Persisterende hoektanden
- Desiree
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Persisterende hoektanden
Moet ik nu echt met gierende banden naar de DA?
Roderick is lekker aan het wisselen en inmiddels ook onder zijn melkhoektandjes kwijt waar al 2 volwassenhoektanden zitten. Nu zat ik net eens te kijken en zag ik dat boven zijn melkhoektanden er nog zitten maar ook de volwassen hoektanden al flink aan het doorkomen zijn. Die melktandjes zitten nog muurvast. Nu lees ik overal dat ze die z.s.m. moet laten trekken als ze echt nog vast zitten, als ze loszitten zou je het nog een week kunnen aankijken.
Iemand hier ervaring mee?
Roderick is lekker aan het wisselen en inmiddels ook onder zijn melkhoektandjes kwijt waar al 2 volwassenhoektanden zitten. Nu zat ik net eens te kijken en zag ik dat boven zijn melkhoektanden er nog zitten maar ook de volwassen hoektanden al flink aan het doorkomen zijn. Die melktandjes zitten nog muurvast. Nu lees ik overal dat ze die z.s.m. moet laten trekken als ze echt nog vast zitten, als ze loszitten zou je het nog een week kunnen aankijken.
Iemand hier ervaring mee?
- Desiree
Re: Persisterende hoektanden
Een hele tijd is het niet want maandag is Roderick nog goed bekeken door de DA ivm kennelhoest waarbij de arts aangaf dat hij mooi aan het wisselen was. Het is dus echt een paar dagen hoogstens. Ik kijk zelf ook om de paar dagen eerlijk gezegd omdat ik die piranha tandjes eruit aan het kijken ben. Hij is ook nog maar 5,5 maand dus volgens mij is hij er redelijk op tijd bij met het wisselen van zijn hoektanden.Zinodo schreef: ↑26 nov 2022, 20:41 Duurt effe maar het komt echt wel los. Ziva heeft ze een maand lang dubbel gehad en niks aan overgehouden.
Natuurlijk komt suzannemetdegolfjes nu met 100kmph aanzeiken hoe slecht dat wel niet is....!
Maar ik vind het wel meevallen. Tenzij ze dubbel staan en echt nog een hele tijd muurvast zitten maar dat is niet het geval.
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo had dubbele hoektanden tot ze negen maanden was en die van Aloy zaten ook best lang vast, tot ze de ene dag nog muurvast zaten en de volgende dag als sneeuw voor de zon verdwenen waren. Ik zou het rustig nog even afwachten. Zo oud is Roderick toch nog niet?
Ik snap de vraag trouwens wel, volgens mij heb ik er destijds bij Froo ook een topic over geopend en daar kreeg ik toen ook het advies af te wachten.
Ik snap de vraag trouwens wel, volgens mij heb ik er destijds bij Froo ook een topic over geopend en daar kreeg ik toen ook het advies af te wachten.
Laatst gewijzigd door Frootje op 26 nov 2022, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Heeft er hier ook weleens een gehad, komt vanzelf goed. Ineens waren ze er op een dag uit.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Komt over het algemeen vanzelf goed. Alleen opletten of ze niet naar binnen groeien en in z’n gehemelte gaan prikken.
- Desiree
Ik heb mijn telefoon weer neergelegd en zal niet het spoednummer bellen.
Het zijn de bovenste hoektanden en voor nu zie ik niks geks aan zijn gebit naast dat de volwassen exemplaren dus flink aan het doorkomen zijn. Hij heeft er zelf ook totaal geen last van. Ik had al zo'n vermoede dat het overdreven was om gelijk een operatie te gaan inplannen maar goed, eerste pup dus verder geen ervaring mee.
Het zijn de bovenste hoektanden en voor nu zie ik niks geks aan zijn gebit naast dat de volwassen exemplaren dus flink aan het doorkomen zijn. Hij heeft er zelf ook totaal geen last van. Ik had al zo'n vermoede dat het overdreven was om gelijk een operatie te gaan inplannen maar goed, eerste pup dus verder geen ervaring mee.
- Suzanne
- Welke: Havanezers
Eef heeft ze ook heel lang gehad. Zolang ze niet hinderlijk zijn gewoon lekker afwachten.
Volgens mij was Eef 11 maanden toen ze er alsnog zelf uitvielen
Volgens mij was Eef 11 maanden toen ze er alsnog zelf uitvielen
Ik heb 1 zo,n hoektandje bij Maya er toen zelf uitgetrokken. Die ging maar niet echt losser zitten en groeide wat scheef (door de volwassen hoektand) en met een tangetje was ie er zo uit.
- Desiree
Met een tang zou ik dan weer niet durven. Die tandjes zijn zo klein en ik ben onwijs lomp, dat gaat niet goedkomen. Ik peuter er wel een paar keer extra aan met mijn vingers en doe wat meer trekspelletjes met Roderick.
Dat peuteren heb ik ook gedaan. Maya dacht dat ze voor een keer op mijn vingers mocht sabbelen en knauwen (dus zij was helemaal blij) terwijl ik t tandje aan het lospielen was
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Waarom is dat dan?
- Desiree
Zo ver ik nu begrepen heb is dat omdat ze snel last van stress hebben, snel onderkoeld kunnen raken vanwege hen lage lichaamsvet percentage o.a. en omdat ze gevoeliger voor narcose kunnen zijn waardoor het bij hen langer duurt dan bij andere "normale" honden.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ah oke, dankje!Desiree schreef: ↑27 nov 2022, 18:54Zo ver ik nu begrepen heb is dat omdat ze snel last van stress hebben, snel onderkoeld kunnen raken vanwege hen lage lichaamsvet percentage o.a. en omdat ze gevoeliger voor narcose kunnen zijn waardoor het bij hen langer duurt dan bij andere "normale" honden.
Hopelijk raken de hoektanden snel los!
- Desiree
Net gevonden op de grond was nog nat dus verser kan niet. Nu die andere nog.
Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn 2109119DG met Tapatalk
Daar komt het van de sheltie. Ik vind eigenlijk alleen maar terug dat het voorkomt bij alles waar collie in zit en bij de Zwitserse herder. Zit daar dan ook ergens collie in, vraag ik me nu af.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Nee, uiteindelijk vallen ze eigenlijk altijd uit.
Als het verder mooie tanden zijn met goed glazuur en voldoende afstand is er geen reden om aan te nemen dat het bij hem anders gaat. Gewoon vanzelf laten gaan. Ze komen echt vanzelf los.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ze zijn niet zozeer gevoeliger maar vetweefsel buffert wel en dat hebben ze natuurlijk niet zoveel.Desiree schreef: ↑27 nov 2022, 18:54Zo ver ik nu begrepen heb is dat omdat ze snel last van stress hebben, snel onderkoeld kunnen raken vanwege hen lage lichaamsvet percentage o.a. en omdat ze gevoeliger voor narcose kunnen zijn waardoor het bij hen langer duurt dan bij andere "normale" honden.
Met een gasnarcose is dat eigenlijk geen factor.