Hond doodt 8 coyotes
Hond doodt 8 coyotes
Dit is Ceasar. Hij bewaakt schapen. En toen die werden aangevallen door een dozijn coyotes heeft hij er acht naar de eeuwige jachtvelden gestuurd.
Hij moest daarna wel geopereerd worden….
Maar wat een good boy.
https://www.foxnews.com/us/georgia-shee ... acks-sheep
Hij moest daarna wel geopereerd worden….
Maar wat een good boy.
https://www.foxnews.com/us/georgia-shee ... acks-sheep
Re: Hond doodt 8 coyotes
Je begint op kangalfan te lijken. Wat is precies de bedoeling van dit bericht?
Dat veehouders hier ook zo’n hond kunnen nemen om hun kudde’s tegen de wolf te beschermen, denk ik.
Tanja en Anne
- runninggirl
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
Bij de schaapskudde hier die de stukken heide van Natuurmonumenten begrazen staan Maremma's te waken. Werkt tot nu toe goed ondanks de vele wolven in de buurt.
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Nou dat de hond gewoon een geweldige taak heeft verricht
Ja geweldig! Ik las laatst dat een Masai een aantal leeuwen had vergiftigd omdat hij met zijn geiten een natuurpark in wilde. Meen 4 moeders en alle welpen dood. Dus misschien kunnen we die ook op een voetstuk plaatsen?
Eerst is het krijsen dat wolven geweerd moeten worden middels waakhonden en nu doet die hond dat en is het niet goed?
De coyotes hadden ook de benen kunnen nemen maar ze besloten de confrontatie aan te gaan. Dan ook niet janken als dat niet helemaal gaat zoals je gedroomd had.
Van mij kreeg Ceasar een dikke kluif.
De coyotes hadden ook de benen kunnen nemen maar ze besloten de confrontatie aan te gaan. Dan ook niet janken als dat niet helemaal gaat zoals je gedroomd had.
Van mij kreeg Ceasar een dikke kluif.
- Fenneke
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Het heeft totaal niets met wolven te maken. Ga die kluif maar brengen dan blijven wij misschien een poosje verlost van dit soort berichten .
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Stel je niet zo aan. Het is wel degelijk actueel al zijn het in dit geval coyotes en geen wolven.
Bovendien een uitzonderlijke situatie want anders haalde het de kranten niet.
Het toont aan dat honden als Ceasar wel degelijk hun nut hebben als het gaat om bewaken van schapen.
Klopt. Zo nuttig dat in Turkije vrijwel alle wilde roofdieren uitgeroeid zijn door honden. Eerst roeien we hun prooien uit. Dan nemen we ze hun leefgebied af en dan gaan we honden prijzen die de laatste stukjes wanhopige natuur kapot bijten. Super! Chapeau. Maar weet je...ik vind het allemaal prima. Verheerlijk dit gedrag en ben blij dat wij alles vernietigen. De volgende generatie gaat niet oud worden met dank aan zoals wij met onze omgeving omgaan. Dus de gevolgen zijn voor onze kinderen en kleinkinderen en misschien ook nog wel voor ons.Nanna schreef: ↑05 dec 2022, 10:39Stel je niet zo aan. Het is wel degelijk actueel al zijn het in dit geval coyotes en geen wolven.
Bovendien een uitzonderlijke situatie want anders haalde het de kranten niet.
Het toont aan dat honden als Ceasar wel degelijk hun nut hebben als het gaat om bewaken van schapen.
Alsof coyotes tegenwoordig keuzes hebben als hun leefgebieden en natuurlijke prooien uitgeroeid en door mensen vernietigd of ingenomen zijn. En als wij dan ook nog met schapen en moordlustige honden hun laatste stukjes natuurlijk leefgebied in lopen en dan blij worden van een hond die er ook even een halve roedel doodbijt ben je mij kwijt.
Ik ben er wel weer klaar mee merk ik.
Coyotes, far from being endangered, are abundant throughout many parts of North America and are legal to hunt in the United States.
Coyotes zijn enorm veel voorkomend en daarom mag je er ook op jagen en zijn ze niet beschermd.
Verder mag je gewoon je schapen beschermen zoals denkt dat dat het best is. Het is niet dat de coyotes geen keus hebben in waarop te jagen. Schapen zijn makkelijk, ja. Maar dan kom je dus Ceasar tegen.
Verder is een coyote een enorme opportunist. Die vreet zo ongeveer alles.
“ Coyotes are opportunistic omnivores, eating whatever is available. They are hunters and scavengers that eat anything from mice, rabbits and squirrels to frogs, lizards, fish, fruit and carrion. Grasshoppers and other insects are important to juvenile coyotes learning the stalk and pounce method of hunting.”
Ik vind coyotes leuk en van mij mogen ze bestaan. Maar ze blijven van mn schapen af.
Coyotes zijn enorm veel voorkomend en daarom mag je er ook op jagen en zijn ze niet beschermd.
