Mooi stukje hondentaal
Re: Mooi stukje hondentaal
Interessante film.
Maar ik zie echt heel veel, geloof niet dat ik daar met mijn drietal relaxed tussen zou lopen.
Voor mijn gevoel is er een groepje wat als roedel bij elkaar hoort.. de huskies voor mijn gevoel, dus die accepteren elkaars correcties. Die Dalmaat is behoorlijk opdringerig naar meerdere honden. Die Schnauzer wilde wat doen, en dalmaat wilde reageren en voor mijn gevoel blokkeerde de herder inderdaad de aanval, maar liep ook direct weg omdat hij/zij weg geroepen werd toen situatie van mogelijke escalatie begon.
idem in begin trouwens met de staff of pitbull. Die ook door baas terug gefloten werd.
Van mijn herder(s) in zo'n situatie weet ik dat ze niet direct weglopen eerlijk gezegd, als ze al ingrijpen zullen ze wel blijven staan om te zien of de amokmaker ook daadwerkelijk kapt met gedrag en niet langszij of als de dominante uit the picture is niet alsnog een poging doet.
Maar ik zie echt heel veel, geloof niet dat ik daar met mijn drietal relaxed tussen zou lopen.
Voor mijn gevoel is er een groepje wat als roedel bij elkaar hoort.. de huskies voor mijn gevoel, dus die accepteren elkaars correcties. Die Dalmaat is behoorlijk opdringerig naar meerdere honden. Die Schnauzer wilde wat doen, en dalmaat wilde reageren en voor mijn gevoel blokkeerde de herder inderdaad de aanval, maar liep ook direct weg omdat hij/zij weg geroepen werd toen situatie van mogelijke escalatie begon.
idem in begin trouwens met de staff of pitbull. Die ook door baas terug gefloten werd.
Van mijn herder(s) in zo'n situatie weet ik dat ze niet direct weglopen eerlijk gezegd, als ze al ingrijpen zullen ze wel blijven staan om te zien of de amokmaker ook daadwerkelijk kapt met gedrag en niet langszij of als de dominante uit the picture is niet alsnog een poging doet.
Het is op allerlei manieren te interpreteren natuurlijk. Mijn honden zet ik daar zeker ook niet tussen. Maar ondertussen gaat dat in dat hondenpark wel allemaal gladjes. Deze honden vertonen allemaal hele gedoseerde hondentaal en niemand raakt gewond.blondie schreef: ↑26 nov 2022, 23:37 Interessante film.
Die dalmaat gaat sowieso issues geven want die is 1 jaar. Hij had eerder in het filmpje ook een kleine overdenking of hij dat kleine bruine hondje zou pakken. Die was ook duidelijk op de hoogte van dat plan want die moet niks van die dalmaat hebben.
De herder die ingreep was er in mijn ogen ook klaar mee. De situatie was weer kalm dus hij kon weg. Want hij liep doodkalm weg en ik zag niet dat hij er nog even meer orde wilde herstellen.
Maar dat is juist het leuke. Iedereen ziet wat anders. Wij zijn allemaal geen honden. Soms zien mijn honden het veel beter dan ik. Willen ze kennis maken met een grote hond. Het lijkt erop dat ze dat alleen willen als die lief zijn. Ze lopen nooit naar agressieve honden toe zelf. En ik zie dan niks raars aan de betreffende honden. Guus heeft een keer met een hond gespeeld en de andere hond die daarbij hoorde vakkundig vermeden. Later zegt die vrouw dat die hond het normaal totaal niet pikt als een andere hond komt spelen met zijn vriendje. Guus had dat blijkbaar aangevoeld. Ik zag niks vreemds aan de hond behalve dat hij actief genegeerd werd door Guus. Die zag dus wel precies hoe de vork in de steel zat.
