Wie heeft er nog meer twee totaal verschillende types hond?

Marc

Wie heeft er nog meer twee totaal verschillende types hond?

Bericht door Marc »

Bas en Guus zijn dag en nacht van elkaar. Allebei de uitersten zijn steeds op ze van toepassing.
Bezorgd vs onbezonnen
Zachtaardig vs hardhandig en ruw
Beleefd vs springen en blaffen
Stil vs luid
Druk van rustig

Echt elke tegenstelling in gedrag en juist daarom lijken ze elkaar geweldig graag te mogen. Ik verbaas me over hoe verschillend ze zijn.

Onderdanig (Guus) Dominant (Bas)
Zwemmen vs absoluut niet zwemmen.
Apporteren vs niks oppakken met je mond

Enige hele grote overeenkomst is dat ze allebei super graag jagen. Op kleine dieren. Dus dat zal de Podenco maneto wel zijn en de York. Dan zijn ze echt een team. Zou dat de reden voor hun liefde voor elkaar zijn? Samen jagen en samen waken? Dan zijn ze een front en allebei even fanatiek. Dood met de haas.....en buurhonden probeer je samen door de hek te trekken.

Nog meer mensen met twee honden die als dag en nacht verschillen?

En zijn er dan toch verbindende raakvlakken?
Laatst gewijzigd door Marc op 26 nov 2022, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Posts in topic: 4

Re: Wie heeft er nog meer twee totaal verschillende types hond?

Bericht door blondie »

toevallig benoemde op een ander forum iemand dat n.a.v. mijn honden.
ik heb er 2 die graag contact maken en andere honden willen leren kennen en in zijn voor spel om spelen, en een die dat niet zo heeft of geen behoefte aan heeft.
Sekreetje
Posts in topic: 1

Bericht door Sekreetje »

Compleet verschillend. De een is een labrador in windhondenjasje: vreselijk lomp en geen respect voor persoonlijke ruimte. De andere enorm bescheiden en voorzichtig.

Wel allebei vreselijk lief en een gezond gevoel voor humor.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Finn vs Bluf voorheen. Zij allemans vriendin en ook een die in zeven sloten tegelijk kon springen.. hij het meer doordachte type met zo zijn reserves.
Gut, de situaties soms bij dat duo samen :mann:

Jol en Bluf was dus ook geen combi.. Bluf bleef wie ze was en Jol was een soort Finn, doordacht en aftastend, daar waar je Bluf altijd tegen zichzelf moest beschermen.

En gut..dat heb ik nu met Glory.. ik trek het aan. Zij is ook zo..
Loraine
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Jup, zowel in uiterlijk als karakter. :mrgreen:

Mahdu is klein, heeft korte dikke stampertjes, een korte snuit, flaporen, is ondeugend, superstabiel, relaxed en een bankaardappel.
Dívka is wat groter, heeft lange spillepoten, een lange(re) neus, staande oortjes, is snel nerveus, hyperdepieper, een spring in het veld.

Waar hij totaal niet bezig is met wie wat bepaalt is zij een behoorlijke heks die zonder bijsturen alles wel ff regelt en bepaalt. :mann:
Het is qua opvoeding, bijsturen etc soms ff puzzelen want wat voor de een te streng is is voor de ander niet streng genoeg en waar de ene beter reageert op volzinnen en rustig vragen heeft de ander korte duidelijke commando's nodig, letterlijk 'Mahdu, ga eens naar je mand' versus 'Dívka, mand, nu!'
Tegelijkertijd kan het voor Mahdu niet vrolijk en gek genoeg terwijl je bij Dívka het beste vanuit rust kunt werken omdat zij in no time ontzettend hoog in de opwinding schiet.

Hoewel het soms echt een flinke uitdaging kan zijn om ze beide hun uitdaging te geven en op de juiste manier te sturen zijn ze samen ook ontzettend leuk.
Het speelt samen, loopt elkaars oren uit te soppen, slaapt tegen elkaar aan, daagt elkaar uit en ze zijn gewoon knettergek op elkaar. :hartjes:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Loraine schreef: 27 nov 2022, 00:01 Jup, zowel in uiterlijk als karakter. :mrgreen:

Mahdu is klein, heeft korte dikke stampertjes, een korte snuit, flaporen, is ondeugend, superstabiel, relaxed en een bankaardappel.
Dívka is wat groter, heeft lange spillepoten, een lange(re) neus, staande oortjes, is snel nerveus, hyperdepieper, een spring in het veld.

