Honden zijn zindelijke dieren en op een gegeven moment gaat de tuin bij het territorium horen en dat bevuil je niet graag. Bovendien is het een reu en die bewaart graag zijn plas en poep voor buiten de tuin om eens lekker te markeren komt allemaal vanzelf.Cooper schreef: ↑10 jan 2023, 11:22 Oke, ik dacht dat ik 'm maar niet moest "dwingen" maar dat resulteert logischer wijs natuurlijk in binnen plassen. Je moet het toch ergens kwijt. Maar optillen is geen dwingen dus dan doe ik dat. Bedankt voor de tips .
Sowieso plast en poept hij niet tijdens de wandeling. Hij dumpt alles in de tuin .
Opvoeding van onze eerste pup ooit
Re: Opvoeding van onze eerste pup ooit
- Cooper
- Posts in topic: 109
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Ik snap er echt niks van. Vanochtend om 5 uur heeft hij gepoept en geplast (in de tuin). Rond 7:30 gewandeld, niets gedaan. Rond 9 uur in de tuin, niets gedaan. Rond 11 uur gewandeld, niets gedaan. Zojuist in de tuin, niets gedaan.
Ik zit nu te eten en hij ligt rustig in een mandje naast me te pitten.
Ik zit nu te eten en hij ligt rustig in een mandje naast me te pitten.
- Cooper
Je behoefte doen in de regen blijft een dingetje voor Cooper . Vanochtend om 6 uur in de stromende regen en storm wel gauw een plasje gedaan (in de tuin). Toen was ie zogenaamd klaar.
Om 6:30 uur weer naar buiten in de regen omdat ik gewoon zeker wist dat hij ook nog moest poepen. Mooi niet.
Vervolgens om 7 uur binnen gepoept :Q
Inmiddels al twee keer gewandeld en twee keer buiten gestaan. Nog steeds in de stromende regen net als iedereen, en hij doet gewoon niks.
Ik denk dat ik dus juist veel naar buiten moet gaan met hem om regen normaal te maken.
Om 6:30 uur weer naar buiten in de regen omdat ik gewoon zeker wist dat hij ook nog moest poepen. Mooi niet.
Inmiddels al twee keer gewandeld en twee keer buiten gestaan. Nog steeds in de stromende regen net als iedereen, en hij doet gewoon niks.
Ik denk dat ik dus juist veel naar buiten moet gaan met hem om regen normaal te maken.
-
- Posts in topic: 15
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Floris was in het begin ook meer van het ophouden als dan het gewoon laten lopen of een drol neerleggen, helemaal met wind en regen...veel te druk met andere dingen. Nu gaat dat echt al veel beter maar ook omdat de omgeving niet meer zo spannend is en het de afgelopen tijd wel vaker hard waait en regent.
Dat had Bertus ook gaat vanzelf over net als van straat eten
-
- Posts in topic: 21
- Welke: Whippet en Lurcher
Waarom ga je niet gewoon pas wandelen als hij aangeeft dat hij dat wil. Daar komt het uiteindelijk toch wel een beetje op neer en dat maakt voor hem ook duidelijker wat de bedoeling eigenlijk is.Cooper schreef: ↑12 jan 2023, 11:54 Je behoefte doen in de regen blijft een dingetje voor Cooper . Vanochtend om 6 uur in de stromende regen en storm wel gauw een plasje gedaan (in de tuin). Toen was ie zogenaamd klaar.
Snap je dat?
Je doel is om eind februari los lopend een wandelingetje in het bos te kunnen maken. Dus je zoekt tussenstappen. Je moet het niet nu al willen doen.
- Cooper
Vanochtend rond 6:00 werd Cooper wakker. Niet naar de tuin gegaan maar meteen een wandeling. Yes, hij heeft in ieder geval gepoept . Misschien ook nog wel geplast maar dat kon ik niet zien. Maar het begin is er. Dus je had gelijk EchoMira .
Ik hoop dat ik vandaag goed kan zien/merken wanneer hij weer moet. Dus niet meer tussendoor klungelen in de tuin. De eerste dagen gaf hij het aan door op het raam te tikken van de aanbouw. Dat doet hij al een tijdje niet meer dus het is wat lastig in te schatten nu. Maar ik hoef volgens mij niet eens gek te kijken als ik pas om 13u de volgende wandeling moet gaan maken.
Ik hoop dat ik vandaag goed kan zien/merken wanneer hij weer moet. Dus niet meer tussendoor klungelen in de tuin. De eerste dagen gaf hij het aan door op het raam te tikken van de aanbouw. Dat doet hij al een tijdje niet meer dus het is wat lastig in te schatten nu. Maar ik hoef volgens mij niet eens gek te kijken als ik pas om 13u de volgende wandeling moet gaan maken.
- Cooper
Gisteren was een toevalstreffer denk ik. Na die ene keer in de ochtend verder niets meer tijdens de wandelingen gedaan maar weer in de tuin. Hij pakt dat slim aan want we wandelen komen terug in de tuin en dan doet hij daar dus z'n behoefte . Wel buiten dus dat is fijn.
Ik snap dat wel met al die regen en wind. Bertus ging dan in de kennel zitten poepenCooper schreef: ↑14 jan 2023, 13:01 Gisteren was een toevalstreffer denk ik. Na die ene keer in de ochtend verder niets meer tijdens de wandelingen gedaan maar weer in de tuin. Hij pakt dat slim aan want we wandelen komen terug in de tuin en dan doet hij daar dus z'n behoefte . Wel buiten dus dat is fijn.
