Oudejaarsavond
- Loraine
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Re: Oudejaarsavond
Hier geregeld geknal, zowel overdag als 's avonds en 's nachts.
Ik merkte het gelijk toen ik terug thuis kwam woensdagmiddag dat het enorm toegenomen was en Dívka heeft dezelfde nacht flink zitten tetteren onder het bed omdat er ineens ff stevig geknald werd en ze daar boos om werd.
Morgen ff kijken hoe het weer is, als het droog genoeg blijft lopen we naar mijn ex, anders hijs ik alles op de fiets en neem een droge set kleding mee.
Ik merkte het gelijk toen ik terug thuis kwam woensdagmiddag dat het enorm toegenomen was en Dívka heeft dezelfde nacht flink zitten tetteren onder het bed omdat er ineens ff stevig geknald werd en ze daar boos om werd.
Morgen ff kijken hoe het weer is, als het droog genoeg blijft lopen we naar mijn ex, anders hijs ik alles op de fiets en neem een droge set kleding mee.
- Omega
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Het gaat vandaag al een stuk beter. Ze ligt naast me op de bank, aan de andere kant heb ik een bak met snoep, bij geknetter of geknal waarbij ze opkijkt krijgt ze een paar snoepjes. Toen de buurman een paar bommen afstak was ze de spanning wel weer hoog maar ze kan het gelukkig ook weer loslaten.
- Kells
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Buiten wordt aardig geknald. Fin is niet echt onder de indruk en nee, hij heeft geen pilletjes of drank gehad. Het is gewoon een malloot die niet snel ergens van onder de indruk is!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Fenneke
- Posts in topic: 2
- Welke: Witte herder en nu een hún
Hoeveel / hoevaak geef jij daarvan ?
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Amos en Buster
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Als je het nu nog moet uitvogelen zijn er goede redenen om het niet te doen. Medicatie kan ook heel vervelend uitpakken.
Als je nu crisis hebt moet je gewoon weggaan met je hond. Zaklamp mee. Dit is het moment om naar het bos te gaan. En dan niet te beroerd zijn om je hond gewoon los te knipppen.
We doen wat we doen. Dat is de reddingsboei dus daar zitten we niet aan. We gaan twee uur de oranje route lopen en daarna gaan we naar de burger king en mogen jullie ook een patatje. En dan gaan we naar oma want dat vind ze leuk en dan is het 22 uur in januari en dat word vanzelf minder leuk. Daar willen ook Janelcio en Timber niet in lopen.
Als dat niet nodig is dan is er ook geen probleem en hebben we het er niet over. Mira. Met je strontpoppengehuil.
Als je nu crisis hebt moet je gewoon weggaan met je hond. Zaklamp mee. Dit is het moment om naar het bos te gaan. En dan niet te beroerd zijn om je hond gewoon los te knipppen.
We doen wat we doen. Dat is de reddingsboei dus daar zitten we niet aan. We gaan twee uur de oranje route lopen en daarna gaan we naar de burger king en mogen jullie ook een patatje. En dan gaan we naar oma want dat vind ze leuk en dan is het 22 uur in januari en dat word vanzelf minder leuk. Daar willen ook Janelcio en Timber niet in lopen.
Als dat niet nodig is dan is er ook geen probleem en hebben we het er niet over. Mira. Met je strontpoppengehuil.
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Praat je tegen mij ?
Want dat weet ik en doe ik ook niet. Volgens mij word alprozolam ook niet meer door de da gegeven.
Ik geef antistresspil en heb de koekjesyrommel naast mij staan op de bank.
Helaas loop ik op dit moment wat slechter dus s nachts het bos in zit er nu niet meer in
Maar ik red mij wel dank je
Want dat weet ik en doe ik ook niet. Volgens mij word alprozolam ook niet meer door de da gegeven.
Ik geef antistresspil en heb de koekjesyrommel naast mij staan op de bank.
Helaas loop ik op dit moment wat slechter dus s nachts het bos in zit er nu niet meer in
Maar ik red mij wel dank je
Groetjes Fenneke en Baloe
Amos en Buster
Amos en Buster
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Gisteren 2 x 0,25 mg
Vandaag 2 x 0,5 mg
Morgen:
9:00 uur 0,5 mg.
16:00 1 mg
23:00 1mg
Op nieuwjaarsdag ook nog een dosis maar de hoeveelheid laat ik afhangen van de intensiteit van het vuurwerk en de reactie van Dirk.
De dosering is 0.5 mg per 10 kg lichaamsgewicht. Dirkje is 20 kg dus ze zit nog ruim onder de maximale dosering.
