Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: Hoi lieve mooie Murphy. Thuis ❤

Bericht door Yvette »

Dat klinkt goed allemaal zeg, heerlijk! :I:
Dat van het natte gras herken ik ook, daar kreeg ik klachten over...

Slaap lekker! Ben benieuwd hoe het gaat!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Hieronder puppyspam. Ik bied bij voorbaat mijn excuses aan voor het hoge gehalte slaapfoto's, ik voel me net zo'n kersverse moeder die denkt dat men op honderd bijna dezelfde slaapfoto's zit te wachten maar ik kon niet verder kiezen :') .

Laatste keer met z'n drieën de wei in
Afbeelding

Zijn we er bijna?
Afbeelding

Oh, zit hier dat lekkers in?
Afbeelding

En dan nu de serie slaapfoto's :mann:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Duurt lang :wachten:
Afbeelding

Afbeelding

En we gaan weer verder met de slaapfoto's :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, eindelijk thuis. Spannend allemaal
Afbeelding

Maar ook wel interessant
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er wel klaar mee :slaap:
Afbeelding

Stuk :slaap2:
Afbeelding

:slaap2:
Afbeelding

Er moet ook samen geforumd worden natuurlijk
Afbeelding

En actie in de ren, waar zijn die katten?!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar zijn die katten :')
Afbeelding
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
_Tiny_
Posts in topic: 9
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Re: Hoi lieve mooie Murphy ❤ . Belachelijk veel foto's

Bericht door _Tiny_ »

Murphy smurfie :I: Je geniet je suf zo te zien. :liefde: Leuk hoor.
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Zoveel foto’s, goed juist! Echt een heel knap hondje. Wat een mooie, nieuwsgierige houding bij jullie thuis.
Wat een ruimte bij jou in de auto trouwens, welke hebben jullie? Wij moeten nu ook meer ruimte :')
Gretha
Posts in topic: 8
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Wat een heerlijke verhalen en schitterend hondje :I:
Afbeelding
Sekreetje
Posts in topic: 13

Bericht door Sekreetje »

Een woord : zucht ❤
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 09 okt 2021, 22:57 Dat klinkt goed allemaal zeg, heerlijk! :I:
Dat van het natte gras herken ik ook, daar kreeg ik klachten over...

Slaap lekker! Ben benieuwd hoe het gaat!
Denk dat hij het wel gedaan zou hebben als hij had moeten plassen hoor, maar nu wilde hij zo in het donker en met het natte gras wel graag weer naar binnen. Na een uurtje (of wat) slapen op bed liep hij even rond op bed en heb ik hem meegenomen naar de kattenbak in de ren en hoppa, hij ging meteen plassen. Superknap :I: .

Hamilton schreef: 09 okt 2021, 22:56 Wat een heerlijk verslag van jullie eerste pup, je vertelt/schrijft zo eerlijk, net of ik er naast sta :I: Geniet van de kleine man, maar dat gaat vast wel lukken. En hopelijk gaat je rug ook beter zodat je wat makkelijker in de bocht kan met puppemans.
:liefde: . Het herstel gaat nu niet heel snel meer maar zolang ik maar niet eigenwijs ga lopen doen met die rug zal ik me wel redden en dan zal het met een paar weken wel weer goed hersteld zijn. Zal de behendigheid maar afzeggen :tongue: .

_Tiny_ schreef: 09 okt 2021, 23:18 Murphy smurfie :I: Je geniet je suf zo te zien. :liefde: Leuk hoor.
Ja, ik vind het echt zalig :mann: .

