Wat betekent dit?
Wat betekent dit?
Puck en Nikki waren beetje aan het rommelen met een flostouw.
Ik hoorde Puck een grommeltje geven en toen ik een paar minuten later opkeek zag ik dit.
Daarna pakte hij de flostouw weer en ging ermee spelen terwijl hij zo bleef liggen.
Ze mocht daarna nog steeds niet opstaan.
Terwijl hij nog op het flostouw zat te kauwen.
Daarna draaide hij zich van haar af, ging hij zijn poot poetsen en mocht ze weg.
Ik hoorde Puck een grommeltje geven en toen ik een paar minuten later opkeek zag ik dit.
Daarna pakte hij de flostouw weer en ging ermee spelen terwijl hij zo bleef liggen.
Ze mocht daarna nog steeds niet opstaan.
Terwijl hij nog op het flostouw zat te kauwen.
Daarna draaide hij zich van haar af, ging hij zijn poot poetsen en mocht ze weg.
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Wat betekent dit?
Waarom ben je zo zeker dat ze niet mocht opstaan?
Omdat ze dat tot 3x toe probeerde en hij haar al grommende vastklemde.
Het is geen probleem hoor.
Ze kunnen het allemaal uitstekend vinden met elkaar en Puck is altijd goudeerlijk in zijn gedrag.
Ik ben dit van hem alleen niet gewend.
Puck en Nikki liggen nooit samen.Sandra&co schreef: ↑13 nov 2022, 18:15 Doet Duque ook. Dan gaat hij op Sofi liggen die dan begint te grommen omdat het nogal een gewicht is vergeleken met dat van haar. Maar Duque is gewoon een vreselijk kleffe contactligger. Sofi blijft er onder liggen tot ze het zat is en dan wurmt ze zich er onder uit. Ik zoek er niks achter, ze lossen het zelf op.
De kleintjes vaak wel en als Puck al met/bij iemand ligt dan is het met Daisy.
Nikki heeft niets met contact liggen behalve in begin met Semmy maar dat wordt al steeds minder.
Ik doe er verder dus ook niets mee.
Was alleen nieuwsgierig.
- Inge O
Ah oké, ja, daar zei je niks over en was ik juist nieuwsgierig naar. Dan wil hij volgens mij toch een punt maken naar haar, iets van 'mijn speeltje, en denk erom, je gedráágt je!'.
- hakunamatata
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Dit inderdaad. Ik zou ook denken dat Nikki een grens van Puck overging, ook nadat hij die duidelijk aangaf, en daardoor even een punt te maken had.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Als ik hier iets anders in moet lezen dan op een stapel liggen weet ik niet wat.
Dit is hier doodnormaal. En gejodel dat uit hun mand opstijgt ook.
Dit is hier doodnormaal. En gejodel dat uit hun mand opstijgt ook.
Dat idee kreeg ik dus ook even maar ken het niet van Puck.
Die pakt normaal altijd gewoon een ander touw.
Dat zo 'overdreven' op haar blijven hangen en dan even oren uitsoppen en op flostouw kauwen vond ik ook apart.hakunamatata schreef: ↑13 nov 2022, 21:19Dit inderdaad. Ik zou ook denken dat Nikki een grens van Puck overging, ook nadat hij die duidelijk aangaf, en daardoor even een punt te maken had.
Herken ik ook niet in hem want dit is echt de eerste keer dat die dat deed.
Hier doet Puck dat dus nooit, die houd niet van contactliggen met andere honden (op Daisy na).
- Inge O
Als dat gezellig contactliggen is doe mij dan maar ongezellige honden.
Krijg een idee waarom Puck dit gedrag laat zien.
Nikki begint een smoel te krijgen, deken claimen enzo.
Vanmorgen liep Nikki naar een mat waar Pebbles op lag en moest Pebbles in 1x er vanaf terwijl er om heen plek zat was.
Pebbles wilde niet en Nikki gromde, waarop Pebbles terug gromde en Nikki feller werd.
Puck zat toe te kijken.
Heb een bulder gegeven want een 20kg hond tegen 5kg is niet eerlijk.
Zou dat het kunnen zijn?
@Inge O (en anderen) zo ja, nog tips hoe ik dit het beste kan sturen?
