Cooper schreef: ↑10 jan 2023, 18:00
Misschien dan toch wat vaker in de bench doen dan. Anders went ie er niet echt aan als het alleen 's nachts hoeft. Even de handen vrij is ook wel fijn. Ik ben kapot
.
Binnenkort ben ik veel alleen met hem thuis dan moet ik wel op mijn eigen energie letten ook.
Het eerste jaar heb ik wel veel gebruik gemaakt van de bench. Over de helft een deken gelegd zodat ze ook een stukje donker plekje had en even "weg"kon liggen, of gewoon wel alles willen zien.
De bench stond ook gewoon in mn woonkamer. Ze had soms zelf niet door dat ze eigenlijk erg moe was, bv na lange wandeling nog erg spelen, wat prima is, maar je ziet het soms gewoon..te snel veel afleiding. Dan even met een koekje de bench in en deurtje dicht en vijf tellen later lag ze al te snurken.
Het komt echt vanzelf alleen ze kennen hun en jouw grenzen nog niet, dat went en dan stuur je eerst even bij.
Ook als er visite kwam was ze heel blij, die kwam alleen voor haar natuurlijk en liefst sprong ze gelijk op schoot. Dus voor er visite kwam goed uitgeweest, gespeeld en met iets lekkers de bench in. Kwam er iemand binnen dan moest ze toch echt ff wachten. Alles gewoon normaal verder doen, mensen ontvangen, even hallo zeggen, mensen gaan zitten en we gaan kletsen. Uiteindelijk ging ze er voort rustig bij liggen, energie werd weer rustig. Dan ging de bench weer open en kon ze hallo zeggen. Wat nog steeds heel blij was maar geen idioot gespring, even aandacht en aaitjes en we kletsen verder en ze ging er dan gewoon tussen liggen op de grond.
Toen ze eenmaal doorhad hoe dat werkte kon ze gewoon los als de visite kwam, bleef ze kwispelend in de keuken staan, zelfs met de tussendeur/gangetje open. Ik haal de visite binnen, dan mag jij even hallo gaan zeggen.
Dan krijgt ze ook alle aandacht, knuffels, aaitjes en wordt dr Fant gegooid, maar zodra de visite gaat zitten en we gaan praten gaat ze er ook gewoon bij liggen.