Geen KVV meer willen
-
- Posts in topic: 15
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Geen KVV meer willen
Sinds een week is Brego opeens gestopt met zijn eten willen eten. Hij at het altijd met smaak op, maar nu moet hij het opeens niet meer. Om moedeloos van te worden. Drie verschillende merken geprobeerd. Verschillende smaken. Degene die hij altijd met veel smaak at. Ook zijn zalmkop ging er mondjes maat in.
Is er iets wat ik eroverheen zou kunnen doen om hem weer beter aan het eten te krijgen? Zijn snacks wilt hij trouwens allemaal gewoon wel. En bij mijn ouders at hij ook, maar daar eten ook hun honden, dus daardoor motivatie. Hij is ook gewoon vrolijk , drinkt goed, ontlasting is goed. Dus ga er niet vanuit dat er iets mis is, maar vervelend is het wel.
Is er iets wat ik eroverheen zou kunnen doen om hem weer beter aan het eten te krijgen? Zijn snacks wilt hij trouwens allemaal gewoon wel. En bij mijn ouders at hij ook, maar daar eten ook hun honden, dus daardoor motivatie. Hij is ook gewoon vrolijk , drinkt goed, ontlasting is goed. Dus ga er niet vanuit dat er iets mis is, maar vervelend is het wel.
Re: Geen KVV meer willen
Is er niet gewoon een loopse teef in de buurt waardoor hij minder trek heeft ?
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
-
Naja daar dachten wij dus ook aan, maar voor de rest merk ik totaal niks aan zijn gedrag. Dat kan natuurlijk, maar misschien is er iets wat ik tenminste kan doen om deze “ periode” dan door te helpen.
-
Ahh ja de brug die had ik er nog niet ingecalculeerd. Naja dan nog maar even doorgaan met in iedergeval uit de hand zijn eten geven. Zodat hij wel wat binnen krijgt, maar die smiecht eet gewoon wel zijn lekkere kluiven he.
- Doyaquba
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Bij mij had ie ook pech hoor, dan eet je maar niet...
Maar goed die van mij slaan nooit meer dan 1 a 2 maaltijden over. Donner eet zelfs naast een dekrijpe teef zn eten op. First things first.
Maar klinkt wel als puberreu...dan valt ie maar een kg af, komt er wel weer aan. Er zijn veel teven loops hier, misschien bij jou ook
Maar goed die van mij slaan nooit meer dan 1 a 2 maaltijden over. Donner eet zelfs naast een dekrijpe teef zn eten op. First things first.
Maar klinkt wel als puberreu...dan valt ie maar een kg af, komt er wel weer aan. Er zijn veel teven loops hier, misschien bij jou ook
-
Ja klopt. Ik kon het niet rijmen in iedergeval. Nee krijgt hij verder ook niet hoor, maar gisteren was dochtertje van een collega over de vloer van 19 maanden. Dus om even hem iets te doen te geven was dat even de oplossing. Daarna moest hij uber zoet doen bij haar, dus die snack had hij wel even gescoord. Nu kan hij ernaar fluiten natuurlijk.Zinodo schreef: ↑10 dec 2022, 17:48Ja die brug was toch iets totaal onverwachts of niet?
Ik bedoel, het hoeft niks met elkaar te maken hebben, maar het valt wel op en vaak is het antwoord ook echt de meest voor de hand liggende, niet altijd, vaak.
Oh en bij mij had ie pech gehad. Geen maaltijd willen, geen lekkers of kluif krijgen, wat denkt ie zelf
-
Ja zo moet ik ook denken hoor. Vond het al heel wat van mijzelf om hem dan gisteren zonder eten naar bed te hebben. maar dan s ochtends vindt ik het toch weer lastig als hij weer niet eet. Moet even op mijn handen zitten.Doyaquba schreef: ↑10 dec 2022, 17:50 Bij mij had ie ook pech hoor, dan eet je maar niet...
- Heleboelie
Boelie heeft ook een periode gehad dat hij maar eens in de drie dagen at... gek werd ik ervan!
Want hij moest toen ook nog eens herstellen van de operaties en nog volop in de groei.
Wat bij mij hielp hem weer even aan het eten te krijgen was de KVV ietsje opbakken met een eitje erdoor.
