Heeft jouw hond ‘echt’ werk?
- Persistence
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Heeft jouw hond ‘echt’ werk?
Ben toch wel geïnspireerd door de docu onlangs van Signi Zoekhonden waarbij naar (overleden) vermiste mensen wordt gespeurd.
Het clubje waarbij we zelf mantrailing en detectie doen zet hun eigen honden in bij de zoektocht naar vermiste honden. Ze gaan weer een drukkere tijd tegemoet door het vuurwerk.
Het lijkt me zo mooi als je met je hond ook echt kan werken, of het nu groot of klein is.
Rattenvanger, hulphond, surveillancehond, voor de jacht, schapenherder, knuffelhond in het bejaardenhuis, noem maar op.
Wordt jouw hond ingezet voor ‘echt’ werk?
Het clubje waarbij we zelf mantrailing en detectie doen zet hun eigen honden in bij de zoektocht naar vermiste honden. Ze gaan weer een drukkere tijd tegemoet door het vuurwerk.
Het lijkt me zo mooi als je met je hond ook echt kan werken, of het nu groot of klein is.
Rattenvanger, hulphond, surveillancehond, voor de jacht, schapenherder, knuffelhond in het bejaardenhuis, noem maar op.
Wordt jouw hond ingezet voor ‘echt’ werk?
Re: Heeft jouw hond ‘echt’ werk?
Ita vroeger en Claire nu werken in de jachtpraktijk.
Opsporen van kleinwild, opstoten en apporteren van het geschoten wild.
Opsporen van kleinwild, opstoten en apporteren van het geschoten wild.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ja, onze honden werken, maar dat is hobbymatig.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Persistence
- Posts in topic: 4
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Het ging over de honden…
Wat fantastisch dat ze door ‘gewoon’ hond te zijn zoveel kunnen betekenen voor anderen.Sandra&co schreef: ↑21 nov 2022, 21:15 Ja hoor. Ze gaan zo'n 2x per week omdebeurten mee naar mijn werk als afleiders. Kwaaie patiënt? Duque deëscaleert door alleen al daar te zijn. Wil iemand een klein hondje dat d'r vieze broccoli wel wil opeten of om even te aaien? -> Sofi.
Voor de meeste cliënten is het gewoon erg fijn dat er *iets* rondloopt dat niks van ze moet. Die niet aan komen kakken met pillen, die ze geen pyjama aan willen trekken, die niet lopen te zeuren dat het niet oké is om andere cliënten om te duwen. Onpartijdige beesten die ze herinneren aan honden die ze vroeger hadden. Toppunt is als het droog is en we lekker de honden kunnen uitlaten. Ze mogen de riem vasthouden als ze willen want ook al laten ze die vallen, lopen ze nog niet weg. Ze maken de cliënten blij en m'n werk makkelijker.
Helaas heb ik nog geen salaris voor ze los kunnen peuteren
Haha! Hoe heerlijk dan dat we allemaal dezelfde interesses hebben
Een hele mooie functie @Sandra&co
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Niet officieel.
Onofficieel zijn ze de voorspoel- en kliekjesopruimdienst in de keuken (lees: eten opmaken en borden schoonlikken ) en Mahdu is mijn psychische hulphond gewoon door er te zijn.
Hij heeft geen taak oid maar zijn aanwezigheid maakt dat ik op heel slechte dagen vol angsten etc makkelijker de deur uit durf om boodschappen te doen.
Dívka op haar beurt zorgt dat ik wat meer van mijn luie reet af kom omdat ze die beweging nodig heeft, haar zou je mijn personal trainer kunnen noemen.
Onofficieel zijn ze de voorspoel- en kliekjesopruimdienst in de keuken (lees: eten opmaken en borden schoonlikken ) en Mahdu is mijn psychische hulphond gewoon door er te zijn.
Hij heeft geen taak oid maar zijn aanwezigheid maakt dat ik op heel slechte dagen vol angsten etc makkelijker de deur uit durf om boodschappen te doen.
Dívka op haar beurt zorgt dat ik wat meer van mijn luie reet af kom omdat ze die beweging nodig heeft, haar zou je mijn personal trainer kunnen noemen.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Brimi is verpleeghuishond als we op bezoek gaan bij meneer. Hij is mateloos populair om te aaien en te knuffelen en verhalen aan te horen.
Het duo Olie en Bol
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Sandra&co schreef: ↑21 nov 2022, 21:15 Toppunt is als het droog is en we lekker de honden kunnen uitlaten. Ze mogen de riem vasthouden als ze willen want ook al laten ze die vallen, lopen ze nog niet weg. Ze maken de cliënten blij en m'n werk makkelijker.
Helaas heb ik nog geen salaris voor ze los kunnen peuteren
Exact dit.
Het is gereedschap. Buiten mijn werk niet maar binnen het werk wel, daar hebben ze een nut als therapeutische aanwezigheid.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Aloy wordt opgeleid tot hulphond, volgens de beginpost telt dat. Maar dat is nu veel meer training dan dat het al echt werk is. Ze gaat steeds vaker met me mee en kan al behoorlijk wat, maar ze is nog wel erg jong. Over een jaar of twee is ze hopelijk afgestudeerd en dan is er genoeg werk voor haar.
Overigens maakt ze op goede dagen al wel een enorm verschil (op slechte dagen maakt ze het op dit moment soms nog even lastiger ), ze heeft nu al een enorm positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Dus met de inzet van nu is ze ook al heel waardevol.
Froo heeft geen werk, die heeft een lekker luizenleventje. Natuurlijk draagt zij op haar eigen manier ook bij aan mijn kwaliteit van leven, dat deed ze al. Maar daar werkt ze niet voor. Dat doet ze gewoon door Froo te zijn.