Verder mag je gewoon je schapen beschermen zoals denkt dat dat het best is. Het is niet dat de coyotes geen keus hebben in waarop te jagen. Schapen zijn makkelijk, ja. Maar dan kom je dus Ceasar tegen.
Verder is een coyote een enorme opportunist. Die vreet zo ongeveer alles.
“ Coyotes are opportunistic omnivores, eating whatever is available. They are hunters and scavengers that eat anything from mice, rabbits and squirrels to frogs, lizards, fish, fruit and carrion. Grasshoppers and other insects are important to juvenile coyotes learning the stalk and pounce method of hunting.”
Ik vind coyotes leuk en van mij mogen ze bestaan. Maar ze blijven van mn schapen af.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik vind zulke verhalen ook altijd naar. Maar tegelijkertijd vind ik het ook wel verbazingwekkend dat één zo’n (flinke) hond het toch gewonnen heeft van zo’n hele groep coyotes. Het ontbreekt hem niet aan lef of doorzettingsvermogen, dat is wel duidelijk.
Coyotes zijn trouwens ook wel nuttige beestjes. In Californie is een onderzoek geweest naar coyotes die zich ophielden in meer verstedelijkt gebied. Daar doodden ze al dan niet wilde katten en dat zorgde voor een enorme opleving van het aantal zangvogels. Dus hoezee voor de coyote.
Of mag dat ook al niet?
Of mag dat ook al niet?
Rectificatie. De hond heet Casper en is een nog geen twee jaar oude Pyreneese Berghond.
Wat hebben "we" voor invloed op het uitroeien van wilde dieren in Turkije (als dat al waar is) ?Marc schreef: ↑05 dec 2022, 11:55 Klopt. Zo nuttig dat in Turkije vrijwel alle wilde roofdieren uitgeroeid zijn door honden. Eerst roeien we hun prooien uit. Dan nemen we ze hun leefgebied af en dan gaan we honden prijzen die de laatste stukjes wanhopige natuur kapot bijten. Super! Chapeau. Maar weet je...ik vind het allemaal prima. Verheerlijk dit gedrag en ben blij dat wij alles vernietigen. De volgende generatie gaat niet oud worden met dank aan zoals wij met onze omgeving omgaan. Dus de gevolgen zijn voor onze kinderen en kleinkinderen en misschien ook nog wel voor ons.
Alsof coyotes tegenwoordig keuzes hebben als hun leefgebieden en natuurlijke prooien uitgeroeid en door mensen vernietigd of ingenomen zijn. En als wij dan ook nog met schapen en moordlustige honden hun laatste stukjes natuurlijk leefgebied in lopen en dan blij worden van een hond die er ook even een halve roedel doodbijt ben je mij kwijt.
Hier worden wilde dieren niet uitgeroeid, dus wat kunnen "we" daar aan doen?
Ik vind het indrukwekkend wat die Casper voor elkaar heeft gekregen.
Dat zijn honden waar je diep respect voor kunt hebben.
edit: hondennaam verbeterd.
Laatst gewijzigd door ranetje op 05 dec 2022, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Wat mij vooral opvalt zijn die compleet verschillende ogen.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
-
Marc schreef: ↑05 dec 2022, 11:55
Klopt. Zo nuttig dat in Turkije vrijwel alle wilde roofdieren uitgeroeid zijn door honden. Eerst roeien we hun prooien uit. Dan nemen we ze hun leefgebied af en dan gaan we honden prijzen die de laatste stukjes wanhopige natuur kapot bijten. Super! Chapeau. Maar weet je...ik vind het allemaal prima. Verheerlijk dit gedrag en ben blij dat wij alles vernietigen. De volgende generatie gaat niet oud worden met dank aan zoals wij met onze omgeving omgaan. Dus de gevolgen zijn voor onze kinderen en kleinkinderen en misschien ook nog wel voor ons.
Die ziekenhuiskosten van Casper zijn nogal hoog. 15.000 dollar
Daar is een inzamelingsactie voor gestart door LifeLine Animal Project zag ik.
Daar is een inzamelingsactie voor gestart door LifeLine Animal Project zag ik.
Ik begrijp de hele ophef niet. Die hond heeft gedaan waarvoor hij gefokt is, schapen beschermen.
Het staat zelfs in zijn rasbeschrijving.
“ Pyreneese berghonden zijn geen aanvallers maar zij beschermen door de indringer ervan te overtuigen weer rechtsomkeert te maken. Hun aanwezigheid en postuur alleen zijn vaak al genoeg om roofdieren te ontmoedigen. De eerste reactie van een verdedigingshond is te blaffen, om zijn aanwezigheid aan de vreemdeling kenbaar te maken en om de herder te waarschuwen. Op hetzelfde moment plaatst hij zichzelf tussen de schapen en de indringer(s).
