Vrolijke dartel Juun

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
hakunamatata
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Vrolijke dartel Juun

Bericht door hakunamatata »

Ze is zo leuk! Opvanger Junie :hartjes:

Een teefje van 11 maanden. Haar zusjes zijn al een half jaar in Nederland. Gek genoeg heb ik Junie nooit voorbij zien komen als hond die nog opvang zocht. Niet gek achteraf, want ze stond nergens op de foto's of filmpjes, echt zo'n onzichtbaar hondje.

Maar gelukkig waren een paar van de stichting in het najaar weer zelf naar Roemenië geweest en hebben ze Junie bewust op de foto gezet. En toen ik haar zag wist ik: die moet hier! Ik had nog een opvangertje, maar heb Juun opgeëist als opvanger :engel: Ik had naar diegene die de honden koppelt aan gastgezinnen een berichtje gestuurd dat ik haar wilde opvangen. Met een dag later berichtje dat ik haar echt heel leuk vond en niet zou kunnen aanzien als ze in een ander gastgezin zou komen. Ik heb dit jaar de stichting een paar keer uit de brand geholpen, dus ze wilden mij niet weigeren :mann: :cheer:

Zo kwam Juuntje hier. Bij het zien van haar koppie snappen jullie wel waarom ik voor haar viel :I:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als zij voorbij was gekomen toen ik een hondje bij Suze zocht, dan had ik Eevee nooit gehad. Want ze is echt zo leuk als ze eruit ziet! In het begin moest ze wel echt even wennen, ze is mijn eerste opvangertje met kennelsyndroom. Ze had hier een klein holletje gevonden en daarin trok ze zich terug en dan was ze niet alleen onzichtbaar, maar leek het net of ze echt blanco was. Ik denk dat het haar overlevingsmechanisme was geworden in het asiel in Roemenië. Ze zat in een fijn particulier asiel met haar zusjes, maar alsnog is het natuurlijk geen topplek voor die hondjes. Door zich af te sluiten hoefde ze nergens iets mee. Was ze uit die modus dan zag je een nieuwsgierig hondje die graag aangehaald werd. Dat was natuurlijk ook waardoor ze eerder nooit zo was opgevallen en vrijwel niet op foto's of filmpjes stond. Dit bleken achteraf de enige twee pupfoto's en van net hier.

Afbeelding

Maar goed. Hier was dat dus ook zo. Zo'n 95% van de dag trok ze zich terug en was ze onzichtbaar. De overige 5% zag ik een nieuwsgierig hondje, gevoelig, maar oh wat wilde ze graag. Graag aandacht, graag wandelen, graag ontdekken. Gelukkig kreeg ze steeds meer het gevoel van veiligheid. Met wandelen voelde ze die eerder dan thuis, want dan was ze in beweging en kon ze niet om de haverklap zich terugtrekken. Met veel lieve woordjes en aanmoediging met stem groeide ze enorm. In huis begon ze ook steeds meer op te bloeien. En zo werd dat onzekere frutseltje ineens een blij en dapper hondje!

Afbeelding
Afbeelding

Intussen is het bijna niet meer voor te stellen hoe ze hier kwam. Ze ligt nog maar weinig in haar holletje en vooral gewoon omdat het er lekker ligt. Ze is het braafste hondje dat ik nu in huis heb. Wandelen is een feestje en ze loopt al dartelend mee. Op het veldje hier tegenover doet ze dagelijks sprintjes met Eevee. Niet dat ze Eevee bij kan houden, maar sprintjes trekken is gewoon een feestje. Wandelen gaat ontzettend goed. Niet in drukke omgeving, maar hier in het dorp en erbuiten doet ze het geweldig en dartelt ze vrolijk rond. Ze is een mega knuffeldoos en geniet echt enorm van geknuffeld worden. Ze is dol op lekkere voertjes en doet enorm haar best, dus trainbaar is ze ook. Ze is een enorm zachtaardig hondje en voor haar leeftijd heeft ze een erg rustige energie. Ze is nu al meerdere keren geweest met wandelingen met meerdere mensen en dat doet ze ook fantastisch. Ze loopt intussen vrijwel de hele wandeling los (met lange lijn eraan) en is erg braaf en komt ook bij de andere mensen snackjes scoren. Iemand gaat zo'n geweldig hondje aan haar hebben :hartjes:

En dan nu nog een fijn huis voor haar. Kennelijk vallen vooral rare mensen en bejaarden voor haar. Tot nu toe nog geen geschikte intakes. Verhaal op de website wordt binnenkort ook aangepast. Ze zou geweldig zijn voor iemand die meer wil dan gewoon een hondje erbij. Geef je haar het gevoel van veiligheid, dan ga je nog zoveel kunnen doen met Juuntje. Voordeel is ook dat ze geen slechte ervaringen heeft, ook weinig goede ervaringen, maar je kan alles wat ze nog spannend vindt dus rustig begeleiden en zo erg veel bereiken. Echt een tophondje bij de juiste persoon.

