mijn ouders.
Mahdu naar mijn stiefvader en Dívka naar mijn moeder en ze zullen elkaar de weekenden en vakanties zien.
Tenzij mijn ouders tegen die tijd samenwonen, dan blijven ze voltijds samen.
Mochten ze om wat voor reden dan ook niet daarheen kunnen dan gaat Mahdu naar mijn ex, Dívka zal herplaatst moeten worden in dat geval.
Als dat en evt opvang voor de tussentijd via het forum kan zou dat heel fijn zijn.
Mahdu naar mijn stiefvader en Dívka naar mijn moeder en ze zullen elkaar de weekenden en vakanties zien.
Tenzij mijn ouders tegen die tijd samenwonen, dan blijven ze voltijds samen.
Mochten ze om wat voor reden dan ook niet daarheen kunnen dan gaat Mahdu naar mijn ex, Dívka zal herplaatst moeten worden in dat geval.
Als dat en evt opvang voor de tussentijd via het forum kan zou dat heel fijn zijn.
- Zamunda
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Dat is altijd wel mijn eerste gedachte. Ik dacht zelf gewoon dat er tegen die tijd dan wel een oproep verschijnt en hoop dat 'de groep' zich inzet en er een fijne plek voor ze gevonden wordt. Geen wat er meer voor nodig zou zijn, waar denk jij aan qua iets opzetten? Een (paar) bemiddelaar(s) ofzo?Sandra&co schreef: ↑08 nov 2022, 21:08Misschien is het wat om die honden binnen dit forum te houden, aan degene die wil? Als eerste herplaats-optie bedoel ik? Gezamenlijk hebben we een mega-netwerk aan échte hondenliefhebbers als geen forumlid ze per se zelf wil, dus wie weet is dit wat om op te zetten? Ideeën?
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Het maakt niet uit toch welke paden bewandeld worden? Zodra het bericht van het verscheiden dit forum bereikt kunnen we toch kijken hoe en wat?
- Teckeltoos
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Als ik het loodje leg blijft Peer bij Peter. Als ons beiden tegelijk iets ergs overkomt blijft hij zeker in het forum
- Suzanne
- Welke: Havanezers
Ik heb afgesproken met een goede vriendin, die ik via de hava's ken, dat zij de eerste zorg voor hen op zich neemt, en zij zal dan zoeken naar een goed huisje. Ze weet wat ik zal willen voor ze en ik vertrouw erop dat ze er alles aan zal doen om dat voor elkaar te krijgen.
Ik vind het overigens wel een heel goed idee hoor. Naast haar heb ik niemand in mijn omgeving die ik mijn honden zou willen toevertrouwen.
En er nu al vanuit gaan dat die of die wel mijn honden wil hebben als ik er niet meer ben vind ik ook listig
Ik vind het overigens wel een heel goed idee hoor. Naast haar heb ik niemand in mijn omgeving die ik mijn honden zou willen toevertrouwen.
En er nu al vanuit gaan dat die of die wel mijn honden wil hebben als ik er niet meer ben vind ik ook listig
Laatst gewijzigd door Suzanne op 08 nov 2022, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier werd altijd gezegt dat de honden hier (in de familie) bleven als ik kwam te overlijden.
Maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren.
Want wie wil er nu 5 honden.
(En een boel cavia's en een stokoude valkparkiet)
Dus ik hoop dat via hier iets geregeld kan worden.
Want ik zou echt mijzelf omdraaien in het graf (of nou ja, de oven) als mijn honden in een asiel zouden belanden of zo.
Mijn cavia's mogen opgehaald worden door een opvang (liever niet stichting Cavia, doe maar Flappus) en ik hoop dat mijn Kuifje naar een vogelliefhebber gaat.
Maar ik denk dat dat niet gaat gebeuren.
Want wie wil er nu 5 honden.
(En een boel cavia's en een stokoude valkparkiet)
Dus ik hoop dat via hier iets geregeld kan worden.
Want ik zou echt mijzelf omdraaien in het graf (of nou ja, de oven) als mijn honden in een asiel zouden belanden of zo.
Mijn cavia's mogen opgehaald worden door een opvang (liever niet stichting Cavia, doe maar Flappus) en ik hoop dat mijn Kuifje naar een vogelliefhebber gaat.
Ik heb voor plotselinge gebeurtenissen in die richting een afspraak met de fokker.
Claire gaat dan terug naar de fokker en via haar naar een geschikt nieuw thuis.
In andere gevallen helpt de fokker met de herplaatsing en gaat Claire van mijn huis rechtstreeks naar een nieuw thuis.
