Na je verscheiden
- Doyaquba
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Re: Na je verscheiden
Ik denk dat we het wel redden in de familie. Als zowel m'n moeder als ik tegelijk gaan wordt dat wel lastig.
Maar we hebben afgesproken dat als ik niet meer voor Donner en Cato kan zorgen dat Donner bij hun blijft en Cato rustig vanuit daar herplaatst wordt naar een huis waar ze enig hond is of alleen met een grote reu.
Andersom ook, als mn ouders niet meer voor Quira, Bayleigh en Daisy kunnen zorgen dan houd ik Quira (die is ook alweer 8,5 jaar oud) en herplaats ik de andere twee. Dat wordt met Daisy nog wel een uitdaging want die hangt ontzettend aan m'n moeder en heeft nogal een gebruiksaanwijzing. Dus wellicht als het beter is voor alle partijen herplaats ik Cato en hou ik de drie meiden.
Maar wat ik zeg, als ik en m'n ouders dood zijn en m'n broer moet bijvoorbeeld de boel regelen weet ik het nog zo net niet. Maar goed, ga je voor alle doemscenario's iets opschrijven?
Maar we hebben afgesproken dat als ik niet meer voor Donner en Cato kan zorgen dat Donner bij hun blijft en Cato rustig vanuit daar herplaatst wordt naar een huis waar ze enig hond is of alleen met een grote reu.
Andersom ook, als mn ouders niet meer voor Quira, Bayleigh en Daisy kunnen zorgen dan houd ik Quira (die is ook alweer 8,5 jaar oud) en herplaats ik de andere twee. Dat wordt met Daisy nog wel een uitdaging want die hangt ontzettend aan m'n moeder en heeft nogal een gebruiksaanwijzing. Dus wellicht als het beter is voor alle partijen herplaats ik Cato en hou ik de drie meiden.
Maar wat ik zeg, als ik en m'n ouders dood zijn en m'n broer moet bijvoorbeeld de boel regelen weet ik het nog zo net niet. Maar goed, ga je voor alle doemscenario's iets opschrijven?
Ik reken wel op jou als Hans en ik tegen een boom rijden. Want met name Bas ken jij goed en dan plaats je haar tenminste gepast. Guus kan overal wel heen. Ik wil niet dat Bas van een oud vrouwtje wordt omdat ze rustig en oud is. Ze moet gezond voer, slank en veel lopen anders gaat ze stuk.EchoMira schreef: ↑08 nov 2022, 22:06 Nee, ik heb niets vastgelegd. Als ik ineens niet meer op kom dagen op mijn werk en ik dood gevonden wordt snapt iedereen dat echo en mira verzorgd moeten worden. En dat kan ook iedereen doen.
Ik heb niet zo de behoefte om alles dicht te timmeren en als ik tijdens hun levensjaren dood ga is dat hoofdzaak, niet de honden.
Geef Bas maar aan je ouders want met Hein kan ze het ook prima vinden haha.
Als ik doodga dan blijft Fred bij mijn partner. Als we beiden komen te overleiden dan is er een herplaatsingsprogramma binnen de rasvereniging en weet ik eigenlijk al wel naar wie hij gaat. Zij heeft ook een broer van Fred en daar zou hij echt heel goed passen.
Guus mag altijd terug hierheenMarc schreef: ↑09 nov 2022, 08:49Ik reken wel op jou als Hans en ik tegen een boom rijden. Want met name Bas ken jij goed en dan plaats je haar tenminste gepast. Guus kan overal wel heen. Ik wil niet dat Bas van een oud vrouwtje wordt omdat ze rustig en oud is. Ze moet gezond voer, slank en veel lopen anders gaat ze stuk.EchoMira schreef: ↑08 nov 2022, 22:06 Nee, ik heb niets vastgelegd. Als ik ineens niet meer op kom dagen op mijn werk en ik dood gevonden wordt snapt iedereen dat echo en mira verzorgd moeten worden. En dat kan ook iedereen doen.
Ik heb niet zo de behoefte om alles dicht te timmeren en als ik tijdens hun levensjaren dood ga is dat hoofdzaak, niet de honden.