Vanmorgen liep Nikki naar een mat waar Pebbles op lag en moest Pebbles in 1x er vanaf terwijl er om heen plek zat was.
Pebbles wilde niet en Nikki gromde, waarop Pebbles terug gromde en Nikki feller werd.
Puck zat toe te kijken.
Zou dat het kunnen zijn?
Dat is niet des Pucks inderdaad behalve als Nikki zich teveel ego toeeigend.
En om een plek gaan lijkt me aannemelijk alleen heb jij meer dan zat plekken en keus. Uit dekens, manden, de bank enz.
Dus ik zou Puck steunen en Nikki ff weer (eventueel met hem) op de plek zetten als er gezeur komt over iets.
En om een plek gaan lijkt me aannemelijk alleen heb jij meer dan zat plekken en keus. Uit dekens, manden, de bank enz.
Dus ik zou Puck steunen en Nikki ff weer (eventueel met hem) op de plek zetten als er gezeur komt over iets.
Ik heb wel 10 lig plekken en allemaal dezelfde matten/kleden en manden.Zinodo schreef: ↑15 nov 2022, 07:55Heeft Nikki ergens last van? Ergens pijn?Mellow schreef: ↑15 nov 2022, 07:32 Krijg een idee waarom Puck dit gedrag laat zien.
Puck zat toe te kijken.
Zou dat het kunnen zijn?
Is er genoeg ligplek voor iedereen? En dan bedoel ik ligplekken die even fijn liggen want dat vinden ze nou eenmaal heel belangrijk. Ik hou aan 1 per hond + 1 extra zodat ze nog iets van voorkeur kunnen laten zien, misschien bij jou +2 omdat je zo veel honden hebt.
Daar zou ik me beginnen met zoeken. Het is wel een heel nieuw iets zo te lezen, dan is het reden denk ik ook iets wat niet lang geleden is veranderd. Maar wat.
Het 'nieuwe' is dat Pebbles erbij is.
Ik antw later uitgebreider, moet nu aan het werk.
- Inge O
Dat dus.
Puck had het dus (niet verwonderlijk) al eerder in de gaten en als hij het zo oplost doet hij dat meer dan prima, softer kan niet. Blijkbaar bindt Nikki (voorlopig in ieder geval) nog in tov. hem, dus vooral Puck het zelf laten oplossen zoals hij nu doet. Zou dat op een gegeven moment tot escalatie leiden omdat Nikki praatjes terug krijgt dan zou ik er rustig heenstappen, niet mopperen maar de boel ontmijnen door ze rustig uit elkaar te halen. Puck aanhalen en rustig belonen en Nikki wegsturen, zonder boosheid.
Uiteraard kan hier de volgende tijd nog enige ontwikkeling in komen maar zolang Nikki Puck duidelijk blijft respecteren zou ik er zelf niks aan veranderen. Wel goed opletten of er tussen die twee iets verandert, of Puck misschien toch onzekerder zou gaan worden, letten op kleine detailtjes, want dan moet je jouw tussenkomst daar ook weer op aanpassen.
Nikki's geclaim naar anderen als ze ergens liggen zou ik wel afkappen maar als je geen verzet ziet bij die anderen zou ik Nikki wel steunen nadat je het afkapt, dus zo even van 'gaan we nietttt doen!' en daarna is ze weer braaffff en krijgt ze even een ontmijningsknuffel. Laten weten dat je ziet en accepteert welk punt ze maakt maar dat je niet wil dat ze de anderen daarbij herhaaldelijk lastigvalr.
Je kan er alleen maar op hopen dat ze het dan onderling zo regelen dat Puck de nummer 1 blijft en dat Nikki zich tevreden stelt als nummer twee en dat zo de rust terugkeert, al is het maar tijdelijk (want dat soort dingen evolueren natuurlijk).
Dat poot er even opleggen en even op de zij klem houden gebeurd hier ook soms. Glory krijgt dan te veel babbels, te brutaal naar bijvoorbeeld Chara (maar ook Aak doet het heel soms bij haar) ze wordt dan even op de plek terug gezet voor mijn gevoel.
