Na je verscheiden
Re: Na je verscheiden
Toen ik nog alleen was, met een kudde honden, was dat soms wel een schrikbeeld in mijn hoofd, mijn moeders zouden zeker wat opvangen, zus ook wel, maar echt iets vastgelegd hadden we niet.
Nu ben ik niet meer alleen en minder honden. Mochten we beide ineens gaan, dan denk ik dat mijn moeders er iig wel verantwoordelijkheid voor nemen , op welke manier dan ook. Zij kennen ze het beste.
Nu ben ik niet meer alleen en minder honden. Mochten we beide ineens gaan, dan denk ik dat mijn moeders er iig wel verantwoordelijkheid voor nemen , op welke manier dan ook. Zij kennen ze het beste.
Och, dat kleintje mag hier wel.
Kan hij mooi met Pebbles optrekken❤
Ik heb daar weleens een nachtmerrie over gehad, dat ik een dodelijk gif had binnengekregen en een paar uur de tijd had om iets voor Colin te regelen, en die zou dan dus naar een goede vriend gaan want voor mijn moeder of zusjes is hij te sterk met uitlaten.
En dat is dan waarschijnlijk ook hoe het zou gaan, eventueel tijdelijk. Hij is geen makkelijke hond en zou absoluut bij iemand moeten komen die weet wat die aan de lijn heeft en daar ook mee om kan gaan, maar ik denk dat mijn nabestaanden dat ook wel doorhebben. Verder probeer ik me er vooral niet te druk om te maken
En dat is dan waarschijnlijk ook hoe het zou gaan, eventueel tijdelijk. Hij is geen makkelijke hond en zou absoluut bij iemand moeten komen die weet wat die aan de lijn heeft en daar ook mee om kan gaan, maar ik denk dat mijn nabestaanden dat ook wel doorhebben. Verder probeer ik me er vooral niet te druk om te maken
- Suzanne
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Havanezers
Ik weet zeker dat iemand voor Jordy wil zorgen hoor. Sara's beste vriend is een chihuahua. Ook als hij angstig is komt dat echt wel goed.Jordy schreef: ↑09 nov 2022, 16:39 Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Niemand in de familie zal hem willen hebben, hooguit even voor noodopvang.
Hopelijk stelt het je een beetje gerust als je weet dat er iets goeds geregeld zal worden voor Jordy
Pff ik heb echt een hele hap uit dit topic inclusief opening post gemistSandra&co schreef: ↑09 nov 2022, 22:17Dat is het hele idee. Dat het geregeld is en dat ik het dan kan 'vergeten'. Want dan hoef ik me de kop er niet meer over te breken
Nog geen tijd gehad om het topic te maken, ik heb flink last van m'n handen/armen dus lang typen is me wat te pijnlijk op m'n telefoon. Moet er morgen even de laptop bij pakken, dat gaat beter.
Tja wat dat betreft, ik denk dat er maar weinig hier zijn die mijn klapkaak in huis zouden willen
Maar andersom draai ik m'n hand niet om voor een hond met een rugzakje en/of veel karakter, dus afhankelijk van mijn situatie op dat moment zou ik best een (moeilijke) hond van een ander in huis kunnen nemen.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
als ik eerder ga dan mijn man, heeft hij de zorg voor de honden. mocht hij eerder gaan als ik en ik ga, dan zullen er ongetwijfeld fokkers zijn die er zorg voor dragen dat mijn tollers geplaatst zullen worden.
Het zou zeker een hele geruststelling zijn als ik wist dat er een manier was om te zorgen dat hij goed terecht kwam.Suzanne schreef: ↑09 nov 2022, 22:29Ik weet zeker dat iemand voor Jordy wil zorgen hoor. Sara's beste vriend is een chihuahua. Ook als hij angstig is komt dat echt wel goed.Jordy schreef: ↑09 nov 2022, 16:39 Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Hopelijk stelt het je een beetje gerust als je weet dat er iets goeds geregeld zal worden voor Jordy
Ik hoop dat ik hem overleef, maar ik ben 66 en hij is pas 4, dus tja..
Ik!!! Semmy gaat hierheen. Net als Puck!Mellow schreef: ↑09 nov 2022, 18:11Wat voor ras is hij?Jordy schreef: ↑09 nov 2022, 16:39 Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Als het een ukkie is mag hij wel hier hoor.
Ik heb dat dus met Semmy.
Hij blokkeert (schakelt zich geestelijk uit, net een robot waar je de uit-knop van indrukt) als je druk op hem legt.
Hij vindt getrimd worden prima maar je moet zien wanneer zijn geest vol zit en dan stoppen want hij kan denk ik happen als je doorgaat.
Hij reageert niet zoals 'normaal' bij heel veel dingen.
Hij kan onzindelijk zijn, hij kan niet in een bench, hij is een hele moeilijke eter en eens in de zoveel maanden moet hij een uitgebreid bloedonderzoek omdat hij een auto imuunziekte heeft.
Wie wil hem nou..
