Wat herkenbaar.Fabienne schreef: ↑23 nov 2022, 13:39 Vanmiddag hebben Floris en ik de eerste 'les '. De trainer is zo aardig om de eerste x met Floris hier aan huis te komen dus dat is heel fijn.
We beginnen inderdaad met de gehoorzaamheid dingentjes, zonder gehoorzame hond geen fijne (jacht) hond en niets zo erg als een hond los klikken of op apport sturen en vervolgens komt hij nooit meer terug.
Met zo'n uk duurt de les natuurlijk niet lang, max 20 minuten en het hoofdje zit dan waarschijnlijk meer dan vol.
Uiteraard ben ik thuis zelf ook bezig op speelse wijze commando's aan te leren, op verschillende ondergronden lopen, kennis maken met de fluit en snuffelen aan verschillende dummy's. Van de week is hij Lola achterna gelopen het water in (was niet helemaal het plan maar op zo'n moment 'ingrijpen' leek me niet handig) en zwemmen ging prima en vond hij wel grappig ook geloof ik.
Floris is wel een hondje die niet graag deelt. Speeltjes houdt hij graag zelf en komt hij vast en zeker niet brengen bijvoorbeeld dus ik denk dat dat tzt wel een trainings puntje gaat worden. Komt wel, hij leert nu al zoveel dat ik dit even parkeer en later op pak (en even ga bedenken hoe ik dit evt ga trainen).
Net als Claire
Er staan erg leuke filmpjes op facebook o.a. bij Jachthondenschool De Kust en er is ook een leuk filmpje bij mijn trainster te zien, die het op ongeveer dezelfde manier doet.
Op heel speelse manier laten zien hoe leuk het is om iets te brengen.
Komt wel, hoeft nog niet te gebeuren bij een pup van 8 weken, maar het kan heel leuk bij een pup die een paar weken ouder is