Manuma schreef: 09 okt 2021, 23:20 Zoveel foto’s, goed juist! Echt een heel knap hondje. Wat een mooie, nieuwsgierige houding bij jullie thuis.
Wat een ruimte bij jou in de auto trouwens, welke hebben jullie? Wij moeten nu ook meer ruimte :')
Die ruimte is wel inclusief platte achterbank hè, niet enkel kofferbak, dus dan moet je zoon in diezelfde ruimte :') . Ben je dan nog steed geïnteresseerd (dan kijk ik even na wat we precies hebben) :mrgreen: ?
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Fabiola17
Posts in topic: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Wat een schatje (als hij slaapt)!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Gudrun
Posts in topic: 7
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Wat een schatje en wat is hij rustig en braaf!
Hopelijk deze nacht ook :engel: .
Maar als je er deze nacht uit moet: ook van genieten ! 't Is iets bijzonders, 's nachts staan kleumen in afwachting tot pup plast, of pup die geplast heeft en wild begint rond te rennen gaan zoeken in het donker... 't is zo snel voorbij.
Borderbende
Posts in topic: 31
Welke: Border Collie

Bericht door Borderbende »

Wat heerlijk dat hij er is. Heel veel plezier met hem!
En heerlijk al die foto`s! Slapend of niet! Whoehahahaha
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
S.V.
Posts in topic: 1

Bericht door S.V. »

Heel veel plezier met hem, maar dat gaat wel lukken zo te zien
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

De enige die heeft lopen nachtbraken ben ik zelf :') . Ik had voor Murphy de bench naast het bed gezet (op bedhoogte uiteraard) met deken, mandje, vetbed van thuis en warme snuggle safe en op een gegeven moment ging hij er zelf in liggen :I: . Na een tijdje kwam hij wel weer bij mij liggen maar toen we gingen slapen heb ik hem erin gelegd en rolde hij zich heerlijk op in het mandje :slaap2: . Ivm Lais die ook op bed ligt heb ik de bench dichtgedaan (dat kan helemaal niet stil met een rits :hmmm: ) en dat was prima. Na een tijdje zat hij wel even aan het gaas en omdat ik het verder wel vertrouwde heb ik later (ja, ik was aan het nachtbraken) het gaas weer open gedaan. Hij is er de hele nacht niet uitgeweest.

Ik was om 6u alweer wakker en na een tijdje hoorde ik hem lekker miemelen met een flostouwtje in zijn bench, wat een geluidjes. Piepjes, knorren, ummelen... :hartjes: . Ik moest van mezelf tot 7u wachten voor ik hem mocht laten plassen maar om tien voor zeven hield ik het niet meer en heb ik hem geknuffeld, beetje metkauwspeeltje gespeeld en hem opgepakt. Als ie moe is (en dat was hij nog) stopt hij zijn hoofdje weg in mijn nek (smelt) dus hij had helemaal geen zin. Maar toen ik hem op de kattenbak zette stond hij amper of hij deed meteen een hele grote plas, super!

Daarna even met Lais maar dat komt later want typen gaat inmiddels nog maar met 1 hand :') . Toen lekker bij mij in bed, beetje op mijn handen, vest, koordje en oh ja, ook op kauwspeeltje kauwen :D . Daarna kroop hij tegen mijn schouder om te gaan slapen. Binnen een paar minuten lag hij te rillen dus heb ik hem onder de deken gestopt (nu kan ik aan die kant dus niet meer bij het toetsenbord) en hij stopte nog even goed zijn kop onder de deken :mrgreen: en ligt nu weer lekker te slapen en dromen :slaap2: . Wat een straf.

Fabiola17 schreef: 10 okt 2021, 00:04 Wat een schatje (als hij slaapt)!
Tot nog toe ook als hij wakker is :D .

Gudrun schreef: 10 okt 2021, 00:05 Wat een schatje en wat is hij rustig en braaf!
Hopelijk deze nacht ook :engel: .
Maar als je er deze nacht uit moet: ook van genieten ! 't Is iets bijzonders, 's nachts staan kleumen in afwachting tot pup plast, of pup die geplast heeft en wild begint rond te rennen gaan zoeken in het donker... 't is zo snel voorbij.
Heel bijzonder en dat hou ik graag zo :engel: . Voorlopig mag hij het lekker op de kattenbakken doen in de late en vroege uren :mrgreen: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Izzie_Lot
Posts in topic: 6

Bericht door Izzie_Lot »

Wat een dotje is het :I:
Sirene
Posts in topic: 23

Bericht door Sirene »

Wat heerlijk om te lezen hoe je van hem geniet :I:
mijke
Posts in topic: 39

Bericht door mijke »

