stommerdje spelen
- Suzanne
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Havanezers
stommerdje spelen
Huh? Wat willen jullie dan?
Oh ik heb ze zo verpest. Zodra ik klaar ben met eten (dat fatsoen hebben ze nog net) schuif ik de tafel van me weg, en komt Eef even inspecteren of ik iets heb laten liggen voor ze. Dat doet ze door bovenop mijn been te staan, zo ver mogelijk naar voren te reiken. Zodra ze weet wat er ligt is het draaien, flat, staren naar het bord, tegen me aanbeuken alles wat ze maar kan bedenken. Want ze weet het zeker, wat daar ligt is voor hen.
En ik kan er alleen maar van genieten.
Ik laat ze zich niet zo uitsloven als hetgeen wat er ligt niet voor hen is hoor. Dan geef ik aan dat er niets voor hen bij zit.
Hebben jullie dat ook, van die dingen die je eigenlijk niet wil toelaten, en dat ook echt heus hebt geprobeerd, maar uiteindelijk zwicht omdat ze er zo van genieten?
Oh ik heb ze zo verpest. Zodra ik klaar ben met eten (dat fatsoen hebben ze nog net) schuif ik de tafel van me weg, en komt Eef even inspecteren of ik iets heb laten liggen voor ze. Dat doet ze door bovenop mijn been te staan, zo ver mogelijk naar voren te reiken. Zodra ze weet wat er ligt is het draaien, flat, staren naar het bord, tegen me aanbeuken alles wat ze maar kan bedenken. Want ze weet het zeker, wat daar ligt is voor hen.
En ik kan er alleen maar van genieten.
Ik laat ze zich niet zo uitsloven als hetgeen wat er ligt niet voor hen is hoor. Dan geef ik aan dat er niets voor hen bij zit.
Hebben jullie dat ook, van die dingen die je eigenlijk niet wil toelaten, en dat ook echt heus hebt geprobeerd, maar uiteindelijk zwicht omdat ze er zo van genieten?
Re: stommerdje spelen
dit is toch heerlijk
Aaah, die rondjes!
Ik zou van z'n lang zal ze leven geen honden op bed laten. Bah.
Maar als ik 's ochtends zo'n krabbel tegen de slaapkamerdeur hoor, zwicht ik toch.
Ik zou van z'n lang zal ze leven geen honden op bed laten. Bah.
Maar als ik 's ochtends zo'n krabbel tegen de slaapkamerdeur hoor, zwicht ik toch.
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ah wat schattig, die rondjes.
Bij Froo is het bedelen. Ik had gezegd dat ik dat nooit zou toelaten maar inmiddels zit ze altijd op haar achterpootjes toe te kijken als ik eet (bij anderen doet ze het niet en als ze het wel doet kunnen ze haar wegsturen). Ik laat dat toe want ik vind het schattig, ze krijgt soms ook wat.
Bij Aloy kan ik niks bedenken. Ik ben met haar eigenlijk heel consequent. Het komt vast nog wel hoor, als ze wat ouder en wijzer is, maar op dit moment als ik haar een vinger geef, pakt ze gelijk mijn hele hand. Als iets niet mag, mag het dus op dit moment ook echt niet.
Bij Froo is het bedelen. Ik had gezegd dat ik dat nooit zou toelaten maar inmiddels zit ze altijd op haar achterpootjes toe te kijken als ik eet (bij anderen doet ze het niet en als ze het wel doet kunnen ze haar wegsturen). Ik laat dat toe want ik vind het schattig, ze krijgt soms ook wat.
Bij Aloy kan ik niks bedenken. Ik ben met haar eigenlijk heel consequent. Het komt vast nog wel hoor, als ze wat ouder en wijzer is, maar op dit moment als ik haar een vinger geef, pakt ze gelijk mijn hele hand. Als iets niet mag, mag het dus op dit moment ook echt niet.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Uuuh heb je even? Hoe langer ik honden heb hoe makkelijker ik word. Deze mogen zo'n beetje alles wat ik eerst nooit wou
En Saar en Eef zijn weer supersnoezig als altijd
En Saar en Eef zijn weer supersnoezig als altijd
Das te cute! En ik doe dat hier ook.
