Waar zit(ten) jouw hond(en) als ze alleen thuis zijn?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
kayleigh*
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Re: Waar zit(ten) jouw hond(en) als ze alleen thuis zijn?

Bericht door kayleigh* »

Voorheen waren Kira en Minou gewoon samen los in huis samen met de katten. Nu is alleen Minou er nog en die heeft ook het hele huis tot haar beschikking. Ze ligt voor zover ik weet altijd op de deurmat en Kira lag vaak op de bank.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Inge
Welke: Mechelse herders

Bericht door Inge »

Hier zitten ze in kamerkennels. Ruimer en steviger dan een bench, wel veilig voor de meubels en elkaar.
Maar ze zijn zelden alleen thuis. Tika gaat altijd mee naar het werk en drie van de vijf werkdagen is mijn vriend overdag thuis en is Kobe dus bij hem
Een keer per twee weken blijft Tika ook thuis maar ook dan is mijn vriend thuis
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika

Afbeelding
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Hier zitten ze in de woonkamer en de keuken (open). Ze kunnen op de bank en de stoelen als ze willen. Er staat ook een bench met het deurtje open. Daar liggen Vicky of Dolfje graag in. We hebben ook een afgesloten patio. Als we het nodig vinden kunnen we een deur die daar naartoe gaat ook een stukje openhouden.
Afbeelding
Bo en de honden
Jackira
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Allemaal los in huis. Meestal liggen Jack en Shira in de huiskamer, Laila bij de trap en Nola boven(daar ligt ze uit het raam te kijken). Maar ze kunnen gaan en staan in huis waar ze willen.
AfbeeldingAfbeelding
Suzanne
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Los in de huiskamer, dan liggen ze samen grotendeels bij de deur
Veertje
Posts in topic: 2

Bericht door Veertje »

Veertje schreef: 06 okt 2021, 18:11 Finn zit los in huis. Daar heeft hij het rijk voor zich alleen. Tess zit achter een hekje in de gang. Zij had als pup/jonge hond nogal de neiging te kauwen op zaken die niet om op te kauwen zijn en toen is dus de ren gekomen. Ook wil ik ze niet bij elkaar vanwege het grootteverschil. Tess kan Finn best pesten (volgens haar heet dat spelen...) en dat wil ik niet als ik weg ben.
Sinds kort moet ik wel de trap afzetten. Ze had ontdekt dat het overdag best lekker slaapt boven. En ik me maar afvragen waarom ik allemaal zand in bed had liggen 😂 's Nachts slapen ze ook op bed, maar dat is dan niet direct na een lekkere (modder)wandeling meestal 😅
Zei ik eerst dit, merkte ik gisteren opeens weer zand op bed. Vanavond kwam ik thuis en hoorde ik duidelijk voetstapjes op de trap. Dus even getest door zelf naar boven te gaan. En ja hoor, ze kan er dus gewoon langs 🙈

Afbeelding
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Ook gewoon los in huis. Bench vindt meneer prima zolang je thuis bent. Als wij weg gaan was het gillen. Gezien hij niet sloopt, lieten we hem voortaan gewoon in de woonkamer/keuken.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Veertje schreef: 07 okt 2021, 20:06
Veertje schreef: 06 okt 2021, 18:11 Finn zit los in huis. Daar heeft hij het rijk voor zich alleen. Tess zit achter een hekje in de gang. Zij had als pup/jonge hond nogal de neiging te kauwen op zaken die niet om op te kauwen zijn en toen is dus de ren gekomen. Ook wil ik ze niet bij elkaar vanwege het grootteverschil. Tess kan Finn best pesten (volgens haar heet dat spelen...) en dat wil ik niet als ik weg ben.
Sinds kort moet ik wel de trap afzetten. Ze had ontdekt dat het overdag best lekker slaapt boven. En ik me maar afvragen waarom ik allemaal zand in bed had liggen 😂 's Nachts slapen ze ook op bed, maar dat is dan niet direct na een lekkere (modder)wandeling meestal 😅
Zei ik eerst dit, merkte ik gisteren opeens weer zand op bed. Vanavond kwam ik thuis en hoorde ik duidelijk voetstapjes op de trap. Dus even getest door zelf naar boven te gaan. En ja hoor, ze kan er dus gewoon langs 🙈

Afbeelding
:LOL: op bed slaapt ook lekkerder :pffff:

Hier zijn ze los in de woonkamer & keuken als we er niet zijn
Afbeelding
Saschesfloor

Bericht door Saschesfloor »

Los in de woonkamer. Mijn jongste druif heeft 2 weken terug besloten dat de bench haar ding niet meer is. Gillen en krijsen en de (stoffen) bench ging met hond en al de woonkamer door. Dus tegen alle opvoedkundige regels in heb ik haar er uiteindelijk maar uit gehaald. Ze sloopt niks, dus ik vind het prima zo. Ik heb ze ook liever los, zodat ze gewoon kunnen lopen en liggen waar ze willen.
Afbeelding

