Onze mops heeft snel slijtende nagels vooral aan de voorpootjes. Hij heeft nu al 2x nagels gehad die tot op het levend zijn afgesleten op korte tijd. Hij lijkt hier op het moment zelf geen last van te hebben want mankt of piept niet maar valt thuis pas op wegens wat bloed op pootje en lichte vloer. Ik heb dan een aantal dagen geen wandelingen op het verharde gedaan. Hoe kan ik dit voorkomen? Onze lange wandelingen gaan grotendeels (los) over verharde veldwegen en hij rent en vliegt. Voor onverharde wandelingen moet ik de auto pakken om naar het bos te rijden. Zijn er bepaalde supplementen die zouden helpen om de nagels te versterken? Onze andere hond heeft hier nooit last van gehad en vliegt en rent even hard rond. Ze eten kvv en brokken. Hondje is nu bijna 11 maanden.
Dank alvast voor tips
Snel slijtende nagels
- Yvette
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Re: Snel slijtende nagels
Ik zie dit heel veel bij Mopsen, het zal te maken hebben met de manier waarop ze hun voeten neerzetten. Denk niet dat je er heel veel aan kunt doen. Misschien zo'n supplement dat je voor mensen ook hebt? Biotine ofzo? Wellicht het proberen waard.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Het gaat waarschijnlijk om de stand van de voet.
Kun je een foto plaatsen?
Kun je een foto plaatsen?
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Wellicht kun je hem af en toe schoentjes aan doen?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Dat hebben veel mopsen en bulletjes ook omdat sommige wat slepend lopen, kun je weinig aan doen verder.
Hierbij een aantal foto's. Niet heel duidelijk maar hij staat niet lang stil buiten. Hij is overigens geen doorsnee mops qua grootte, hij weegt maar 4.6 kg en zal vermoedelijk niet veel groter worden.
Biotine supplementen ga ik overigens bekijken en schoentjes ook. Tips voor merken schoenen zijn welkom.