Nouja genoeg getypt. Ik ben iets te goed in lange teksten. Kan nog wel veel meer typen, maar foto's zijn leuker. :lol1:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
hakunamatata
Contacteer:

Re: Vrolijke dartel Juun

Nog meer foto's 😎

Autorijden: geen probleem
Afbeelding

Jaarwisseling met vuurwerk en carbid schieten op de achtergrond? Geen probleem
Afbeelding

Wandelen met (honden)vrienden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

'Mijn' drie schatjes :hartjes:
Afbeelding
Afbeelding

En ze is dus nog beschikbaar. Dus mochten jullie een hondenliefhebber weten met een plekje vrij voor dit lieve dingske.. :smile:
Afbeelding
Rosanne
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Volgens mij heb ik haar een keer op Verhuisdieren langs zien komen. Ik vind het zo’n aantrekkelijk hondje. Het is dat ik echt maar 1 hond wil, anders had ik het wel geweten. 🥰 Dat ze maar een mooie gouden mand mag vinden.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik vind haar echt heel leuk. :I: Helaas past ze er hier niet bij want twee is echt genoeg, maar anders had ik haar zo erbij gewild. :LOL:
Persistence
Posts in topic: 3
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Ik vind haar vreselijk leuk. Haar voorkomen lijkt op Bella.
Wat een ontwikkeling heeft ze doorgemaakt bij jou.
Er moet toch iemand dolblij zijn met zo’n hondje.
Afbeelding
Fabiola17
Honden: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Ze lijkt op Sinne :I: .
Maar te jong en te actief voor mij.
Bovendien zit ik "vol" met 2 (meneer F ziet me aankomen....).
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Anne

Bericht door Anne »

Wat past ze goed bij je roedel en vooral om deze foto zou ik haar gewoon zelf houden als ik jou was.
hakunamatata schreef: 06 jan 2023, 21:35 Afbeelding
:I:
Afbeelding
Cooper
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

:I: Ooooh, wat een koddig dingske. Die heeft in no-time een baasje.
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat een ontzettend leuk hondje is het toch. Ik ben het met Anne eens: als ze zo goed in je roedel past moet je haar lekker houden.
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Wat een leuk beestje. Als ik nu 1 hond had…. Zou het best leuk zijn.
hakunamatata
Contacteer:

Anne schreef: 07 jan 2023, 16:54 Wat past ze goed bij je roedel en vooral om deze foto zou ik haar gewoon zelf houden als ik jou was.
CatnDog schreef: 07 jan 2023, 17:42 Wat een ontzettend leuk hondje is het toch. Ik ben het met Anne eens: als ze zo goed in je roedel past moet je haar lekker houden.
Die hoor ik vaak. Maar nee, dat is echt geen optie :smile: Twee honden is echt genoeg. Tijdelijk een derde vind ik nog wel te doen, maar twee van mezelf vind ik het fijnst. Eevee is ook pas anderhalf en daar wil ik geen jong hondje bij. Daarbij wil ik de optie open houden om van Eevee een pup te kunnen houden mocht een nestje fokken met haar lukken. Tegen die tijd is Lizzy bejaard (is nu 10 à 11 jaar) dus dan heb ik hoogstens tijdelijk 3 honden.

Dus Juuntje mag echt op zoek naar een ontzettend fijn eigen huis. Er gaat iemand heel blij met haar worden. En er is niks zo leuk als een opvanger op haar plek te zien in een eigen huis :hartjes:
Afbeelding
thom
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Ach :I: :I:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Flo

Bericht door Flo »

Wat een lief hartendiefje, ik vind haar onwijs leuk :I: Vooral die zeiloren. Fijn dat je haar opvangt en een goede start en een mooie kans geeft.
Afbeelding
Persistence

Ze valt me echt steeds op als ik bij verhuisdieren kijk. En ik val niet eens op korte pootjes maar dat koppie :I:
Inmiddels niet nog meer geïnteresseerden?
Afbeelding
hakunamatata
Contacteer:

Nee helaas nog geen leuke intake voor haar. :dunno:
Verhaal op de website is intussen wel aangepast https://straydogsrescue.nl/honden/adopt ... land/junie

Ze moet verrassend lang wachten op een leuk intake, maar hopelijk komt er straks gewoon een echt perfecte. Ze is zo leuk :hartjes:
Afbeelding
ingrid48
Posts in topic: 2
Welke: Grieks

Bericht door ingrid48 »

ahh, wat een snoesje!!! helaas wat te jong voor ons en Nina van 12... :euh:
Afbeelding
ingrid48
Posts in topic: 2
Welke: Grieks

Bericht door ingrid48 »

Hylos schreef: 14 jan 2023, 12:38
ingrid48 schreef: 14 jan 2023, 12:27 ahh, wat een snoesje!!! helaas wat te jong voor ons en Nina van 12... :euh:
Denk dat t heel erg meevalt hoor.
Juun is echt geen pupke meer en sowieso niet heel druk of zo.
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat ze nog zo jong was. :engel:
Ze komt ouder over.
Zijn zat honden die ouder zijn en veeeel drukker. 😅
zal het in de groep gooien :smile:
Afbeelding
hakunamatata
Contacteer:

Hahah ja dat klopt wel. Na wat rennen is ze vooral van het knuffelen. Ja het is een jonge dartel, maar voor haar leeftijd echt een rustige energie.

Maar snap wel als je geen echt jonge hond wil hoor. En ze heeft natuurlijk een normaal lijf op wat kortere stevige poten.
Afbeelding
Persistence

:I: :hartjes: :I: :hartjes:
Afbeelding
Plaats reactie