Ze mag heel veel, komt ook met heel veel weg bij m.n. Chara maar af en toe stellen de oudere honden toch wel hun grenzen op deze manier, en Glory accepteert het ook, dus komt (nog) geen conflict van verder. Zolang het geen strijd onderling wordt bemoei ik me daar niet mee.
Er is ook een korte periode geweest dat Glory dus ook plekken ging claimen, en wel wat feller in haar reactie ook m.n. bij ons op de bank. Dat heb ik wel afgekapt.
Deed het dan wel zoals Inge O beschrijft ook omdat hier dus Aak en Chara conflict vermeden door elders te gaan liggen. Maar ik vond het geen prettig gedrag en er was plek zat op de bank. Wij benoemden dus ook dat we haar gedrag niet ok vonden, maar gaven ook wel weer positieve aandacht als ze vervolgens niet meer reageerde terwijl Aak en Chara er weer bij kwamen.
Dit hadden we destijds ook met Chara trouwens, maar nu gaat alles wat ligplekken aangaat gewoon weer in harmonie, ze gaan ook niet elkaars plekken opeisen als een ander er al ligt.
Zou ook even aanzien of Nikki subtiel niet nog meer aan claimen is. Wijlen Jol had er ook een handje van, die had soms van die buien dat ze dingen ging lopen claimen, maar ook haar ruimte. Als ze languit in het midden van de woonkamer lag mocht Aak er ineens niet meer langs, en die durfde dan ook echt niet, maar omdat ze centraal lag kon hij geen kant meer op
Dat is denk ik wel toen hij ouder werd 1x geëscaleerd toen we niet thuis waren, toen pikte hij haar gedrag blijkbaar niet meer. Liep met een sisser af, maar we werden gealermeerd door de buren dat er heibel was.
Als ze het dan weer deed waar we bij waren grepen wij dus wel in op Jol haar gedrag, was gelukkig snel over daarna. Ten tijde van Bluf deed ze dat in het begin trouwens ook, in haar geval denk ik dat het een manier was waarop ze dacht de controle te houden en positie vast te houden ze wilde niet graag aandacht delen eerlijk gezegd met andere honden t.o.v haar baasjes.
Ze mag heel veel, komt ook met heel veel weg bij m.n. Chara maar af en toe stellen de oudere honden toch wel hun grenzen op deze manier, en Glory accepteert het ook, dus komt (nog) geen conflict van verder. Zolang het geen strijd onderling wordt bemoei ik me daar niet mee.
Er is ook een korte periode geweest dat Glory dus ook plekken ging claimen, en wel wat feller in haar reactie ook m.n. bij ons op de bank. Dat heb ik wel afgekapt.
Deed het dan wel zoals Inge O beschrijft ook omdat hier dus Aak en Chara conflict vermeden door elders te gaan liggen. Maar ik vond het geen prettig gedrag en er was plek zat op de bank. Wij benoemden dus ook dat we haar gedrag niet ok vonden, maar gaven ook wel weer positieve aandacht als ze vervolgens niet meer reageerde terwijl Aak en Chara er weer bij kwamen.
Dit hadden we destijds ook met Chara trouwens, maar nu gaat alles wat ligplekken aangaat gewoon weer in harmonie, ze gaan ook niet elkaars plekken opeisen als een ander er al ligt.
Zou ook even aanzien of Nikki subtiel niet nog meer aan claimen is. Wijlen Jol had er ook een handje van, die had soms van die buien dat ze dingen ging lopen claimen, maar ook haar ruimte. Als ze languit in het midden van de woonkamer lag mocht Aak er ineens niet meer langs, en die durfde dan ook echt niet, maar omdat ze centraal lag kon hij geen kant meer op
Dat is denk ik wel toen hij ouder werd 1x geëscaleerd toen we niet thuis waren, toen pikte hij haar gedrag blijkbaar niet meer. Liep met een sisser af, maar we werden gealermeerd door de buren dat er heibel was.
Als ze het dan weer deed waar we bij waren grepen wij dus wel in op Jol haar gedrag, was gelukkig snel over daarna. Ten tijde van Bluf deed ze dat in het begin trouwens ook, in haar geval denk ik dat het een manier was waarop ze dacht de controle te houden en positie vast te houden ze wilde niet graag aandacht delen eerlijk gezegd met andere honden t.o.v haar baasjes.