Hoe verziekt kan de band baas hond zijn?

Plaats reactie
Marc

Hoe verziekt kan de band baas hond zijn?

Bericht door Marc »

Hoe komt een hond zover dat hij zo op zijn baas reageert? Ze lopen een wedstrijd.

Is dit ontstaan door verkeerde veel te harde aanpak? De hond laat zien niets maar dan ook niets met zijn baas te hebben door hem zo aan te vallen.

Hoe denken jullie dat het zover heeft kunnen komen?

Kreeg dit ineens te zien via Facebook. Beetje heftig voor gevoelige mensen al vind ik het zelf prima aan te zien. Hond valt zijn eigenaar aan na een weigering tijdens behendigheid. Maar doet dat zo ontzettend hard en zelfverzekerd dat het wel een gevolg van iets moet zijn.

annnie
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Hoe verziekt kan de band baas hond zijn?

Bericht door annnie »

De man reageert ook niet echt alsof het de eerste keer is dat hij zo gepakt wordt. Hij ging m vast ook niet knuffelen nadat het filmpje afgekapt werd

Is de hond een rottweiler kruising? Past wel bij het gedrag
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Filmpje heeft hier al vaker gestaan.
Denk dat het van twee kanten komt. Een zeer pushy baas die wellicht met straf werkt en een Rottweilerachtige die bekend staan om hun onleesbare en autistische gedrag.
Jay

Bericht door Jay »

Waarom behendigheid doen met een hond die dat duidelijk niet wil ?

En ja, daar is wat aan vooraf gegaan. Heeft de baas teveel afgedwongen, of mishandeld? Kan, maar eventuele pijn dor springen hindernis, is ook iets dat mogelijk de aanleiding is.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Filmpje had ik ook weleens ergens gezien eerder.
Ik denk niet dat wanneer je een goede band met je hond hebt, en samen iets onderneemt wat de hond ook leuk vind en fysiek aankan, je zo gegrepen zal worden.

Denk dus dat hier een voorgeschiedenis is of dat de hond het fysiek , vanwege pijn ,echt niet aankan.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

De hond heeft geen flauw benul van wat de bedoeling is en volgens mij ook niet van wie die man is.
Ik denk dus dat er juist helemaal geen voorgeschiedenis aan zit.

De mate van agressie is wel echt typisch rottweiler. Daar zijn ze ook gewoon voor bedoeld dus zo vreemd is dat niet.
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Dit filmpje komt me ook bekend voor.

Ik denk dat de meneer en de hond elkaar wel kennen.

Ik krijg de indruk dat de hond geen zin heeft om over de hindernis te springen.
Daarna krijg ik de indruk dat de hond er ook geen zin in heeft om door de baas bij de halsband gepakt te worden/gestuurd te worden/gecorrigeerd te worden en daar reageert de hond op met zijn bek. Ik vermoed dat deze hond zijn bek wel vaker inzet en dat hij dit niet alleen zou doen bij deze meneer, maar ook bij anderen als er iets gebeurt wat de hond niet bevalt.
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Hoezo pak je je hond vast op een agility wedstrijd?

Hond pikt het vastpakken niet en reageert daarop. Het is vanaf het eerste moment van vastpakken al een worsteling en volgens mij pakt de man dan zijn bek vast en bijt de hond hier zelf nog niet, pas als hij met zijn andere hand de halsband omhoog trekt. Ik denk dat dit zomaar al vaker voorgevallen kan zijn.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

CatnDog schreef: 02 jan 2023, 19:10 Dit filmpje komt me ook bekend voor.

Daarna krijg ik de indruk dat de hond er ook geen zin in heeft om door de baas bij de halsband gepakt te worden/gestuurd te worden/gecorrigeerd te worden en daar reageert de hond op met zijn bek. Ik vermoed dat deze hond zijn bek wel vaker inzet en dat hij dit niet alleen zou doen bij deze meneer, maar ook bij anderen als er iets gebeurt wat de hond niet bevalt.
Ik zie het. Je hebt gelijk. Ik dacht dat die hond meteen beet maar volgens mij gaat hij pas bijten nadat de man hem zo aanpakt bij zijn halsband. Dus het is wel degelijk een grens die bereikt is. Ik snapte niet waarom de hond meteen zo toebijt om eigenlijk niks maar hij doet dat omdat deze man hem juist aanpakt en probeert te dwingen. Ik snap de hond wel trouwens want zulke honden kunnen goud zijn op de juiste wijze aangepakt. Wuilus heeft mij ook een keer echt flink gebeten zo. Maar wel omdat ik haar in zit moest drukken, we toen geen goede band hadden door een correctie gerichte cursus met slipketting gedoe en ik haar dus zo stevig aanpakte. Later nooit meer gedoe mee gehad en een gouden hond aan gehad. Wel natuurlijk nooit meer de grens opgezocht.