Maya is knettermakkelijk. Gehoorzaam, zindelijk, sloopt niet, een algeheel blij ei. Ze kan ook met alle honden mits die niet al te dominant (grootbekkerig) zijn.
Alleen is ze heel erg groot. Er zullen er niet veel zijn die zo,n formaat hond willen.
En dan Kitty. Haar herplaats je niet makkelijk. Ook zij is erg gehoorzaam maar alleen als je haar wensen ook respecteerd. En ze is een killer qua vogels, cavia,s enz.
Zij is zodanig op mij ingesteld dat ik niet weet of zij nog echt kan wennen aan een ander mens. Ze is nu bijna 9 en ze is altijd bij mij in de buurt.
Hier zit ze te wachten tot ik klaar ben met typen..
Alleen is ze heel erg groot. Er zullen er niet veel zijn die zo,n formaat hond willen.
En dan Kitty. Haar herplaats je niet makkelijk. Ook zij is erg gehoorzaam maar alleen als je haar wensen ook respecteerd. En ze is een killer qua vogels, cavia,s enz.
Zij is zodanig op mij ingesteld dat ik niet weet of zij nog echt kan wennen aan een ander mens. Ze is nu bijna 9 en ze is altijd bij mij in de buurt.
- kayleigh*
- Posts in topic: 1
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Als ik ga blijven ze bij mijn man. Als we beide gaan zijn de moeders er nog. Nala zou wel te herplaatsen zijn desnoods via de fokker, maar Minou niet.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
- alinelaila
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
Ja, dit.
Ik weet het van de andere kant. Ik werk in een asiel en wij krijgen nog wel eens honden binnen waarvan de eigenaar overleden is. De honden worden dan gebracht door de dierenambulance en vaak is er helemaal geen informatie. Met een beetje geluk krijgen we een telefoonnummer van een familielid om wat informatie te vragen, maar dat is lang niet altijd het geval. Bovendien weet familie vaak ook niks te vertellen over het karakter van de hond. Het herplaatsen is zoveel gemakkelijker als we wel weten wat het dier gewend is en wat zijn karakter een beetje is.
Leg dus niet alleen vast wát er moet gebeuren, maar ook wat het karakter van je hond is, wat hij wel/niet gewend is, op wat voor plek hij het beste geplaatst kan worden etc.
- alinelaila
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
Als Maya lief doet naar opdringerige katten wil ik haar wel hoor Ben dol op die grote joekels.
Maya heeft het grootste respect voor alle katten. Zowel binnen als buiten dus yay ❤
Kom maar kitty, ik heb zelf geen katten maar de buurtkat komt hier regelmatig, alles mag hier en kodi vind het prima.BieneMaya schreef: ↑10 nov 2022, 10:22 Maya is knettermakkelijk. Gehoorzaam, zindelijk, sloopt niet, een algeheel blij ei. Ze kan ook met alle honden mits die niet al te dominant (grootbekkerig) zijn.
Jordy schreef: ↑09 nov 2022, 16:39 Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Als ze alleen kan zijn mag ze snachts bij mij in bed , ik had altijd een frutsel en ko kan echt met elke hond ook als ze bang zou zijn voor hem.
Mijn kodi blijft bij meneer en als we samen gaan weet ik zeker dat hij naar mijn vader gaat en anders regelt @dre wel iets voor hem .
-
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Ter overweging...
Is het een goed idee om al dat soort prive-info over omstandigeheden die de hond gewend is, gezinssituatie e.d. hier te verzamelen?
Mijn voorstel zou zijn om, als je al herplaatsting via het forum wilt, in je thuis-situatie iemand aan te wijzen die dit in gang gaat zetten en dan zorgen dat die persoon ook een briefje heeft met al dat soort info.
Ach, doe er meteen info bij over wat je wilt dat met de rest van je persooonlijke spullen moet gebeuren en probeer vast te leggen hoe jij wilt dat je uitvaart eruit ziet. Het prima om dat hier op het forum te zetten maar een nabestaande heeft daar niet zo veel aan. Dit is niet de eerste plaats waar een nabestaande gaat kijken.
Suzanne
Is het een goed idee om al dat soort prive-info over omstandigeheden die de hond gewend is, gezinssituatie e.d. hier te verzamelen?
Mijn voorstel zou zijn om, als je al herplaatsting via het forum wilt, in je thuis-situatie iemand aan te wijzen die dit in gang gaat zetten en dan zorgen dat die persoon ook een briefje heeft met al dat soort info.
Ach, doe er meteen info bij over wat je wilt dat met de rest van je persooonlijke spullen moet gebeuren en probeer vast te leggen hoe jij wilt dat je uitvaart eruit ziet. Het prima om dat hier op het forum te zetten maar een nabestaande heeft daar niet zo veel aan. Dit is niet de eerste plaats waar een nabestaande gaat kijken.
Suzanne
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik heb een map met daarin mijn wensen rondom mijn uitvaart, nalaten spullen en ook wb de huisdieren, daar kan een notitie aan toegevoegd worden dat als de honden niet bij de aangewezen personen terecht kunnen ze contact op kunnen nemen met het forum om opvang/uitplaatsen te regelen.