-
- Posts in topic: 15
- Welke: Labrador Retrievers
Ik ga in de ochtend altijd met de auto op pad met ze en meestal naar een bos hier nog geen 10 minuten rijden vandaan. Steevast als ik terug kom moet Floris nog plassen in de tuin, hij doet alles tijdens het wandelen en ook ontspannen maar dit is een ritueel. Ga ik wandelen hier in de buurt en kom ik dan terug dan hoeft hij niet te plassen in de tuin. Ik vindt het prima, na de ochtend wandeling gaat hij meestal 1/1,5 uur de bench in om te slapen en dan heeft hij dus geen volle blaas en kan lekker tukkenCooper schreef: ↑14 jan 2023, 13:01 Gisteren was een toevalstreffer denk ik. Na die ene keer in de ochtend verder niets meer tijdens de wandelingen gedaan maar weer in de tuin. Hij pakt dat slim aan want we wandelen komen terug in de tuin en dan doet hij daar dus z'n behoefte . Wel buiten dus dat is fijn.
Hij gaat er mogelijk van uit dat hij zijn behoefte in de tuin hoort te doenCooper schreef: ↑14 jan 2023, 13:01 Gisteren was een toevalstreffer denk ik. Na die ene keer in de ochtend verder niets meer tijdens de wandelingen gedaan maar weer in de tuin. Hij pakt dat slim aan want we wandelen komen terug in de tuin en dan doet hij daar dus z'n behoefte . Wel buiten dus dat is fijn.
Mijn pups deden dat ook.
Buiten de tuin is er ook nog wel heel veel afleiding en dan bedenken ze pas weer dat ze moeten als ze in de tuin komen.
Geleidelijk zal dat wel veranderen, als hij de tuin meer gaat zien als onderdeel van "eigen terrein".
Ben benieuwd hoe Cooper uitgroeid, meer foto's zijn welkom
- Cooper
Ik denk het ook, Ranetje. Het is nu bijna alle wandelingen zo dat hij nog ontzettend druk is met zijn omgeving en schrikt van dingen, veel zitten niet mee lopen. Helemaal geen tijd om je behoefte te doen.ranetje schreef: ↑14 jan 2023, 15:31Hij gaat er mogelijk van uit dat hij zijn behoefte in de tuin hoort te doenCooper schreef: ↑14 jan 2023, 13:01 Gisteren was een toevalstreffer denk ik. Na die ene keer in de ochtend verder niets meer tijdens de wandelingen gedaan maar weer in de tuin. Hij pakt dat slim aan want we wandelen komen terug in de tuin en dan doet hij daar dus z'n behoefte . Wel buiten dus dat is fijn.
Mijn pups deden dat ook.
Buiten de tuin is er ook nog wel heel veel afleiding en dan bedenken ze pas weer dat ze moeten als ze in de tuin komen.
Geleidelijk zal dat wel veranderen, als hij de tuin meer gaat zien als onderdeel van "eigen terrein".
Aangezien ik meestal zeker weet dat ie wel degelijk iets moet doen loop ik dan alsnog een rondje in de tuin (is in ieder geval beter dan binnen )en dan doet hij het in no-time in de tuin.
Prima @Cooper
Het komt doorgaans vanzelf goed als hij ouder is
Het komt doorgaans vanzelf goed als hij ouder is
- Elian
- Posts in topic: 1
- Welke: Russische tzarin en een westjeutapets
Hier puppekind van 16 weken en tijdens de wandeling plassen gebeurd meestal ook niet. Gisteren deed ze wel een plasje maar ze werd afgeleid door twee knorrende Fransjes voor ik haar kon belonen. In de tuin plassen gaat steeds vlotter, dat duurde soms ook even want is ze er nog maar net dus daar is alles ook interessant en spannend.
Het komt vanzelf.
Het komt vanzelf.
Oh wat lief
Hij is best groot ,mooie kleur ook zit er cockerspaniël in?
- Cooper
Cooper heeft een benijdenswaardige blaas gister avond heeft hij om 18:45 geplast en vanochtend pas om 7:30 weer .
Gisteravond heeft hij rond 22:30 nog wel gepoept..... Het kan toch bijna niet anders dan dat hij toen ook tegelijkertijd geplast heeft? .
Sowieso hield hij vanochtend de plas en poep ook weer tijdens de wandeling 30 minuten lang op en dropte het pas weer toen we in de tuin waren. Hij heeft dus een behoorlijke controle over z'n blaas en kringspier want volgens mij zou hij het ook opgehouden hebben als we een uur gewandeld hadden .
Gisteravond heeft hij rond 22:30 nog wel gepoept..... Het kan toch bijna niet anders dan dat hij toen ook tegelijkertijd geplast heeft? .
Sowieso hield hij vanochtend de plas en poep ook weer tijdens de wandeling 30 minuten lang op en dropte het pas weer toen we in de tuin waren. Hij heeft dus een behoorlijke controle over z'n blaas en kringspier want volgens mij zou hij het ook opgehouden hebben als we een uur gewandeld hadden .
- Cooper
Vanmiddag heeft Cooper zich eens lekker uit kunnen leven in het bos. Hij heeft los kunnen lopen (zonder sleeplijn) en hield mij en mijn dochter goed in de gaten. Snuffelen en rondgerausd met wat andere honden. Sommige vond hij wel spannend en dan kwam hij bescherming zoeken. Soms wilde hij gezellig meelopen met andere mensen en hun hond maar als wij dan de andere kant opgingen en hem riepen kwam hij toch wel gauw aangeraced . Dat goed beloont met iets lekkers natuurlijk. Nu ligt hij uitgeteld in de bench te tukken nadat hij aanvankelijk alsnog zijn rust niet wilde pakken. Maar met een lekker voertje de bench ingedaan en inmiddels ligt hij al een uur out.
- HillieS
- Posts in topic: 12
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Hartstikke goed!
Geniet ervan,duurt nooit lang