Ik heb grote en een kleine hond, Zuri is territoriaal en dat maakt haar in onze straat een laaienlichter en Boots is heel sociaal maar ook kwetsbaar en ik loop altijd met mijn ogen op steeltjes, ik ga nergens van uit, als ik half denk ik vertrouw het niet dan ga ik ergens een afslag pakken en groot of klein heet alleen te maken met de schade die ze eventueel oplopen en weerbaarheid, maar laten we reëel zijn je wilt dat geneuzel niet, het is niet leuk en zal ook nooit leuk worden, of jou hond nu schade oploopt of schade veroorzaakt het is alleen maar verlies/ verlies aan weerskanten van de medaille..Je wilt het geen van beiden.Josefien schreef: ↑08 jan 2023, 00:01Maar wel realistisch naar mijn mening. Ik heb jaren geleden eens een JRT gehad. Quintus was een sportief hondje, ging overal met me heen, en was zacht-en gelijkmoedig. Waarschijnlijk te aardig, want hij is 2 keer te grazen genomen, de eerste keer door een mechelaar, de tweede keer door een boerboel. Beide keren was het blindelings grijpen, alsof hij een soort van prooi was. Lichamelijk geen blijvend letsel, maar psychisch gaf het hem een flinke knauw.
Na van die krakershonden, bouviers van het oude type, was Quintus mijn eerste kleine hond. Daarna toch altijd gekozen voor grotere formaten, vanwege die kwetsbaarheid en toch ook mijn leefstijl. Ik wil gewoon kunnen lopen en activiteiten kunnen ondernemen met mijn honden, zonder dat ik de omgeving moet gaan scannen op.... vul maar in.
Maar groter en weerbaar gaan niet altijd samen. Zo bleek onlangs hier. Ik zag Merlijntje buiten met een bruinige gore bult in zijn nek. Dacht nog even dat hij in iets vies had liggen rollen, maar hij liep met gezwinde pas (ongebruikelijk voor zijn doen ) naar de achterdeur. Ik deed de deur open en daar stond hij, met een opgefokte frenchie, hangend in zijn keelhuid. Het jonge teefje van de buren was onze tuin binnengedrongen en was hem letterlijk naar de strot gevlogen.
Ik probeerde haar te verwijderen, het ding werd alleen maar fanatieker. Toen de dichtstbijzijnde breakstick, in de vorm van een schroevendraaier, gebruikt. Merlijntje opgelucht dat hij van haar verlost was, hij had wat lichte puntwondjes. De schade viel dus mee, dankzij zijn dikke keelkraag.
Hopelijk is Bas snel weer haar ouwe zelf, duimen draaien hier voor haar en jullie.
Helaas is Bas net flink gegrepen....
Re: Helaas is Bas net flink gegrepen....
Als het mis gaat met een kleintje en groterd is echt eng om mee te maken.
Op dat moment voel je die kwetsbaarheid enorm.
Micron is ooit eens gegrepen door een Duitse herder en dat zien was echt angstig.
Gelukkig liep het prima af , hij had geen wonden, wellicht wel wat bont en blauw van binnen, maar het waren echt wel angstige momenten.
Gelukkig nam die eigenaar het echt serieus , hij schrok zelf ook echt enorm , en liep de hond vanaf dat moment aangelijnd.
Dat hielp mij wel echt om in dat wandelgebied minder angstig te zijn
voor herhaling.
Op dat moment voel je die kwetsbaarheid enorm.
Micron is ooit eens gegrepen door een Duitse herder en dat zien was echt angstig.
Gelukkig liep het prima af , hij had geen wonden, wellicht wel wat bont en blauw van binnen, maar het waren echt wel angstige momenten.
Gelukkig nam die eigenaar het echt serieus , hij schrok zelf ook echt enorm , en liep de hond vanaf dat moment aangelijnd.
Dat hielp mij wel echt om in dat wandelgebied minder angstig te zijn
voor herhaling.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Dit gebeurde na een tijdje pas. Dus de honden liepen een klein stukje samen op en Bas heeft helemaal geen interesse in die hond. Begroet die hond ook helemaal niet. En daar is meer dan genoeg ruimte om elkaar te ontlopen. Alles liep los.
