Kosten titerbepaling

Yvette
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Kosten titerbepaling

Bericht door Yvette »

Ik vraag me zomaar even af wat jullie daarvoor betalen?

Ik heb er nog nooit meer dan €50 voor betaald tot vanmorgen toen ik maar liefst €95 en een beetje mocht betalen, 55 voor de titerbepaling en de rest voor een consult van 30 seconden. Paar seconde hart luisteren en constateren dat Barrie mooie tanden, ogen, oren en 2 ballen heeft. Ik voel me zo belazerd.

Ik kreeg er dan wel weer gratis een discussie bij over maternale bescherming, entschema's die aangehouden moesten worden en het belang van een Lepto enting, dat dan weer wel :Q:

Ik heb er echt zo'n kater van dat mijn superfijne DA de kliniek verkocht heeft, ik heb daar nooit gezeur gehad en nu is het aan de lopende band wel wat :ugh:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Kosten titerbepaling

Bericht door Mizzsylver »

Ik ben voor titeren alleen nog bij van die sessies geweest, en dan betaal je alleen voor de titer. Nog nooit meer dan €50 betaald.
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 4
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Hier de laatste keer €40,09 voor de titerbepaling, €13,25 voor het bloedtrekken en €67,50 voor het consult.
Voor 1 hond. :x
Consult voor de tweede hond à €44,50 was geschrapt, die voor de cavia's die mee waren voor een gezondheidscheck ook (2x €42,50 voor kleindierconsulten :80:) maar met de medicatie die ik gelijk meenam was het totaalbedrag alsnog €231,-. :schrik:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

De laatste keer dat ik een titersessie bij mij thuis organiseerde was het geloof ik 40 euro per hond, maar dat is ruim een jaar geleden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
runninggirl

Bericht door runninggirl »

Mijn laatste keer was in 2020 toen betaalde ik 45 euro (wel bij een dure praktijk) maar dan krijg je de eventueel benodigde enting erna wel gratis.
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Als ik hier met de hoop mee laat titeren en testen (sparen ze van de hele week op en op vrijdagochtend wordt alles in 1 keer getest) betaal ik 45 euro.
Laat ik het los doen, is het 65 geloof ik.
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

runninggirl schreef: 09 dec 2022, 13:09 Mijn laatste keer was in 2020 toen betaalde ik 45 euro (wel bij een dure praktijk) maar dan krijg je de eventueel benodigde enting erna wel gratis.
Hier niet, wel kwijtschelding consult want herhaling maar entingen moet je gewoon betalen.
Afbeelding
Cendy

Bericht door Cendy »

Ik was in maart 48 euro kwijt.
Dat was wel op een titerspreekuur bij ons in de kliniek.
Afbeelding
Jay

Bericht door Jay »

Loraine schreef: 09 dec 2022, 12:49 Hier de laatste keer €40,09 voor de titerbepaling, €13,25 voor het bloedtrekken en €67,50 voor het consult.
Consult voor de tweede hond à €44,50 was geschrapt, die voor de cavia's die mee waren voor een gezondheidscheck ook (2x €42,50 voor kleindierconsulten :80:) maar met de medicatie die ik gelijk meenam was het totaalbedrag alsnog €231,-. :schrik:
Zo het, wat een geld vragen ze. :hmmm:
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Jay schreef: 09 dec 2022, 13:39
Loraine schreef: 09 dec 2022, 12:49 Hier de laatste keer €40,09 voor de titerbepaling, €13,25 voor het bloedtrekken en €67,50 voor het consult.
Zo het, wat een geld vragen ze. :hmmm:
Jup en inmiddels ook de reden dat ik een andere dierenarts ga zoeken.
Toen ik er voor het eerst heen ging was een consult net geen 3 tientjes, sinds ze een paar praktijken hebben overgenomen en de crisis erop kwam zijn de prijzen gewoon verdriedubbeld.
Niet meer te betalen als ik mijn dierenpotje (voor dierenarts/trimsalon/voerbestellingen etc) wil kunnen aanvullen tot het oude niveau tussendoor.
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

€50,- dit jaar in mei.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Bij mijn da is t 49,95
Afbeelding
annnie
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

60 en daar kwam nog een enting bij op en daarna een paar weken verder nog een keer 60 om te checken of de enting gepakt had
Afbeelding
kloesje
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

2 honden... dit voorjaar
55 euro per hond, plus meer dieren consult van 75 euro
Een jaar ervoor, dezelfde praktijk, enkel 2 x 55 euro en geen consult.
Daarom bij die tweede keer geweigerd meer dieren consult te betalen, dan moeten ze maar 1 lijn trekken en kreeg ik korting op het consult.
Maar ik vind het echt een boevenstreek tarief.