Waar hij totaal niet bezig is met wie wat bepaalt is zij een behoorlijke heks die zonder bijsturen alles wel ff regelt en bepaalt. :mann:
Het is qua opvoeding, bijsturen etc soms ff puzzelen want wat voor de een te streng is is voor de ander niet streng genoeg en waar de ene beter reageert op volzinnen en rustig vragen heeft de ander korte duidelijke commando's nodig, letterlijk 'Mahdu, ga eens naar je mand' versus 'Dívka, mand, nu!'
Tegelijkertijd kan het voor Mahdu niet vrolijk en gek genoeg terwijl je bij Dívka het beste vanuit rust kunt werken omdat zij in no time ontzettend hoog in de opwinding schiet.

Hoewel het soms echt een flinke uitdaging kan zijn om ze beide hun uitdaging te geven en op de juiste manier te sturen zijn ze samen ook ontzettend leuk.
Het speelt samen, loopt elkaars oren uit te soppen, slaapt tegen elkaar aan, daagt elkaar uit en ze zijn gewoon knettergek op elkaar. :hartjes:
Dat is inderdaad hier ook zo. Guus is keihard in de omgang. Heerlijk vrij en totaal ontspannen. Stoeien, bijten het kan het hard genoeg. Bas is totaal niet fysiek. Wil alleen knuffels en aaien maar raak haar poten niet aan of ze spant al aan. Guus moet je soms echt streng toespreken en Bas heeft genoeg aan een blik. Dat geeft inderdaad soms lastige situaties. Dan roep ik Guus als Bas er al is en dan best streng. Maar ik merk dat Bas inmiddels precies weet tegen wie ik het heb. Ze is er ook een beetje harder van geworden wat wel goed is. En met spelen komt Bas een knuffel of aaitje halen met een zacht pootje tegen je arm terwijl Guus helemaal wild is en op zijn rug in mijn trui vastgebeten zit. Dan zitten ze elkaar ontzettend in de weg en weet ik soms niet of ik het spel moet afkappen of dat Guus gewoon even lekker moet kunnen spelen. Soms is dat inderdaad puzzelen.
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Dívka heeft inmiddels geleerd dat een speelse tik tegen de bips geen straf is maar spel en komt zelf ook uitdagen door met haar poten te maaien, te wèfwèfwèffen en happen en als ze dan een tikje tegen d'r dij/bips krijgt gaat ze stuiteren en gooit er nog een schepje bovenop. :lol1:
Mahdu bijt me gewoon in mijn handen of pakt al grauwend een knuffel en duwt die in mijn gezicht. :')
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Mijn honden zijn wel heel verschillend, maar ik heb Aloy er natuurlijk ook wel op uitgezocht dat ze niet op Froo zou lijken (begrijp me niet verkeerd, ik zou nog tien Frootjes willen hebben, maar niet per se allemaal tegelijk :F: ). En het zijn ook twee heel verschillende soorten honden dus dat was ook goed te voorspellen. :F:

Froo is eigenzinnig en doet graag haar eigen ding. Ze wil wel heel graag bij de baas zijn maar niet per se geaaid worden, als ze dat wel wil komt ze het zelf wel halen. Het liefste is ze gewoon thuis, ze is niet zo’n wandelfanaat. Een leuke cursus samen is ze wel voor te porren maar hard werken heeft ze geen zin in, dus je moet het niet te bont maken. En als ik me niet fijn voel draagt Froo al snel het hele drama op haar schouders, ze vindt dat heel vervelend.

Aloy gaat altijd voor de baas, wil ook meestal wel geaaid worden. Of geknuffeld. Ze houdt enorm van op stap gaan en vindt het heel leuk om overal mee heen te gaan, het is echt allemaal leuk. Ze neemt haar werk erg serieus en wil ook echt werken, je zou het niet te bont kunnen maken al zou je het willen. En Aloy is een clown, ze laat dingen vrij snel weer los. Froo pakt trouwens ook totaal niks op, maar Aloy apporteert echt alles.