Dus je hebt volgens mij gelijk. Die man begint een gevecht met de hond en de hond weet dat hij kan winnen. De man blijft ook vechten dus de hond gaat ook door.
Marc

Bericht door Marc »

CatnDog schreef: 02 jan 2023, 19:10 Dit filmpje komt me ook bekend voor.

Geef die hond ongelijk. Hij wint ook als hij wil. En het had niet gehoeven.
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

1x meegemaakt toen ik nog met een mechelaar KNPV trainde. een pakwerker had een bouvier en die man mishandelde zijn hond. die hond is toen naar een andere clubgenoot gegaan die er beter voor was. hij trainde nog wel met de bouvier bij de club. op een gegeven moment was de bouvier aan de beurt om de pakwerker te stellen. die pakwerker was dus zijn ex-baas. hond nam wraak, sprong op en beet de pakwerker echt naar de keel en gezicht. pakwerker heeft wekenlang door een rietje moeten eten en drinken. daarna hebben we hem nooit meer gezien.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nee, ik zie echt geen hond en baas. Ze kennen elkaar niet.
Die kerel weet gewoon niet beter dan te douwen en te eisen en die hond zegt dat hij er niet aan gaat beginnen.

Weet je wat ik denk? Ik denk dat hij 4 maanden geleden een vriendin heeft gekregen die van honden houdt en nu is hij in recordtempo een hondenhobby aan het opzetten.
Maar het moet stoer dus nou is hij van gekkigheid naar een behendigheidswedstrijd gegaan met een hond die hij woensdag gekocht heeft terwijl hij eigenlijk niet precies wist wat behendigheid is of wat voor hond hij heeft.
En nou wordt hij voor de eer afgestraft door de hond. En terecht. Blijf van mijn nek af.
blondie
Posts in topic: 2

Bericht door blondie »

Hij heeft de hond bij begin al vast om hem de richting van de hindernis te begeleiden. Ik denk dat de hond nog niet veel ervaring heeft met behendigheid, en de geleider doet bij de hindernis pas ook zijn arm omhoog ipv de hond van tevoren te sturen.
Ze zijn volgens mij beiden onervaren en kennen elkaar ook nog niet zo lang.
Krijg het idee, omdat hij hem vantevoren ook vast heeft, en daarna bij de weigering ook vastpakt dat de man eerder bang is dat de hond er vandoor gaat.. en hij wil hem leiden naar de volgende hindernis.
Hond werkt tegen, en op moment dat deze de linkervoorpoot tegen de man zet wil de man met rechts de poot van zijn lichaam halen waarop de hond die arm pakt. (Ik dacht eerst dat de man met rechts de halsband wilde pakken, maar na tig keer gekeken te hebben denk ik echt dat hij die poot op de grond wil krijgen)

Misschien heeft de man de hond nog niet zo lang, én/of heeft de hond voorheen pakwerk gedaan :engel:

Met mijn eerste herder begon ik ook met behendigheid. En ik had hem toen net een week of 2/3 denk ik. De eerste paar lessen waren soms ook een uitdaging. Met name de manier van belonen was toen een ding, hij werd veel te hyper hing in mijn boven armen, en toen ik eens achterover viel terwijl hij uit de tunnel kwam en vrolijk opsprong stond hij boven me te grommen.
Ook een keer dat gedrag bij een mechel gezien trouwens, die kwam uit de KNPV en was overgenomen door een gezin, het jonge baasje stond op een bepaald moment echt te huilen omdat de hond echt venijnig hard in ging bijten vanwege de hoge staat van opwinding. Net als bij mijn hond adviseerde ik de jongen om met een bijtrolletje te gaan belonen en niet zoals de trainers adviseerden met hoge jubelstem en zwaaiende armen te gaan belonen.