Voor mijn nest kwam een dierenarts langs, inclusief paspoortjes registreren en schrijven enzo. Was ik 470 euro kwijt voor 7 pups inclusief reiskosten (220 km)

Dus het loont enorm om rond te bellen
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Tamara/Bayko
Honden: 1
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Mijn vaste DA is door de jaren heen ook wel wat gestegen met de prijs voor Vaccicheck. Ik heb afgelopen juni 58 euro betaald.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

annnie schreef: 09 dec 2022, 19:00 60 en daar kwam nog een enting bij op en daarna een paar weken verder nog een keer 60 om te checken of de enting gepakt had

Ik snap dat meten = weten is maar dit is toch haast niet te betalen zo? Wat een bedragen!
*Esther
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Leve Anicura of Evidentsia.
Dat drijft die prijzen zo op.
Oh, en dan die Lepto discussie erbij, ik kan me voorstellen dat je daar van baalt.
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

@*Esther en dan is mijn dierenarts geeneens zo'n praktijk van een keten maar een zelfstandige. :ugh:
Afbeelding
annnie
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Fabienne schreef: 10 dec 2022, 11:09
annnie schreef: 09 dec 2022, 19:00 60 en daar kwam nog een enting bij op en daarna een paar weken verder nog een keer 60 om te checken of de enting gepakt had

Ik snap dat meten = weten is maar dit is toch haast niet te betalen zo? Wat een bedragen!
Ja, ik baalde er ook enorm van. Vooral omdat de dierenarts bij de 2e keer toch wel heel erg twijfelde of ze nu wel of niet een lijntje zag. Ik ben er niet 100% van overtuigd dat het lijntje er was. Maar er waren ook nog wat andere dure dingen aan de hand met Middelandse zeeziektes en die test was de laatste die ze hadden. Ze zijn blijkbaar ook erg moeilijk verkrijgbaar dat ik het er maar bij liet zitten
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

annnie schreef: 10 dec 2022, 12:26
Fabienne schreef: 10 dec 2022, 11:09

Ja, ik baalde er ook enorm van. Vooral omdat de dierenarts bij de 2e keer toch wel heel erg twijfelde of ze nu wel of niet een lijntje zag. Ik ben er niet 100% van overtuigd dat het lijntje er was. Maar er waren ook nog wat andere dure dingen aan de hand met Middelandse zeeziektes en die test was de laatste die ze hadden. Ze zijn blijkbaar ook erg moeilijk verkrijgbaar dat ik het er maar bij liet zitten
Snuck is met 6, 10, 14, 18 en 22 weken getiterd. Ik was er op een gegeven moment ook wel klaar mee en heb staan juichen toen hij eindelijk laag genoeg stond om te gaan enten. :LOL:
Dat geintje heeft me ruim 200 euro gekost, maar wel blij dat ik t gedaan heb. De kans dat de 9 of 12 weken enting zou zijn aangeslagen is klein en dan zou Snuck 3/4 jaar onbeschermd rond hebben gelopen.
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ybbihs schreef: 10 dec 2022, 23:57 Snuck is met 6, 10, 14, 18 en 22 weken getiterd. Ik was er op een gegeven moment ook wel klaar mee en heb staan juichen toen hij eindelijk laag genoeg stond om te gaan enten. :LOL:
Dat geintje heeft me ruim 200 euro gekost, maar wel blij dat ik t gedaan heb. De kans dat de 9 of 12 weken enting zou zijn aangeslagen is klein en dan zou Snuck 3/4 jaar onbeschermd rond hebben gelopen.
Dit was voor Barrie inmiddels ook al de 5e keer, Snuck heeft het wel erg bont gemaakt :LOL: Volgens deze DA is die maternale bescherming nikszeggend over het wel of niet aanslaan van de enting, hij zei dat het op verschillende niveaus werkt. Ik heb dat nog nooit ergens gelezen maar hij ging heel interessant met allemaal medische termen praten en alleen latijnse (?) namen voor ziektes gebruiken, ik was er helemaal klaar mee.

Nu was ik toch al geïrriteerd door die kerel, hij liet me een paar maanden geleden ook 2,5 uur in de wachtkamer zitten voor hij een keer kwam toen ik een afspraak had om Chupa te laten inslapen. Vervolgens maakte ik een opmerking over hoe het in slaap brengen ging en ik het anders had verwacht, gewoon een opmerking zonder bijbedoeling maar daar reageerde hij toen ook al wat gepikeerd op. Achterlijke situatie, ik kan het zelf nog steeds amper geloven achteraf.

Maar fijn om te lezen dat ik dus wel echt teveel betaald heb en ik niet gek geworden ben. Ik heb overigens niks tegen prijsstijging, dat is nu eenmaal zo.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Hamilton

Bericht door Hamilton »

1e keer titer bepaling en uitgebreid onderzoek en kennismaking pup, €61,- . 2e titer bepaling € 41,-
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

@Yvette heb je geen andere praktijk in de buurt? Ik zou bij zo iemand echt niet meer willen komen :devil:
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ik woon in de randstad dus praktijken genoeg, de vraag is alleen wat je dan kiest, ik had 13 jaar lang echt een superfijne DA. Ook zakelijk hadden we een hele fijne band, gewoon echt heel jammer dat dat nu weg is.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Deze nog eens omhoog schoppen. Dinsdag 2 honden laten titeren + 1 x rabiës, vandaag de rekening gehad, kwam op €100 (32 consult + 2 x 26 titer + 16 rabiës)
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Plaats reactie