Dit simpelweg omdat hij anders echt te weinig binnen kreeg. Ook geen brok of lekkers.
En die pillen moesten dr wel in, dokter!
Nog steeds eet hij alleen maar Energique en blieft hij anders niet qua KVV en brok ook maar heel weinig.
Qua beloning buiten heb ik ook nog niets gevonden dat hem interesseert.
Ondertussen lust hij thuis wel gedroogde kip als snack.
Jonge reu met ballen, dat ook.
Want hij moest toen ook nog eens herstellen van de operaties en nog volop in de groei.
Wat bij mij hielp hem weer even aan het eten te krijgen was de KVV ietsje opbakken met een eitje erdoor.
Dit simpelweg omdat hij anders echt te weinig binnen kreeg. Ook geen brok of lekkers.
Nog steeds eet hij alleen maar Energique en blieft hij anders niet qua KVV en brok ook maar heel weinig.
-
Rare snuiters die reuen naja mag nog niet met hem klagen. Hij valt niemand lastig met zijn hormoontjes. Heeft af en toe alleen een hormonale puberdag, dan weet hij even niet waar hij het zoeken moet. En dan nu zijn eten is niet nodig actie. Voor de rest gedraagt hij zich vele malen beter dan een hoop gecastreerde reuen hier in de buurt.Heleboelie schreef: ↑10 dec 2022, 18:04 Boelie heeft ook een periode gehad dat hij maar eens in de drie dagen at... gek werd ik ervan!
Dat is wel lastig als hij dan ook heel beperkt is in wat hij wel wilt eten. Doe je zo je best
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Als hij verder mooi op gewicht blijft en lekker fit is mag je er vanuit gaan dat hij gewoon weinig voer nodig heeft en het daarom weigert.
Dat is bijna altijd zo. Gaat weer over.
Ik heb het met alle honden wel een keer gehad.
Je mag weigeren maar dan krijg je morgen pas weer.
Ik voer twee keer per dag alle beesten. Daar heb je het mee te doen. Kunnen alle andere honden ook.
Ik voer twee keer per dag alle beesten. Daar heb je het mee te doen. Kunnen alle andere honden ook.
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Welke: Groenendaeler
Ik sta hier net zo in als EchoMira. Je krijgt twee keer per dag eten aangeboden. Als je niet wil: prima, dan krijg je tijdens het volgende maaltijdmoment een nieuwe kans.
Hier ook een reu die in de puberteit begon om maaltijden over te slaan. Ik heb er verder nooit een punt van gemaakt. Ik ben ook niet ineens van voer gaan wisselen. Hij houdt zichzelf mooi slank. Nu hij 6 is, is het maaltijden overslaan minder frequent geworden. Het is nog maar heel af en toe.
Hier ook een reu die in de puberteit begon om maaltijden over te slaan. Ik heb er verder nooit een punt van gemaakt. Ik ben ook niet ineens van voer gaan wisselen. Hij houdt zichzelf mooi slank. Nu hij 6 is, is het maaltijden overslaan minder frequent geworden. Het is nog maar heel af en toe.
-
Hij blijft nu meer op gewicht, omdat ik hem vanuit mijn hand dan zijn eten geef en hij het dan met lange tanden wel eet. Hij moet echt 1kg vlees per dag eten anders wordt hij te mager.EchoMira schreef: ↑10 dec 2022, 20:38 Als hij verder mooi op gewicht blijft en lekker fit is mag je er vanuit gaan dat hij gewoon weinig voer nodig heeft en het daarom weigert.
1 van de honden van mijn ouders eet ook regelmatig maar 1x per dag en dan krijgt ze iets meer, zodat ze wel genoeg binnen krijgt. Alleen een kilo eten op 1 maaltijd lijkt mij ook een flinke belasting voor een maag.
Af en toe overslaan zou ik ook geen ramp vinden. Dat compenseert hij dan wel op een ander moment. Alleen hij doet dit nu een week. En opzich kan ik de link met mogelijk loopse teef wel zien. Onze Bouvier van vroeger deed het ook wel eens. Ik ben alleen een beetje een nitwit in hoelang ik heb dan maar maaltijden achter mekaar mag laten overslaan. Ik vermenselijk het denk ik ook wel. Na 1 maaltijd overslaan zal hij wel honger hebben en gaan eten, van dattum .CatnDog schreef: ↑10 dec 2022, 21:51 Ik sta hier net zo in als EchoMira. Je krijgt twee keer per dag eten aangeboden. Als je niet wil: prima, dan krijg je tijdens het volgende maaltijdmoment een nieuwe kans.