Afbeelding

😜
Dagmar
Posts in topic: 13

Bericht door Dagmar »

Niet dat ik anders had verwacht van jullie, maar wat doet ie het goed :I:
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 16
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Wat fijn dat de eerste nacht zo goed is verlopen! En te veel foto's bestaat niet, ik smelt ook helemaal van die slaapfoto's :I:
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat als hij een beetje is bekomen van alle vermoeiende indrukken.
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 28

Bericht door Tamara »

Teveel foto's bestaat niet inderdaad. Ik ben ook aan het genieten van je schrijfsels en de foto's. Wat heeft is het me toch een lekker ding :I:

Haha, dat je niet hebt geslapen met een nieuwe pup ken ik. Het voelt ook nog zo onwerkelijk dat je nu toch echt je nieuwe hondje in huis hebt en je bent gespitst op ieder geluid en half in dromenland over wat je allemaal samen wil ondernemen met de nieuwe pup wanneer hij wakker is.

Veel plezier vandaag!
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Vanmorgen toen het eenmaal licht was even naar buiten geweest in de zijtuin, hij heeft mooi gepoept op de mat daar :F: . Verder een beetje met speeltjes gespeeld en om zich heen zitten kijken, echt op onderzoek uitgaan is nog te spannend. Maar dat geeft helemaal niks, we hebben alle tijd.
Daarna hebben we de ren onveilig gemaakt onder toeziend oog van de katten en Lais. Lais is vooral nog bezig met Murphy duidelijk maken dat hij niet naar haar kop moet komen en vooral zijn kont of buik moet laten zien. Murf reageert er super op maar als er geen hekje tussen zit (zoals vanmorgen op bed) dan doe ik er wel mijn hand of arm tussen voor het geval dat. Gaat prima zo.
Op een gegeven moment ging Murf krachtiger bijten (in mij) en toen kwam man met de briljante vraag wanneer hij eigenlijk eten moet hebben. Ha, ja nu dus :F: . Hij heeft toen heerlijk gegeten, wederom onder toeziende ogen van de katten :') en daarna was hij hartstikke rustig.
Toen man met de groterds de achtertuin in ging zat ie dat met heel nieuwsgierige houding te bekijken vanuit zijn ren. Ik wilde hem ook nog even buiten laten dus nam hem in de armen mee naar achter, hij begon meteen te trillen (van spanning) dus hup onder m'n vest en dat was iets beter maar na heel even op de schommelbank gezeten te hebben was me duidelijk dat dit hem teveel was dus ben ik de zijtuin in gegaan en daar heeft ie nog even op m'n schoot rond zitten kijken, dat was wel goed. Toen naar binnen, even op de kattenbak gezet maar hij hoefde niet dus hup, lekker naar bed. Hij heeft even de niet pupproof slaapkamer onveilig gemaakt en ging toen lekker op bed liggen. Hij lag nog geen minuut toen hij weer lag te rillen dus ik heb hem weer toegedekt en nu ligt hij diep verzonken te slapen.

Zometeen nog een filmpje uitzoeken, ik zit daar altijd mee te trutten dus heb besloten dat ik gewoon elke dag een filmpje 'moet' plaatsen, dan maar niet tot in den treure uitzoeken welke het moet worden :mann: .
Afbeelding
Barnsley
Posts in topic: 1
Honden: 5
Welke: Golden Retrievers
Contacteer:

Bericht door Barnsley »

Jaaa daar is hij dan, heel veel geluk en plezier met Murphy maar dat komt helemaal goed. Super!
Alex
Posts in topic: 4
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Ik zat dus wél heel erg te wachten op honderd slaapfoto's dus ik ben tevreden. Helemaal bijgelezen nu en samengevat: :hartjes: Wat een dot en wat gaat het ontzettend goed! Heerlijk dat hij zo komt plakken. Dit wordt een van mijn ochtend topics om te lezen, super leuk.
Saba 💜 23-05-24
Lieske_1977

Bericht door Lieske_1977 »

Wat een zoetje :I:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Weer heerlijk om bij te lezen. Ik heb voor de gein even geteld... van de terugreis gisteren heb ik 222 foto's en filmpjes van een slapende pup :LOL: . Verzachtende factor is dat ik steeds meerdere foto's maakte van hetzelfde moment omdat je tijdens het rijden nogal eens over een hobbel gaat en de foto dan niet scherp is en het was een heeeeeeeeele lange reis :') .