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Heel goed idee, want voor mij is het niet alleen een zorg, ik ervaar het zelfs als een zware last die een deel van mijn hondenplezier wegneemt. Ik heb er ook al vanalles over papier gezet voor mijn familie, punt één is al dat ze nooit naar het asiel gaan maar (liefst zo tijdelijk mogelijk) naar een goed pension (waarvan ik er ook al een paar in gedachten heb), en van daaruit hopelijk herplaatst. Verder heb ik (hoop ik) eindelijk ook iemand in de buurt gevonden die ze meteen nadat er iets met me zou gebeurd zijn kan komen verzorgen, want dat ze hier 2 dagen opgesloten zouden zitten vóór iemand het weet vind ik nog het aller-, allerergste, van zodra mijn pink zeer doet schiet ik al in een angstkramp om de honden.
Verder heb ik ook al over elke hond opgschreven hoe die in elkaar zit en waar ze wel of niet zou kunnen passen, of eventueel (de oudjes) beter ingeslapen zou kunnen worden.
Het forum (moet de link nog aanpassen) had ik er ook al in vernoemd.
Heel goed idee om er hier ook nog eens een apart topic over te maken .
Verder heb ik ook al over elke hond opgschreven hoe die in elkaar zit en waar ze wel of niet zou kunnen passen, of eventueel (de oudjes) beter ingeslapen zou kunnen worden.
Het forum (moet de link nog aanpassen) had ik er ook al in vernoemd.
Heel goed idee om er hier ook nog eens een apart topic over te maken .
Als ik dood ga dan blijft Toos bij m'n man.
Gaan we beiden tegelijk dan gaat Toos naar m'n zus, die paar jaar dat Toos nog leeft is nog te overzien.
Ik denk niet dat iemand van het forum op zo'n grote kwijl bek zit te wachten
Gaan we beiden tegelijk dan gaat Toos naar m'n zus, die paar jaar dat Toos nog leeft is nog te overzien.
Ik denk niet dat iemand van het forum op zo'n grote kwijl bek zit te wachten
- Tamara/Bayko
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Relevant onderwerp voor mij. Twijfelde al om zelf een topic te openen in OKO, dus ik sluit graag aan bij een topic aldaar.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 09 nov 2022, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dirkje
- Posts in topic: 3
- Welke: Border Collies
Wat een goed idee van je, dit alles.Sandra&co schreef: ↑08 nov 2022, 22:30Ja, goeie. Dan hebben we ook helder wie er eventueel openstaan om hun honden via hier te herplaatsen. Ik zal morgen of overmorgen wat opzetten.Persistence schreef: ↑08 nov 2022, 22:23
Misschien is het een idee om in de Ons kent Ons een soort hondentestament te maken: wat is het karakter van je hond(en), waar kunnen ze wel/niet mee en of je een voorkeur hebt voor bepaalde leden om het te regelen.
ah jawel kom maar door, hoeft geen strikje om. Past prima bij mijn huidige kwijlbek. Toos staat al op mn verlanglijstje
Dat is liefMeta schreef: ↑09 nov 2022, 09:03Guus mag altijd terug hierheenMarc schreef: ↑09 nov 2022, 08:49Ik reken wel op jou als Hans en ik tegen een boom rijden. Want met name Bas ken jij goed en dan plaats je haar tenminste gepast. Guus kan overal wel heen. Ik wil niet dat Bas van een oud vrouwtje wordt omdat ze rustig en oud is. Ze moet gezond voer, slank en veel lopen anders gaat ze stuk.EchoMira schreef: ↑08 nov 2022, 22:06 Nee, ik heb niets vastgelegd. Als ik ineens niet meer op kom dagen op mijn werk en ik dood gevonden wordt snapt iedereen dat echo en mira verzorgd moeten worden. En dat kan ook iedereen doen.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik heb met mijn zus afgesproken dat wij dat voor elkaars huisdieren regelen. Mijn zus kent mijn dieren heel goed en weet waar ze wel en niet zouden passen. Amy zou dan sowieso bij haar blijven. Ook heb ik via mijn testament een bedrag vastgezet voor verzorging en andere kosten voor de honden en katten na mijn overlijden.