Het was tot nog toe heel rustig hier, maar nu gaat het echt los. Keiharde knallen. Alsof ze met carbid staan te knallen achter mijn schutting. En misschien is dat ook wel zo. Beestjes kunnen niet eens meer in de tuin worden uitgelaten.
bleek ook dat ik wel kattenbakvulling had, maar geen kattenbak. Nu heeft ze de opvangbak van de grasmaaier als toilet. Die wiebelt, maar het werkt.
bleek ook dat ik wel kattenbakvulling had, maar geen kattenbak. Nu heeft ze de opvangbak van de grasmaaier als toilet. Die wiebelt, maar het werkt.
Gisterochtend viel het mee, tegen de middag begon het gelazer goed.
Daisy ligt/zit/loopt dus al strak bij mij en buiten begint ze direct te trillen en te hijgen.
Vandaag regent het gelukkig al vaak dus valt het geknal nog mee.
Hopelijk blijft dat zo lang mogelijk zo.
Ikzelf doe niet veel bijzonders, Bienemaya komt met Maya en dan is het een spelletje doen met wat lekkere hapjes en de avond uitzitten en hopen dat ik niet al ruim voor 24u inkak.
Daisy ligt/zit/loopt dus al strak bij mij en buiten begint ze direct te trillen en te hijgen.
Vandaag regent het gelukkig al vaak dus valt het geknal nog mee.
Hopelijk blijft dat zo lang mogelijk zo.
Ikzelf doe niet veel bijzonders, Bienemaya komt met Maya en dan is het een spelletje doen met wat lekkere hapjes en de avond uitzitten en hopen dat ik niet al ruim voor 24u inkak.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Hier wordt nu ook behoorlijk geknald dus ontspannen wandelen zal hier niet lukken. Fred gaat vanmiddag met ze naar het Lauwersmeer voor de lange wandeling.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Jackira
- Posts in topic: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Het doet ze hier nog niet zoveel alleen Laila is extreem bang altijd. Ze heeft Alprazolam gehad. Dat heb ik nog, genoeg voor zonodig een levenlang jaarwisselingen voor Laila.
Voor Laila maakt zo'n pilletje het verschil tussen een gat proberen te graven onder de trap of onder de tafel tegen mijn voeten liggen.
Weggaan met ze doe ik niet, ik zit zelf aan de antibiotica en Prednison dus echt wandelen lukt niet momenteel. Is ook niet nodig.
Voor Laila maakt zo'n pilletje het verschil tussen een gat proberen te graven onder de trap of onder de tafel tegen mijn voeten liggen.
Weggaan met ze doe ik niet, ik zit zelf aan de antibiotica en Prednison dus echt wandelen lukt niet momenteel. Is ook niet nodig.
Vanmiddag maar even naar het bos gereden met haar. Hoorden we geknal op afstand, maar ze kon het goed handelen. Hier thuis is het wat moeilijker en loopt ze overal achter mij aan. Kat schiet als een schicht door het huis.
- Loraine
Zoon vd ex heeft me opgehaald, moet vannacht wel teruglopen maar het was voor Dívka erg prettig om niet door het oorlogsgeweld heen te moeten.
Ze heeft haar thundershirt aan en 2 porties advocaat achter de kiezen, straks nog een portie en vanaf daar ff kijken wanneer weer.
Ze heeft haar thundershirt aan en 2 porties advocaat achter de kiezen, straks nog een portie en vanaf daar ff kijken wanneer weer.
Hier zijn ze ook niet bang. Niet daarvoor Dus wij duiken met zijn allen op de bank, met hapjes. Om kwart voor twaalf even snel naar buiten om te piesen. En zo komen we de avond prima door:)
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Net met Peer even naar buiten geweest. Hij doet gewoon zijn ding ondanks dat het hier net 12 u geslagen lijkt te hebben. Het is hier nu even windstil.
Voor de zekerheid toch maar wel metveen extra riem gelopen.
Voor de zekerheid toch maar wel metveen extra riem gelopen.
- Dirkje
Kun je die tabletten zolang bewaren joh?
Ik was in de veronderstelling dat ik de tht datum moest aanhouden.
- Jackira
- Posts in topic: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Laila is al ongeveer 11 dus een paar jaar kunnen die tabletten nog wel mee. En ik trek me nooit zoveel aan van houdbaarheid met dit soort medicatie. Er kan niks mee gebeuren, hooguit dat de werking iets minder wordt. Ze werken nog prima, ze ligt heel rustig naast me en ze heeft er maar twee gehad vandaag.
- Heleboelie
- Posts in topic: 1
Vorig jaar ging het prima, dit jaar, door een incidentje is meneer wat meer onder de indruk.