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Hier krijgen alle honden 1x per dag eten. Voor de herders is dat soms wel één maaltijd van 1200 gram vlees. Geen enkel probleem.
Puberreu Herbert eet regelmatig met lange tanden of niet. Geen probleem dan gaat je eten naar de rest, morgen weer een dag. Dan wordt je idd mager, totdat je weer eet en dan krijg je iets meer om weer op gewicht te komen.
In de ruim 40 jaar dat ik honden heb heb ik nog nooit een gezonde hond uit de hand gevoerd, je eet graag of dan maar niet. Er is hier nog nooit een hond niet vanzelf weer begonnen met eten.
Behalve als er een echt ernstig ziek is dan gaan we over op het van alles proberen. Als ze dan weer beter zijn gaan we weer over tot de orde van de dag, graag of niet.
Puberreu Herbert eet regelmatig met lange tanden of niet. Geen probleem dan gaat je eten naar de rest, morgen weer een dag. Dan wordt je idd mager, totdat je weer eet en dan krijg je iets meer om weer op gewicht te komen.
In de ruim 40 jaar dat ik honden heb heb ik nog nooit een gezonde hond uit de hand gevoerd, je eet graag of dan maar niet. Er is hier nog nooit een hond niet vanzelf weer begonnen met eten.
Behalve als er een echt ernstig ziek is dan gaan we over op het van alles proberen. Als ze dan weer beter zijn gaan we weer over tot de orde van de dag, graag of niet.
-
Ahh dat is wel een opluchting om te horen. Ik was bang dat als het een grote belasting is de kans op een maagkanteling daar ook groter aanwezig is gezien het toch een flinke hond betreft. Ik heb er dan ook niet heel veel verstand van, maar dat was een hersenspinsel van mij.Budkes schreef: ↑11 dec 2022, 02:25 Hier krijgen alle honden 1x per dag eten. Voor de herders is dat soms wel één maaltijd van 1200 gram vlees. Geen enkel probleem.
Dan was dat ook mijn hersenspinsel Maya krijgt het namelijk daarom ook verdeeld over 2 maaltijden.
Ik weet niet wanneer je eten geeft maar al mijn vorige reuen lieten op deze leeftijd hun ochtendmaaltijd staan. Na een wandeling luste ze het wel Bertus is ( nog ) een uitzondering die wil een kluifje én brokken als hij wakker is
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Volgens mij, maar pin me er niet op vast, vergroot dit niet de kans op een maagkanteling.Rosanne schreef: ↑11 dec 2022, 08:57Ahh dat is wel een opluchting om te horen. Ik was bang dat als het een grote belasting is de kans op een maagkanteling daar ook groter aanwezig is gezien het toch een flinke hond betreft. Ik heb er dan ook niet heel veel verstand van, maar dat was een hersenspinsel van mij.Budkes schreef: ↑11 dec 2022, 02:25 Hier krijgen alle honden 1x per dag eten. Voor de herders is dat soms wel één maaltijd van 1200 gram vlees. Geen enkel probleem.
De herders uit mijn werk die een maagkanteling hebben gehad waren allen brokken honden en bijna geen kreeg de maagkanteling vlak na het eten.
Maar volgens mij kan @Inge O Hier meerover vertellen als ik me niet vergis ?