Claire gaat dan terug naar de fokker en via haar naar een geschikt nieuw thuis.
In andere gevallen helpt de fokker met de herplaatsing en gaat Claire van mijn huis rechtstreeks naar een nieuw thuis.
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Whippet en Lurcher
Nee, ik heb niets vastgelegd. Als ik ineens niet meer op kom dagen op mijn werk en ik dood gevonden wordt snapt iedereen dat echo en mira verzorgd moeten worden. En dat kan ook iedereen doen.
Ik heb niet zo de behoefte om alles dicht te timmeren en als ik tijdens hun levensjaren dood ga is dat hoofdzaak, niet de honden.
Ik heb niet zo de behoefte om alles dicht te timmeren en als ik tijdens hun levensjaren dood ga is dat hoofdzaak, niet de honden.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Voor mij is dat niet echt aan de orde, want ik heb een partner en best wel veel vrienden die ook zeer betrokken zijn met mijn honden en met mij. Andersom heb ik de afspraak gemaakt met de eigenaren van de door mij gefokte honden, dat ze altijd weer terug mogen komen als dat nodig zou zijn.
Ik denk dat honden altijd wel op hun pootjes terecht komen, via het forum of Facebook, tenzij je een moeilijk ras hebt.
Ik denk dat honden altijd wel op hun pootjes terecht komen, via het forum of Facebook, tenzij je een moeilijk ras hebt.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- hakunamatata
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Dit vind ik een lastige voor mijzelf. Qua honden komt het wel goed, dat weet ik zeker. Nomo & Kayltje willen dat (hopelijk nog steeds) op zich nemen. Ze hoeven de honden echt niet zelf te houden, maar ik vertrouw ze zeker wel dat ze er echt een fijn huis voor gaan vinden.
Je leest vaak van 'waarom binnen de familie niet opgelost'. Nou, ik wil absoluut niet dat het herplaatsen bij mijn familie terecht komt. Zij hebben niks met de dieren, kennen ze niet eens bij naam en hebben er totaal geen zicht op. Ik wil ze nog geen dag bij mijn familie hebben. Nee, dan liever naar het asiel. Wat ook niet zal gebeuren, bij het asiel kennen ze mij veel te goed dus dan gaan mijn honden bij de medewerkers thuis in opvang tot ze herplaatst zijn. Vind ik dus ook een prima optie mocht het nodig zijn. Gelukkig heb ik kleinere en sociale honden.
Mijn katten vind ik lastiger. Ik heb niet de makkelijkste katten (schuw) en welke moeten bij elkaar blijven en welke niet. Ik denk dan ook via het asiel, maar als ik daaraan denk breekt mijn hart wel. Mijn katten hebben wel een specifiek huis nodig.
Zelf zou ik gerust opvang aanbieden, mits het kan natuurlijk, wanneer een forumhond die hier past een tijdelijke plek nodig heeft. En ik wil dan het herplaatsen ook gerust op mij nemen, ervaring genoeg mee. Echter niet zomaar voor elke hond, de hond moet wel hier kunnen meedraaien. Maar een Sofie, Murphy, Nyah, Aloy of Peer, breng maar hoor.
Je leest vaak van 'waarom binnen de familie niet opgelost'. Nou, ik wil absoluut niet dat het herplaatsen bij mijn familie terecht komt. Zij hebben niks met de dieren, kennen ze niet eens bij naam en hebben er totaal geen zicht op. Ik wil ze nog geen dag bij mijn familie hebben. Nee, dan liever naar het asiel. Wat ook niet zal gebeuren, bij het asiel kennen ze mij veel te goed dus dan gaan mijn honden bij de medewerkers thuis in opvang tot ze herplaatst zijn. Vind ik dus ook een prima optie mocht het nodig zijn. Gelukkig heb ik kleinere en sociale honden.
Mijn katten vind ik lastiger. Ik heb niet de makkelijkste katten (schuw) en welke moeten bij elkaar blijven en welke niet. Ik denk dan ook via het asiel, maar als ik daaraan denk breekt mijn hart wel. Mijn katten hebben wel een specifiek huis nodig.
Zelf zou ik gerust opvang aanbieden, mits het kan natuurlijk, wanneer een forumhond die hier past een tijdelijke plek nodig heeft. En ik wil dan het herplaatsen ook gerust op mij nemen, ervaring genoeg mee. Echter niet zomaar voor elke hond, de hond moet wel hier kunnen meedraaien. Maar een Sofie, Murphy, Nyah, Aloy of Peer, breng maar hoor.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- Kells
Waarom eigenlijk? Je bent er dan immers niet meer.EchoMira schreef: ↑08 nov 2022, 22:06 Nee, ik heb niets vastgelegd. Als ik ineens niet meer op kom dagen op mijn werk en ik dood gevonden wordt snapt iedereen dat echo en mira verzorgd moeten worden. En dat kan ook iedereen doen.