Ze vinden elkaar in hun voorliefde voor eten en het feit dat ze allebei op hun eigen manier mij compleet adoreren. :engel: Oh en hun doorzettingsvermogen. Froo heeft echt het doorzettingsvermogen van een vasthoudende terriër, als haar bal onder de bank ligt gaat ze door totdat ze ‘m heeft, ook als dat een kwartier duurt en als het heel moeilijk is. Aloy heeft dat ook. Laatst liet ik een pasje vallen, heel moeilijk om op te rapen, maar echt niet dat ze wil dat ik help. :S: Ze gaat door totdat ze hem zelf kan pakken en aangeven.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Mijn honden zijn juist zo goed als identiek.
Mira is iets meer het beledigde prinsesje maar dat is eerder een opvoedfout en het feit dat ze een nest heeft gehad. Dan ga je als ervaren baas toch lopen kliederen met de regels. Natuurlijk mag een teef met een nest van 48 uur wandelen wanneer ze dat zelf wil en daarna zet je het niet terug op schema. Ik niet in ieder geval. Mira mag alles.

Echo is iets stabieler maar het ontbreekt mira niet aan stabiliteit dus dat verschil is niet zo spannend. Het zijn allebei taaie krengen als het moet.
Mag ook alles maar wil niet alles bij mama en de baas in de buurt. Ze is heel erg graag alleen buiten. Gaat ze op een strobaal liggen kijken naar de duiven op het dak. Helemaal blij. Dan ligt mira na de ochtendplas héél snel in mijn nog warme bed.

Dus nee, het verschil is juist heel klein. Maar het is er wel.
Meta
Honden: 3

Bericht door Meta »

Daisy open en vrij houd van alles en iedereen de wereld draait ook om haar vind ze
Goofy een klein bang hondje haat alles absoluut niet sociaal mensen moeten weg andere honden moeten weg alleen de baas is goed
zaar is de goedheid zelve
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Lou is subtiel, beschouwend en bedenkend. Ze houdt van haar veilige bubbel, de rest van de wereld vindt ze niet zo belangrijk, wat spannend zelfs. Ze geniet van de kleine dingen en van rust. Ze dringt zich niet op voor aandacht, maar geniet intens van haar vaste kroelmomentjes.

Snuck is echt een extravert. De hele wereld is leuk, iedereen is leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Hij is een optimist, het glas is altijd halfvol of eerder nog helemaal vol. Hij staat altijd klaar om wat te doen en wil je met alles helpen. Hij geniet van het hele leven, drapeert zich als een sjaaltje over je heen voor knuffels en aaitjes. En kijkt je altijd aan met zo'n gelukkige blik van 'leuk hè, dit alles'.
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

ondanks 2 dames van hetzelfde ras (en ook nog eens familie, want Kiara is over haar vader een halfzus van Winny haar vader) zijn ze dag en nacht verschillend

wel beiden stijf van de werklust, maar ook dag en nacht verschillend

Kiara:
- in your face
- aanwezig
- über bitch :mann:
- aanhankelijk (die raak ik niet kwijt al heb ik het graag) door in je buurt te zijn

Winny
- zacht
- zelfstandig (trekt volledig haar eigen plan zodra ze een mm ruimte krijgt)
- cijfert zichzelf weg
- aanhankelijk door clingy te zijn als ze dat zoekt op dat moment

overigens zijn hun verschillen ook de reden dat ze ondanks dat het 2 teven zijn toch gewoon goed overeenkomen
en er zijn wel eens wat strubbelingen, (2x nu sinds Winny terug is na het nest) maar dat kan ik "uit laten vechten" zonder schade voor een van beide
Het eindigt binnen enkele tellen met een Kiara die over Winny heen staat en Winny die muisstil ligt. Daarna loopt Kiara weg en is het oke.
Overigens zou ik ze nooit zonder toezicht samen laten, want het kan natuurlijk zeker door mijn aanwezigheid ook beter geregeld zijn onderling dan wanneer ze dat stukje begrenzing van mij niet hebben.

