Sledehonden bijten Poedeltje dood
Sledehonden bijten Poedeltje dood
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/421 ... erste-keer
Dat ze dan ook meteen peuters verscheuren geloof ik niet zo. Maar wel heel slecht van de husky eigenaar dat hij die joekels niet onder controle kan houden. Er zit een rem op die slee. En dan nog erover liegen ook ‘de poedel viel mijn honden aan’. Natuurlijk
Dat ze dan ook meteen peuters verscheuren geloof ik niet zo. Maar wel heel slecht van de husky eigenaar dat hij die joekels niet onder controle kan houden. Er zit een rem op die slee. En dan nog erover liegen ook ‘de poedel viel mijn honden aan’. Natuurlijk
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Re: Sledehonden bijten Poedeltje dood
De Sledehonden Club heeft hier ook een bericht over geplaatst op FB (openbaar):
Berichtgeving over het voorval in Oosterhout
Gisteren heeft ons het bericht over het voorval in Oosterhout bereikt. Dit gaat momenteel massaal rond op social media.
Het is een trieste situatie en uiteraard betreuren we het ten zeerste dat er een hond is overleden. Dit verhaal kent alleen maar slachtoffers en we willen alle betrokken partijen sterkte toewensen.
Wij kunnen verder niet oordelen over hetgeen wat exact er gebeurd is, daar we er niet bij waren, maar dit mag natuurlijk nooit gebeuren.
De sledehondensport is een individuele sport, dat wil zeggen dat iedereen zelf met zijn team traint en daarvoor eigen locaties heeft.
Over het algemeen (wat ook wordt geadviseerd vanuit verenigingen) trainen de teams zo vroeg mogelijk in de ochtend. Dit omdat er dan zo min mogelijk andere mensen in het bos zijn en vanwege de temperaturen.
Bij alle teams is ook bekend dat we op moeten passen voor loslopende honden (helaas ook vaak in geen losloop gebieden). In dit verhaal wordt helaas ook maar 1 kant belicht, maar loslopende honden die niet onder controle zijn bij baasjes is vaak een probleem, al mogen de ingespannen honden NOOIT iets doen.
Veel wat er geschreven staat over husky's en de sport is uit zijn verband getrokken, misleidend en niet correct. Dat is een manier om sensatie op gang te krijgen, maar helaas zo ook zijn doel voorbij gaat. Dat het triest is, dat de hond is overleden, is helemaal correct en dat het gebeurt is, mag ook benoemd worden. Echter dat alle huskies agressief zijn en niet te vertrouwen en dat de volgende een kind kan zijn, is wat ons betreft te vergaand en niet correct.
Wij volgen dit uiteraard op de voet en als er behoefte is aan een dialoog of meer toelichting dan staan we daar uiteraard voor open.
Met sportieve groet, bestuur SSC-NL
PS; we geven dit alleen als mededeling en niet om een nieuwe discussie te starten. Social media is wat ons betreft niet het medium om over dergelijke situatie de discussiëren.
Berichtgeving over het voorval in Oosterhout
Gisteren heeft ons het bericht over het voorval in Oosterhout bereikt. Dit gaat momenteel massaal rond op social media.
Het is een trieste situatie en uiteraard betreuren we het ten zeerste dat er een hond is overleden. Dit verhaal kent alleen maar slachtoffers en we willen alle betrokken partijen sterkte toewensen.
Wij kunnen verder niet oordelen over hetgeen wat exact er gebeurd is, daar we er niet bij waren, maar dit mag natuurlijk nooit gebeuren.
De sledehondensport is een individuele sport, dat wil zeggen dat iedereen zelf met zijn team traint en daarvoor eigen locaties heeft.
Over het algemeen (wat ook wordt geadviseerd vanuit verenigingen) trainen de teams zo vroeg mogelijk in de ochtend. Dit omdat er dan zo min mogelijk andere mensen in het bos zijn en vanwege de temperaturen.