Overigens maakt ze op goede dagen al wel een enorm verschil (op slechte dagen maakt ze het op dit moment soms nog even lastiger ), ze heeft nu al een enorm positieve invloed op mijn kwaliteit van leven. Dus met de inzet van nu is ze ook al heel waardevol.
Froo heeft geen werk, die heeft een lekker luizenleventje. Natuurlijk draagt zij op haar eigen manier ook bij aan mijn kwaliteit van leven, dat deed ze al. Maar daar werkt ze niet voor. Dat doet ze gewoon door Froo te zijn.
Bas is gezellig en dat is haar taak. Guus waakt en verjaagt ongedierte en dat is zijn taak. Maar voor mij betekenen ze veel meer. Ze hebben me zelfvertrouwen gegeven omdat ik ze moet beschermen. Verder maken ze me zachtaardig en geduldig omdat ze dat nodig hebben. Dus ze hebben geen werk maar wat ze doen "werkt" wel voor mij want ik ben een beter mens doordat ze er zijn.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Dirkje werkt 1 dag per week met schapen. Ze hoed een kudde. Het is voor haar het allerbelangrijkst in haar leven, samen met mij en de kudde op pad.
Niet voor het echie maar met Luus speuren we regelmatig "verdwaalde " kleinkinderen op.
Die verstoppen zich dan ,ook in onbekende gebieden voor Luus, en zijn dan zogenaamd kwijt.
Gelukkig ligt er altijd een jasje ,pet of vestje van hun in de auto waardoor ze de geur kan achterhalen
Ze vindt ze feilloos en is dan reuze blij en wij zijn dan super trots op haar .
Ze vindt het echt heel leuk om te doen.
Die verstoppen zich dan ,ook in onbekende gebieden voor Luus, en zijn dan zogenaamd kwijt.
Gelukkig ligt er altijd een jasje ,pet of vestje van hun in de auto waardoor ze de geur kan achterhalen
Ze vindt ze feilloos en is dan reuze blij en wij zijn dan super trots op haar .
Ze vindt het echt heel leuk om te doen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Louitje nog steeds in dienst bij de politie, Marco geniet van zijn pensioen. Perry ook en Herbert heeft nog geen keus kunnen maken.
-
Doet zijn werk fantastisch, door er simpel te zijn er zijn.
-
- Welke: Cesky Fousek
zeker, ze zijn beide echte praktijk jachthonden, gaan meerdere keren per week mee op jacht. Dat kan zijn even op de eenden of hele dagen op de hazen en aller ertussen in.
-
- Honden: 1
- Welke: golden retriever
ja hij heeft heel belangrijk werk. alleen weet hij dat niet zelf..
- Tamara/Bayko
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Cody heeft geen echt werk, maar hij is wel mijn niet-gecertificeerde hulphond die mij op vele manieren ondersteunt in het dagelijkse leven.
Daarnaast doen we aan mantrailing. De trainingen zijn recreatief bedoeld, maar het niveau is best hoog. Met de juiste aanpak zou Cody misschien wel opgeleid kunnen worden tot praktijkinzetbaarheid bij echte vermissingen. Aan talent ontbreekt het hem niet. Helaas ben ik zelf niet capabel genoeg als handler om bij Co alles eruit te halen wat erin zit, en ik vind het samenwerken met Cody te leuk om hem aan een ander uit te lenen dus we blijven het gewoon puur voor de lol doen.
Daarnaast doen we aan mantrailing. De trainingen zijn recreatief bedoeld, maar het niveau is best hoog. Met de juiste aanpak zou Cody misschien wel opgeleid kunnen worden tot praktijkinzetbaarheid bij echte vermissingen. Aan talent ontbreekt het hem niet. Helaas ben ik zelf niet capabel genoeg als handler om bij Co alles eruit te halen wat erin zit, en ik vind het samenwerken met Cody te leuk om hem aan een ander uit te lenen dus we blijven het gewoon puur voor de lol doen.
Jakke doet vooral aan binnenhuis architectuur. Die verbouwt graag de zetels. Hij kan ook doorgaan als meubelsloper. Sliske werkt al voorproever in de keuken. Muppet de stofzuiger en de rest vooral in de wegliggers.
Ehmmm Winny is volleerd demo hond voor de zaak (fitness) en Kiara heeft pas ook haar eerste “werkdag” in de fitness gehad.
Is het echt werk? Ja denk het wel. Ik heb ze echt nodig en miste Winny ook enorm tijdens haar puppy-verlof
Is het echt werk? Ja denk het wel. Ik heb ze echt nodig en miste Winny ook enorm tijdens haar puppy-verlof
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Nee, mijn hond is echt een huishond.
Ik heb de documentaire Zoek! ook bekeken en ik vond het eigenlijk best wel heftig... al die dode mensen uit het water halen. Brrr... maar wel heel goed dat mensen zich hiervoor inzetten, natuurlijk.
Ik heb de documentaire Zoek! ook bekeken en ik vond het eigenlijk best wel heftig... al die dode mensen uit het water halen. Brrr... maar wel heel goed dat mensen zich hiervoor inzetten, natuurlijk.
- Desiree
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Hier zetten de honden mij aan het werk.
Droef kwijlt alles onder dus ik maak veel schoon, Izzy wenst ten alle tijden op haar wenken bediend te worden en Roderick zorgt er voor dat ik alles wat niet van hem is goed opruim.
Droef kwijlt alles onder dus ik maak veel schoon, Izzy wenst ten alle tijden op haar wenken bediend te worden en Roderick zorgt er voor dat ik alles wat niet van hem is goed opruim.
Bertus is mijn persoonlijke hofnar