Voorin of achterin

Nanna

Voorin of achterin

Bericht door Nanna »

Waar een mens al niet over kan peinzen.
Ik ga dus over anderhalve week die pup ophalen en meneer Nanna en de dweilen gaan mee.
Wat zal ik doen?
Op de terugweg voorin met de pup op schoot? Of achterin gaan zitten en haar tussen de meute leggen? Wat zou spiegologisch het beste zijn?
EchoMira
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Voorin of achterin

Bericht door EchoMira »

Met de voorpootjes op het dashbord
Cooper
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Wij hebben Cooper afgelopen zaterdag op de achterbank gehad. Tussen mijn twee dochters in. Ging perfect.
Voorin vind ik altijd een beetje eng omdat ik zo richting bestuurder zou kunnen springen.
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 05 jan 2023, 09:35 Met de voorpootjes op het dashbord
Meesture jonguh!
Cooper

Bericht door Cooper »

Wat leuk trouwens een pup erbij. Dat is dan de 4de hond wow, ook weer een Puli?
kloesje
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Wij raden altijd aan om pups voorin te vervoeren, op schoot of een kleedje/doosje tussen de benen. Hondjes zijn minder snel misselijk als ze voorin zitten, dus dat is de grootste reden. Daarnaast denk ik ook dat het de rustigste plek is voor de pup, zo'n reis is al inspannend genoeg. Tijdens de uitlaatrondjes komt het wennen in de meute dweilen wel :ok:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Random
Posts in topic: 2

Bericht door Random »

Gewoon lekker voorin bij jou op schoot. Dat is spiegolologisch het beste....voor jou.
De rest komt vanzelf goed. :hartjes:

Ik deed het altijd zo, met honden maar vooral ook met kittens. Ze sliepen de eerste dagen, weken? ook bij mij op de kamer. Die bijna symbiose heeft voor mij en het dier altijd veel betekend. En ik was immers altijd de hoofdverzorger/opvoeder. Dus bij de echte mama vandaan nieuwe veiligheid creëren bij de mensenmama.

Mensen of dieren broertjes en zusjes zijn pas later aan de beurt. ( natuurlijk ook hun knuffel en speelmomentjes, maar je begrijpt wat ik bedoel.) Ook voor de rust van zo'n diertje.
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Zelf zou ik achterin met de kleine op schoot achterin tussen de zwabbers gaan zitten. Dan ervaart ukkepukkie meteen de gewoonheid van auto rijden.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Random schreef: 05 jan 2023, 10:02 Ze sliepen de eerste dagen, weken? ook bij mij op de kamer. Die bijna symbiose heeft voor mij en het dier altijd veel betekend.
Hier slapen ze allemaal op onze slaapkamer. Het is ‘s avonds altijd een hele optocht naar boven :LOL:
Met de hele roedel knorren.
Katus gaat dan ook gewoon mee, los op de slaapkamer. De ervaring leert dat een bench niet nodig is, die pups gaan immer bij de anderen liggen.
Omega
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Pups neem ik vooraan tussen de benen, eerste kennismaking met de nieuwe eigenaar, soort van veilig hol. Naar achter verhuizen kan later nog. Heb Quinta in het begin nog in zo'n stoffen bench op de voorstoel gehad voordat ik haar achterin in een hok zette.
Afbeelding
Cooper

Bericht door Cooper »

Dat is wel ideaal aan meer honden hebben lijkt mij. De pups kunnen zich lekker optrekken aan de andere honden. Beetje meehelpen met opvoeden, vaak een speelmaatje beschikbaar :E: . Hoewel vrienden van mij ook meerdere honden hebben maar die spelen niet echt met elkaar. Ze tolereren elkaar prima hoor maar verder vinden ze het wel gescheten met dat samenzijn.
Random

Bericht door Random »

Bij Murdog sliep ook mijn zoon bij mij op de kamer, omdat het zijn hondje zou worden. De berners waren qua opvoeders veel te slap. De kooiker liet zich hangend aan hun rubberlippen door de kamer transporteren. :roll:

Barley, mijn laatste kat, sliep zijn eerste nachten al pootjes trappelend in mijn haar. Eenmaal wat ouder wil ik nooit katten op mijn slaapkamer, veel te onrustig. Behalve in hun laatste nachten.

