Kinderen aan de deur
Kinderen aan de deur
Vanavond Sint Maarten dus . Vorig jaar was Bertus een puppy die ik kon oppakken en dat vond hij toen leuk en de kinderen ook.
Maar nu is het een puber die soms blaft en dat wil ik dus niet
Hoe kan ik dat nu vanavond het beste aanpakken?
Ik had zelf bedacht aan de riem mee naar de deur
Maar nu is het een puber die soms blaft en dat wil ik dus niet
Hoe kan ik dat nu vanavond het beste aanpakken?
Ik had zelf bedacht aan de riem mee naar de deur
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Re: Kinderen aan de deur
Bel uitzetten, lichten uit en "er niet zijn"?
Suzanne
Suzanne
Geen tips, wel meelij.
Afgrijselijk dat gebedel en gejank aan de deur
Hier pleegt bij de bel de hel los te breken
Afgrijselijk dat gebedel en gejank aan de deur
Hier pleegt bij de bel de hel los te breken
Eer dat jij die riem gepakt hebt is het geblaf al begonnen. Het is maar 1 avond een paar uurtjes. Zo voorbij hoor. Verwacht je veel drukte?
Ik had vorig jaar precies 1 keer zangertjes aan de deur; de kinderen van mijn buren, de enige op dit hof.
Ik had vorig jaar precies 1 keer zangertjes aan de deur; de kinderen van mijn buren, de enige op dit hof.
- Teckeltoos
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Peer is in de buurt hier beroemd en geliefd. Hij is die lieve teckel.
Als ik Peer niet mee zou laten gaan naar de deur krijg ik daar steenvast vragen over.
Hij blaft waarschijnlijk bij de eerste 3 aanbellers. Daarna gelooft hij het wel.
Ik denk dat je het gewoon op zijn beloop moet laten. Als jij erover op gaat winden of je eraan stoort gaat hij juist blaffen.
Heb lekkers bij de hand en beloon als er niet geblaft wordt.
Als ik Peer niet mee zou laten gaan naar de deur krijg ik daar steenvast vragen over.
Hij blaft waarschijnlijk bij de eerste 3 aanbellers. Daarna gelooft hij het wel.
Ik denk dat je het gewoon op zijn beloop moet laten. Als jij erover op gaat winden of je eraan stoort gaat hij juist blaffen.
Heb lekkers bij de hand en beloon als er niet geblaft wordt.
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Welke: Groenendaeler
Neem je Bertus altijd als er gebeld wordt mee naar de deur?
Zo niet, dan zou ik daar niet speciaal voor de 'kinderavond' van afwijken.
Als hier de bel gaat, wil Zeno nog wel eens een blafje laten horen (meer dan dat meestal ook niet). Maar alleen maar dat de bel gaat, wil dat nog niet zeggen dat de mensen er voor hem zijn en dat hij daar per se wat mee moet/mee naartoe moet.
Uiteindelijk is het natuurlijk wel wat je zelf wil of leuk vindt. Dus als het jou leuk lijkt en als je denkt dat Bertus het leuk vindt, gewoon meenemen. Maar ik denk niet dat je het blafgehalte daarmee gaat voorkomen of verlagen.
Als hier de bel gaat, wil Zeno nog wel eens een blafje laten horen (meer dan dat meestal ook niet). Maar alleen maar dat de bel gaat, wil dat nog niet zeggen dat de mensen er voor hem zijn en dat hij daar per se wat mee moet/mee naartoe moet.
Uiteindelijk is het natuurlijk wel wat je zelf wil of leuk vindt. Dus als het jou leuk lijkt en als je denkt dat Bertus het leuk vindt, gewoon meenemen. Maar ik denk niet dat je het blafgehalte daarmee gaat voorkomen of verlagen.
Ik doe hem de riem al om dan natuurlijk. Ik verwacht heel veel drukte het hele dorp komt hier langs
Normaal mag hij niet mee maar ik denk dat ik dit maar niet als normaal moet zien . Hij blaft als hij niet mee mag dus hopelijk blaft hij niet als hij wel mee magCatnDog schreef: ↑11 nov 2022, 16:56 Neem je Bertus altijd als er gebeld wordt mee naar de deur?