-
Ik ben vorige week nog bij een collega langsgereden toen hij er om twee uur nog niet was terwijl we op zaterdag om 11 uur afgesproken hadden. Hij was de afspraak vergeten en had zijn telefoon per ongeluk op vliegtuig staan.
Maar als hij dood was geweest had ik heus zijn katten wel gaan verzorgen.
Als ik morgen dood wakker word, gebeurt het ongeveer hetzelfde. Dan zitten de honden maximaal 2 dagen in hun slaapkamer en dan weet mijn familie het wel.
Die komen dan echt niet in het asiel. En anders komen ze wel in het asiel. Daar zijn ze na twee dagen ook weer weg.
Ondertussen ben ik dood voor ik 50 word. Mag dat even de kwestie zijn? Of moet ik vast zogenaamd bescheiden naast de uitvaartpolis gaan zitten koekeloeren?
Maar als hij dood was geweest had ik heus zijn katten wel gaan verzorgen.
Als ik morgen dood wakker word, gebeurt het ongeveer hetzelfde. Dan zitten de honden maximaal 2 dagen in hun slaapkamer en dan weet mijn familie het wel.
Die komen dan echt niet in het asiel. En anders komen ze wel in het asiel. Daar zijn ze na twee dagen ook weer weg.
Ondertussen ben ik dood voor ik 50 word. Mag dat even de kwestie zijn? Of moet ik vast zogenaamd bescheiden naast de uitvaartpolis gaan zitten koekeloeren?
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Snap het heel goed hoor Sandra, heb er ook al vaker aan zitten denken, volgens mij ook naar aanleiding van een ander bericht van jou.
Mijn familie zal ongetwijfeld het beste voorhebben met de honden maar ze niet zelf willen/kunnen houden. Dan zou ik het wel fijn vinden als er een nieuwe eigenaar gevonden kan worden op of via het forum.
Misschien is het een idee om in de Ons kent Ons een soort hondentestament te maken: wat is het karakter van je hond(en), waar kunnen ze wel/niet mee en of je een voorkeur hebt voor bepaalde leden om het te regelen.
Mijn familie zal ongetwijfeld het beste voorhebben met de honden maar ze niet zelf willen/kunnen houden. Dan zou ik het wel fijn vinden als er een nieuwe eigenaar gevonden kan worden op of via het forum.
Misschien is het een idee om in de Ons kent Ons een soort hondentestament te maken: wat is het karakter van je hond(en), waar kunnen ze wel/niet mee en of je een voorkeur hebt voor bepaalde leden om het te regelen.
-
We hebben toch al dat topic over de ikleefnogknop?
- Kells
Is er iets dat wij niet weten? Overlijden voor je 50ste is een kwestie.
-
Nee, haha. Ik bedoel natuurlijk dat mira en echo er anders niet meer zijn. Ik hoop dat ze nog lang goed blijven maar of ze 34 gaan worden...dat weet ik nog niet. En eerder was ik niet van plan mijn parkeervergunning in te leveren. Ik ga echt 15 jaar als een kafferend lijk in een hospice liggen dus die beesten zijn dan allang dood en vergeten.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Jij zou weer een Whippet nemen had je gezegd.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Ik ben er - net als jij - best mee bezig waar m’n hond en katten naartoe moeten als ik sneef.Sandra&co schreef: ↑08 nov 2022, 21:08 Wat doen jullie met je honden als je (plotseling) overlijdt? Heb je iets vastgelegd? Als er een partner/kinderen in het spel zijn, snap ik dat het meestal geen probleem is, maar ik zit er de laatste tijd vaak aan te denken. Geen reden hoor, maar meer omdat ik het helder wil hebben, het zit de laatste tijd gewoon veel in mijn hoofd.
Tuurlijk zou mijn moeder ze direct in huis nemen (als die tegen die tijd nog leeft), zelfs m'n broer zou dat doen. M'n zus niet. Wil ik ook absoluut niet voor ieders bestwil. M'n vrienden zijn niet direct hondenmensen óf hebben er zelf al genoeg. Echter hebben zowel moeder als broer geen langetermijnbehoefte aan 2 extra honden (en 2 extra katten). Naar het asiel gaan ze niet, ook niet naar elke nitwit die gratis een stel leuke beesten wil. Ik ben dan dood, dus voor mij is het dan boeiend. Maar bij leven wil ik wat regelen, omdat het me momenteel dus wél boeit. Maar hoe?