Anders dan waarom deze hond reageert denk ik hoor, bij de x rott komt het volgens mij wel uit een vorm van verzet en elkaar niet begrijpen.
blondie

Bericht door blondie »

Vind het wel interessant hoe iedereen anders tegen het filmpje aankijkt.

Op het moment van inhappen in de rechterhand staat de hond wel stil, en denk ik te zien dat de man de hond niet heel stevig bij de halsband vast heeft, zelfs niet vast met links als je goed kijkt. Hij heeft de hand op de schouder als hij de hond "verzoekt" te lossen.
Hij gaat dat wel doen en probeert de band hoger te krijgen voor mijn gevoel, om waarschijnlijk wat hoger de band te draaien om vanwege afknijpen van luchtwegen de hond te laten lossen.
De hond kent dat foefje, dus begint op dat moment te schudden en achteruit te trekken.
Het versterkt mijn idee dat deze hond pakwerk al dan niet op de mouw heeft gedaan.
Nanna

Bericht door Nanna »

Misschien is ie hem inmiddels wel zat en wil ie hem kwijt.
Mij niet bellen.
Sirene

Bericht door Sirene »

Het is zijn trainer, niet zijn eigenaar.
Bij rotties en bv American akita heb ik dit gedrag of de aanloop naar dit gedrag al vaak gezien.
Ze houden niet van dwang en als je daar geen respect voor hebt dan zul je het voelen.
Daar hoeft echt geen mishandeling aan vooraf te gaan. Gewoon geen respect hebben voor de signalen van de hond is genoeg.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Sirene schreef: 03 jan 2023, 19:28 Gewoon geen respect hebben voor de signalen van de hond is genoeg.
Klopt. Maar een poedel haakt ook af als hij niet gerespecteerd wordt en dat ziet er dan toch weer net anders uit. :F:
Sirene

Bericht door Sirene »

EchoMira schreef: 03 jan 2023, 21:21
Sirene schreef: 03 jan 2023, 19:28 Gewoon geen respect hebben voor de signalen van de hond is genoeg.
Klopt. Maar een poedel haakt ook af als hij niet gerespecteerd wordt en dat ziet er dan toch weer net anders uit. :F:
Dat is zo. Die reageert door terugtrekken en uitdagen.
Die andere rassen reageren voorwaarts. Geeft meer schade maar ik vind het uitdagen van een poedel ook schijtirritant 🤪
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik had er een op training. Op zich best een leuke behendigheidhond maar hij had besloten dat de door nu wel genoeg gedaan was.
Gingen ze eerst lokken en soebatten terwijl hij het allang bewezen kon en toen was het vrouwtje hem zat dus die probeerde hem de tunnel in te vrotten.

Hij is de hele training verder alleen nog maar over de bakrand gesprongen. Hahaha. Ik hou er van. Moet je maar sportief blijven. Het is een hobby om samen te doen, handen thuis en niet stampvoeten.

Eva had me ter plekke in mijn poten gebeten als ik zo had gedaan. En terecht.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 03 jan 2023, 21:33 Ik had er een op training. Op zich best een leuke behendigheidhond maar hij had besloten dat de door nu wel genoeg gedaan was.
Gingen ze eerst lokken en soebatten terwijl hij het allang bewezen kon en toen was het vrouwtje hem zat dus die probeerde hem de tunnel in te vrotten.

Hij is de hele training verder alleen nog maar over de bakrand gesprongen. Hahaha. Ik hou er van. Moet je maar sportief blijven. Het is een hobby om samen te doen, handen thuis en niet stampvoeten.

Eva had me ter plekke in mijn poten gebeten als ik zo had gedaan. En terecht.
Wuilus was ook zoals Eva en dan ook nog een beetje zoals de hond in het filmpje. Ik respecteerde de grens heel erg. Als ze iets echt niet deed dwong ik haar ook niet terwijl ik vond dat ik alles met haar kon doen. De boot op trekken op een mand omdat ze geen poot verzette op gladde vloeren en ga zo door. Deed ze allemaal. Aan haar halsband de boot optrekken deed ik dan weer niet haha.
Plaats reactie