Bij alle teams is ook bekend dat we op moeten passen voor loslopende honden (helaas ook vaak in geen losloop gebieden). In dit verhaal wordt helaas ook maar 1 kant belicht, maar loslopende honden die niet onder controle zijn bij baasjes is vaak een probleem, al mogen de ingespannen honden NOOIT iets doen.
Veel wat er geschreven staat over husky's en de sport is uit zijn verband getrokken, misleidend en niet correct. Dat is een manier om sensatie op gang te krijgen, maar helaas zo ook zijn doel voorbij gaat. Dat het triest is, dat de hond is overleden, is helemaal correct en dat het gebeurt is, mag ook benoemd worden. Echter dat alle huskies agressief zijn en niet te vertrouwen en dat de volgende een kind kan zijn, is wat ons betreft te vergaand en niet correct.
Wij volgen dit uiteraard op de voet en als er behoefte is aan een dialoog of meer toelichting dan staan we daar uiteraard voor open.
Met sportieve groet, bestuur SSC-NL
PS; we geven dit alleen als mededeling en niet om een nieuwe discussie te starten. Social media is wat ons betreft niet het medium om over dergelijke situatie de discussiëren.
Wat erg. Zo’n klein poedeltje. En inderdaad wat laag om te zeggen dat het poedeltje de husky's aangevallen zou hebben. Triest ook voor de oppassers.
- Lothian
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Wat een hufters met hun stromanargument over loslopende honden.
Wat heftig en triest dit ! Zo’n klein poedeltje doodgebeten door husky’s.
Die husky eigenaren zouden zich wel verantwoordelijk moeten voelen, en nagaan hoe dit voortaan te voorkomen.
Die husky eigenaren zouden zich wel verantwoordelijk moeten voelen, en nagaan hoe dit voortaan te voorkomen.
Ik heb het op Facebook gezegd en zeg het hier ook weer. Ik denk wel dat een grote roedel huskies een kind kan aanvallen. De man die de poedel uitliet is ook gebeten. Een kindje in een wollig fleecepakje dat gillend wegrent kan best ook prooigedrag bij zo'n roedel opwekken. Er wordt gezegd op Facebook dat een kind geen kip of andere prooi is. En dat de honden dat ruiken. Ok. Maar andere honden zijn wel ineens konijn en dat ruiken ze ineens niet?
Een grote roedel losgeslagen honden kan alles als prooi gaan zien. Andere honden en in mijn ogen ook kleutertjes die wegrennen in een dik jasje. Want laten we eerlijk zijn. Dat is toch sowieso de reden van veel aanvallen op kleine kinderen buiten. Dat ze rennen en prooigedrag triggeren.
Het gaat zelfs zover op Facebook dat mensen bespottelijk gaan reageren op de eigenaar van de poedel die zegt, volgende keer is het een kind. Dat hoeft totaal niet aan de orde te zijn maar dat kan wel.
Hoeveel pitbulls die andere honden mollen krijgen niet dezelfde reacties. Kinderen is iets anders dan honden. Kan zijn maar blijkbaar zijn er genoeg pitbulls die daar anders over denken gezien het groot aantal kinderen dat wereldwijd verminkt en doodgebeten wordt door dat ras.
Ik snap de vergelijking wel nu. Eerder ook niet zo maar als een kleuter in een dik wollig fleecepakje in de winter ineens krijsend wegrent.....ik weet niet of dat nu zo onwaarschijnlijk is bij een roedel die met slee en al van het pad af vliegt om een poedel te verscheuren en zijn uitlater mee te nemen met bijten.
Verder is er een totaal gebrek aan empathie als zonder ook maar enige reactie op het gebeuren bespottelijk gaat lopen doen over deze opmerking van de eigenaar. Neem even mee dat er een hond doodgebeten is en iemand die hem uitliet ook gebeten is. Die roedel hoort daar sowieso niet zo te trainen en in de reacties is tevens te lezen dat dit al jaren zo gaat met de nodige incidenten inclusief asociaal reageren van de eigenaar.
Als het mijn hondje was en die eigenaar ging roepen dat het mijn dwergpoedel's schuld was dan was die persoon overigens van mij.