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Welke: Groenendaeler
De praktijk zal het uitwijzen. Ik ben benieuwdSmoushond schreef: ↑11 nov 2022, 17:13Normaal mag hij niet mee maar ik denk dat ik dit maar niet als normaal moet zien . Hij blaft als hij niet mee mag dus hopelijk blaft hij niet als hij wel mee magCatnDog schreef: ↑11 nov 2022, 16:56 Neem je Bertus altijd als er gebeld wordt mee naar de deur?
Wel even heel druk maar het duurt ook weer niet vreselijk lang, hoe groter de kindergroepen zijn hoe sneller je erdoorheen bent, als je er ontspannen mee omgaat vind Bertus het daarna misschien wel leuk:)
-
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Als hij normaal niet mee mag naar de deur zou ik dat niet nu in ene wel doen. Hoe verwarrend wil je het hebben?
Is bel uit geen optie en enkel het zingen van de kindjes horen? Anders zou ik dat dus doen en zodra je kinderen verwacht(gordijnen dus niet helemaal dicht doen dan) aan de deur nog voordat ze er staan wat voertjes strooien in een snuffelmat ofzo, dus zijn getetter op voor zijn. Misschien handig om dit met zijn 2e te doen, de ene voor de hond en de ander voor de kindjes
Is bel uit geen optie en enkel het zingen van de kindjes horen? Anders zou ik dat dus doen en zodra je kinderen verwacht(gordijnen dus niet helemaal dicht doen dan) aan de deur nog voordat ze er staan wat voertjes strooien in een snuffelmat ofzo, dus zijn getetter op voor zijn. Misschien handig om dit met zijn 2e te doen, de ene voor de hond en de ander voor de kindjes
- Heleboelie
Ik zou lekker met Bertus aangelijnd buiten bij de deur gaan zitten!
Geen gestress met het aanbellen en je hoeft niet van het normale pad te wijken.
Het is toch maar een piekuurtje en wie weet vind hij het machtig mooi!
Ik heb echt de bel uitgezet. Sorry maar ik heb echt geen zin hierin. Duitsland gaat ook helemaal los. Guus gaat helemaal over de rooie als de deurbel gaat en ik ga echt geen berg snoep kopen en als een schaap naar die kinderen luisteren. Mijn honden gaan dan aan een stuk door krijsen en dan komt het bezoek niet eens binnen. Ze springen dan na 2 keer bij elk geluidje op en ik wil rust. Sorry kinderen maar de bel staat uit.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Gelukkig is dat hier niet
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lijkt mij ook het handigsteHeleboelie schreef: ↑11 nov 2022, 19:03 Ik zou lekker met Bertus aangelijnd buiten bij de deur gaan zitten!
Hoe is het gegaan @Smoushond ?
Het is slecht gegaan . We zijn net terug van de dierenarts. Bertus blafte heel erg bij de eerste kinderen . Ik heb een hekje tussen de deur dus dacht zo kan hij mooi meekijken maar blaffen dus. Toen heb ik hem in de tuin gezet met Heavy maar terwijl hij door de schuur naar de tuin liep heeft hij blijkbaar een ui gepikt
Toen we even later in de tuin kwamen zagen we ( gelukkig) nog een velletje en klein stukje ui
Dus naar dierenarts voor een prik om te braken
125 euro dure Sint Maarten
Maar we hebben wel lekker veel snoep over
Volgend jaar een bak snoep buiten
Toen we even later in de tuin kwamen zagen we ( gelukkig) nog een velletje en klein stukje ui
Leuk dat je er weer bentMarc schreef: ↑11 nov 2022, 19:28 Ik heb echt de bel uitgezet. Sorry maar ik heb echt geen zin hierin. Duitsland gaat ook helemaal los. Guus gaat helemaal over de rooie als de deurbel gaat en ik ga echt geen berg snoep kopen en als een schaap naar die kinderen luisteren. Mijn honden gaan dan aan een stuk door krijsen en dan komt het bezoek niet eens binnen. Ze springen dan na 2 keer bij elk geluidje op en ik wil rust. Sorry kinderen maar de bel staat uit.