Misschien is het wat om die honden binnen dit forum te houden, aan degene die wil? Als eerste herplaats-optie bedoel ik? Gezamenlijk hebben we een mega-netwerk aan échte hondenliefhebbers als geen forumlid ze per se zelf wil, dus wie weet is dit wat om op te zetten? Ideeën?
Familie is geen optie. een actieve border collie kan niet bij oma wonen of bij fulltime werkende broers.
Daar word Dirkje doodongelukkig door het gebrek aan actie.
Bij een schaapherder in een kennel of een grotere roedel zie ik ook niet zitten want daarvoor is Dirk teveel huishond.
Dat ik geen goede oplossing heb vind ik soms benauwend. Het heeft ook invloed op de aanschaf van een tweede hond.
-
Nanna verandert net zo vaak van mening over of ze klaar is als dat ik mijn berichten aanpas.
Slaat helemaal nergens op.
Als wij beide zouden wegvallen dan twijfel ik er geen seconde aan dat de kinderen daar een goede oplossing voor vinden of zelf bieden.
Als ik alleen zou zijn dan zou ik in mijn naaste omgeving iemand benaderen die dat op zich zou nemen na mijn dood.
Een vriendin van ons die ziek is waarbij er een reële kans is dat zij overlijd voor haar honden heeft geregeld dat zij dan naar haar zus gaan en daar blijven tot ze herplaatst zijn.
Dat zal ik dan op mij nemen.
Het geeft haar rust dat ze dit geregeld heeft maar haar gezondheid is daar dan ook naar.
Als ik alleen zou zijn dan zou ik in mijn naaste omgeving iemand benaderen die dat op zich zou nemen na mijn dood.
Een vriendin van ons die ziek is waarbij er een reële kans is dat zij overlijd voor haar honden heeft geregeld dat zij dan naar haar zus gaan en daar blijven tot ze herplaatst zijn.
Dat zal ik dan op mij nemen.
Het geeft haar rust dat ze dit geregeld heeft maar haar gezondheid is daar dan ook naar.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Zamunda
Oh dat is zeker een goeie . Misschien dan in de OP ook aangeven dat het alleen voor je 'hondentestament' (of beter dierentestament?) is en je het bij één bericht houdt in dat topic (die je telkens aan kunt passen/updaten)? Dan blijft het goed overzichtelijk in plaats van dat er gezocht moet worden tussen geklets en gekeken moet worden in hoeveel berichten alle gegevens staan.Sandra&co schreef: ↑08 nov 2022, 22:30Ja, goeie. Dan hebben we ook helder wie er eventueel openstaan om hun honden via hier te herplaatsen. Ik zal morgen of overmorgen wat opzetten.Persistence schreef: ↑08 nov 2022, 22:23
Ik vind dat wel een heel fijn idee. Ik ga ervan uit dat het nog lang niet nodig is en zowel man als ik deze en nog vele volgende honden overleven, maar we hebben ook al een eeuwigheid testamenten en die hebben we ook niet omdat we verwacht hadden de volgende dag om te vallen. Dus ja, kom maar op met dat topic .
- Zamunda
Precies dit. Echt niet dat ik wil dat ze naar familie gaan. Geen van allen heeft enig kaas gegeten van honden, op mijn schoonouders na kennen ze ze ook helemaal niet. Mijn schoonouders zijn gek op ze en dat is heel erg wederzijds, maar die zijn niet in staat om ze te houden of op te vangen en ook niet in staat om ze passend te herplaatsen. Ravi zouden ze best kunnen hebben trouwens maar ze zouden het zelf niet willen.hakunamatata schreef: ↑08 nov 2022, 22:13Je leest vaak van 'waarom binnen de familie niet opgelost'. Nou, ik wil absoluut niet dat het herplaatsen bij mijn familie terecht komt. Zij hebben niks met de dieren, kennen ze niet eens bij naam en hebben er totaal geen zicht op. Ik wil ze nog geen dag bij mijn familie hebben. Nee, dan liever naar het asiel.
Maar liever naar het asiel... brr ik moet er niet aan denken. In jouw geval heel anders omdat ze dan naar medewerkers zouden gaan maar het idee dat mijn honden voor onbepaalde tijd in hokken van staal en beton komen en dat het asiel dan ook niet veel van ze weet... . Nee dan hoop ik echt dat ze fijn opgevangen kunnen worden. Ik zie dat ik er al twee onder de pannen heb .