Tweemaal raden waar hij toen sliep. :cry:

De berners waren te groot om de trap op te komen, maar Yuna slaapt wel altijd bij mij achterop mijn bed.
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Jamie had ik voorin met ophalen, Yara achterin op de bank bij Jamie terwijl ik voorin zat. Maar dat was beide maar een rit van een kwartiertje
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Toen we Glory gingen halen hebben we buiten kennis laten maken en kort gelopen (maar goed Glory was al wat ouder).
Daarna de groten achterin (zitten hier in de kofferbak) en Glory bij mij voorin op schoot.

Was meer omdat ze al zoveel indrukken kreeg en al veel had moeten reizen en verkassen.
En met vreemden mee, en dan de rit van ca. 2 uur de nieuwe honden die interesse in haar hadden in haar nek vond ik zelf wat teveel van het goede.
Thuis zijn we met zijn allen naar binnen gelopen en begon weer een ontdekkingstocht.
Desiree
Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet

Bericht door Desiree »

Bij het ophalen zat Roderick voorin bij mijn moeder op schoot. Was 2 uur rijden met flinke storm onderweg dus blij dat hij voorin zat. Droef zat achterin en stak af en toe zijn dikke kop wel even tussen de stoelen door om te kijken hoe het met zijn puppy ging. Izzy had ik thuis gelaten die heeft toch niks met pups en ook niet echt met autorijden, ze kan het prima hoor maar haar hobby is het nooit dus ze zeurt wel eens of ze er al uit mag.
Afbeelding
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Vroeger toen ik nog dierenartsassistente was meerdere keren honden (en ook hun eigenaren) flink in de kreukels gezien na een auto ongeluk.
Bij ons dus : op de achterbank in de gordel, of in de achterbak met bagagerek in de mand.
Soms rij ik een klein stukje mee met een auto en dat Ollie dan op de grond voor de passagiersstoel zit. Dan moet van mij de airbag uit, want de kracht van een opblazende airbag... :ugh:
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Voorin op schoot, al geeft dat geen garantie op niet kotsen. Ginger kotste mij destijds onder en dat was een rit van 20 minuten. Wij lieten onze nesten aan de auto wennen door met de hele familie op stap te gaan. D.w.z. de volwassen honden gingen op de achterbank en de pups achterin achter een kenneldeur.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Tineke

Bericht door Tineke »

Toen wij Luus haalde zat ik achterin met met de andere honden achter het hondenrek :mrgreen: .
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Mahdu heeft een deel vd rit op mijn schoot gelegen en een deel op de achterbank.
Dat was een rit van ong 1,5u lang en zijn tweede verhuizing in een week tijd.
Hij was doodstil tijdens die rit, tegenwoordig is het rellen, op het dashboard zitten en naar buiten kijken.

Dívka heb ik bij de proefperiode met de fiets opgehaald, de periode ervoor (oppassen) wisselde het per keer tussen lopen en fietsen.
Maar zij woonde op ±1km afstand dus dat was perfect te doen.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Dit is een klein uurtje rijden. En allejezus vroeg in het weekend. Ik verwacht geen woest verkeer😌
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Als ik jouw honden zo inschat, denk ik dat het achterin prima zou moeten gaan.
Als je meneer Nanna voorin met de pup afleidt, is dat psychologisch en verkeerstechnisch natuurlijk niet verantwoord. :F:
Elian
Welke: Russische tzarin en een westjeutapets

Bericht door Elian »

Pup op schoot joh, kun je gelijk lekker kroelen.

Ik rij zelf 7 uur met pup op de achterbank in een bench, dat wordt veel stoppen om even te kroelen/geruststellen/even een plasje doen/etc. :') Tja, het is niet anders. Krijgen ze ook niks van.
Afbeelding
(Voorheen Tenmashi)
Nika de Russische straatmix & Thorin de västgötaspets
*Mitzi de Mechelaar † 18 januari 2019
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Op schoot voorin gedaan met Xanu. Ging prima
Op schoot achterin gedaan met Xygan. Die kotste me onder op 50 mtr voor ik thuis was.
In een varikennel naast me voorin met xavi, geen succes krijsen!!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Noor

Bericht door Noor »

Vinden jou andere honden het normaal wanneer jij achterin zit? Of denken ze dan huh? Wat is dit raar😑
Ik zou zelf gewoon voorin gaan zitten, waar je denk ik altijd zit, pupje op schoot en thuis is kennismaken vroeg genoeg.
Afbeelding
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Voorin, jouw honden vinden het vast geen probleem zo’n pup erbij achterin maar voor die pup kan het wat overweldigend zijn, 3 tegelijk om haar heen terwijl ze nergens heen kan en jou nog niet goed kent.
Afbeelding
Plaats reactie