- Desiree
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Ohh wat naar!!Smoushond schreef: ↑11 nov 2022, 21:01 Het is slecht gegaan . We zijn net terug van de dierenarts. Bertus blafte heel erg bij de eerste kinderen . Ik heb een hekje tussen de deur dus dacht zo kan hij mooi meekijken maar blaffen dus. Toen heb ik hem in de tuin gezet met Heavy maar terwijl hij door de schuur naar de tuin liep heeft hij blijkbaar een ui gepikt
Hier gaat overigens ook elk jaar de bel en verlichting uit. Izzy schreeuwt sowieso moord en brand als de bel gaat. Droef en Roderick zouden het wel gezellig vinden geloof ik maar de meeste koters vinden Droef doodeng.
Ik heb nog overwogen om dit jaar wel mee te doen en de kinderen nog even op het hart te drukken dat ze wel een extra snoepje mogen omdat Sinterklaas dit jaar niet komt, want die ligt op de bodem van het oceaan.
Een Sint Maarten om nooit te vergeten
Kwam er inderdaad ook veel ui uit na het kotsen?
Gelukkig heb je het wel nog gezien en narigheid verder voorkomen denk ik.
Kwam er inderdaad ook veel ui uit na het kotsen?
Gelukkig heb je het wel nog gezien en narigheid verder voorkomen denk ik.
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Och dat bekkie. En nou zit je nog met een lading snoep ook, al is dat het minst erge natuurlijk.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Desiree schreef: ↑11 nov 2022, 21:09Ohh wat naar!!Smoushond schreef: ↑11 nov 2022, 21:01 Het is slecht gegaan . We zijn net terug van de dierenarts. Bertus blafte heel erg bij de eerste kinderen . Ik heb een hekje tussen de deur dus dacht zo kan hij mooi meekijken maar blaffen dus. Toen heb ik hem in de tuin gezet met Heavy maar terwijl hij door de schuur naar de tuin liep heeft hij blijkbaar een ui gepikt
Hier gaat overigens ook elk jaar de bel en verlichting uit. Izzy schreeuwt sowieso moord en brand als de bel gaat. Droef en Roderick zouden het wel gezellig vinden geloof ik maar de meeste koters vinden Droef doodeng.
Ik heb nog overwogen om dit jaar wel mee te doen en de kinderen nog even op het hart te drukken dat ze wel een extra snoepje mogen omdat Sinterklaas dit jaar niet komt, want die ligt op de bodem van het oceaan.
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik doe dat ook niet. Ik heb al geen bel maar de honden lopen wel al naar de deur en soms ben ik nog buiten dus dan hebben ze je al gezien. Dan krijgen ze geld uit het wisselgeldpotje en het zingen kap ik af want dat is inderdaad heel erg ongemakkelijk.Marc schreef: ↑11 nov 2022, 19:28 Ik heb echt de bel uitgezet. Sorry maar ik heb echt geen zin hierin. Duitsland gaat ook helemaal los. Guus gaat helemaal over de rooie als de deurbel gaat en ik ga echt geen berg snoep kopen en als een schaap naar die kinderen luisteren. Mijn honden gaan dan aan een stuk door krijsen en dan komt het bezoek niet eens binnen. Ze springen dan na 2 keer bij elk geluidje op en ik wil rust. Sorry kinderen maar de bel staat uit.
Twee regels en dan klap ik in mijn handen "wunderbar!"allemaal een euro en oprotten.
Voor de honden vind ik het wel een goede les. De mijne hebben het niet nodig maar als je hond waakser is dan je graag hebt zou ik het aangrijpen als oefensituatie.
Maya reageert totaal niet op de bel. Direct vanaf pup vrij streng in geweest. Er is niets te zien waar jij wat mee te maken hebt.
En er hangt een a4tje op de deur: ik doe niet mee met sint maarten
En er hangt een a4tje op de deur: ik doe niet mee met sint maarten