Ik heb geen idee of die hond dit vaker doet of deed en ook niet waarom hij het deed.
Ik ben ook benieuwd naar de verhalen van de eigenaar en denk dat we er echt nog wel een gesprek mee gaan hebben. Ik ben van plan vandaag een papiertje op te hangen en ik ga daar nu met Guus heen omdat we ze meestal smorgens rond 9 uur treffen.
Met Bas zelf gaat het goed. Vrolijk en geen pijn maar ze staat wel onder een best stevige dosis rymadil. Dus dat zegt weinig.
Alleen schudt ze nu met haar hoofd en houdt ze het scheef. Bij het schudden komt er een vrij hard geluid uit haar oor alsof ze oorsmeer verwijderen met een spul en dan dat oor masseren. Een soort hard soppend geluid. Dat is eng en erg naar. Plus er komt vocht uit het oor want Guus ruikt constant. Denk dat het dus dik en vochtig is en dat lijkt me niet goed. Gelukkig gaan we zometeen terug.
Ik heb geen idee of die hond dit vaker doet of deed en ook niet waarom hij het deed.
Ik ben ook benieuwd naar de verhalen van de eigenaar en denk dat we er echt nog wel een gesprek mee gaan hebben. Ik ben van plan vandaag een papiertje op te hangen en ik ga daar nu met Guus heen omdat we ze meestal smorgens rond 9 uur treffen.
Met Bas zelf gaat het goed. Vrolijk en geen pijn maar ze staat wel onder een best stevige dosis rymadil. Dus dat zegt weinig.
Alleen schudt ze nu met haar hoofd en houdt ze het scheef. Bij het schudden komt er een vrij hard geluid uit haar oor alsof ze oorsmeer verwijderen met een spul en dan dat oor masseren. Een soort hard soppend geluid. Dat is eng en erg naar. Plus er komt vocht uit het oor want Guus ruikt constant. Denk dat het dus dik en vochtig is en dat lijkt me niet goed. Gelukkig gaan we zometeen terug.
Ja eerst maar terug naar de da , dat is nu eerste prioriteit.Marc schreef: ↑08 jan 2023, 08:00 Dit gebeurde na een tijdje pas. Dus de honden liepen een klein stukje samen op en Bas heeft helemaal geen interesse in die hond. Begroet die hond ook helemaal niet. En daar is meer dan genoeg ruimte om elkaar te ontlopen. Alles liep los.
Hoop echt dat het mee gaat vallen voor Bas.
Dan inderdaad een gesprek met de eigenaren van de bijter , buiten de kosten zullen ze gewoon alles op alles moeten zetten om dit te voorkomen in de toekomst.
Niet alleen bij jullie maar bij elke hond.
Hopelijk pikken ze dit serieus op.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Wat erg en zielig dat ze dit nu mee moet maken, en voor jullie ook! Hopelijk knapt ze snel op. En hopelijk kunnen jullie over een tijd ook weer redelijk ontspannen wandelen want dit blijft wel lang hangen weet ik uit ervaring. En dan niet meteen de wonden ( bij ons hondje "' wondjes ) ik had erg last van de herinnering aan het gejank van Daantje toen ze gegrepen werd. Veel sterkte met alles en ik duim dat Bas goed opknapt.
Jeetje wat sneu zeg, succes zo bij de da.
Klopt als een bus. Ik loop daar nu met Guus en het lijkt wel een computer spelletje. Honden uit de weg gaan. Dus het heeft helaas flinke impact op me merk ik.moon-C schreef: ↑08 jan 2023, 08:19 Wat erg en zielig dat ze dit nu mee moet maken, en voor jullie ook! Hopelijk knapt ze snel op. En hopelijk kunnen jullie over een tijd ook weer redelijk ontspannen wandelen want dit blijft wel lang hangen weet ik uit ervaring. En dan niet meteen de wonden ( bij ons hondje "' wondjes ) ik had erg last van de herinnering aan het gejank van Daantje toen ze gegrepen werd. Veel sterkte met alles en ik duim dat Bas goed opknapt.