Een grote roedel losgeslagen honden kan alles als prooi gaan zien. Andere honden en in mijn ogen ook kleutertjes die wegrennen in een dik jasje. Want laten we eerlijk zijn. Dat is toch sowieso de reden van veel aanvallen op kleine kinderen buiten. Dat ze rennen en prooigedrag triggeren.
Het gaat zelfs zover op Facebook dat mensen bespottelijk gaan reageren op de eigenaar van de poedel die zegt, volgende keer is het een kind. Dat hoeft totaal niet aan de orde te zijn maar dat kan wel.
Hoeveel pitbulls die andere honden mollen krijgen niet dezelfde reacties. Kinderen is iets anders dan honden. Kan zijn maar blijkbaar zijn er genoeg pitbulls die daar anders over denken gezien het groot aantal kinderen dat wereldwijd verminkt en doodgebeten wordt door dat ras.
Ik snap de vergelijking wel nu. Eerder ook niet zo maar als een kleuter in een dik wollig fleecepakje in de winter ineens krijsend wegrent.....ik weet niet of dat nu zo onwaarschijnlijk is bij een roedel die met slee en al van het pad af vliegt om een poedel te verscheuren en zijn uitlater mee te nemen met bijten.
Verder is er een totaal gebrek aan empathie als zonder ook maar enige reactie op het gebeuren bespottelijk gaat lopen doen over deze opmerking van de eigenaar. Neem even mee dat er een hond doodgebeten is en iemand die hem uitliet ook gebeten is. Die roedel hoort daar sowieso niet zo te trainen en in de reacties is tevens te lezen dat dit al jaren zo gaat met de nodige incidenten inclusief asociaal reageren van de eigenaar.
Als het mijn hondje was en die eigenaar ging roepen dat het mijn dwergpoedel's schuld was dan was die persoon overigens van mij.
Elke grote roedel honden met prooigedrag kan trouwens iets rennends of gillends als prooi gaan zien. Ik ben als kind zo vaak achterna gezeten op de fiets door honden. En die wilden mij echt pakken. Je vlucht en wordt prooi. Kan ook gewoon een andere grotere hond zijn. Zo ver gezocht is het allemaal niet. En neem mee dat rennen in een groep voor de slee ook zomaar in jagen kan overgaan. Of zelfs al zo kan voelen voor de honden.
Wat mij betreft wordt het verboden. Een roedel opgejaagde honden wil je toch niet tegenkomen tijdens een boswandeling
- Mo-yi
- Posts in topic: 19
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
De andere kant van het verhaal;
"Gerrit van der Laan-van Maastrigt vindt het verschrikkelijk wat er is gebeurd met dwergpoedel Wolfje. Hij is eigenaar van de roedel husky’s die het hondje hebben doodgebeten, maar volgens hem is het anders gelopen dan eigenaresse Nathalie stelt.
Profielfoto van Lobke Kapteijns
Geschreven door
Lobke Kapteijns
Nathalie van der Zee deed zaterdag haar verhaal bij Omroep Brabant, zij vertelt dat de husky's haar hondje aanvielen en dat de man die met het hondje liep gewond raakte. Ze schreef hierover op Facebook en kreeg reacties van mensen dat de husky's vaker voor overlast in het bos zouden zorgen. Volgens Van der Laan is dat niet waar. "Maar op Facebook bestaat tachtig procent uit opruiende teksten."
Van der Laan traint de dieren voor sledehondenwedstrijden en neemt ze daarvoor geregeld mee naar de bossen, waaronder de Vrachelse Heide in Oosterhout. Hij heeft in totaal twintig honden, het is een hobby voor hem en zijn vrouw. De honden moeten de slee leren trekken en kilometers maken voordat er wedstrijden gereden worden. Het steekt hem dat het verhaal anders wordt verteld dan het volgens hem is gegaan.
