Wie heeft er nog meer twee totaal verschillende types hond?

blondie
Posts in topic: 4

Re: Wie heeft er nog meer twee totaal verschillende types hond?

Bericht door blondie »

Marc schreef: 27 nov 2022, 16:30

Is er dan wel een connectie tussen de honden onderling? Of leven ze langs elkaar heen?
Jol x Bluf, en Jol x Aki was ook niet een supermatch. Beide combi's hebben met elkaar in de clinch gelegen. Wel wat heftiger dan grauw en snauw, dat gebeurd in de huidige samenstelling uiteraard ook nog wel.
Op een bepaald moment was wel duidelijk voor Jol dat ze niet geheel kat op spek moest binden omdat bij beide combinaties ze blijkbaar eens te ver ging en dat hun grens was bereikt en ze toen merkte dat ze eigenlijk niet heel veel in te brengen had met haar grootte.
Ze hadden wel allebei respect voor haar, en accepteerden haar grenzen, maar als zij zelf onverwachts overging tot een beet ging ze dus te ver.

Maar die duo's waren wel ok met elkaar, en Jol speelde als ze loops werd, dus eigenlijk hormoon gerelateerd zocht ze contact met de andere honden in en buiten huis.

Finn zag ze wel als een meerdere of gelijke trouwens destijds, zij en hij konden in hun jonge jaren (voor wij als bazen een relatie kregen) wel fijn optrekken en oprennen samen.
--
Finn en Bluf verschilden sterk, maar vulden elkaar zo goed aan. Zij leerde hem volgens mij echt honds en vrij spelen zonder bijbedoelingen.
Iets wat ik nu heb zien ontstaan tussen Aki en Chara.

En gisteren wilde Aak Glory er bij betrekken. Zij is soms nog wat onder de indruk van hem als hij ook ingaat op spel.
Kan me er ook wat bij voorstellen, want als hij zijn momenten heeft met ons of met Chara, dan is het ook gelijk een grommend brommend lomp projectiel.
Chara vind dat alleen maar leuk en beukt er ook keihard op in :roll:
Glory vindt het nog wat eng.
En prompt gaat Aak op zijn rug midden in de woonkamer.

Was zo aandoenlijk om te zien, heel stil, volledig gestrekt en buik ontbloot. Glory twijfelde even, maar toen Chara helemaal gezellig van alles ging doen met Aak en hij bleef liggen durfde ze ook. Ik had het eigenlijk moeten filmen. Enfin, ze passen zich hier nu wel aan elkaar aan, maar hebben ook echt die connectie met elkaar.

Moet zeggen dat ik dat wel heel fijn vind. Honden die ook echt interactie met elkaar hebben, en hier dan ook de katten erbij.
Niet alleen in spel, ook dat verzorgende. Ogen schoonmaken, oren schoonmaken, bekinspectie..
Persistence
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Diana schreef: 27 nov 2022, 19:48 Hier is het niet per se zo dat de honden die het meest op elkaar lijken, ook het meest met elkaar hebben.
Nee dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet zo te zijn. Maar ik ging er wel een beetje vanuit dat honden van hetzelfde rastype wel met elkaar overweg zouden kunnen.
Zinodo schreef: 27 nov 2022, 19:52 Absoluut, jullie zijn nog heel ver gekomen. En dat zal nog wel zo doorgaan. Aan jouw inzet zal het iig zeker niet liggen.
En die vorige eigenaren, meh, ik zal er maar niks over zeggen.🙈
blondie schreef: 28 nov 2022, 13:56 @Persistence bewondering in jouw inzet om het toch beter te laten gaan, tussen de honden maar ook wat je allemaal hebt gedaan om haar mensen beter te leren accepteren :ok:
Lief van jullie. Het is een proces van vallen en opstaan en eigenlijk ook vooral van accepteren hoe de dingen zijn. Niet alles is maakbaar.
Afbeelding
Fabienne
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Ik had 2 totaal verschillende types en nu de 1 sinds eind augustus weggevallen is (mijn border collie) merk ik pas dat Lola toch wat 'hinder ' heeft gehad van Marvel. Marvel was heel gevoelig, onzeker maar ook een ontzettende regelaar en Lola is ook best gevoelig en onzeker maar kan helemaal niet tegen regelaars. Op het eerste gezicht ging het goed hoor tussen de meiden maar ik merk nu wel dat Lola buiten wat losser is en ook wat meer ruimte durft te nemen, eerder liep ze voornamelijk in mijn knieholtes en als ze al is een lollige bui had werd dit door Marvel wel even 'afgestraft'. Ik voelde mezelf ook soms een politieagent. Nog een groot voordeel is dat ik nu speelgoed kan laten liggen in huis zonder dat het perse bewaakt moet worden of van iemand is. De dynamiek met Floris is nu natuurlijk nog niet perse vast te leggen voor de toekomst maar zoals het nu tussen die 2 gaat geeft wel goede hoop dat het ook zo blijft en het gaat meer dan leuk tussen die 2.
Plaats reactie