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Los in het hele huis. Naja Kitty dan. Ik heb beneden geen deuren en boven alle deuren open maar Maya gaat de trap niet op.
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

De katten in de woonkamer, de honden in de slaapkamer. Aislynn (nog) in de bench, de rest languit op bed. Aislynn is net 1 jaar geworden en 'heerlijk' aan het puberen. Hopelijk kan ze straks los met de anderen.
Afbeelding
Alex
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Saba is los in huis, meestal gaat ze eerst in de woonkamer op de bank met haar kong en vertrekt ze daarna naar boven om op de hoekbank in kantoor of op haar eigen bed te slapen. Het komt niet zo vaak voor en ze vindt het volgens mij wel lekker rustig voor even :F:
Thorran zat in de keuken aan de achterkant van het huis met een open bench, zijn hol. Die vond alleen zijn maar zo zo, in de keuken lekker rustig en dan ging 't wel goed voor die paar keer dat het nodig is.
Saba 💜 23-05-24
Tamara

Bericht door Tamara »

Los in het hele huis, met de radio aan en de gordijnen dicht omdat Feta anders gaat waken en keffen.
Afbeelding
kloesje
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Macho zit in de kamerkennel, want anders plast hij tegen de eettafel en/of gordijnen en als hij echt in de mood is, dan ook tegen kledingstukken die mogelijk ergens rond slingeren. In zijn kenneltje is hij perfect zindelijk en kan hij heerlijk diep slapen zonder door een andere hond gestoord te worden. De andere twee lopen los door huis heen.
De duitse herders zitten in de kennels :)
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
nomo

Bericht door nomo »

Hier ook gewoon los in huis. Over het algemeen ligt Ayla dan in de mand in de keuken en ligt Morris voor in de kamer naast de bank. Gaat prima.
Soms vind ik het handig ze gescheiden te houden en doe ik het hekje tussen keuken/kamer dicht, maar dan ineens vinden ze beide dat ze net aan de andere kant willen zijn en zijn ze zwaar beledigd. Ze houden niet van dichte hekjes 🙄
Als de schoonmaakster komt zitten ze samen in de bijkeuken.
Afbeelding
Mary O

Bericht door Mary O »

Dana en Vera los in de woonkamer. Joep en Santos los beneden in de garage. Dat Santos beneden ligt is zijn eigen keuze, hij mag ook in de woonkamer. Joep kan niet bij de 2 dames, dan wordt hij juist onrustig en gaat vreselijk hoog blaffen en stopt dan niet. De dames gaan dan gezellig meedoen :schrik:
Zo gaat het wel goed.
Goldie

Bericht door Goldie »

Hier zijn ze samen in de woonkamer als ze alleen zijn. Rowan ligt op de poef voor de schuifpui te kijken naar de fietsers die voorbij komen en Andor ligt of op de bank of onder tafel.
Noor

Bericht door Noor »

Hier alledrie een eigen bench in een aparte (honden) kamer.
Ze zijn zo gewend aan hun eigen plekje , zeker toen er nog veel meer waren en niet alles bij elkaar kan.
S nachts slapen ze daar ook, hoewel freekie nog wel eens in de woonkamer slaapt, hangt er vanaf of mijn man late dienst heeft.
Boven en dus op bed komen ze niet.
Laatst gewijzigd door Noor op 01 nov 2021, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Desiree
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Alle drie gewoon los in huis bij elkaar. Alleen de deuren boven zijn dicht overdag, dus ook als we weg zijn. Die enkele keer dat we het vergeten hebben ze mazzel.
Afbeelding
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Allebei los, mogen overal behalve in de berging, badkamer en het toilet. Meestal liggen ze op bed of op de bank
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
S.V.

Bericht door S.V. »

gewoon lekker in huis en de katten ook
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ze kunnen vrij naar binnen en buiten...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
FoxHenkie
Welke: Foxterriër

Bericht door FoxHenkie »

In de huiskamer, bench met puppyren er aan vast.
Afbeelding
Afbeelding
Daan
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Los. Ted moet me kunnen zien weggaan en is nogal gehecht aan haar letterlijke bankhangen terwijl ze ondertussen naar buiten kan kijken. Als ik haar in bench of ren doen en ik ga weg, is er extreem veel onrust.

Toegegeven, het heeft me een bankstel gekost toen ze nog in haar sloopperiode zat, maar ze kan nu wel goed alleen zijn :F:
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

In de bus :mrgreen:
Het lukt nog niet om Boelie alleen thuis te laten zonder stress en paniek, dus dan hoeft dat van mij nog niet.
In mijn busje gaat het inmiddels al wel aardig goed, dus vandaar uit gaan we maar weer uitbouwen. :rambo:
Plaats reactie