Hij is die ochtend al vroeg in de bossen, om zeven uur. Want Van der Laan wil zelf het liefste drukte vermijden om te oefenen met zijn honden in een span. “Op het moment dat ik de mensen met het hondje zag lopen, ben ik gestopt. Zij hebben het hondje op de arm genomen, zodat ik er langs kon. Maar terwijl de roedel voorbijliep, sprong dat hondje van die man zijn arm, zo tussen ze in.”
“Tuurlijk is het wel eens grauwen en snauwen, maar bijten nog nooit.”
Volgens Van der Laan begon dwergpoedel Wolfje te blaffen en viel hij de roedel aan terwijl hij er tussen stond. “Dan krijg je roedelgedrag, als je er aan eentje komt, dan gaat het mis. Ze komen als het ware voor elkaar op." Maar het is voor hem en zijn honden de eerste keer in dertig jaar dat zoiets gebeurt, vertelt hij. “Tuurlijk is het wel eens grauwen en snauwen, maar bijten nog nooit.”
Zelf vindt hij het ook heel erg, dat zijn husky's het andere hondje dood hebben gebeten: “Ik vind het verschrikkelijk, hier zit niemand op te wachten. Zelf hebben we ook tien dagen niet getraind om wat er gebeurd is.”
Hij heeft wel contact gehad met Nathalie en haar man, de eigenaars van het hondje dat werd doodgebeten. “Zij gingen net op vakantie toen het gebeurde. Ik heb gezegd dat we contact zouden hebben zodra zij terug waren. Zij belden niet, ik heb ze ook niet gebeld aangezien ze met vakantie waren. Als ze fijn met vakantie zijn, ga ik ze niet elke dag over zoiets vervelends bellen."
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/421 ... Al_MfycM7g
"Gerrit van der Laan-van Maastrigt vindt het verschrikkelijk wat er is gebeurd met dwergpoedel Wolfje. Hij is eigenaar van de roedel husky’s die het hondje hebben doodgebeten, maar volgens hem is het anders gelopen dan eigenaresse Nathalie stelt.
Profielfoto van Lobke Kapteijns
Geschreven door
Lobke Kapteijns
Nathalie van der Zee deed zaterdag haar verhaal bij Omroep Brabant, zij vertelt dat de husky's haar hondje aanvielen en dat de man die met het hondje liep gewond raakte. Ze schreef hierover op Facebook en kreeg reacties van mensen dat de husky's vaker voor overlast in het bos zouden zorgen. Volgens Van der Laan is dat niet waar. "Maar op Facebook bestaat tachtig procent uit opruiende teksten."
Van der Laan traint de dieren voor sledehondenwedstrijden en neemt ze daarvoor geregeld mee naar de bossen, waaronder de Vrachelse Heide in Oosterhout. Hij heeft in totaal twintig honden, het is een hobby voor hem en zijn vrouw. De honden moeten de slee leren trekken en kilometers maken voordat er wedstrijden gereden worden. Het steekt hem dat het verhaal anders wordt verteld dan het volgens hem is gegaan.
Hij is die ochtend al vroeg in de bossen, om zeven uur. Want Van der Laan wil zelf het liefste drukte vermijden om te oefenen met zijn honden in een span. “Op het moment dat ik de mensen met het hondje zag lopen, ben ik gestopt. Zij hebben het hondje op de arm genomen, zodat ik er langs kon. Maar terwijl de roedel voorbijliep, sprong dat hondje van die man zijn arm, zo tussen ze in.”
“Tuurlijk is het wel eens grauwen en snauwen, maar bijten nog nooit.”
Volgens Van der Laan begon dwergpoedel Wolfje te blaffen en viel hij de roedel aan terwijl hij er tussen stond. “Dan krijg je roedelgedrag, als je er aan eentje komt, dan gaat het mis. Ze komen als het ware voor elkaar op." Maar het is voor hem en zijn honden de eerste keer in dertig jaar dat zoiets gebeurt, vertelt hij. “Tuurlijk is het wel eens grauwen en snauwen, maar bijten nog nooit.”