Ondanks dat bij beide dames de staartdracht wel degelijk gerelateerd is aan de bouw (Kiara staart omhoog gekruld, Winny staart laag gedragen) is het ook veelzeggend voor het karakter,
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Jet is rustig en wat snel onder de indruk. En heel gevoelig. Echt mijn spiegel. Gaat het met mij goed, dan gaat het met haar ook goed. Dol op mensen, haar honden en alles wat hier rondom huis scharretje. En snurken in de zon of voor de houtkachel. Allemaal wat bedaard, want ze is ondertussen ruim 10 jaar.

Miep is aan de ene kant een echt bruine labrador, druk, blij en opdringerig. Wat nog weleens ten koste van aandacht voor Jet gaat, omdat Miep zich overal tussen wurmt. Stuur je Miep weg, dan vertrekt Jet ook. Aan de andere kant is Miep ook wel weer een schijterd. Kan soms ineens schrikken van een gieter die ergens niet stond. Of een wapperend zeiltje. Of een koe in de wei. Misschien moet ze ook wel gewoon een brilletje.

Maar goed, ze zijn dol op elkaar en vullen elkaar precies goed aan. Terwijl ik dit tik liggen ze op het kleed in de voorkamer te bekkluiven, brommen en spelen
Nanna

Bericht door Nanna »

Wel wat kleine verschilletjes maar door de bank genomen hetzelfde. Lang leve de lol, gillen en gieren, nul jachtlust en zeer trouw.
Mellow

Bericht door Mellow »

Ik heb ze verschillend in uiterlijk én karakter.
Puck is zo stabiel als een huis maar houd niet van (té) lomp doen.
Niet in spel met mensen/honden en niet met aaien/knuffelen.
Hij is verder heel zacht in zijn doen en laten betreft samenwerking met mij en is ook heel gevoelig.
Hij wil alleen contactliggen met Daisy en buiten zijn ze ook altijd bij elkaar te vinden.
Daisy is gevoelig maar kan ook naar de andere andere kant omslaan.
Dat laatste alleen met honden, dan kan ze wat krengerig doen als ze denkt de baas te kunnen spelen.
Betreft samenwerking is ze nog gevoeliger dan Puck maar soms denk ik wel eens dat ze dat uitbuit :mann:
Ze hangt heel erg aan Puck.
Semmy is raar. :schrik:
Die doet niets zoals het hoort in bijna elke situatie.
Dan weer lomp, dan weer zacht, dan blokkeert hij, dan rouwdouwt hij tot bijna aan zelfbeschadiging aan toe.
Dan terughoudend en dan weer teveel 'in je face'.
Hij is wel heel zacht in contact met mensen betreft knuffelen.
Hij heeft momenten dat hij wil contactliggen maar kiest dan vaak een mand waar Puck in ligt en die wil dat niet.
Op sommige momenten zondert hij zich volledig af.
Hij trekt het meest naar Nikki en buiten in het bos of op andere nieuwe plekken zijn zijn zintuigen vaak overbelast en moet je dan goed opletten dat hij wel goed mee komt.
Hij loopt nooit samen met de anderen.
Nikki is een lomperd, in alles wat ze doet.
In spel met andere honden, het spel met mensen en met het jagen.
Ze is wel gevoelig dus een ijzeren vuist in aantal lagen fluweel is het beste, dan wil ze graag samenwerken.
Alleeen bij het spotten van wild is ze onbereikbaar maar is altijd wel binnen 10min terug.
Ze loopt vaak alleen te struinen.
Ze vindt samen liggen prima maar ligt ook net zo makkelijk alleen in een mand.
Pebbles is betreft Nikki bijna het tegenovergestelde.
Soms kan ze wat ruwer spelen maar dat doet ze dan dus ook alleen met Nikki.
Ze is verder best zacht in de omgang maar staat wel op haar strepen als haar iets niet zint.
Betreft mens contact is ze nog wat onzeker en vindt ze het spannend maar niet met mij, dan is ze altijd heel vrolijk.
Ze vindt het ook heel leuk als we samen dingen ondernemen maar blijft wel strak bij mij in de buurt als we op onbekend terrein zijn.