Het is zeker wel iets waar ik over na heb gedacht, des te meer omdat ik ook niet direct de makkelijkste honden heb die zomaar overal geplaatst zouden kunnen worden (mijn katten zijn gelukkig wel heel makkelijk). Dus het is voor mij wel heel belangrijk dat dat nauwkeurig en met zorg gebeurt. Anders zou ik waarschijnlijk sterven met de paniek van: wat gebeurt er nu met mijn honden en katten
Het is zeker wel iets waar ik over na heb gedacht, des te meer omdat ik ook niet direct de makkelijkste honden heb die zomaar overal geplaatst zouden kunnen worden (mijn katten zijn gelukkig wel heel makkelijk). Dus het is voor mij wel heel belangrijk dat dat nauwkeurig en met zorg gebeurt. Anders zou ik waarschijnlijk sterven met de paniek van: wat gebeurt er nu met mijn honden en katten
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Whippet en Lurcher
Bas mag gewoon mee naar kantoor. Krijgt ze haar eigen rennetje en een mandje op mijn bureau.Marc schreef: ↑09 nov 2022, 08:49Ik reken wel op jou als Hans en ik tegen een boom rijden. Want met name Bas ken jij goed en dan plaats je haar tenminste gepast. Guus kan overal wel heen. Ik wil niet dat Bas van een oud vrouwtje wordt omdat ze rustig en oud is. Ze moet gezond voer, slank en veel lopen anders gaat ze stuk.EchoMira schreef: ↑08 nov 2022, 22:06 Nee, ik heb niets vastgelegd. Als ik ineens niet meer op kom dagen op mijn werk en ik dood gevonden wordt snapt iedereen dat echo en mira verzorgd moeten worden. En dat kan ook iedereen doen.
Haha. Dat zou ze geweldig vinden. En het plan is dat ze 20 gaat worden.EchoMira schreef: ↑09 nov 2022, 12:28Bas mag gewoon mee naar kantoor. Krijgt ze haar eigen rennetje en een mandje op mijn bureau.Marc schreef: ↑09 nov 2022, 08:49Ik reken wel op jou als Hans en ik tegen een boom rijden. Want met name Bas ken jij goed en dan plaats je haar tenminste gepast. Guus kan overal wel heen. Ik wil niet dat Bas van een oud vrouwtje wordt omdat ze rustig en oud is. Ze moet gezond voer, slank en veel lopen anders gaat ze stuk.EchoMira schreef: ↑08 nov 2022, 22:06 Nee, ik heb niets vastgelegd. Als ik ineens niet meer op kom dagen op mijn werk en ik dood gevonden wordt snapt iedereen dat echo en mira verzorgd moeten worden. En dat kan ook iedereen doen.
-
- Honden: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Ik roep al jaren dat mijn man de dieren maar op het (nu dan) HL moet zetten als er iets met mij gebeurt en hij ze niet zelf wil/kan houden. Dat er vanuit hier dan wel hulp komt.
Als we tegelijk gaan weet ik het niet, maar de hele straat/buurt en familie weet dat we honden hebben, dus ik denk toch dat dat uiteindelijk wel goedkomt.
Het scheelt hopelijk dat we 2 kleintjes hebben.
Maar ik vind het een goed idee van Sandra.
Zou het liefst willen dat ze vanuit hier herplaatst worden.
Als we tegelijk gaan weet ik het niet, maar de hele straat/buurt en familie weet dat we honden hebben, dus ik denk toch dat dat uiteindelijk wel goedkomt.
Het scheelt hopelijk dat we 2 kleintjes hebben.
Maar ik vind het een goed idee van Sandra.
Zou het liefst willen dat ze vanuit hier herplaatst worden.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Ja. Nee. Dan leert Xaaf maar met Fitz omgaan Vos schuif ik zo naar binnen.Hylos schreef: ↑09 nov 2022, 12:46 Goed om eens over na te denken zulke dingen.
Ook om je familie/vrienden te vertellen over het forum en dat ze zich daar kunnen melden mocht zoiets zich voordoen.
Als we beide overlijden, of ik alleen, zou ik momenteel niet weten hoe het komt. Ik zou echt niet weten wat met Xavi te doen. Oooh als die in een asiel terecht zou komen. Steek m dan maar liever bij me in de kist.
Voske vindt vast een plekje, hopelijk via het forum dan, ze is een zoet en makkelijk meisje.