Zelf vindt hij het ook heel erg, dat zijn husky's het andere hondje dood hebben gebeten: “Ik vind het verschrikkelijk, hier zit niemand op te wachten. Zelf hebben we ook tien dagen niet getraind om wat er gebeurd is.”
Hij heeft wel contact gehad met Nathalie en haar man, de eigenaars van het hondje dat werd doodgebeten. “Zij gingen net op vakantie toen het gebeurde. Ik heb gezegd dat we contact zouden hebben zodra zij terug waren. Zij belden niet, ik heb ze ook niet gebeld aangezien ze met vakantie waren. Als ze fijn met vakantie zijn, ga ik ze niet elke dag over zoiets vervelends bellen."
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/421 ... Al_MfycM7g
- malinois
- Posts in topic: 6
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik kom liever een ingespannen roedel hussen tegen voor een kar dan 1 loslopende klapkaak. Die honden staan ingespannen, die kunnen toch niet met kar en al dwars door t bos achter je aan. Ja kan wel maar dan zitten ze vast na een paar meter. Ik ga even t verhaal van de andere kant lezen. Blijft een feit dat t nooit mag gebeuren.Smoushond schreef:Wat mij betreft wordt het verboden. Een roedel opgejaagde honden wil je toch niet tegenkomen tijdens een boswandeling
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hier hadden we eerst een slipjachtbeweging die door het bos ging op paarden en met foxhounds.
Daarbij is toen door die foxhounds een boxer doodgebeten en de eigenaresse was behoorlijk gewond.
Daarna werd het verboden. Terecht. Rot maar op met je hoog in de drift staande roedel in wandelgebied.
Daarbij is toen door die foxhounds een boxer doodgebeten en de eigenaresse was behoorlijk gewond.
Daarna werd het verboden. Terecht. Rot maar op met je hoog in de drift staande roedel in wandelgebied.
- Mo-yi
Ik vind dit toch wat anders hoor. De man met de roedel zag de man met poedel en is gestopt. Man tilt poedel op zodat de roedel erlangs kan, hij is er rustig langsgegaan, en de poedel begon sprong al blaffend tussen de meute.
Als hier iemand met drie herders liep was er hetzelfde gebeurd, hadden ze er ook opgedoken.
Blijft staan dar het verschrikkelijk is.
Maar het eerste verhaal droop wel van een opgejut gedoe om nu de hele hussen en die sport gelijk aan banden te leggen want t zijn allemaal valse krengen.
Dat is dus niet zo, in dit geval ook niet.
Als hier iemand met drie herders liep was er hetzelfde gebeurd, hadden ze er ook opgedoken.
Blijft staan dar het verschrikkelijk is.
Maar het eerste verhaal droop wel van een opgejut gedoe om nu de hele hussen en die sport gelijk aan banden te leggen want t zijn allemaal valse krengen.
Dat is dus niet zo, in dit geval ook niet.
- Frootje
- Posts in topic: 5
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Wat een vreemde uitspraak. Ik denk dat de wetenschap dat je honden hun poedeltje hebben verscheurd hun vakantie erger verpest dan het feit dat je ze er berouwvol over belt. Ik zou trouwens als eigenaar van het poedeltje na zoiets helemaal niet op vakantie kunnen denk ik, maar dat ben ik dan weer. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik nog zin zou hebben in vakantie als zoiets echt vlak daarvoor was gebeurd.
Wel een enorm naar verhaal weer. Arm poedeltje. En bij de oppas ook. Dit is een van de redenen waarom ik Froo dus niet uit handen geef. Ik heb niet de illusie dat haar helemaal niks kan overkomen bij mij, maar dan ben ik er tenminste zelf bij geweest en had ik zelf iets kunnen doen. Ik moet echt niet hebben dat iemand anders onbezorgd met Froo gaat wandelen en ze wordt opgevroten door een of andere pitbull. Of een kudde huskies blijkbaar.