Er word ook al dagen best fiks geknalt. En dat terwijl ik op vuurwerkvrij ziekenhuisterrein woon.
Maar vanmiddag een lange wandeling gemaakt in het buitengebied, met alleen carbid en dat boeit niet zo.
In huis gaat het helemaal prima, af en toe kruipt hij even onder het bed na een duizendklapper, maar ligt dan al gauw te maffen. Kippengehakt is favoriet.
Vriend ligt te ijlen van de koorts, maar we hadden toch al besloten thuis te blijven voor onze niet al te dappere dodo.
Hopelijk is hij er gauw vanaf.
Goede jaarwisseling allemaal!
Er word ook al dagen best fiks geknalt. En dat terwijl ik op vuurwerkvrij ziekenhuisterrein woon.
Maar vanmiddag een lange wandeling gemaakt in het buitengebied, met alleen carbid en dat boeit niet zo.
In huis gaat het helemaal prima, af en toe kruipt hij even onder het bed na een duizendklapper, maar ligt dan al gauw te maffen. Kippengehakt is favoriet.
Vriend ligt te ijlen van de koorts, maar we hadden toch al besloten thuis te blijven voor onze niet al te dappere dodo.
- Dirkje
Ik twijfelde ook daarom heb ik vorig jaar de tabletten die ik overhad weggedaan. Het klinkt ook eigenlijk wel logisch dat ze lang houdbaar zijn, ze zitten in luchtdichte doordrukstrips, er kan niets mee gebeuren.Jackira schreef: ↑31 dec 2022, 21:42Laila is al ongeveer 11 dus een paar jaar kunnen die tabletten nog wel mee. En ik trek me nooit zoveel aan van houdbaarheid met dit soort medicatie. Er kan niks mee gebeuren, hooguit dat de werking iets minder wordt. Ze werken nog prima, ze ligt heel rustig naast me en ze heeft er maar twee gehad vandaag.
- runninggirl
- Posts in topic: 1
Beterschap! En klinkt alsof Boelie het toch best goed doet.Heleboelie schreef: ↑31 dec 2022, 22:53 Vorig jaar ging het prima, dit jaar, door een incidentje is meneer wat meer onder de indruk.
Lazar had dit jaar flink meer last, ze knalden hier ook gewoon al behoorlijk vaak de afgelopen maanden en dan vooral 's nachts ineens een harde knal. Hij is een paar keer daar echt flink van wakkergeschrokken.
Ik heb woensdag Pexion gehaald bij de dierenarts en gelukkig maar. We komen het nu redelijk rustig door en hij slaapt af en toe ook wat. Mahru is ook wat meer aangedaan dit jaar, voor haar doen dan. Ze is meer wakker terwijl ze de afgelopen jaren juist gewoon veel lag te slapen met oud&nieuw. We gaan komend jaar flink aan de slag met counter conditioning met beide.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Hier is het prima gegaan. Voor een stad met een algeheel vuurwerkverbod ging het er nog goed op.
Maar de honden hebben er nog geen oor om bewogen. Het interesseert ze niet.
Maar de honden hebben er nog geen oor om bewogen. Het interesseert ze niet.
- Loraine
Zowel Dívka als Ozzy hadden beduidend last van de knallen.
Zodanig dat ik Ozzy kwart voor 12 nog ff moest uitlaten omdat hij aangaf heel nodig te moeten en Dívka heeft vlak na thuiskomst in huis gepoept omdat telkens als ze wilde poepen er heel hard geknald werd en ze door de stress haar keutel weer introk.
Had ik wel verwacht van haar, ze had 3 uitlaatrondes niet gepoept.
Mahdu had nergens last van, die stapte stoer rond en deed zijn behoeften, heeft alleen vlak voor we naar huis liepen flink staan mopperen dat hij het zat was en nú! naar huis wilde.
Nu liggen beide honden te , ik ga zo ook plat.
Zodanig dat ik Ozzy kwart voor 12 nog ff moest uitlaten omdat hij aangaf heel nodig te moeten en Dívka heeft vlak na thuiskomst in huis gepoept omdat telkens als ze wilde poepen er heel hard geknald werd en ze door de stress haar keutel weer introk.
Had ik wel verwacht van haar, ze had 3 uitlaatrondes niet gepoept.
Mahdu had nergens last van, die stapte stoer rond en deed zijn behoeften, heeft alleen vlak voor we naar huis liepen flink staan mopperen dat hij het zat was en nú! naar huis wilde.
Nu liggen beide honden te , ik ga zo ook plat.
Nou het zit er weer op de naarste avond van het jaar voor de honden.
Hier is het goed gegaan ondanks dat Jimi het toch wel eng vond.