- Vicky
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Getver wat vreselijk ellendig en zielig voor Bas dat dit gebeurd is. Ik hoop dat ze snel en goed herstelt.
Bo en de honden
-
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: golden retriever
wat heftig, ik hoop dat het gauw beter gaat met bas.
de hechtingen in het oor zullen ook wel irriteren.
arme bas. zoiets hakt er flink in en als je geen logische reden weet kan je het dus ook niet voorkomen.
sterkte.
de hechtingen in het oor zullen ook wel irriteren.
arme bas. zoiets hakt er flink in en als je geen logische reden weet kan je het dus ook niet voorkomen.
sterkte.
Omdat het een bordercollie is?
Ik heb vier slechte ervaringen en een paar bijna met dit ras. En 3 van de vier keer was de baas enorm verbaasd en reageerde met 'doet ie anders nooit'.
misschien ook de combinatie? Ik zag die bazen een zekere mate van trots en vertrouwen in hun hond uitstralen en de overtuiging dat zij hun hond niet hoefden aan te lijnen, want die liep aan de voet en zij hadden hem onder appèl. En dan toch op mijn hondje duiken.
De vierde keer was het mijn 'eigen' border. Een herplaatser die ik al een paar maanden had. Beet out of the blue mijn twee-jarig dochtertje in haar gezicht.
Ik vermijd contact net zo angstvallig als met hr-honden.
Godsamme!!! Arme Bas!
Ik vind borders niks (sorry borderliefhebbers). Degenen die ik tegen kom fixeren als een malle en stuiven op het laatste moment op Maya af.
Ongeacht haar formaat vond zij dat altijd heel eng en ging ze schuin achter me lopen. Maar nu ze bijna 3 is komt ze erachter dat zij ze ook weg kan grommen.
En dan loop ík met de kutjoekel.
Ik vind borders niks (sorry borderliefhebbers). Degenen die ik tegen kom fixeren als een malle en stuiven op het laatste moment op Maya af.
Ongeacht haar formaat vond zij dat altijd heel eng en ging ze schuin achter me lopen. Maar nu ze bijna 3 is komt ze erachter dat zij ze ook weg kan grommen.
En dan loop ík met de kutjoekel.
Het bleek allemaal nog niet mee te vallen. Bas zelf is trouwens in opperbeste stemming en niet zielig ofzo. Maar dat zal de rymadil wel zijn.
Haar oor is minder prettig. Haar middenoor zit vol bloed. Haar trommelvlies is niet meer zichtbaar en haar pupillen zijn ongelijke grootte. Dat zou ook ouderdom gerelateerd kunnen zijn dus dat negeren we even maar zou mij niks verbazen als ze hersenschudding heeft. Ze moest nare spuiten om de zwelling en ontstekingen te remmen en het bloeden moet stoppen. Morgen moeten we weer terug op controle. Als haar middenoor echt kapot gescheurd is is dat waarschijnlijk onherstelbaar en inoperabel dus dat kan complicaties gaan geven zei de dierenarts. En het zag er niet heel hoopvol uit. Blijkbaar heeft de tand zo diep gezeten dat ook haar middenoor kapot is. Ze hoort niet echt goed meer merk ik.
Ben er nu wel een beetje ziek van. De kosten schieten omhoog. Hondje gaat waarschijnlijk blijvende gevolgen hebben en we weten niet wie de eigenaar van de andere hond is. Ik heb pamfletten opgehangen in de hoop dat we er verzekeringswerk van kunnen maken.
Haar oor is minder prettig. Haar middenoor zit vol bloed. Haar trommelvlies is niet meer zichtbaar en haar pupillen zijn ongelijke grootte. Dat zou ook ouderdom gerelateerd kunnen zijn dus dat negeren we even maar zou mij niks verbazen als ze hersenschudding heeft. Ze moest nare spuiten om de zwelling en ontstekingen te remmen en het bloeden moet stoppen. Morgen moeten we weer terug op controle. Als haar middenoor echt kapot gescheurd is is dat waarschijnlijk onherstelbaar en inoperabel dus dat kan complicaties gaan geven zei de dierenarts. En het zag er niet heel hoopvol uit. Blijkbaar heeft de tand zo diep gezeten dat ook haar middenoor kapot is. Ze hoort niet echt goed meer merk ik.