Als de indringer deze signalen negeert of als het roofdier agressief is, dan kan de hond zich gedwongen voelen om fysiek contact te maken. ”
Dat laatste is denk ik gebeurd. De coyotes negeerden hem en vielen toch de schapen aan. Ja, wat wil je dan dat er gebeurt? Dan grijpt ie fors in. Dat zit in zijn dna. En het is de hele reden dat hij daar loopt.
“ Pyreneese berghonden zijn geen aanvallers maar zij beschermen door de indringer ervan te overtuigen weer rechtsomkeert te maken. Hun aanwezigheid en postuur alleen zijn vaak al genoeg om roofdieren te ontmoedigen. De eerste reactie van een verdedigingshond is te blaffen, om zijn aanwezigheid aan de vreemdeling kenbaar te maken en om de herder te waarschuwen. Op hetzelfde moment plaatst hij zichzelf tussen de schapen en de indringer(s).
Als de indringer deze signalen negeert of als het roofdier agressief is, dan kan de hond zich gedwongen voelen om fysiek contact te maken. ”
Dat laatste is denk ik gebeurd. De coyotes negeerden hem en vielen toch de schapen aan. Ja, wat wil je dan dat er gebeurt? Dan grijpt ie fors in. Dat zit in zijn dna. En het is de hele reden dat hij daar loopt.
-
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik denk dat mensen het gewoon geen succesverhaal vinden waar dieren elkaar slopen omdat dat de bijbehorende mens goed uitkomt.
Op zich is het niet teveel gevraagd om gewoon zelf voor je beesten te zorgen, toch?
Halelujah roepen over een hond die coyotes sloopt lijkt wel heel erg op wedden welke klapkaak er gaat winnen.
Op zich is het niet teveel gevraagd om gewoon zelf voor je beesten te zorgen, toch?
Halelujah roepen over een hond die coyotes sloopt lijkt wel heel erg op wedden welke klapkaak er gaat winnen.
Dank U! Plus het constante stemmingmaken door dieren menselijke eigenschappen toe te dichten. De coyotes hebben zelf de keuze gemaakt etc etc. Wie weet greep de hond een pup en wilde de rest helpen? En werd zo even de hele roedel gesloopt....EchoMira schreef: ↑05 dec 2022, 13:17 Ik denk dat mensen het gewoon geen succesverhaal vinden waar dieren elkaar slopen omdat dat de bijbehorende mens goed uitkomt.
Waarom is dit goed? Op welke manier is dit goed? Dit is toch precies hetzelfde als juichen dat je terriër de katten van de buren heeft uitgemoord omdat ze je goudvis uit de vijver hengelde? Wat een goede terriër. Hij heeft deze week al 6 katten uit elkaar getrokken in mijn tuin. De katten kozen er zelf voor.....
Wat een idioterie om dit soort praktijken te verheerlijken en de natuur te demoniseren terwijl het enige dat wij doen is de natuur steeds meer beperken en steeds meer aanspraak doen op en daarbij een spoor van verwoesting achter latend...
Als mijn honden een vos verjagen bij de kippen vind ik dat goed. Ik ga echter geen patterdales in de tuin zetten en trots roepen dat ze een heel nest vossen uit elkaar getrokken hebben.
Het is een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest dat het zover is gekomen. Hond is stuk en er zijn helaas wilde dieren gesneuveld. Reden is in elk geval niet dat de coyotes hiervoor gekozen hebben. Verder is het niet super knap want een coyote weegt tussen de 7 en 20 kilo. De gemiddelde alabai, kangal of berghond al gauw 70 kilo. Dus het is meer een kwestie van snel kapotschudden en de volgende dag een gevecht der titanen. Waren het wolven geweest was de hond gewoon opgevreten.
Gezien het aantal coyotes ga ik er vanuit dat de hond een nest pups kapot heeft gebeten en waarschijnlijk de radeloze moeder en vader erbij. Dus hij zal er wel een te pakken gekregen hebben....Nanna schreef: ↑05 dec 2022, 13:11 Ik begrijp de hele ophef niet. Die hond heeft gedaan waarvoor hij gefokt is, schapen beschermen.
Je denkt toch niet dat die beesten van die minstens 4 keer zo klein zijn en drie keer zo snel zomaar een voor een de bek van een woeste berghond in rennen om niks.
Wie weet is die hond wel een schoft en jaagt hij erop. Zoveel aannames mogelijk....
Heel YouTube staat bol van filmpjes van dit soort honden die wolven en coyotes doodbijten. Ze gaan ze zelf achterna en jagen er op. De baasjes rijden mee op paarden en jutten de honden. Zoek maar...
Dieren van mensen die wilde dieren afmaken zijn hoe dan ook niet iets om blij of trots van te worden. Dassen door terriers. Coyotes door honden. Vossen door terriers. Hazen door windhonden. En natuurlijk hebben we de pitbull die gefokt is om andermans hond te mollen. Wat een goede honden....
-
Zo gelijk Marc!