Hylos schreef: 10 okt 2021, 09:42 Gelukkig zitten we op dit forum inderdaad op 100 bijna dezelfde slaapfoto's te wachten. :mrgreen: :mrgreen:
Haha, echt erg :D .

Hylos schreef: 10 okt 2021, 09:42Wat een mupske is het toch. :I:
Zo lief, die foto dat hij opgerold op jouw voeten ligt. :liefde:
Heerlijk zo'n kleffe pup, hij voelt zich fijn bij jou.. zo snel al! Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat.
Ik vind het inderdaad heel erg fijn en geeft mij ook een fijn gevoel, maar ze deden dit ook al met pupbezoeken dus het zit wel echt in ze denk ik. Maar ik ben wel heel erg blij dat we echt elke week geweest zijn zodat hij ook al een beetje vertrouwd kon raken met ons.

Dagmar schreef: 10 okt 2021, 09:02 Niet dat ik anders had verwacht van jullie, maar wat doet ie het goed :I:
:liefde:

Alex schreef: 10 okt 2021, 09:59 Ik zat dus wél heel erg te wachten op honderd slaapfoto's dus ik ben tevreden. Helemaal bijgelezen nu en samengevat: :hartjes: Wat een dot en wat gaat het ontzettend goed! Heerlijk dat hij zo komt plakken. Dit wordt een van mijn ochtend topics om te lezen, super leuk.
Ah leuk!
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Vanmorgen toen het eenmaal licht was even naar buiten geweest in de zijtuin, hij heeft mooi gepoept op de mat daar :F: . Verder een beetje met speeltjes gespeeld en om zich heen zitten kijken, echt op onderzoek uitgaan is nog te spannend. Maar dat geeft helemaal niks, we hebben alle tijd.
Daarna hebben we de ren onveilig gemaakt onder toeziend oog van de katten en Lais. Lais is vooral nog bezig met Murphy duidelijk maken dat hij niet naar haar kop moet komen en vooral zijn kont of buik moet laten zien. Murf reageert er super op maar als er geen hekje tussen zit (zoals vanmorgen op bed) dan doe ik er wel mijn hand of arm tussen voor het geval dat. Gaat prima zo.
Op een gegeven moment ging Murf krachtiger bijten (in mij) en toen kwam man met de briljante vraag wanneer hij eigenlijk eten moet hebben. Ha, ja nu dus :F: . Hij heeft toen heerlijk gegeten, wederom onder toeziende ogen van de katten :') en daarna was hij hartstikke rustig.
Toen man met de groterds de achtertuin in ging zat ie dat met heel nieuwsgierige houding te bekijken vanuit zijn ren. Ik wilde hem ook nog even buiten laten dus nam hem in de armen mee naar achter, hij begon meteen te trillen (van spanning) dus hup onder m'n vest en dat was iets beter maar na heel even op de schommelbank gezeten te hebben was me duidelijk dat dit hem teveel was dus ben ik de zijtuin in gegaan en daar heeft ie nog even op m'n schoot rond zitten kijken, dat was wel goed. Toen naar binnen, even op de kattenbak gezet maar hij hoefde niet dus hup, lekker naar bed. Hij heeft even de niet pupproof slaapkamer onveilig gemaakt en ging toen lekker op bed liggen. Hij lag nog geen minuut toen hij weer lag te rillen dus ik heb hem weer toegedekt en nu ligt hij diep verzonken te slapen en ik kreeg ontbijt op bed :F: .
Vanmorgen lag hij trouwens te smakken in zijn slaap toen hij in m'n arm lag, kan het nog zoeter :mann: ?

Een kort filmpje van de kennismaking met Raaf en Lais, nog bij Sirene

Een lang filmpje van Murphy's eerste half uurtje in de tuin na thuiskomst
Afbeelding
Plaats reactie