De overeenkomst is dus dat ze allemaal wel wat gevoeliger zijn en graag willen samenwerken.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Hier zijn ze allemaal heel verschillend, met op enkele vlakken wat overlap.

Mila en Fayah lijken misschien voor een buitenstaander best veel op elkaar (blijven vanzelf goed in de buurt tijdens het wandelen, luisteren goed, houden van activiteit, spelen en iets met de baas doen), maar zijn van karakter eigenlijk heel verschillend. Fayah is zelfverzekerd, kan goed haar kalmte bewaren, is erg op de groep/roedel georiënteerd, is een happy go lucky hond die het allemaal niet zo serieus neemt, kan met iedereen (honden, mensen) goed opschieten, is behoorlijk volgzaam en is niet veeleisend. Mila is op al die gebieden een beetje het tegenovergestelde: heeft angsten en onzekerheden, is gecompliceerd, heel wisselvallig en temperamentvol, laat zich erg meeslepen door haar emoties, alleen op mij gericht en totaal niet op de groep, heeft geen tot weinig interesse in andere mensen of honden, is gehoorzaam maar heeft wel overal duidelijk een eigen mening over en kan daardoor een stuk tegendraadser zijn dan Fayah, is veeleisender en fanatieker qua werklust en nood aan mentale uitdaging.
Ze zijn wel allebei gevoelig, actief, speels, intelligent, vocaal en heel baasgericht, maar omdat ze verder zo verschillend zijn, uiten die eigenschappen zich ook wat anders.

Het grootste verschil is wel dat Mila behoorlijk bazig is en het conflict niet uit de weg gaat, Amy is juist heel onderdanig en Arlo en Fayah zijn niet zozeer onderdanig, maar wel heel conflictvermijdend en supersociaal.

Amy is buitenshuis mijn enige hond die behoorlijk onafhankelijk is en waarbij het jachtinstinct het echt kan overnemen. Arlo kan ook wel eens veel ruimte nemen, maar rent dan gewoon heen en weer en gaat niet echt zelfstandig op jacht, terwijl Amy veel meer haar eigen gang gaat als je haar daarin vrijlaat. Amy leert net als Mila supersnel en heeft daarnaast ook een soort pienterheid als het gaat om zelf dingen verzinnen of oplossingen voor een probleem bedenken, wat mijn andere honden niet zo sterk hebben. Arlo en Amy zijn beide honden die heel erg op de groep/roedel zijn gericht en zich daar heel erg aan optrekken. Arlo is dol op alle andere honden (Amy niet als het om onbekende honden gaat) en Amy is juist dol op alle mensen.
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Als dag en nacht…

Ontzettend mensgericht vs bang van mensen
Beenplakker vs gaat eigen gang
Nooit met honden spelen vs graag met honden spelen
Stabiel vs reactief op alles
Weinig jachtinstinct vs veel jachtinstinct
Weinig zelfoplossend vermogen vs erg creatief
Geen contactligger vs contactligger
Doggydancer vs speurder
Liever-geen-natte-poten vs waterrat
Goedzak vs fel
Will to please vs will to please herself
Beleefd vs brutaal

Beiden: vocaal, dol op apporteren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Persistence schreef: 27 nov 2022, 14:45 Als dag en nacht…

Ontzettend mensgericht vs bang van mensen
Beenplakker vs gaat eigen gang
Nooit met honden spelen vs graag met honden spelen
Stabiel vs reactief op alles
Weinig jachtinstinct vs veel jachtinstinct
Weinig zelfoplossend vermogen vs erg creatief
Geen contactligger vs contactligger
Doggydancer vs speurder
Liever-geen-natte-poten vs waterrat
Goedzak vs fel
Will to please vs will to please herself
Beleefd vs brutaal

Beiden: vocaal, dol op apporteren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Is er dan wel een connectie tussen de honden onderling? Of leven ze langs elkaar heen?
Persistence