Ben er nu wel een beetje ziek van. De kosten schieten omhoog. Hondje gaat waarschijnlijk blijvende gevolgen hebben en we weten niet wie de eigenaar van de andere hond is. Ik heb pamfletten opgehangen in de hoop dat we er verzekeringswerk van kunnen maken.
Verder was de hond geen echte bordercollie. Meer een Aussie met dikke pluim staart en chocolade kleurige vacht. Maar zou ook zomaar deels Kees of poolhond kunnen zijn. Reden van aanval geheel onbekend.
Die mensen verwijten wij overigens niets. Hond doet normaal niks. Ik denk wel dat het een erg op zijn strepen staande hond is en dat Bas heeft gebromd ofzo. Dat is haar in mijn ogen veel te duur komen te staan. Een reu moet dat gewoon accepteren en Bas doet dat echt alleen als ze hardhandig besnuffeld wordt of weggeduwd ergens. Dan bromt ze. Meer heeft ze nooit en zal ze nooit doen. Dus die reu heeft als dat al gebeurd is wel extreem hardhandig gereageerd. Misschien dat er iets eetbaars lag? En dat die reu extreem voernijd had? Of dat Bas bij een bal of stok kwam waar zij zelf nul komma nul mee heeft en dat ook niet kan inschatten?
In mijn ogen is mijn onschuldig oud hondje enorm aangepakt door een grote sterke reu. Volledig onnodig dus ik wil dat die mensen de kosten op zich nemen en weten wat hun hond aanricht zodat ze er in de toekomst anders mee omgaan. Persoonlijk verder no hard feelings.
Die mensen verwijten wij overigens niets. Hond doet normaal niks. Ik denk wel dat het een erg op zijn strepen staande hond is en dat Bas heeft gebromd ofzo. Dat is haar in mijn ogen veel te duur komen te staan. Een reu moet dat gewoon accepteren en Bas doet dat echt alleen als ze hardhandig besnuffeld wordt of weggeduwd ergens. Dan bromt ze. Meer heeft ze nooit en zal ze nooit doen. Dus die reu heeft als dat al gebeurd is wel extreem hardhandig gereageerd. Misschien dat er iets eetbaars lag? En dat die reu extreem voernijd had? Of dat Bas bij een bal of stok kwam waar zij zelf nul komma nul mee heeft en dat ook niet kan inschatten?
In mijn ogen is mijn onschuldig oud hondje enorm aangepakt door een grote sterke reu. Volledig onnodig dus ik wil dat die mensen de kosten op zich nemen en weten wat hun hond aanricht zodat ze er in de toekomst anders mee omgaan. Persoonlijk verder no hard feelings.
Ik ben erg blij dat ze zelf in opperbeste stemming is. Ze slaapt wel veel en is dus vrijwel doof. Maar misschien is dat met kefbek Guus nog wel lekker voor haar ook. Ze slaapt er in elk geval goed op. Medisch gezien gaat het dus helaas niet zo best. Dat oor gaat issues geven als dat middenoor ontsteekt, zwelt of verlittekend.
Ik wilde verdorie haar tanden laten saneren zodat ze zorgeloos 20 kon worden. Maar dat is ons nu even niet gegund.
Ik wilde verdorie haar tanden laten saneren zodat ze zorgeloos 20 kon worden. Maar dat is ons nu even niet gegund.
Vind het enorm rot voor jullie en Bas.
Hoop ook dat de mensen zich melden uit zichzelf als ze het lezen en niet nu ineens die plek vermijden.
Hoop ook dat de mensen zich melden uit zichzelf als ze het lezen en niet nu ineens die plek vermijden.