Die huskies horen niet bij elkaar. De grijze husky hoort bij de pitbull/Cane Corso. Dus die husky die de pitbull besprong is zijn huisgenoot en een teefje. Ik kijk vaker de filmpjes van deze man omdat ik het bijzonder vind om mee te kijken in een hondenpark. Daarom weet ik dat. Gratis lesjes hondentaal en erg verhelderend voor mij. Zij durven hun honden veel meer vrijheid te geven dan ik. En dat werkt ook. Dus het maakt mij altijd wat losser en heeft gemaakt dat ik mijn honden zeer gedoseerd ook meer vertrouwen geef. Inmiddels lopen ze los bij meer dan de helft van de honden die ik regelmatig ontmoet. Ik let goed op maar merk ook dat ze sociaal heel vaardig kunnen zijn.blondie schreef: ↑26 nov 2022, 23:37 Interessante film.
In het filmpje zie je die vastgepinde husky. Met die grommende husky erboven. Dat is Guus laatst ook gebeurd met een Corgi. Maar Guus gaf zich helemaal over. De Corgi stopte en liep patserig weg en daarna was alles weer goed. Moet wel zeggen dat ik dat met mijn grote honden lastiger had laten gebeuren. Want ik weet dat die niet zo schappelijk waren als Guus is en dan wel vervelende dingen konden gebeuren. De meeste van mijn grote honden lieten zich absoluut niet zo tegen de grond drukken zonder slag of stoot. Maar dan gebeurd het denk ik ook niet en lossen ze het anders op.
- Mo-yi
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Heel mooi om te zien! Haha die poedel bij de boxer, heerlijk. Ik zou zelf die Akita-mix sterk in de gaten houden, gelijk overal recht op af en de kop in de nekken leggen. Je ziet ook wel mooi dat honden die zich er niet zo in willen mengen ook met rust gelaten worden, daar is het even een "hoi"en dag weer
Die witte poedel is inderdaad geweldig. Zo stevig van karakter zonder ook maar op een of andere manier vervelend te zijn. En die boxer zag dat grote karakter meteen en voegt zich zonder mokken. Ik vind die jonge sledehond die niet op een showhusky lijkt ook geweldig. Speels, vrij en onbezonnen maar niet met een plaat voor zijn kop. Heerlijke hond.Mo-yi schreef: ↑27 nov 2022, 09:55Heel mooi om te zien! Haha die poedel bij de boxer, heerlijk. Ik zou zelf die Akita-mix sterk in de gaten houden, gelijk overal recht op af en de kop in de nekken leggen. Je ziet ook wel mooi dat honden die zich er niet zo in willen mengen ook met rust gelaten worden, daar is het even een "hoi"en dag weer
Die poedel op 3.50 ook. Niet aan mijn kont!
Omdat we deze honden niet kennen lijkt het allemaal spannender denk ik.
Maar tijdens de forumwandeling liepen we ook met.. 20 tegelijk?
Maar tijdens de forumwandeling liepen we ook met.. 20 tegelijk?
Dat is zeker zo. Ik vind het in het filmpje overigens juist niet spannend. Ik zie geen enkele hond die wil doorpakken. Alleen honden die grenzen aangeven en andere honden laten weten wie de baas is. Zonder enige agressie. Ben wel van mening dat je hond dit moet kunnen en dat is bij lang niet elke hond het geval. Maar heel veel honden kunnen dit blijkbaar prima. Als ik er op een bepaald moment weer een wat grotere bij heb dan ga ik zeker mee met een wandeling. Met de kleine nu doe ik dat absoluut niet meer. Een keer schudden en ze zijn er geweest. En helaas zijn ze allebei al een paar keer om niets gepakt en Bas zelfs geschud. Meestal zijn onzekere honden voor mijn honden het gevaarlijkst. En dominante teven moet ik ook niet bij ze hebben. Die neigen ook wel eens naar overmatig hard corrigeren om niks.
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Wat netjes van Brego. Froo wil ook wel een Brego.
Het was sowieso niet echt een leuke DH, hij was echt bezig overal de confrontatie op te zoeken. Aloy vond ‘m ook niet leuk, die had ik al bij me geroepen zodat ik de hond zelf bij haar kon wegsturen. Normaal vind ik het niet erg om Mowin als bliksemafleider te gebruiken, want Mowin zoekt zelf verder geen problemen op en doet dat meestal met een gezonde dosis humor, maar deze hond was totaal niet gevoelig voor humor. Wat een rotzak. Maar Mowin is hier dus de hond van de hondentaal, al vermoed ik dat Aloy het ook wel gaat leren, ze is nu gewoon nog te onzeker.