Aloy ook niet natuurlijk, maar bij haar heb ik er nog wel vertrouwen in dat het goed gaat omdat ze zelf erg sociaal is en bovendien het hardste rent van allemaal. Als zij een foute hond ziet is ze allang weg en zolang ze niet wordt achtervolgd door een stel windhonden komt ze weg ook, Froo denkt nog steeds dat aanval de beste verdediging is en kan natuurlijk helemaal niks met dat kleine lijfje.
Laatst gewijzigd door Frootje op 14 jan 2023, 22:30, 2 keer totaal gewijzigd.
“ De man op de slede vertelde dat hij de kar had stilgezet. Daarnaast zou Wolfje eerst hebben aangevallen. “Toen de oppas dat hoorde, ging hij compleet uit zijn dak. Hij is naar de plek teruggegaan en heeft foto's van de sporen van de kar genomen. Die laten zien dat de kar helemaal niet is gestopt maar van het pad afglipte omdat de honden op Wolfje af renden.”
Die honden stonden dus helemaal niet stil,waarna de Poedel de Huskies aanviel.
De sporen wijzen uit dat de roedel naar het poedeltje is gerend.
- Mo-yi
Daarvoor heeft hij wel contact met ze gehad erover, toen gingen ze op vakantie en zouden ze na de vakantie verder contact hebben.Frootje schreef: ↑14 jan 2023, 22:27Wat een vreemde uitspraak. Ik denk dat de wetenschap dat je honden hun poedeltje hebben verscheurd hun vakantie erger verpest dan het feit dat je ze er berouwvol over belt. Ik zou trouwens als eigenaar van het poedeltje na zoiets helemaal niet op vakantie kunnen denk ik, maar dat ben ik dan weer. Ik kan me echt niet voorstellen dat ik nog zin zou hebben in vakantie als zoiets echt vlak daarvoor was gebeurd.
Wel een enorm naar verhaal weer. Arm poedeltje. En bij de oppas ook. Dit is een van de redenen waarom ik Froo dus niet uit handen geef. Ik heb niet de illusie dat haar helemaal niks kan overkomen bij mij, maar dan ben ik er tenminste zelf bij geweest en had ik zelf iets kunnen doen. Ik moet echt niet hebben dat iemand anders onbezorgd met Froo gaat wandelen en ze wordt opgevroten door een of andere pitbull. Of een kudde huskies blijkbaar.
Ik zou zelf dan ook wel denken als ze dan alsnog wel weggaan, goed dan als je terugkomt wel weer.
Al zou ik in Afrika zitten, ik zou direct teruggaan
- Mo-yi
Joh, ik blijf er uit. We zijn er ook niet bijgeweest en het is een strijd die nu via den sosjal verder gaat.Nanna schreef: ↑14 jan 2023, 22:29 “ De man op de slede vertelde dat hij de kar had stilgezet. Daarnaast zou Wolfje eerst hebben aangevallen. “Toen de oppas dat hoorde, ging hij compleet uit zijn dak. Hij is naar de plek teruggegaan en heeft foto's van de sporen van de kar genomen. Die laten zien dat de kar helemaal niet is gestopt maar van het pad afglipte omdat de honden op Wolfje af renden.”
Jammer.
Dat verhaal van die eigenaar van de huskies zou dus voor geen meter kloppen. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook een hele rare uitspraak vind dat het poedeltje in de roedel liep en de roedel aanviel. Een dwergpoedel? Die een roedel huskies aanvalt zodat die zich zo moeten verdedigen?
De eigenaar heeft foto's van de sporen van de kar gemaakt die met een boog de berm in getrokken werd. Dat weerlegt het hele verhaal. Geloof je echt dat je even de kar stil zet? Voor mensen in de berm. Dan gaat stilstaan tot de poedel van de arm springt en de roedel huskies aanvalt? Eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Plus dus dat de eigenaar meteen daarna foto's gemaakt heeft van de slipsporen van de kar die de berm in getrokken is.
Plus dat er onder het bericht op Facebook mensen beschrijven welke problemen zij persoonlijk met deze kar honden ervaren hebben. Beetje vreemd verhaal dus. Goedpraten wat niet echt goed te praten is.