Marc schreef: 27 nov 2022, 16:30 Is er dan wel een connectie tussen de honden onderling? Of leven ze langs elkaar heen?
Victor gedoogd Bella, zij hangt behoorlijk aan hem. Heb in het begin best wat uitdagingen gehad met hun twee onderling en ja de vlam schiet nog wel eens in de pan op bepaalde momenten, maar ze kunnen nu probleemloos samen alleen zijn.
Ik hoopte na wat logeerpartijen met een aantal (forum) vooral dat ik wel wist wat een goede match zou kunnen zijn, en dat een kruising sheltie wel overeen zou komen met een collie, maar daar heb ik me in vergist.
Terwijl ze beide best sociaal zijn met andere honden.

Het is jammer dat ze niet met elkaar spelen of elkaar verzorgen, áls ze op een zeldzaam moment wel met elkaar spelen dan geniet ik daar met volle teugen van.
Afbeelding
Desiree
Honden: 3
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Ik geloof dat ik wel 3 totaal verschillende honden heb. Zowel in hun doen en laten als in uiterlijk. Toch leeft alles prima samen.

Droef en Roderick verschillen in veel opzichten niet eens zo gek veel van elkaar. Ze zijn allebei lomp, denken dat de bevolking op deze aardkloot speciaal voor hen rondlopen, hebben onwijs veel humor, zijn allebei koppig en vinden elkaar enig. Grootste verschil is dat Roderick net een spons is qua leren. Met Droef al was hij toen al een jaar naar de hondenschool was voor Droef een feest, hij was daar speciaal om het slechtste voorbeeld te geven en de clown uit te gangen, bij Roderick is dat de omgekeerde wereld. Zodra hij het veld op stapt gaat er een knop om en gaat hij leren, scheelt ook dat Roderick onwijs voergericht is en Droef dat in de periode van hondenschool helemaal niet was.

Izzy is dan wel weer heel anders dan Droef en Roderick. Ze is voor ons onwijs leuk en lief maar de buitenwereld moet vooral niks van haar verwachten tenzij ze het zelf komt vragen. Ga je haar lokken krijg je een grote bek, en owee als je denkt een grote bek terug te moeten geven, dan wil ze het je ook wel even laten voelen.

Voor nu leven Roderick en Droef echt samen en Droef en Izzy. Roderick moet Izzy nog even wat meer voor zich winnen maar ik zie ze steeds vaker samen liggen met z'n tweetjes en elkaar toch wel tot spel uitnodigen. Er is geen sprake van haat maar Izzy heeft gewoon echt helemaal niks met pups en helemaal niet met bijdehandjes en dat is precies wat Roderick wel is :Q: , hij is dan ook niet van haar onder de indruk als ze eens snauwt omdat hij een speeltje wil stelen bijvoorbeeld. Eigenlijk staat Droef dus centraal en daar doet hij om precies te zijn niks voor behalve gewoon zichzelf te zijn. Hij regelt niks al zie ik hem soms wel zorgelijk kijken als Roderick dus Izzy weer eens pest.
Afbeelding
Persistence

Zinodo schreef: 27 nov 2022, 18:55
Persistence schreef: 27 nov 2022, 18:40
Marc schreef: 27 nov 2022, 16:30 Is er dan wel een connectie tussen de honden onderling? Of leven ze langs elkaar heen?
Victor gedoogd Bella, zij hangt behoorlijk aan hem. Heb in het begin best wat uitdagingen gehad met hun twee onderling en ja de vlam schiet nog wel eens in de pan op bepaalde momenten, maar ze kunnen nu probleemloos samen alleen zijn.
Ik hoopte na wat logeerpartijen met een aantal (forum) vooral dat ik wel wist wat een goede match zou kunnen zijn, en dat een kruising sheltie wel overeen zou komen met een collie, maar daar heb ik me in vergist.