-
Voorheen dan hij “klein” was at hij het gewoon meteen s ochtends op. Later inderdaad na zijn ochtendloop en dan s avonds rond een uur of 18:00. ( soms wat eerder, soms wat later) Zoals nu heeft hij een lekkere loop gehad en veel gerend, maar neemt weer geen hap. En gister avond ook niet.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Volgens mij is het voeren van één grote portie per dag nou net iets waarover wel wetenschappelijke consensus is, al schijnt voeding (soort, hoeveelheid) het risico maar licht te verhogen of verlagen. In dit artikel staat vrij duidelijk vermeld wat de risicofactoren zijn en waarover wel of geen wetenschappelijke consensus is: https://www.akcchf.org/canine-health/to ... bloat.htmlBudkes schreef: ↑11 dec 2022, 10:12Volgens mij, maar pin me er niet op vast, vergroot dit niet de kans op een maagkanteling.Rosanne schreef: ↑11 dec 2022, 08:57Ahh dat is wel een opluchting om te horen. Ik was bang dat als het een grote belasting is de kans op een maagkanteling daar ook groter aanwezig is gezien het toch een flinke hond betreft. Ik heb er dan ook niet heel veel verstand van, maar dat was een hersenspinsel van mij.Budkes schreef: ↑11 dec 2022, 02:25 Hier krijgen alle honden 1x per dag eten. Voor de herders is dat soms wel één maaltijd van 1200 gram vlees. Geen enkel probleem.
De herders uit mijn werk die een maagkanteling hebben gehad waren allen brokken honden en bijna geen kreeg de maagkanteling vlak na het eten.
Maar volgens mij kan @Inge O Hier meerover vertellen als ik me niet vergis ?
Dat de hond de maagkanteling niet direct na het eten krijgt, wil niet zeggen dat het voer geen rol kan spelen. Beweging na het eten lijkt inderdaad het risico op een maagtorsie niet te verhogen.
Ik kreeg na Amoz' maagtorsie wel het advies om liever 2 of 3 keer per dag kleinere porties te geven dan in één keer een grote portie.
Vuurwerk? Kan zijn dat dat hem uit zijn hum haalt. Geen idee hoor. Maar zou kunnen. Dat er een paar knallen zijn geweest afgelopen week?
Mijn honden krijgen smorgens een klein hapje tegen de misselijkheid omdat ik geen zin heb in graseten en spugen en dan in de avond hun maaltijd. Eten ze niet dan is er morgen weer een dag. Maar ze eten alles en altijd dus ik heb makkelijk praten. Tutten met voer doe ik niet alleen met Guus omdat die om reden van rare symptomen niet eet soms. Daar zit geen weigeren achter want dan is hij beroerd en dus probeer ik hem dan wel wat te geven want anders spuugt hij en wordt hij slapjes.
-
Bedankt voor de link! Ik had zelf ook wel het gevoel dat het lekkerder is om over twee momenten te verdelen. Een hele kilo meteen in je maag lijkt mij best veel.Diana schreef: ↑11 dec 2022, 10:38 Volgens mij is het voeren van één grote portie per dag nou net iets waarover wel wetenschappelijke consensus is, al schijnt voeding (soort, hoeveelheid) het risico maar licht te verhogen of verlagen. In dit artikel staat vrij duidelijk vermeld wat de risicofactoren zijn en waarover wel of geen wetenschappelijke consensus is: https://www.akcchf.org/canine-health/to ... bloat.html
Dat de hond de maagkanteling niet direct na het eten krijgt, wil niet zeggen dat het voer geen rol kan spelen. Beweging na het eten lijkt inderdaad het risico op een maagtorsie niet te verhogen.
Ik kreeg na Amoz' maagtorsie wel het advies om liever 2 of 3 keer per dag kleinere porties te geven dan in één keer een grote portie.
Maar goed meneer had in iedergeval vanavond wel zijn 0,5kg vlees opgegeten. Tenminste wat.
Er is hier wel met enige regelmaat vuurwerk en hard ook, maar hij reageert er zowel binnen als buiten totaal niet op. Ja hij verwacht snaai , omdat bij harde knallen wij soms een trekspelletje doen of een voerbeloning om hopelijk wat positieve associaties erop te leggen.
Ahh dat geeft hoop. Ja ik heb altijd verschillende merken KVV liggen en soorten vlees, dus daarin heeft hij altijd al variatie, daar hou ik het ook gewoon inderdaad op. Vanavond had hij toch wel trek en at in iedergeval 500gr. meteen op.Sandra&co schreef: ↑11 dec 2022, 13:33 Duque heeft ook zo'n periode gehad. Ik denk zeker een halfjaar waarin hij mondjesmaat at en graatmager was. Heb eerst vanalles geprobeerd (verschillende soorten voer/aanbieden), en het daarna maar losgelaten. Nu is hij bijna 3 jaar en vreet alles op wat ik hem voorzet. Je krijgt elke dag eten en als je niet eet, deal je zelf maar met de daaropvolgende honger.
