Elke ochtend overgeven
Elke ochtend overgeven
Mijn mops geeft sinds een maand ongeveer bijna elke ochtend over rond 6 uur. Het is een vieze en vervelende gewoonte omdat hij op bed slaapt. Hij is helemaal gezond en medisch in orde. Dierenarts opperde om over te schakelen op brokken voor honden met gevoelige darmen. Hij eet momenteel acana brokken s´ochtends en in de late namiddag/ vroege avond dogchef of renske gestoomd. Voor het slapen gaan krijgt hij nog een klein plakje rodi worst om een lege maag tegen te gaan. Het is overigens geen voedsel dat hij uitbraakt maar maagsap, een gele vloeistof.
Iemand tips wat we hier tegen kunnen doen of hoe het komt?
Iemand tips wat we hier tegen kunnen doen of hoe het komt?
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Re: Elke ochtend overgeven
Vaak is dat toch een teken van misselijkheid door een lege maag. Is het een optie om hem in de avond brokjes te geven en overdag het gestoomde/verse vlees?
Wij lossen dit op door savonds voor het slapen gaan een boterham te geven. Onze hond heeft er ook last van omdat zijn maag dan snachts te leeg is. Een boterham of een handje brokken voor het slapen gaan en hij heeft er geen last meer van. Vlees stopt dit bij ons helaas niet, dat verteert sneller ofzo.
Maya heeft dat ook. Vergeet ik een handje brokken te geven voor ik naar boven ga dan ligt er geheid gal.
Maar Maya blijkt ook een stresskotser te zijn. Ze zijn nu bezig met dakreparatie hier en de 1e ochtend met steigerplaatsing lag er ook gal.
Maar Maya blijkt ook een stresskotser te zijn. Ze zijn nu bezig met dakreparatie hier en de 1e ochtend met steigerplaatsing lag er ook gal.
- Daan
- Honden: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Hier geven we ook in de avond nog een klein beetje kvv, omdat ze in de ochtend veel gal spuugde en daarna buiten als een malle gras ging eten.
Ik geef nu dit ter ondersteuning en lijkt ook te werken:
https://www.medpets.nl/puur+stomac/
Ik geef nu dit ter ondersteuning en lijkt ook te werken:
https://www.medpets.nl/puur+stomac/
Jordy moet ook echt vlak voor we gaan slapen nog brokjes eten, anders staat hij 's morgens naast mijn hoofd te spugen ook alleen gal. Het is echt dat zijn maag dan leeg is. Het moet ook echt iets met granen zijn, vlees werkt niet.
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Wat anderen ook al zeggen, gal spugen is lege maag. Ik verdeel daarom het eten over 3 porties per dag (waarvan 1 later op de avond) i.p.v. 2x per dag.
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, ik sluit me bij bovenstaande aan, Mila was hier ook gevoelig voor tot ze een jaar of 4-5 was. 's Avonds voor het slapen een halve snee brood geven loste het probleem op. Andere snacks losten bij haar het probleem niet op, brood werkte veruit het beste. Nu heeft ze er eigenlijk zelden tot nooit meer last van.
Bij ons is het nu ook wel een schattig ritueel geworden - laatste rondje en zodra we de bocht om gaan naar huis gaat hij al harder lopen. Vervolgens ga je snel naar binnen en ga je extra netjes voor de keukendeur zitten want daar komt de boterham Nou kan ik 100 snacks per dag in Fred stoppen en hij word niet dik - dus een hele boterham is wellicht wat te veel voor een kleinere hond
Bedankt voor alle tips dus toch de lege maag. Ik ga de maaltijden omdraaien in de ochtend gestoomd vlees en in de avond brokken en ik ga proberen voor het slapen gaan een stukje boterham te geven.
geef gewoon meer voer, dat is de reden dat de dat gele troep uitspugen
Voorlopig lijkt het opgelost door het vlees sochtends te geven en brokken savonds en voor het slapen een stukje boterham. En nee meer eten geven is geen optie. Ik hou mijn honden graag fit en slank. Voor een hondje van net 4kg vind ik 150 g dogchef en 40g brokjes genoeg. Bedankt voor alle tips
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Heel fijn dat het hiermee opgelost is!mops schreef: ↑15 jan 2023, 11:46 Voorlopig lijkt het opgelost door het vlees sochtends te geven en brokken savonds en voor het slapen een stukje boterham. En nee meer eten geven is geen optie. Ik hou mijn honden graag fit en slank. Voor een hondje van net 4kg vind ik 150 g dogchef en 40g brokjes genoeg. Bedankt voor alle tips
Meer eten geven heeft waarschijnlijk ook geen zin. Mila kreeg meer dan 2 x de aanbevolen hoeveelheid en nog spuugde ze gal als ze 's avonds geen stukje brood kreeg.