Het is jammer dat ze niet met elkaar spelen of elkaar verzorgen, áls ze op een zeldzaam moment wel met elkaar spelen dan geniet ik daar met volle teugen van.
Ja maar eerlijk, Bella is ook de tegenovergestelde van mijn kruising sheltie. :mrgreen: denk dat de andere helft nogal aanwezig is haha.
Haha ja klopt, ze heeft echt een terrierkarakter. De vorige eigenaars zeiden vooral dat ze heel lief was en met de kat speelde… :Q: qua uiterlijk ziet je de sheltie er wel in terug, qua geluid wat eruit komt ook maar daar houdt het wel bij op.
Eerlijk is eerlijk, na 2 dagen heb ik ze gebeld om te zeggen dat het geen goede match was, maar ze wilden haar niet meer terug en moest haar dan maar weer op Marktplaats zetten… nou, nee dus. Ze was 9 maanden dus nog veel winst te behalen dacht ik. En dat is ook wel gelukt op bepaalde vlakken.
Afbeelding
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Qua honden en mensen zijn ze echt beide heel verschillend. Minou ziet het liefst alles en iedereen verdwijnen als ze vreemd zijn en Nala leeft voor iedereen.
Met samen dingen ondernemen zijn ze beide net zo blij en aanwezig.
Minou kan goed blaffen als er iemand voorbij loopt of als de bel gaat, maar Nala is een heel stuk drukker en luider.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Persistence schreef: 27 nov 2022, 18:40

Hier is het niet per se zo dat de honden die het meest op elkaar lijken, ook het meest met elkaar hebben. Het gaat allemaal sowieso heel harmonieus en dat is denk ik ook omdat er ook genoeg verschillen zijn, zodat ze elkaar niet in de weg zitten, en omdat het allemaal subtiele honden zijn die aan een blik van elkaar genoeg hebben en dat ook van elkaar accepteren en respecteren, ze begrijpen elkaar goed. Mila heeft wel duidelijk meer met Fayah dan met de rest, Amy heeft ook het meest met Fayah en Arlo is juist weer idolaat van Amy. Fayah is nu het meest op Arlo gericht omdat zij met z'n tweeën als jonge honden veel samen spelen, ongeveer hetzelfde energieniveau hebben en echt partners in crime zijn. Het zijn ook alle twee vrolijke flierefluiters, dus in dat opzicht lijken ze wel op elkaar. Maar Fayah speelt ook veel met Amy en af en toe met Mila, terwijl Mila tegenwoordig alleen nog maar met Fayah speelt en Amy eigenlijk ook. Bij elkaar liggen doen ze allemaal wel, daar zie ik niet echt voorkeuren in, dat is net hoe het uitkomt en waar nog plek is.
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Hylos schreef: 27 nov 2022, 19:44
Ybbihs schreef: 27 nov 2022, 09:10 Lou is subtiel, beschouwend en bedenkend. Ze houdt van haar veilige bubbel, de rest van de wereld vindt ze niet zo belangrijk, wat spannend zelfs. Ze geniet van de kleine dingen en van rust. Ze dringt zich niet op voor aandacht, maar geniet intens van haar vaste kroelmomentjes.

Snuck is echt een extravert. De hele wereld is leuk, iedereen is leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Hij is een optimist, het glas is altijd halfvol of eerder nog helemaal vol. Hij staat altijd klaar om wat te doen en wil je met alles helpen. Hij geniet van het hele leven, drapeert zich als een sjaaltje over je heen voor knuffels en aaitjes. En kijkt je altijd aan met zo'n gelukkige blik van 'leuk hè, dit alles'.
Wat een mooie omschrijving van Snuck. :hartjes:
Klinkt als een super hond voor jou!
Hij is echt heel leuk :I:
En toch is Loutje ook op haar eigen manier zo leuk :I:

Een type hond als Snuck is wat ik graag wil. Wijlen Shib was ook zo. Optimistisch, extravert en altijd vrolijk. En een type hond als Lou.. Dat is wat ik 'nodig' heb, ben ik achter gekomen. Het introverte, het op en top spiegelen, het complete vertrouwen van mij nodig hebben om de wereld aan te kunnen. Van Lou leer ik onwijs veel en ik kan zo genieten van haar blikken, die vertellen zoveel. :I:
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

@Persistence bewondering in jouw inzet om het toch beter te laten gaan, tussen de honden maar ook wat je allemaal hebt gedaan om haar mensen beter te leren accepteren :ok:
Plaats reactie