Gats, wat een diepe beet dan zeg. Zo naar. Ik duim dat de zwelling morgen minder is.
Yep. Door de wang, door de gehoorgang en dan verder naar binnen door het middenoor. Ben eerlijk gezegd blij dat ze nog leeft.
Ze is hartstikke klein ook. 5.5 kilo en super dunne botten. Plopoogjes dus had zoveel meer mis kunnen gaan. We zijn ons echt bewust van hoeveel geluk ze heeft gehad. Dit is natuurlijk kwa lokatie en onbereikbaarheid super naar. Maar ze is kwiek, eet, kwispelt en wil wandelen dus het komt voor haar sowieso goed.
Laatst gewijzigd door Marc op 08 jan 2023, 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind ze wel. Ze wonen in een klein dorp. Ik weet zeker dat ze contact opnemen. We hebben ze al zo vaak gezien. Super vriendelijke mensen. Zelf ook enorm geschrokken.
- HillieS
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Arme arme Bas
- Alfilillo
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Nou, dat is niet wat je hoopte . Op zich wel ´fijn´ dat Bas er zelf niet al teveel last van lijkt te hebben met de pijnstillers.
Je zegt dat het misschien een halve poolhond was. Kan hij Bas opeens als prooi gezien hebben? Herinner je je dat filmpje nog van die Husky in een opvang die opeens zo´n klein wit fluffy hondje grijpt?
Je zegt dat het misschien een halve poolhond was. Kan hij Bas opeens als prooi gezien hebben? Herinner je je dat filmpje nog van die Husky in een opvang die opeens zo´n klein wit fluffy hondje grijpt?
Nee denk dat het een fikse correctie was die doorgeslagen is naar doodschudden. Want die hond reageert totaal niet op mijn honden en Guus wil er nog wel eens een kleine spelbuiging mee doen. Meer overigens niet. Bas en die hond reageren tot nu toe totaal niet op elkaar. Bas stond gewoon te snuffelen en die hond ging daar ook snuffelen en toen gebeurde het uit het niets. Geen jagen. Geen geren. Niks.Alfilillo schreef: ↑08 jan 2023, 13:40 Nou, dat is niet wat je hoopte . Op zich wel ´fijn´ dat Bas er zelf niet al teveel last van lijkt te hebben met de pijnstillers.
Verder zie ik er geen echte poolhond in. Dan meer Kees maar mijn partner dacht misschien deels husky. Vandaar.
Nou zo’n aussie hadden wij hier ook lopen in het dorp. Tot 2 jaar hartstikke leuke hond. Luisterde goed ,kreeg genoeg beweging maar ineens begon hij andere honden te pakken . Geen idee waarom
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Cocker spaniel Labrador
He bah wat naar zeg!
Hopelijk valt de uiteindelijke schade mee en kan je de eigenaar nog vinden.
Hopelijk valt de uiteindelijke schade mee en kan je de eigenaar nog vinden.
Jaren geleden hadden wij een herplaats weimaranerteef. Schat van een beest. Ik vond haar altijd een beetje dommig omdat we daarvoor een heel intelligent weimaranerteefje hadden. In ieder geval kwam ik met wandelen iemand tegen die ik al vaak tegengekomen was met een Drentse Patrijsteef. Die was met een stuk vis bezig. En mijn hond was totaal niet met de andere hond bezig en was aan het snuffelen tot die andere hond ineens vond dat ze op moest zouten en schoot ineens supersnel naar mijn hond toe en beet een gat in haar zijkant.
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Sowieso dat doodschudden niet. Maar ook bij een bekende hond die we zo vaak tegenkwamen en de honden bemoeiden zich nooit met elkaar.
Bah wat akelig voor jullie en Bas. Ik hoop toch zo dat het redelijk goed gaat komen met Bas.
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Sowieso dat doodschudden niet. Maar ook bij een bekende hond die we zo vaak tegenkwamen en de honden bemoeiden zich nooit met elkaar.
Bah wat akelig voor jullie en Bas. Ik hoop toch zo dat het redelijk goed gaat komen met Bas.