Wortelfanaat

Frootje
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Wortelfanaat

Bericht door Frootje »

Een tijdje geleden had ik een verspakket voor tomatensoep en daar zat een wortel in. Ik lust echt totaal geen wortels, dus ik had een stukje afgesneden en het aan Aloy gegeven omdat ze op de drempel verlangend stond te kijken naar wat ik aan het doen was. Ik verwachtte niet dat ze het zou opeten, maar dat deed ze dus wel. De rest van de wortel had ik dus bewaard en een paar dagen later liet ik haar kiezen tussen een kluifje en een wortel, ze koos de wortel. :scratch:

Ze is dus echt helemaal dol op wortels. Op internet las ik dat wortels gezond zijn voor honden, dus heb ik een zak wortels gehaald en als Froo een kluifje krijgt, mag Aloy een wortel. Ze is daar dan echt helemaal blij mee, maar ze eet dus wel meerdere stevige wortels per week op die manier. Op internet vind ik voornamelijk advies dat je de wortel in stukjes moet snijden en zo. Dat doe ik eigenlijk ook niet, mijn logica is dat als ze niet stikt in een kluif, ze ook niet zo snel zal stikken in een wortel, en ze kluift hem inderdaad netjes tot kleine stukjes. :F: Maar ik wilde het toch even hier vragen, wat zijn de beste wortel eetmanieren en hoeveel wortel kan ze eten voordat het overdreven wordt? Kan ze elke dag een wortel krijgen? Vast heel stomme vragen maar ik heb echt nog nooit een groente-eter gehad. :LOL:

Nog meer worteleters? Ik geloof dat ik @Mo-yi ook wel eens met een wortel heb gezien toch? :F:
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Wortelfanaat

Bericht door Mo-yi »

a proud member of the sisterhood to worship The Carrot

Afbeelding
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ze krijgt elke dag een nieuwe winterpeen, soms eet ze m gelijk op al knabbelend en soms een stukje en laat ze het liggen. Kan geen kwaad, extra vezels :lol1:
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Ja hoor, hier zijn ze ook dol op wortels!
Kells
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Een gekookt worteltje met een likje roomboter blieven ze wel, maar rauw hoef ik niet mee aan te komen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Hier eten de konijnen wortels en als Lola aangeeft zin te hebben in een wortel mag ze er ook 1. Ze vindt het heerlijk!
Fabiola17
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

De dames hier lussen ze ook, maar ze krijgen alleen 2 plakjes rauw als wij wortels eten.
Ze lussen ook witlof, komkommer, appelschillen, paprika.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
annnie
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Ik kan dit filmpje steeds weer kijken.

Mijn eigen honden heb ik vervolgens ook voorzien van wortels. 1 vind ze wel lekker, de andere 2 eten t maar gewoon op omdat het eetbaar is en straks eet een ander t op
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Claire kreeg als pup nog weleens een winterpeen als ze zich verveelde.
Ik zie geen probleem met die wortelen?
In stukjes snijden lijkt me dwaasheid als ze het zo ook graag knagen.
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Mo-yi schreef: 28 nov 2022, 12:59 Ze krijgt elke dag een nieuwe winterpeen, soms eet ze m gelijk op al knabbelend en soms een stukje en laat ze het liggen. Kan geen kwaad, extra vezels :lol1:
Oh goed zo, dan krijgt ze er lekker elke dag een. Ze zal blij zijn. :engel:

Goed om te lezen dat Aloy niet de enige rare is. :F:

annnie schreef: 28 nov 2022, 16:21 Ik kan dit filmpje steeds weer kijken.
Dat is echt veel te schattig. :LOL: :LOL:

ranetje schreef: 28 nov 2022, 18:02 Claire kreeg als pup nog weleens een winterpeen als ze zich verveelde.
Ik zie geen probleem met die wortelen?
In stukjes snijden lijkt me dwaasheid als ze het zo ook graag knagen.
Nou dat leek mij dus ook. Aloy is geen onhandige kluiver of zo, ze heeft een heel sterk stel kaken en ze slikt heus geen halve winterpeen door. :scratch: Dus ik blijf ze gewoon lekker geven als kluifje, dan heeft ze er ook veel meer lol aan. :D
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Haha, wat grappig dat ze ook echt een wortel verkiest boven een andere kauwsnack :smile:

Mila kreeg toen ze ooit bij een oppas was een winterpeen, haar honden kregen dat ook af en toe. Mila dacht dat het apporteerspeelgoed was :lol1:

Maar misschien is het wel iets voor Arlo, die houdt van knagen en van bijna alle groenten en fruit. Ik ga het deze week eens proberen :ok: Zul je zien dat de rest dan ook een wortel wil :F:
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Ja hier ook wortel fanaat :) je doet kodi een groot plezier met een winterwortel.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Mo is natuurlijk wat groter met flinke poten, maar ze vindt een hele juist handiger want ze klemt die tussen dr voorpoten en knauwt eraan..doet ze zo met kluiven ook.
Ze denkt na al die jaren ook nog steeds dat Gijs ( kat ) het waarschijnlijk ook wel lust dus af en toe een "jieuww"als hij voorbij komt wandelen en dan weer driftig kluiven op dr peen :piew: , of dr poot er gauw opleggen..van mijjjj
Gijs vindt het wel grappig geloof ik en gaat vaak expres recht voor dr zitten met zn rug naar dr toe
pestkop
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Fabiola17 schreef:De dames hier lussen ze ook, maar ze krijgen alleen 2 plakjes rauw als wij wortels eten.
Ze lussen ook witlof, komkommer, appelschillen, paprika.
Witlof? Brrrr…. Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

ik geef het als tip mee aan de pupkopers. als de pups gaan wisselen geef ze een winterpeen uit de vriezer, lekker hard en koud. mijn honden doen een moord voor een peen, maar ook voor appels, bananen het liefst in de schil :oohja: , sinasappels, kiwi, ananas, bloemkool broccoli.
Annets

Bericht door Annets »

James is gek op wortels, maar ja, waar is James niet gek op? :mrgreen:
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Hamilton

Bericht door Hamilton »

Hier ook wortel ( en andere groente) fanaten. Als ik wortels ga schoonmaken stonden ze gelijk bij mij, ook al sliepen ze heel diep. Sperziebonen , komkommer broccoli en bloemkool stronken, appelschillen en appels zonder klokhuis. Wat eet mijn vreetzakje niet? :mrgreen: Koop ook meestal extra wortels want ze worden onder mijn handen uit de pan gejat :hmmm: Kleine spriet begint ook mee te eten, alleen heel voorzichtig en langzaam, maar eet het wel op :ok:
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Hier ook wortelgekken, gekookt nog lekkerder dan rauw. Gekookte sperzieboontjes vinden ze ook erg lekker.
Vic vind groentes sowieso lekker, Bella verder niks, te gezond zeker :mann:

Was het nou zo dat gekookte wortels beter opgenomen worden dan rauwe? Want rauwe komen er ook precies zo weer uit.
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Hier twee die graag een stukje wortel knagen.
Afhankelijk van hoeveel ik in huis heb en de grootte krijgen ze een stukje of een hele.
Zo'n winterpeen is veel te groot voor ze, het zijn kleine hondjes maar een waspeen of bospeen gaat er zo in.
Sterker nog, wanneer ik groenten sta te snijden voor de cavia's staat Mahdu er bij te tippetappen en Dívka draait pirouettes omdat ze weten dat ze een stukje wortel/appel, partje mandarijn/sinaasappel of een plakje komkommer krijgen. :cheer:
Daarnaast doen ze een moord voor meloen en aardbei.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Hier ook een wortelaar. Maar een hele wortel opknagen.....nee. Of ik het dan wel even schijfje voor schijfje aanreiken wil.
Afbeelding
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Hier ook elke dag een wortel voor Heavy en Bertus is er ook gek op dus die krijgt ook een stukje
Afbeelding
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Hier ook 2 die dol zijn op wortels, al kan Jamie er inmiddels niet meer goed op kauwen, dus die krijgt wel eens een gekookte. En andere groenten en fruit zijn ook erg favoriet.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Zinodo schreef: 29 nov 2022, 08:03 Hier zijn ze dol op van alles, maar niet echt wortelen. Een stukje oke, maar meh. Als je wil dat ze stoppen met bedelen moet je ze vooral wortel geven. :F:
Zo ongeveer alle andere groenten lusten ze wel, groentesoep is absoluut favoriet en zuurkool staat ook hoog op de lijst. :D
Ziva eet ook fruit, alles van mandarijntjes tot banaan. De anderen niet.
Zuurkool? wat grappig :lol1:
Banaan was vroeger ook een favoriet van Mo maar dat hoeft ze nu ineens niet meer.
Afbeelding
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Ja hoor Brego is er ook gek op. Soms eet hij ze meteen op. Komt dan ook bij de koelkast staan en erom vragen. Soms begint hij er later pas aan.

Afbeelding
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Hier geen wortelfanaat. Zeno is heel kieskeurig wat groen/fruit betreft en niet subtiel in zijn mening daarover: appel ja, banaan: nee. En dan is het ook van 'flap' op de grond gooien.
Plaats reactie