De eigenaar heeft foto's van de sporen van de kar gemaakt die met een boog de berm in getrokken werd. Dat weerlegt het hele verhaal. Geloof je echt dat je even de kar stil zet? Voor mensen in de berm. Dan gaat stilstaan tot de poedel van de arm springt en de roedel huskies aanvalt? Eerlijk gezegd geloof ik daar niets van. Plus dus dat de eigenaar meteen daarna foto's gemaakt heeft van de slipsporen van de kar die de berm in getrokken is.
Plus dat er onder het bericht op Facebook mensen beschrijven welke problemen zij persoonlijk met deze kar honden ervaren hebben. Beetje vreemd verhaal dus. Goedpraten wat niet echt goed te praten is.
Nou ja, ik ga er van uit dat als je bewijsfoto’s hebt je daar niet over liegt.Mo-yi schreef: ↑14 jan 2023, 22:33Joh, ik blijf er uit. We zijn er ook niet bijgeweest en het is een strijd die nu via den sosjal verder gaat.Nanna schreef: ↑14 jan 2023, 22:29 “ De man op de slede vertelde dat hij de kar had stilgezet. Daarnaast zou Wolfje eerst hebben aangevallen. “Toen de oppas dat hoorde, ging hij compleet uit zijn dak. Hij is naar de plek teruggegaan en heeft foto's van de sporen van de kar genomen. Die laten zien dat de kar helemaal niet is gestopt maar van het pad afglipte omdat de honden op Wolfje af renden.”
Jammer.
En ook in de teckelkennel waar ik heb gewerkt hebben twee bezoekende husky’s van de buren die vaker meeliepen uit het niets een kaninchen langhaar teefje zodanig gegrepen dat haar darmen eruit hingen. Die hoefden daarna ook niet meer terug te komen. De eigenaar heeft ze trouwens weggedaan nadat ze ontsnapten en in Barneveld voor 3000 gulden aan ganzen doodbeten.
En het waren echt lieve honden hoor. Ilonka en Natasja, moeder en dochter. Maar toch.
- Mo-yi
Nogmaals ik trek geen partij he, maar een slipspoor is niet vreemd bij een bocht denk ik.Marc schreef: ↑14 jan 2023, 22:34 Dat verhaal van die eigenaar van de huskies zou dus voor geen meter kloppen. Moet eerlijk zeggen dat ik het ook een hele rare uitspraak vind dat het poedeltje in de roedel liep en de roedel aanviel. Een dwergpoedel? Die een roedel huskies aanvalt zodat die zich zo moeten verdedigen?
Het is echt de gewoonte om te stoppen en anderen te laten passeren. Deze man doet dit al 30 jaar en het meeste werk gaat erin zitten om elkaar - rustig- in te halen, focus houden, rustig blijven, daarna weer door.
Het zou best kunnen dat hij gestopt is, de man de poedel op zn arm nam, en de karavaan daarna er rustig langsliep. Dat een poedel gaat keffen en van de arm afspringt vind ik ook niet heel vreemd.
Maar goed, laat het tussen hun verder liggen, het is al erg genoeg.
- Frootje
- Contacteer:
Nog steeds vreemd. Waarom denkt iemand als eigenaar van honden die net een ander hondje hebben doodgebeten überhaupt dat die mensen daarna 'fijn op vakantie gingen'? Los van het feit dat ik zelf niet kan begrijpen dat je dan nog op vakantie kunt gaan, lijkt me dat je wel mag concluderen dat dat een vakantie met een zwart randje is. Tenzij die mensen zelf de indruk hebben gewekt dat ze fijn op vakantie gingen (ja, ik weet het ook niet natuurlijk, ik was er ook niet bij) vind ik het maar een vreemde uitspraak. Ik geloof dat hij iets positiefs wilde zeggen, maar ik vind dat het er niet helemaal goed uit komt. Het schildert bij mij geen positiever plaatje in elk geval.Mo-yi schreef: ↑14 jan 2023, 22:31Daarvoor heeft hij wel contact met ze gehad erover, toen gingen ze op vakantie en zouden ze na de vakantie verder contact hebben.