Als ik wat eet dan heb ik eigenlijk áltijd wel iets voor Maya. Dat weet ze ook dus ze ligt (dat dan weer wel) op een afstandje met gespitste oren te wachten tot ik klaar ben. Ik wilde die focus op eten nooit maar Maya laat dan ook haar hele arsenaal aan trucjes zien "kijk eens hoe goed ik het doe!" ❤
Als ik wat eet dan heb ik eigenlijk áltijd wel iets voor Maya. Dat weet ze ook dus ze ligt (dat dan weer wel) op een afstandje met gespitste oren te wachten tot ik klaar ben. Ik wilde die focus op eten nooit maar Maya laat dan ook haar hele arsenaal aan trucjes zien "kijk eens hoe goed ik het doe!" ❤
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Waar ik soms voor zwicht is als Karma 's avonds komt vragen om 'oefeningetjes te doen'. Da's een avondroutine geworden (vindt zij) maar soms heb ik er gewoon geen zin in en zeg ik dat ook. Maar dan gaat ze zoooooo lief kijken en het braafste hondje van de klas spelen dat ik toch vaak zwicht en circusje met haar ga spelen.
- annnie
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
jij hebt wel echt de schattigste hondjes van het hele forum
Nelson mag altijd m'n kommetje havermout schoonmaken. Dat is oudste hond privilege.
En verder zijn regels er om gebroken te worden
Nelson mag altijd m'n kommetje havermout schoonmaken. Dat is oudste hond privilege.
En verder zijn regels er om gebroken te worden
- Suzanne
- Welke: Havanezers
Ik voel me ook serieus een beetje schuldig als ik niks over heb gelaten. Een eigen koekje is toch anders
Ohh dat is toch ook heerlijk? Het is dat mijn bed zo hoog is en ze er zonder nadenken/kijken vanaf springen op de gladde laminaatvloer, anders mocht het hier ook.
Dat is hier ook altijd oppassen. Ze krijgen daarom ook niks tijdens het eten, en als Saar tijdens het eten te dichtbij zit en het al uit mijn mond zit te kijken, dan stuur ik haar weg.Frootje schreef: ↑14 nov 2022, 22:45 Ah wat schattig, die rondjes.
Heb ik wel hoor
Daar kun je toch ook niet tegenopBieneMaya schreef: ↑15 nov 2022, 08:19 Das te cute! En ik doe dat hier ook.
echt he, ze hebben ons veel beter getraind dan we denken. Wat voor oefeningetjes doet ze?Inge O schreef: ↑15 nov 2022, 09:25
Waar ik soms voor zwicht is als Karma 's avonds komt vragen om 'oefeningetjes te doen'. Da's een avondroutine geworden (vindt zij) maar soms heb ik er gewoon geen zin in en zeg ik dat ook. Maar dan gaat ze zoooooo lief kijken en het braafste hondje van de klas spelen dat ik toch vaak zwicht en circusje met haar ga spelen.
Bij Eef heb ik het vaak dat ze bovenop me komt liggen voor aandacht, dan ben ik er klaar mee en wil ik haar wegsturen, maar dan laat ze zich zo op haar rug in mijn armen vallen en kijkt me dan ondersteboven aan. Ik ben daar niet tegen bestand
Dat zouden ze hier ook wel willen, alleen die baarden gaan er zo van stinken als ze kommetjes mogen uitlikken. Maar ik schraap dan vaak met een lepel de restjes een beetje eruit en mogen ze van de lepel
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Ahh je ziet je denken: SNAP HET DAN EENS!!
Ze wijst het zelfs even aan voor je
Ollie zucht dan heeeel diep en lang en ziehiehielig..
Altijd s avonds. Want zo hoort het toch?
En als ik dan gezwicht ben en hij een opdracht niet snapt, trekt ie zn hele kunstjeskast open. En dan alles heeel snel achter elkaar.
Dan mag ik kiezen welke nou het goede kunstje was.
Ze wijst het zelfs even aan voor je
Oh hier precies hetzelfde.Inge O schreef: ↑15 nov 2022, 09:25
Ollie zucht dan heeeel diep en lang en ziehiehielig..
Altijd s avonds. Want zo hoort het toch?
En als ik dan gezwicht ben en hij een opdracht niet snapt, trekt ie zn hele kunstjeskast open. En dan alles heeel snel achter elkaar.
Dan mag ik kiezen welke nou het goede kunstje was.
Ze zijn wel duidelijk
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Lang niet zoveel als die van jou hoor : opzitten, superstrak volgen (ook achteruit, opzij, kwartslag achteruit draaien enz.), buiging, strakke apport, zit/sta/lig en nog wat gewone gehoorzaamheidsdingetjes van de hondenschool.
Oehh, dat zou ik ook niet zijn .Bij Eef heb ik het vaak dat ze bovenop me komt liggen voor aandacht, dan ben ik er klaar mee en wil ik haar wegsturen, maar dan laat ze zich zo op haar rug in mijn armen vallen en kijkt me dan ondersteboven aan. Ik ben daar niet tegen bestand