Heeft jouw hond ‘echt’ werk?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Omega
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Heeft jouw hond ‘echt’ werk?

Bericht door Omega »

Quinta verzorgt de animatie voor de andere honden die met de hus meegaan.
En ze vermaakt de mensen die voer komen halen tot ik het voer uit de vriezer heb gehaald.
Sinds eind maart komen er ineens veel kinderen mee om voer te halen, al wordt het nu weer minder, ze is geen schattige puppy meer.
Afbeelding
kayleigh*
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Minou is volleerd 'warm de benen op'' hond. Serieuze taak. En Nala is sloperieur op het moment.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Josefien
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Merlijntje is onze waker, erg prettig als je achteraf woont. En vooral onze hoeder, begaan om het welzijn van zijn 'kudde'. Als iemand hier niet helemaal senang is (zoals onlangs met Haruki, de kat) verlaat hij het erf niet en gaat niet mee op wandeling.
Javier is gepensioneerd. In zijn werkzaam leven was hij mijn derny en navigator. Duizenden kilometers in behoorlijk tempo hebben we gemaakt.
Edison is een trainee, beoogd opvolger van Javier. Maar ja, als student heeft hij allerlei bijbaantjes, de een wat schimmiger dan de ander. Zoals bijvoorbeeld trash hunter, gigolo ( exclusief voor de buurteefjes), zakkenroller, en er volgt vast meer
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Persistence
Posts in topic: 4
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Marc schreef: 21 nov 2022, 23:05 Bas is gezellig en dat is haar taak. Guus waakt en verjaagt ongedierte en dat is zijn taak. Maar voor mij betekenen ze veel meer. Ze hebben me zelfvertrouwen gegeven omdat ik ze moet beschermen. Verder maken ze me zachtaardig en geduldig omdat ze dat nodig hebben. Dus ze hebben geen werk maar wat ze doen "werkt" wel voor mij want ik ben een beter mens doordat ze er zijn.
Wat mooi omschreven :I:
Budkes schreef: 22 nov 2022, 09:16 Louitje nog steeds in dienst bij de politie, Marco geniet van zijn pensioen. Perry ook en Herbert heeft nog geen keus kunnen maken. :F:
Herbert moet de beroepskeuzetest nog doen? :F:
Zinodo schreef: 22 nov 2022, 22:28 Ik vind het ook zo mooi om honden aan het werk te zien. Vroeger met Eno in weer en wind op jacht samen. Ik was meer voor de sier mee dan wat anders, maar Eno werkte heel goed, nauwkeurig en bovenal supergraag. :D Maar mijn honden van tegenwoordig zijn lekkere mietjes. Alhoewel. Ze zijn ook wel assistentes productontwikkelaars. Part time. :mann: :F:
Wat voor hond was Eno??
Afbeelding
Persistence
Posts in topic: 4
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Zinodo schreef: 24 nov 2022, 22:06 Duitse staande draadhaar :D
Prachtig!
Afbeelding
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Nee niet echt werk, buiten het trainen en samen sporten om. Lola komt wel uit een lijn van honden die veelal blindengeleidehond zijn of autisme geleidehond en deze opvoeding heeft ze de eerste 16 maanden ook gehad bij een pleeggezin. Als buddy hond of autisme geleidehond zou ze het heel goed gedaan hebben, die hond voelt feilloos stemmingen aan en komt op momenten dat je het nodig hebt strak tegen je aan liggen en weet prima wat er nodig is op dat moment. Dat werk heeft ze zichzelf toebedeeld en ze is er verdomd goed in.
Eefsel
Honden: 1
Welke: Golden retriever
Contacteer:

Bericht door Eefsel »

Ik schaar het niet echt onder echt werk, maar ze gaat wel altijd mee naar mijn werk op de kinderboerderij. Ze krijgt graag de aandacht van de bezoekers :mrgreen:
Evelien en Maggie
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Plaats reactie