En Eevee en Lizzy zijn natuurlijk ook gewoon welkom
Als man en ik samen het loodje leggen, blijven Djinn en Imp ongetwijfeld bij de kinderen, die naar mijn ouders gaan. Maddie misschien ook nog wel.
Ik hoop dat hakunamatata wel zorgt dat Fitz ergens onder de pannen komt. Hij kan ook bij de fokker ingeleverd worden.
Wanneer ik de enige ben die het loodje legt, blijven de honden gewoon bij man.
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Wij ook niet. Heb ik ook niet voor de kinderen gedaan toen ze nog klein waren, ga ik het ook niet doen voor de honden. Denk dat Tanja haar fokker haar wel terug wilt, en Anne haar fokker misschien ook wel. Al weet ik niet of ze de honden terug willen als ze stokoud zijn.EchoMira schreef: ↑08 nov 2022, 22:06 Nee, ik heb niets vastgelegd. Als ik ineens niet meer op kom dagen op mijn werk en ik dood gevonden wordt snapt iedereen dat echo en mira verzorgd moeten worden. En dat kan ook iedereen doen.
Ik neem aan dat mijn kinderen wel weten wat ze met de honden gaan doen, zal wel herplaatsen zijn. Want ik geloof niet dat ze zelf graag honden willen, al zou het misschien wel zo kunnen zijn dat mijn oudste kleindochter dan vraagt aan mijn zoon of ze Tanja mag hebben, Tanja en Carice zijn vier poten en twee benen op een buik.
Tanja en Anne
-
Denk er maar niet aan, lig er soms wakker van. Hopelijk gaat hij eerder dan ik
Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Niemand in de familie zal hem willen hebben, hooguit even voor noodopvang.
- Heleboelie
Als ik jouw huis erbij erf, neem ik ze alle vier incluis de katten!Zamunda schreef: ↑09 nov 2022, 08:12
Echt niet dat ik wil dat ze naar familie gaan. Geen van allen heeft enig kaas gegeten van honden, op mijn schoonouders na kennen ze ze ook helemaal niet. Mijn schoonouders zijn gek op ze en dat is heel erg wederzijds, maar die zijn niet in staat om ze te houden of op te vangen en ook niet in staat om ze passend te herplaatsen. Ravi zouden ze best kunnen hebben trouwens maar ze zouden het zelf niet willen.
Maar liever naar het asiel... brr ik moet er niet aan denken. In jouw geval heel anders omdat ze dan naar medewerkers zouden gaan maar het idee dat mijn honden voor onbepaalde tijd in hokken van staal en beton komen en dat het asiel dan ook niet veel van ze weet... . Nee dan hoop ik echt dat ze fijn opgevangen kunnen worden. Ik zie dat ik er al twee onder de pannen heb .
Mogen ze gewoon lekker op hun eigen plekje blijven wonen
Voor mijzelf weet ik dat Boelie bij een betrouwbare stichting vandaan komt, die de hond altijd in een van de gastgezinnen op zou nemen en goed kijkt naar wat nodig is bij herplaatsing. Dat is voldoende voor mij.
Mijn ouders zouden er ook zeker voor open staan, hun Beagle en Boelie zijn beste vriendjes, maar zij gaan ook al richting de 80. Dat hun hond ooit naar mij komt is aannemelijker.
Ook al zal ik persoonlijk geen deel nemen aan een ev testamenttopic, zou ik mij wel op willen geven voor tijdelijke opvang en het helpen bij herplaatsen van forumhonden.
Wat voor ras is hij?Jordy schreef: ↑09 nov 2022, 16:39 Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Als het een ukkie is mag hij wel hier hoor.
Ik heb dat dus met Semmy.
Hij blokkeert (schakelt zich geestelijk uit, net een robot waar je de uit-knop van indrukt) als je druk op hem legt.
Hij vindt getrimd worden prima maar je moet zien wanneer zijn geest vol zit en dan stoppen want hij kan denk ik happen als je doorgaat.
Hij reageert niet zoals 'normaal' bij heel veel dingen.
Hij kan onzindelijk zijn, hij kan niet in een bench, hij is een hele moeilijke eter en eens in de zoveel maanden moet hij een uitgebreid bloedonderzoek omdat hij een auto imuunziekte heeft.
Wie wil hem nou..
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Wel mooi om te zien hoe de honden nu al ‘onderverdeeld’ worden. Dat gaat wel goedkomen.
