Ach, jeetje, dat is heel anders gelopen dan ik me had kunnen voorstellenSmoushond schreef: ↑11 nov 2022, 21:01 Het is slecht gegaan . We zijn net terug van de dierenarts. Bertus blafte heel erg bij de eerste kinderen . Ik heb een hekje tussen de deur dus dacht zo kan hij mooi meekijken maar blaffen dus. Toen heb ik hem in de tuin gezet met Heavy maar terwijl hij door de schuur naar de tuin liep heeft hij blijkbaar een ui gepikt
Toen we even later in de tuin kwamen zagen we ( gelukkig) nog een velletje en klein stukje ui
Dus naar dierenarts voor een prik om te braken
125 euro dure Sint Maarten
Maar we hebben wel lekker veel snoep over
Volgend jaar een bak snoep buiten
Kinderen aan de deur
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Re: Kinderen aan de deur
Jemig @Smoushond wat een nare wending. Gelukkig heb je het gezien maar dat verwacht je ook niet natuurlijk. Beterschap voor Bertus en volgend jaar geen uien meer in de tuin, of moestuin afschermen.
- Mickie
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Friese stampij
- Contacteer:
Hier doen ze niet aan Sint Maarten, ik heb het in ieder geval nog nooit aan de deur gehad. Niet rouwig om
Geen Sint Maarten hier al is de bel hier nooit geen probleem wat blaffen betreft.
Wel werd Halloween groots gevierd in de kinderboerderij in het park hier naast de deur.
Dan lopen er allerlei verklede griezels rond die je willen laten schrikken.
Luus is er dol op
Wel werd Halloween groots gevierd in de kinderboerderij in het park hier naast de deur.
Dan lopen er allerlei verklede griezels rond die je willen laten schrikken.
Luus is er dol op
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Ze kunnen hier niet bij de bel, en ze mogen aan de andere deur komen zingen , maar het leeft lang niet meer zo als toen in jong was in het flinston tijdperk, dus het was rustig
Hier is het altijd erg druk. En de bel doet het niet eens maar Bertus reageert wel op mensen aan de deur. Niet op mensen die voorbij lopen. Hij zit uren voor het raam te kijken maar als ze echt aan de deur komen blaft hij. Dat komt heel erg weinig voor en vind ik ook niet erg hinderlijk
En op kinderen reageert hij altijd al heel erg sterk. Die fietsen hem snel voorbij in de straat en roepen : heee Bertus
Vlak voordat we vertrokken naar de dierenarts hadden we nog een groepje aan de deur en toen had ik Bertus aan de riem en dan blaft hij niet maar wil erheen
Maar toen waren de kinderen bang en durfde ze geen snoepje te pakken
Maar dat is dus wel te oefenen als ik hem laat zitten en iemand anders snoep geeft
Hij is gewoon blij en opgewonden dan maar die kinderen komen natuurlijk ook maar 1 keer per jaar
Ik kan ze wel vragen om nu elke dag even een snoepje te komen halen als oefening maar dat zie ik zelf niet zitten
De hele opwinding van kinderen die voorbij lopen en aan de deur komen ,in het donker met lampionnetjes en zingen zal toch nooit een gewone situatie zijn
En op kinderen reageert hij altijd al heel erg sterk. Die fietsen hem snel voorbij in de straat en roepen : heee Bertus
Vlak voordat we vertrokken naar de dierenarts hadden we nog een groepje aan de deur en toen had ik Bertus aan de riem en dan blaft hij niet maar wil erheen
Maar dat is dus wel te oefenen als ik hem laat zitten en iemand anders snoep geeft
Hij is gewoon blij en opgewonden dan maar die kinderen komen natuurlijk ook maar 1 keer per jaar
Ik kan ze wel vragen om nu elke dag even een snoepje te komen halen als oefening maar dat zie ik zelf niet zitten
De hele opwinding van kinderen die voorbij lopen en aan de deur komen ,in het donker met lampionnetjes en zingen zal toch nooit een gewone situatie zijn
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Smoushond schreef: ↑12 nov 2022, 08:43 Hier is het altijd erg druk. En de bel doet het niet eens maar Bertus reageert wel op mensen aan de deur. Niet op mensen die voorbij lopen. Hij zit uren voor het raam te kijken maar als ze echt aan de deur komen blaft hij. Dat komt heel erg weinig voor en vind ik ook niet erg hinderlijk
Ahhh..een ui
Kun je volgend jaar anders een tafeltje buiten zetten, doos snoep en zoek maar uit
We hebben jaren bel uit gehad wegens hysterische waakhond lee. Dit jaar na het onverwacht overlijden van lee mocht ko gewoon om het hoekje kijken, en soms zelfs een aai halen en bij elk snoepje voor kindje kreeg hij ook.
Wij hadden het leuk
Wij hadden het leuk
Hoe verzin je het om een UI op te vreten….daar denk je toch ook niet aan…
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Jeetje wat een verhaal. Dat hij ui lekker vind zeg.
Ben blij dat ze bij de appartementen niet aanbellen hier, ze gaan hier beide tekeer bij mensen voor de deur.
Ben blij dat ze bij de appartementen niet aanbellen hier, ze gaan hier beide tekeer bij mensen voor de deur.
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik zal wel weer gek zijn maar ik snap van geen kanten waarom iedereen hier gek is van honden, maar wel hun meest normale communicatiemiddel - blaffen - zo vaak tot absoluut drama nummer één verheven lijkt.
Natuurlijk wil je niet dat een hond om elk akkefietje gaat blaffen, wil je geen hond die uren blaft, wil je geen hond die niet meteen stopt als je het zegt, maar ten allen prijze willen dat een hond zo'n rare avond vol gebel en gezing en drukke kinderen pal bij zijn deur compleet geluidloos doorkomt is toch wel het andere uiterste?
Ik snap er soms niks van wat er van honden allemaal verwacht wordt.
Natuurlijk wil je niet dat een hond om elk akkefietje gaat blaffen, wil je geen hond die uren blaft, wil je geen hond die niet meteen stopt als je het zegt, maar ten allen prijze willen dat een hond zo'n rare avond vol gebel en gezing en drukke kinderen pal bij zijn deur compleet geluidloos doorkomt is toch wel het andere uiterste?
Ik snap er soms niks van wat er van honden allemaal verwacht wordt.
Daarom bij mij ook de plaat aan de deur dat ik niet meedoe. Ik wil zo,n avond niet voor Maya.
Hier zouden de honden ervan genieten, hahaha. De hele avond KRIJSEN bij de deur, ze doen niet liever. Het is nu eenmaal een ras dat graag op de strot staat. Godlof dus dat we hier geen sint maarten hebben of hellowien of meer van dat soort onnutte shit. Ja, carnaval. Maar dan staan ze niet aan je deur te bellen.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Hier ook hoor, als ze konden hingen ze een uithangboord : 'Halloween, St. Maarten, Driekoningen : één adres !!!' maar blijkbaar benn' de Zeeuw'n gelukkig nuchter genoeg om daar niet aan mee te doen.Nanna schreef: ↑13 nov 2022, 12:03 Hier zouden de honden ervan genieten, hahaha. De hele avond KRIJSEN bij de deur, ze doen niet liever. Het is nu eenmaal een ras dat graag op de strot staat. Godlof dus dat we hier geen sint maarten hebben of hellowien of meer van dat soort onnutte shit. Ja, carnaval. Maar dan staan ze niet aan je deur te bellen.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Nou, nuchter. Niet katholiek. Maar dat is inderdaad eigenlijk hetzelfde.