Mowin heeft het niet zo op conflicten. Vandaag liep ik met hem en met Aloy bij het meer, daar komen altijd enorm veel honden (daarom was Froo er ook niet). De meeste honden zijn gewoon sociaal of sociaal onhandig, maar er zit weinig naars tussen. Aloy en Mowin liepen los en er was een jong Stabijpupje dat ook losliep en een beetje onder de indruk was van Mowin. Hij ging wel kijken, maar toen de pup aangaf dat ze het spannend vond liep hij weer weg. Mowin houdt wel van pups en heeft nooit de intentie ze de stuipen op het lijf te jagen. De pup liep terug naar de baasjes een vijftig meter verderop en toen kwam er ineens een joekel van een DH aan. Aan de manier waarop die erop af liep zag ik al dat dat zeuren ging worden. De pup rende weg en toen de DH er vol achteraan ging, bleef ze rennen, terug richting ons. Mowin zag wat er gebeurde, rende er meteen op af om de aandacht op zichzelf te vestigen. Niet de pupjes! Het werkte perfect en het Stabijtje kon daardoor weer terugkeren naar haar baas.
Het was sowieso niet echt een leuke DH, hij was echt bezig overal de confrontatie op te zoeken. Aloy vond ‘m ook niet leuk, die had ik al bij me geroepen zodat ik de hond zelf bij haar kon wegsturen. Normaal vind ik het niet erg om Mowin als bliksemafleider te gebruiken, want Mowin zoekt zelf verder geen problemen op en doet dat meestal met een gezonde dosis humor, maar deze hond was totaal niet gevoelig voor humor. Wat een rotzak. Maar Mowin is hier dus de hond van de hondentaal, al vermoed ik dat Aloy het ook wel gaat leren, ze is nu gewoon nog te onzeker.
Dat zou kunnen, al kan het daardoor ook zijn dat je meer ziet.
Ik vind het er over het geheel niet naar of dreigend uitzien.
Samen oplopen maakt de schermutselingen meestal wel minder.
Overigens loop ik liever met een groep dan dat ik in zo'n " dogpark" zou zitten of stilstaan met anderen.
Het maakt het contact tussen honden ook anders dan wanneer je samen oploopt.
-
- Posts in topic: 9
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Wat een heerlijk verhaal. Hoe netjes Mowin dat dan ook oplost. Ik vond het sowieso al spannend als een grote hond op pup Brego af kwam rennen. Puur al door het gewicht verschil, maar al helemaal als de betreffende hond ook nog eens niet de leukste is.Frootje schreef: ↑27 nov 2022, 17:05 Wat netjes van Brego. Froo wil ook wel een Brego.
Mowin heeft het niet zo op conflicten. Vandaag liep ik met hem en met Aloy bij het meer, daar komen altijd enorm veel honden (daarom was Froo er ook niet). De meeste honden zijn gewoon sociaal of sociaal onhandig, maar er zit weinig naars tussen. Aloy en Mowin liepen los en er was een jong Stabijpupje dat ook losliep en een beetje onder de indruk was van Mowin. Hij ging wel kijken, maar toen de pup aangaf dat ze het spannend vond liep hij weer weg. Mowin houdt wel van pups en heeft nooit de intentie ze de stuipen op het lijf te jagen. De pup liep terug naar de baasjes een vijftig meter verderop en toen kwam er ineens een joekel van een DH aan. Aan de manier waarop die erop af liep zag ik al dat dat zeuren ging worden. De pup rende weg en toen de DH er vol achteraan ging, bleef ze rennen, terug richting ons. Mowin zag wat er gebeurde, rende er meteen op af om de aandacht op zichzelf te vestigen. Niet de pupjes! Het werkte perfect en het Stabijtje kon daardoor weer terugkeren naar haar baas.