Extra workshops gepland
Extra workshops gepland
In april hebben Dakar en ik examen voor do as I do, we zijn even geleden begonnen met aanleren en vandaag even een filmpje gemaakt van 3 dingen die Dakar moet ‘na doen’ tijdens het examen moet hij er 6 nadoen bij de examinator. Dus we oefenen ook met andere mensen wat hij lastiger vind. Nog meer mensen die hier dit hun hond hebben aangeleerd?
Laatst gewijzigd door jenn90 op 28 jul 2023, 21:31, 4 keer totaal gewijzigd.
Re: Do as I do
Ik zie hem maar 1 ding nadoen in beeld? Klopt dat of kijk ik niet goed?
Wel leuk om dat met je hond samen te doen.
Wel leuk om dat met je hond samen te doen.
O wat schijt irritant hij heeft het filmpje aangepast ik ga even kijken of ik het aangepast krijg
Jaaaaa ik zie het. Wat enig.
Ik vind het zo'n gaaf trainingsconcept! En jullie bevestigen dat weer!
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Wat knap!!
Heel mooi contact en natuurlijk razend slim van Dakkie.
Heel mooi contact en natuurlijk razend slim van Dakkie.
- kloesje
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Ga je ook een filmpje plaatsen van hoe je dit aanleert?
- HillieS
- Posts in topic: 4
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ik ken het ook en heb met Yara en Jamie ook allebei wat dingen daarmee gedaan.
Doe jij ook nog een 'let op' iets of is dat net buiten beeld?
Wel tof om ook te zien bij jullie
Doe jij ook nog een 'let op' iets of is dat net buiten beeld?
Wel tof om ook te zien bij jullie
Leuk wel. Heeft het ook een doel? Of is het gewoon voor de lol?
Helemaal niks voor mij maar ziet er wel grappig uit. En als de hond het leuk vindt waarom niet?
Helemaal niks voor mij maar ziet er wel grappig uit. En als de hond het leuk vindt waarom niet?
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Wat ontzettend leuk!
Ja ik vind het echt leuk om te trainen wel heel lastig maar daarom train ik ook regelmatig samen met een paar anderen zodat die mee kunnen kijken en mij tips geven hoe of wat (ik bijv toch onbewust wat aangeef ed).
Het aanleren bestaat uit een stabiele sta/zit/lig en dan blijven aanleren (jij moet uiteindelijk iets voor kunnen doen zonder dat ze van hun plaats af komen) en dan kies je 3 makkelijk uitvoerbare commandos uit (door een tunnel is grappig maar je moet dat uiteindelijk ook voordoen… die commando’s moeten ze uit kunnen voeren welke positie je ook staat (uiteindelijk zonder oogcontact/lichaamsgebaar) zelfs als je met de rug naar je hond toe staat (ik heb dat geoefend bij de spiegel zodat ik het kon zien)
Dat is eigenlijk de basis en daar ben je wel even mee zoet heb ik gemerkt
Is inderdaad net buiten beeld ik zeg zit en dan mijn hand is ‘let op’
Ik hoop het uiteindelijk kunnen gebruiken in mijn werk met Dakar dat eventuele cliënten het voor kunnen doen en hij na kan doen (boost natuurlijk voor zelfvertrouwen en mooi als ze angst hebben voor honden ze hoeven niet dichtbij de hond te staan om toch wat samen te doen).
Dankjewel allen voor de leuke reacties! Ik merk aan Dakar dat hij dit echt onwijs leuk vindt om te doen hij begint te stuiteren als de tas met spullen tevoorschijn komt
- HillieS
- Posts in topic: 4
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Dat is inderdaad erg leuk! Dat snap ik wel.jenn90 schreef: ↑17 jan 2023, 18:52Ik hoop het uiteindelijk kunnen gebruiken in mijn werk met Dakar dat eventuele cliënten het voor kunnen doen en hij na kan doen (boost natuurlijk voor zelfvertrouwen en mooi als ze angst hebben voor honden ze hoeven niet dichtbij de hond te staan om toch wat samen te doen).
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Leuk! Doen ze je echt na of is het het koppelen van de handeling wat jij doet aan wat ze daarna moeten doen? Zoals je met een cue of handgebaar doet bedoel ik.
Je doet het eerst met 3 handelingen die hij op commando goed kent (zoals hierboven de uitleg bij Kloesje) daarna doe je een van de 3 voor met het commando ‘doe na’ en het commando (bijv.) liggen dan gaan ze leren dat doe na betekend dat ze wat je op dat moment voordoet na moet doen. Uiteindelijk gaan ze echt snappen dat ze je na moeten doen dus is het een handige leermethode om ze iets aan te leren door voor te doenPersistence schreef: ↑17 jan 2023, 19:42 Leuk! Doen ze je echt na of is het het koppelen van de handeling wat jij doet aan wat ze daarna moeten doen? Zoals je met een cue of handgebaar doet bedoel ik.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Denk meteen aan stofzuigen en de was doenjenn90 schreef: ↑17 jan 2023, 19:53Je doet het eerst met 3 handelingen die hij op commando goed kent (zoals hierboven de uitleg bij Kloesje) daarna doe je een van de 3 voor met het commando ‘doe na’ en het commando (bijv.) liggen dan gaan ze leren dat doe na betekend dat ze wat je op dat moment voordoet na moet doen. Uiteindelijk gaan ze echt snappen dat ze je na moeten doen dus is het een handige leermethode om ze iets aan te leren door voor te doenPersistence schreef: ↑17 jan 2023, 19:42 Leuk! Doen ze je echt na of is het het koppelen van de handeling wat jij doet aan wat ze daarna moeten doen? Zoals je met een cue of handgebaar doet bedoel ik.
Bedankt voor je uitleg.
Persistence schreef: ↑17 jan 2023, 19:55Denk meteen aan stofzuigen en de was doenjenn90 schreef: ↑17 jan 2023, 19:53Je doet het eerst met 3 handelingen die hij op commando goed kent (zoals hierboven de uitleg bij Kloesje) daarna doe je een van de 3 voor met het commando ‘doe na’ en het commando (bijv.) liggen dan gaan ze leren dat doe na betekend dat ze wat je op dat moment voordoet na moet doen. Uiteindelijk gaan ze echt snappen dat ze je na moeten doen dus is het een handige leermethode om ze iets aan te leren door voor te doenPersistence schreef: ↑17 jan 2023, 19:42 Leuk! Doen ze je echt na of is het het koppelen van de handeling wat jij doet aan wat ze daarna moeten doen? Zoals je met een cue of handgebaar doet bedoel ik.
Bedankt voor je uitleg.