Ja ik denk ook dat ik mij sneller zorgen maak met het eten , omdat ik hem i.v.m die 8e wervel zoveel mogelijk in top conditie wil houden. Dat zit ook een beetje tussen mijn oren en dan inderdaad het gevoel dat ik 1kg in 1x heel veel vindt op 1 maaltijd en dat liever dan verdeel.Marc schreef: ↑11 dec 2022, 15:15 Mijn honden krijgen smorgens een klein hapje tegen de misselijkheid omdat ik geen zin heb in graseten en spugen en dan in de avond hun maaltijd. Eten ze niet dan is er morgen weer een dag. Maar ze eten alles en altijd dus ik heb makkelijk praten. Tutten met voer doe ik niet alleen met Guus omdat die om reden van rare symptomen niet eet soms. Daar zit geen weigeren achter want dan is hij beroerd en dus probeer ik hem dan wel wat te geven want anders spuugt hij en wordt hij slapjes.
Hopelijk heeft het inderdaad met een loopse teef (teven) te maken en gaat het straks net als de “enge” brug ineens gewoon weer over.
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Fijn dat hij weer wat eet
Mo-yi heeft dan geen hormonale lasten, maar zij heeft elk voorjaar wel een keer dat ze even niet gaat eten.
Meestal is dat 1 dag en dan eet ze weer normaal. Dit jaar was het langer, tweede dag wilde ze ook niks ( wel koekjes, geen kvv ) mag ook nog maar dag drie vond ik het ook niet leuk meer en heb ik eens blikvoer gehaald. Ook voor t eerst in dr hele leven maar soit, ze wordt ouder en dan ben je toch wat sneller in de gedachte dat er iets niet goed is. Ja, nee..blikvoer was als mc donalds voor de meeste denk ik, met smaak werd dat opgegeten..zij blij, ik gerustgesteld en daarna was de kvv ook weer goed voor dr.
Mo-yi heeft dan geen hormonale lasten, maar zij heeft elk voorjaar wel een keer dat ze even niet gaat eten.
Meestal is dat 1 dag en dan eet ze weer normaal. Dit jaar was het langer, tweede dag wilde ze ook niks ( wel koekjes, geen kvv ) mag ook nog maar dag drie vond ik het ook niet leuk meer en heb ik eens blikvoer gehaald. Ook voor t eerst in dr hele leven maar soit, ze wordt ouder en dan ben je toch wat sneller in de gedachte dat er iets niet goed is. Ja, nee..blikvoer was als mc donalds voor de meeste denk ik, met smaak werd dat opgegeten..zij blij, ik gerustgesteld en daarna was de kvv ook weer goed voor dr.
-
Ja vanmorgen ook 400/500gr. Zal fijn zijn als het doorzet. Inderdaad met oudjes ga ik het ook niet langer dan 1 a 2 dagen aankijken. Wij noemen brok/blikvoer ook altijd Mac Donalds Soms kreeg hij dat als wij bij mijn ouders waren en zijn eten vergeten mee te nemen.Mo-yi schreef: ↑12 dec 2022, 11:49 Fijn dat hij weer wat eet
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ik ben blij dat hij weer een portie naar binnen heeft gewerkt. Ik vind een hele week ook wel even iets anders dan anderhalve dag, al schijnt ook dat 'normaal' te zijn en regelmatig voor te komen. Ik heb weleens gelezen over een husky reu die zichzelf wekenlang uithongerde. Dus het kan altijd nog ergerRosanne schreef: ↑10 dec 2022, 22:19 Af en toe overslaan zou ik ook geen ramp vinden. Dat compenseert hij dan wel op een ander moment. Alleen hij doet dit nu een week. En opzich kan ik de link met mogelijk loopse teef wel zien. Onze Bouvier van vroeger deed het ook wel eens. Ik ben alleen een beetje een nitwit in hoelang ik heb dan maar maaltijden achter mekaar mag laten overslaan. Ik vermenselijk het denk ik ook wel. Na 1 maaltijd overslaan zal hij wel honger hebben en gaan eten, van dattum .
Hopelijk is het bij Brego een kortdurende fase en zitten jullie hier niet jarenlang iedere maand mee.