Heb het vrij simpel opgesteld:
Naam, geboortedatum, ras/type, geslacht en intact/gecastreerd.
Medische aandachtspunten
Karakter/bijzonderheden
Aangewezen personen met telefoonnummers
Ook qua spullen heb ik een korte lijst gemaakt, bestaat vnl uit 'neem mee wat je hebben wil en doneer wat nog goed is aan de kringloopwinkel, zet het op de weggeefhoek oid en de rest mag naar de stort'.
Heb het vrij simpel opgesteld:
Naam, geboortedatum, ras/type, geslacht en intact/gecastreerd.
Medische aandachtspunten
Karakter/bijzonderheden
Aangewezen personen met telefoonnummers
Ook qua spullen heb ik een korte lijst gemaakt, bestaat vnl uit 'neem mee wat je hebben wil en doneer wat nog goed is aan de kringloopwinkel, zet het op de weggeefhoek oid en de rest mag naar de stort'.
Kitty heeft de pest aan andere katten dus buurtkat zou dan niet meer in je huis of tuin kunnen
Kitty is dan weer voor de duvel niet bang voor honden.
Alleen zijn is wel een dingetje..hij heeft een slechte start gehad en kwam zwaar ondervoed bij mij, midden in een koude winter. Hij woog een halve kilo of zoiets, dus heeft de eerste tijd doorgebracht in mijn trui en mijn bedHewi schreef: ↑10 nov 2022, 13:42Jordy schreef: ↑09 nov 2022, 16:39 Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Als ze alleen kan zijn mag ze snachts bij mij in bed , ik had altijd een frutsel en ko kan echt met elke hond ook als ze bang zou zijn voor hem.
Mijn kodi blijft bij meneer en als we samen gaan weet ik zeker dat hij naar mijn vader gaat en anders regelt @dre wel iets voor hem .
Daardoor bleef hij dus enorm aan mij hangen. Ik had 'm wel zover dat hij een poosje alleen kon blijven, niet te lang want moest vaak plassen. En toen kwam Corona en lockdown en verlies van mijn schoonmaakbaantje en einde aan het oppassen op de kleinkinderen. Dus heel veel thuis. Net weer het wennen opgepakt werd mijn man te ziek om alleen thuis te blijven en nu ben ik fulltime mantelzorger voor hem en zit weer volledig thuis.
- Suzanne
- Posts in topic: 3
- Welke: Havanezers
Ja das dingetje ik moet toch echt aan werkJordy schreef: ↑10 nov 2022, 18:37Alleen zijn is wel een dingetje..hij heeft een slechte start gehad en kwam zwaar ondervoed bij mij, midden in een koude winter. Hij woog een halve kilo of zoiets, dus heeft de eerste tijd doorgebracht in mijn trui en mijn bedHewi schreef: ↑10 nov 2022, 13:42Jordy schreef: ↑09 nov 2022, 16:39 Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Daardoor bleef hij dus enorm aan mij hangen. Ik had 'm wel zover dat hij een poosje alleen kon blijven, niet te lang want moest vaak plassen. En toen kwam Corona en lockdown en verlies van mijn schoonmaakbaantje en einde aan het oppassen op de kleinkinderen. Dus heel veel thuis. Net weer het wennen opgepakt werd mijn man te ziek om alleen thuis te blijven en nu ben ik fulltime mantelzorger voor hem en zit weer volledig thuis.
Ik doe erg m'n best nog zo'n 10 jaar te leven;) ben momenteel gelukkig nog redelijk gezond, maar met alle stress rond mijn man is het de vraag hoe lang nog..dus ja, denk er wel vaak aan.Hewi schreef: ↑10 nov 2022, 19:23Ja das dingetje ik moet toch echt aan werkJordy schreef: ↑10 nov 2022, 18:37Alleen zijn is wel een dingetje..hij heeft een slechte start gehad en kwam zwaar ondervoed bij mij, midden in een koude winter. Hij woog een halve kilo of zoiets, dus heeft de eerste tijd doorgebracht in mijn trui en mijn bedHewi schreef: ↑10 nov 2022, 13:42
Hij mag hier wel hoor.Jordy schreef: ↑10 nov 2022, 18:37Alleen zijn is wel een dingetje..hij heeft een slechte start gehad en kwam zwaar ondervoed bij mij, midden in een koude winter. Hij woog een halve kilo of zoiets, dus heeft de eerste tijd doorgebracht in mijn trui en mijn bedHewi schreef: ↑10 nov 2022, 13:42Jordy schreef: ↑09 nov 2022, 16:39 Ik kan daar heel erg over tobben...mijn man is invalide en ernstig ziek. Jordy is een mini tut hondje die aan mij zit vastgeplakt, als de dood is voor de meeste andere honden, onder een dekentje moet slapen enz.
Ik ben ervaren met honden met verlatingsangst en mijn roedeltje is zo makkelijk en stabiel dat ik geen problemen vermoed.
En zo wel, dan is mijn zus er om op te passen.