Dank je wel ❤❤Zinodo schreef: ↑09 nov 2022, 18:19Ik wil hem wel. Mag hij hier doen precies waar ie zelf zin in heeft. Druk opleggen doen wij niet aan. En getrimd kan hij in 10 keer worden als nodig, toch niemand die hem ziet tussendoorMellow schreef: ↑09 nov 2022, 18:11 Ik heb dat dus met Semmy.
Hij blokkeert (schakelt zich geestelijk uit, net een robot waar je de uit-knop van indrukt) als je druk op hem legt.
Hij vindt getrimd worden prima maar je moet zien wanneer zijn geest vol zit en dan stoppen want hij kan denk ik happen als je doorgaat.
Hij kan onzindelijk zijn, hij kan niet in een bench, hij is een hele moeilijke eter en eens in de zoveel maanden moet hij een uitgebreid bloedonderzoek omdat hij een auto imuunziekte heeft.
Wie wil hem nou..
En Kees wordt zijn bestie.
Hij zou het bij jou geweldig hebben en denk ook dat Sem en Kees best buddies worden.
Mellow schreef: ↑09 nov 2022, 18:11Wat voor ras is hij?Jordy schreef: ↑09 nov 2022, 16:39 Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Als het een ukkie is mag hij wel hier hoor.
Ik heb dat dus met Semmy.
Wie wil hem nou..
Hij ziet er wel heel leuk uit hoor:) jordy is een kruising toypoedel chihuhua van 3 kilo. Heel lief zacht hondje, maar angstig . Zal nooit bijten en dol op kinderen. Maar ja, niet veel mensen willen zo'n "juffershondje"
-
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Welke keus iemand ook maakt, waar de honden ook (in eerste instantie) naartoe moeten.. het is altijd verstandig dat vast te leggen.
Als ik ga hemelen blijven ze hopelijk bij mijn man. Als er herplaatst moet worden zal hij dat doen. Mocht hij niet in staat zijn ze (tijdelijk) datgene te bieden wat ze nodig hebben, om welke reden dan ook, dan weet ik dat een vriendin ze best voor een weekje of wat in huis wil nemen.
Maar ja... stel dat ik wil dat het op het forum bekend wordt dat ik niet meer mee doe EN dat mijn honden onderdak nodig hebben dan moet ik dat wel zodanig vastleggen dat ofwel mijn man, danwel mijn vriendin WEET dat ze dat hier bekend moet maken.
Onder mijn account? Zelf een account aanmaken? Kortom, daar moet ik dan wel "instructies" voor achterlaten. Het kan sowieso geen kwaad om een beschrijving van de honden te maken, wat je perse wel en niet wilt dat er gebeurt... maar vooral.... zorg dat een naaste WEET wat je wilt.
Ik gok er zomaar op dat mijn man niet zelf op het idee komt het forum in te schakelen dus als ik dat wil.. zal ik dat moeten vastleggen. En dat hoeft niet moeilijker dan in een brief, op een A4-tje ofzo.
Suzanne
Als ik ga hemelen blijven ze hopelijk bij mijn man. Als er herplaatst moet worden zal hij dat doen. Mocht hij niet in staat zijn ze (tijdelijk) datgene te bieden wat ze nodig hebben, om welke reden dan ook, dan weet ik dat een vriendin ze best voor een weekje of wat in huis wil nemen.
Maar ja... stel dat ik wil dat het op het forum bekend wordt dat ik niet meer mee doe EN dat mijn honden onderdak nodig hebben dan moet ik dat wel zodanig vastleggen dat ofwel mijn man, danwel mijn vriendin WEET dat ze dat hier bekend moet maken.
Onder mijn account? Zelf een account aanmaken? Kortom, daar moet ik dan wel "instructies" voor achterlaten. Het kan sowieso geen kwaad om een beschrijving van de honden te maken, wat je perse wel en niet wilt dat er gebeurt... maar vooral.... zorg dat een naaste WEET wat je wilt.
Ik gok er zomaar op dat mijn man niet zelf op het idee komt het forum in te schakelen dus als ik dat wil.. zal ik dat moeten vastleggen. En dat hoeft niet moeilijker dan in een brief, op een A4-tje ofzo.
Suzanne