Gisteren om 16.30 was hij voor het laatst buiten geweest en zich ontlast , de avondronde was hij te gestrest en wilde hij direct weer terug.
In de avond koos hij ervoor om in de badkamer te gaan liggen, we hadden alles open gezet dat de honden konden gaan waar ze wilde.
We hebben daar toen een deken neergelegd en daar heeft hij toen op liggen slapen , ook om middernacht was hij toch redelijk rustig en ben ik bij hem gaan zitten.
Het was hier in de buurt wel rustig maar knallen dragen ver en het siervuurwerk sist dus dat hoor je zeker ook, buiten dat je het ziet.
Luus en Abra deden het goed , Abra heeft er echt niets van , Luus wel wat meer maar niet noemenswaardig.
De oliebol en advocaatje met slagroom ging er bij iedereen wel in ,ook bij Jimi
Om 4.00 was het meeste achter de rug en zijn we naar een groot omheind afgelegen gebied gereden en hebben we lekker gewandeld.
Jimi aangelijnd toch nog wel ,ondanks dat het rustig was en het gebied omheind is.
Maar hij voelde zich duidelijk veiliger zo aangelijnd bij ons.
Luus en Abra waren als vanouds al bleef zeker Luus meer bij ons en werd er weinig gespeeld wat ze normaliter wel meer doen.
Misschien toch wel moe door de spanning van de dag en avond.
Maar het zit erop , hopelijk is het meeste afgestoken en blijft het vandaag rustig.
Hier is het goed gegaan ondanks dat Jimi het toch wel eng vond.
Gisteren om 16.30 was hij voor het laatst buiten geweest en zich ontlast , de avondronde was hij te gestrest en wilde hij direct weer terug.
In de avond koos hij ervoor om in de badkamer te gaan liggen, we hadden alles open gezet dat de honden konden gaan waar ze wilde.
We hebben daar toen een deken neergelegd en daar heeft hij toen op liggen slapen , ook om middernacht was hij toch redelijk rustig en ben ik bij hem gaan zitten.
Het was hier in de buurt wel rustig maar knallen dragen ver en het siervuurwerk sist dus dat hoor je zeker ook, buiten dat je het ziet.
Luus en Abra deden het goed , Abra heeft er echt niets van , Luus wel wat meer maar niet noemenswaardig.
De oliebol en advocaatje met slagroom ging er bij iedereen wel in ,ook bij Jimi
Om 4.00 was het meeste achter de rug en zijn we naar een groot omheind afgelegen gebied gereden en hebben we lekker gewandeld.
Jimi aangelijnd toch nog wel ,ondanks dat het rustig was en het gebied omheind is.
Maar hij voelde zich duidelijk veiliger zo aangelijnd bij ons.
Luus en Abra waren als vanouds al bleef zeker Luus meer bij ons en werd er weinig gespeeld wat ze normaliter wel meer doen.
Misschien toch wel moe door de spanning van de dag en avond.
Maar het zit erop , hopelijk is het meeste afgestoken en blijft het vandaag rustig.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Dirkje
Wat heerlijk ontspannen lijkt me dat.
Hier is het weer achter de rug. Vandaag nog wat herrie en daarna zijn we er een poos weer vanaf.
Dankzij de Alprazolam heeft Dirk het goed gedaan. Ze wilde zelfs voorzichtig met de bal spelen, wel in haar eigen kamertje want daar was het stiller, vond ze. Daarom heb ik ruim anderhalf uur met haar gespeeld. Ik kan geen bal meer zien.
Vanmorgen de wekker vroeg gezet om te wandelen.
Hier is het ook vrij rustig gebleven. Minder vuurwerk zelfs dan tijdens de coronajaren. Wel hoorden we het op afstand tekeer gaan in Emmen.
Katvrouw zat in mijn slaapkamer onder het dekbed en Yuna zocht af en toe mij of mijn moeder even op voor steun, maar ze heeft ook grote delen van de avond ontspannen liggen slapen.
en nu is ze weer gewoon zichzelf terwijl de kat nog steeds niet naar buiten wil en liever de provisorische kattenbank gebruikt. Maar die gaat vandaag weer terug naar zijn wederhelft in de schuur.
Katvrouw zat in mijn slaapkamer onder het dekbed en Yuna zocht af en toe mij of mijn moeder even op voor steun, maar ze heeft ook grote delen van de avond ontspannen liggen slapen.
en nu is ze weer gewoon zichzelf terwijl de kat nog steeds niet naar buiten wil en liever de provisorische kattenbank gebruikt. Maar die gaat vandaag weer terug naar zijn wederhelft in de schuur.