Ik zou zelf dan ook wel denken als ze dan alsnog wel weggaan, goed dan als je terugkomt wel weer.
- Mo-yi
Het is ook apart. Maar als ze dan wel contact hebben, en de mensen geven aan dat ze nu toch weggaan, en hij zegt dat ze dan daarna wel contact hebben. Dan zie ik niet zo goed waar hij daarin dan de hork is eigenlijk.Frootje schreef: ↑14 jan 2023, 22:41Nog steeds vreemd. Waarom denkt iemand als eigenaar van honden die net een ander hondje hebben doodgebeten überhaupt dat die mensen daarna 'fijn op vakantie gingen'? Los van het feit dat ik zelf niet kan begrijpen dat je dan nog op vakantie kunt gaan, lijkt me dat je wel mag concluderen dat dat een vakantie met een zwart randje is. Tenzij die mensen zelf de indruk hebben gewekt dat ze fijn op vakantie gingen (ja, ik weet het ook niet natuurlijk, ik was er ook niet bij) vind ik het maar een vreemde uitspraak. Ik geloof dat hij iets positiefs wilde zeggen, maar ik vind dat het er niet helemaal goed uit komt. Het schildert bij mij geen positiever plaatje in elk geval.Mo-yi schreef: ↑14 jan 2023, 22:31Daarvoor heeft hij wel contact met ze gehad erover, toen gingen ze op vakantie en zouden ze na de vakantie verder contact hebben.
- Frootje
- Contacteer:
Dat is dan weer de conclusie die ik trek als iemand kan denken dat mensen fijn zullen zitten op hun vakantie als hun hondje net is verscheurd door zijn roedel.
En op basis van wat hij zelf zegt heb ik trouwens ook niet de indruk dat er nu zoveel moeite is gedaan. Je kunt toch voordat ze vertrekken tijdens dat gesprek gewoon vragen wanneer iemand terugkomt van vakantie zodat je met bloemen en duizendmaal excuses op de stoep kunt staan? Die honden hebben hun hondje gegrepen en gedood, het is nu niet bepaald alsof het over een missend plukje haar gaat of zo. Ik vind het veel te makkelijk om achteraf dan te zeggen "tja, maar ja, ze belden niet terug. Dus ja, dan weet ik het ook niet meer hoor, ik heb toch mijn bést gedaan?!" Dat wil er bij mij niet in.
- Mo-yi
Ja oke, dat kun je hem kwalijk nemen.Frootje schreef: ↑14 jan 2023, 22:55Dat is dan weer de conclusie die ik trek als iemand kan denken dat mensen fijn zullen zitten op hun vakantie als hun hondje net is verscheurd door zijn roedel.
En op basis van wat hij zelf zegt heb ik trouwens ook niet de indruk dat er nu zoveel moeite is gedaan. Je kunt toch voordat ze vertrekken tijdens dat gesprek gewoon vragen wanneer iemand terugkomt van vakantie zodat je met bloemen en duizendmaal excuses op de stoep kunt staan? Die honden hebben hun hondje gegrepen en gedood, het is nu niet bepaald alsof het over een missend plukje haar gaat of zo. Ik vind het veel te makkelijk om achteraf dan te zeggen "tja, maar ja, ze belden niet terug. Dus ja, dan weet ik het ook niet meer hoor, ik heb toch mijn bést gedaan?!" Dat wil er bij mij niet in.
Ik zou zelf ook wat verbijsterd zijn als iemand alsnog vertrekt.
- malinois
- Posts in topic: 6
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Dat loopt allemaal los, 50 of meer tegelijk. Die hoef ik ook niet tegen te komen idd maar imo niet te vergelijken met 6 of 8 (zoiets loopt er voor een kar) ingespannen voor een kar, dus aangelijnd.Nanna schreef:Hier hadden we eerst een slipjachtbeweging die door het bos ging op paarden en met foxhounds.
Maar goed, alleen maar verliezers...
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi