Houdverbod kortsnuiten

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
angel
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: golden retriever

Re: Houdverbod kortsnuiten

Bericht door angel »

het is een begin maar staat of valt met controle.
EchoMira
Posts in topic: 21
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

De Nederlandse overheid is niet in staat om dit soort welzijnskwesties op te nemen. Daarnaast pakken ze veel grotere welzijnskwestie bewust niet op vanwege economische belangen en is ze er ten derde niet toe in het leven geroepen.

Ik ben ook tegen kortsnuiten. Maar buitensporige deugpolitiek zonder de bedoelde resultaten vind ik nog veel schadelijker.
Juist omdat de enige reactie op het eigen falen altijd nog verder ingrijpen is.

We moeten niet willen dat politici zich gaan bemoeien met welke hondjes oke zijn. En de Raad moet gewoon afgeschaft worden. Dan sla je pas echt palen onder een betere toekomst voor de hond.
Célie
Posts in topic: 13
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Teckeltoos schreef: 20 jan 2023, 11:01 En wat gebeurt er met degenen die zich er niet aan houden ?
Wat gebeurt er met de pups als iemand zich er niet aan gehouden heeft ?
Wat als je al een "foute" kortsnuit hebt ?

Of gaat het net zo als bij het lachgas wat verboden is maar er wordt niet op gehandhaafd omdat men geen idee heeft hoe men het juridisch voormekaar moeten krijgen ?
Ik denk net als met de R.A.D. toen inbeslagname.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

De Kortsnuit aan het woord,Het echte ware woord.
Onwetende Mensen,Domme Mensen,Kwaadaardige Mensen,Ministers die die Mensen geloven en Ons daarom verbannen,
Toch hou Ik ook van die Mensen,
Ik hou van Mijn Fokkers en van Mijn Baasjes,
Ik kan dat namelijk,Houden van iedereen is wat Ik het liefste doe.
Mijn lijf en hoofd is mits Ik goed gefokt ben door verantwoordelijke,Realistische,Geregistreerde Fokkers gewoon goed.
Ik kan ademen,Spelen,Rennen,Eten,Drinken,Gelukkig zijn,Gewenst zijn,Gewoon een normale Hond zijn.
Ik weet dat er soms maar 'raak wordt gefokt en gekocht',
Dat zijn niet Mijn Fokkers of Baasjes.
Wij worden voor het gemak op een hoop gegooid,
Hup alle Kortsnuiten weg uit Nederland.
Hoe erg is dat,Heel erg,
Er word niet gekeken naar 'de goeie' Kortsnuitjes,De goeie Fokkers,De goeie Baasjes.
Omdat de Regering zoveel jaren onwelwillende Mensen 'los' heeft gelaten in Ons leven moeten Wij nu voor het gemak helemaal verdwijnen.
Wij vroegen niet om broodfok,Wij vroegen niet om mode-fok,Wij vroegen niet om uit medisch niet geteste Ouders geboren te worden.
Nou gooien Wij dat maar beter op een hoopje,Het domme Ministerie,De Broodfokkers,De mode en daarmee de vele voor Ons ongezonde aandoeningen.
Het zou eerlijk zijn als het Ministerie deze hoop eens grondig onderhanden neemt,Tot op de bodem uitzoekt en dan de enige juiste duidelijkheid vind.
Zo blijven de passie-goeie-alles voor het Ras willen doen Fokkers en Baasjes over.
Ja dan ziet het Ministerie dat Wij gewoon oke zijn en geen zielige Hond zijn.
Het kan en mag toch niet waar zijn dat Wij weggejagen worden omdat Ons bestaan niet grondig uitgezocht is.
Dat Wij geen bestaansrecht meer in Nedeland hebben omdat Onwetende Mensen,Domme Mensen,Kwaadaardige Mensen,Ministers die die Mensen geloven en Ons daarom verbannen.
Wij hebben recht op leven,Wij hebben recht op een normaal gezond leven,Wij hebben recht op liefde krijgen en geven,
Dat kan omdat de echt bewust goed gefokte onder Ons dat recht dubbel en dwars verdienen.
Natuurlijk is er soms ook weleens eentje van Ons ziek,
Natuurlijk gaat er soms weleens eentje van Ons te vroeg naar de regenboog.
Maar dat is ook het geval bij Onwetende Mensen,Domme Mensen,Kwaadaardige Mensen,Ministers die die Mensen geloven en Ons daarom verbannen.
We zijn Samen immers Allemaal levende Wezens,
Zouden dan Alle levende Wezens verbannen moeten worden uit Nederland?.
Ook de Onwetende Mensen,Domme Mensen,Kwaadaardige Mensen,Ministers die die Mensen geloven en Ons daarom verbannen die uit een 'verkeerde',Niet wenselijke,Ondoordachte,Euro-gerichte samensmelting komen?.
Wij zijn best wel slimme Kortsnuiten,Kortsnuiten die Ons welzijn heel breed willen begrijpen,
Maar Ons verbannen om onvolledige rapporten begrijpen Wij niet.
Dat gaat Ons gezonde lijf,Hoofd en verstand te boven,
Wij willen dat graag uitleggen aan Onwetende Mensen,Domme Mensen,Kwaadaardige Mensen,Ministers die die Mensen geloven en Ons daarom verbannen.
Die kans kregen Wij niet,Onze Fokkers en Baasjes word/werd nooit wat gevraagd,
De bevindingen kwam voort uit Onwetende Mensen,Domme Mensen,Kwaadaardige Mensen,Ministers die die Mensen geloven en Ons daarom verbannen.
Het was zo makkelijk om een soort van gelijk lijkende groep te onderzoeken die niet uit geregistreerde welwillende fok geboren is.
Dat gaf valse beelden over Ons,Onze Fokkers en Onze Baasjes.
En daarom moeten Wij weg uit Nederland,Geschiedenis worden,Stoffig en verguisd benoemd als niks waard.
Dat is een schande als geheel in alles wat bovenstaande door Ons benoemd is.
Het is de trieste waarheid,Een waarheid die nu niet deugt en nooit zal deugen,
Nederland vergooit Ons leven,Onze waardigheid,Onze liefde en puurheid,
Zelfs de FCI,RVB,RV's doen/deden niet genoeg voor Ons,En dat hadden We toch echt verwacht,Daar hadden We ook recht op.
Wij willen geen kruising zijn,Wij willen geen andere kleur zijn,Wij willen geen ongewenst verleden zijn.
Wij willen gewoon een ook in Nederland gerespecteerd Ras zijn,Dat is Ons recht,
En ook het recht van Onze Fokkers en Baasjes die geen stem mochten laten horen,Ons niet mochten laten zien.
Vergeet ook niet dat Onwetende Mensen,Domme Mensen,Kwaadaardige Mensen,Ministers die die Mensen geloven en andere Rassen en Diersoorten daarom ook gaan verbannen,
En dat komt eerder als dat iedereen denkt.
Lieve groeten van Kaatje en de Kortsnuiten.
[delen met bron mag]

:schrik: :schrik:
Nanna

Bericht door Nanna »

Een pratende hond. Laat maar.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 21 jan 2023, 18:08 Een pratende hond. Laat maar.
Nou voor een hond met ademnood lult hij nog flink door :LOL:
ranetje
Posts in topic: 8

Bericht door ranetje »

Célie schreef: 21 jan 2023, 18:10
:proest:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Célie schreef: 21 jan 2023, 18:10
Hahhaa :LOL:
Mo-yi
Posts in topic: 5
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Reacties ook..." nou mijn dochter heeft er twee en die zijn gewoon echt heel lief!!"

Dat is het hele punt niet Gerda
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

“Je moet bij een goeie fokker kopen”.
Nou Karin, ik moet je teleurstellen . Het gros fokt ook bagger.
blondie

Bericht door blondie »

Zit wat verder te denken. Gisteren was er een fokker aan het woord die voorheen mopsen fokte, en inderdaad aan outcross is gaan doen.
Maar in eerste nesten kun je er niet direct van uitgaan dat direct alle pups uit het nest direct de juiste neus of bouw hebben.

Als je niet een geheel ras wilt gaan verbieden, zal je toch met wat je hebt verder moeten fokken om wel weer tot een ras te komen wat weer normaal kan functioneren.
malinois
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

blondie schreef:Zit wat verder te denken. Gisteren was er een fokker aan het woord die voorheen mopsen fokte, en inderdaad aan outcross is gaan doen.
Maar in eerste nesten kun je er niet direct van uitgaan dat direct alle pups uit het nest direct de juiste neus of bouw hebben.

Als je niet een geheel ras wilt gaan verbieden, zal je toch met wat je hebt verder moeten fokken om wel weer tot een ras te komen wat weer normaal kan functioneren.
Ze weten t 'pas' 8 jaar... dan had je allang wat kunnen veranderen. Jammer dan... kruis er maar een hussel in dan heb je in 1x al heel veel snuit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sirene
Posts in topic: 9

Bericht door Sirene »

Ik ben bang dat naakthonden de volgende op het lijstje zijn dus nee, ik sta niet te juichen.
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Sirene schreef: 22 jan 2023, 08:48 Ik ben bang dat naakthonden de volgende op het lijstje zijn dus nee, ik sta niet te juichen.
Hopelijk nemen ze het Duitse systeem niet over.

Dat er wat gedaan moet worden aan kortsnuiten en andere excessen (daar vallen voor mij de naakthonden niet onder), absoluut. Maar waar stopt het.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 8

Bericht door ranetje »

galga's schreef: 22 jan 2023, 09:13
Sirene schreef: 22 jan 2023, 08:48 Ik ben bang dat naakthonden de volgende op het lijstje zijn dus nee, ik sta niet te juichen.

Dat er wat gedaan moet worden aan kortsnuiten en andere excessen (daar vallen voor mij de naakthonden niet onder), absoluut. Maar waar stopt het.
Wat is het Duitse systeem?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Er moet ook iets gedaan worden aan manegeponies en kistkalveren. Wetgeving is geen antwoord op dierenmishandeling. Dat is bekend.
De overheid moet maar gewoon lekker achter buitenlandse moeders aan blijven jakkeren en daar de boel verzieken. Dar lukt beter.

Echt hou gewoon op met je regeltjes terwijl je weet dat het niet werkt.
Tijdens de RAD liepen de pit bulls ook gewoon rond. Want wat is een kortsnuit en wat ga je doen? Van het balkon afschieten?
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Uit Duitsland komen toch ook nog steeds kortsnuiten ook met stamboom :scratch:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 22 jan 2023, 11:26
Tijdens de RAD liepen de pit bulls ook gewoon rond. Want wat is een kortsnuit en wat ga je doen? Van het balkon afschieten?
Eerst meten, daarna schieten...
Marc

Bericht door Marc »

Dat is een lastige kwestie want ik snap dat je dat niet wil. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je ook niet wil dat er wat aan het leed van naar adem happende honden gedaan moet worden toch? Ik sta wel te juichen al denk ik dat het nergens naartoe gaat met zo'n wet. Ik ben de laatste tijd vaak bij de dierenarts en het is sommige dagen bijna de helft van de wachtkamer vol Franse bullen, mopsen en Engelse bullen. Oorverdovend geluid of de meest bizarre zwalkende honden met verlammingen. Het was domweg de vraag wanneer er eindelijk iets gedaan werd aan dat leed.

Volgens mij komen naakthonden nooit op zo'n lijst want als jij zegt dat er geen enkel aantoonbaar leed mee gepaard gaat dan kan toch niemand beargumenteren dat ze verboden moeten worden?
Nanna

Bericht door Nanna »

Het enige dat je op naakthonden tegen zou kunnen hebben is dat die gebitten er uit vallen.
Maar goed, dat gebeurt ook bij alle dwerghondjes.
Alleen het blote feit (no pun intended) dat ze naakt zijn vind ik onvoldoende reden. Daar hebben we jasjes voor als het moet.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

En wat doen we dan met windhonden en andere rassen die alleen maar wat haar voor de kleur hebben maar op geen enkele manier een functionele vacht hebben? Ook verbieden?

Dan vind ik honden met zo'n klontervacht die bij een vleugje verwaarlozing al zwaar in de problemen komen ook harram.

Je kunt daar geen regeltjes op maken. Niet alles is maakbaar.
Maar goed, vertel dat Sharon Dijksma met haar statementketting. Die zal het worst zijn of het werkt. Die wil alleen maar een wet afleveren.
Sirene

Bericht door Sirene »

Marc schreef: 22 jan 2023, 12:25 Dat is een lastige kwestie want ik snap dat je dat niet wil. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je ook niet wil dat er wat aan het leed van naar adem happende honden gedaan moet worden toch? Ik sta wel te juichen al denk ik dat het nergens naartoe gaat met zo'n wet. Ik ben de laatste tijd vaak bij de dierenarts en het is sommige dagen bijna de helft van de wachtkamer vol Franse bullen, mopsen en Engelse bullen. Oorverdovend geluid of de meest bizarre zwalkende honden met verlammingen. Het was domweg de vraag wanneer er eindelijk iets gedaan werd aan dat leed.

Volgens mij komen naakthonden nooit op zo'n lijst want als jij zegt dat er geen enkel aantoonbaar leed mee gepaard gaat dan kan toch niemand beargumenteren dat ze verboden moeten worden?
Ik denk dat ze wel op zo'n lijst komen ooit want ze worden al iedere keer genoemd, al 20 jr lang, als er sprake is van ziekige/zielige hondenrassen. Op een keer dan is het er gewoon door natuurlijk. Er zijn niet genoeg liefhebbers om het dan nog tegen te houden.

Natuurlijk vind ik dat er iets moet gebeuren voor die naar adem happende honden. Ik woon in de buurt van Sleeuwijk dus voor dingen mbt dracht enzo ga ik altijd daarheen. Die moeten het nog steeds hebben van die snurkende honden, ik krijg het altijd al benauwd als ik het zie.
Sirene

Bericht door Sirene »

Het systeem van Duitsland staat hier op het forum ook wel eea over te lezen maar ik kan het niet vinden.
In oostenrijk mag er ook niet met naakte dieren gefokt worden want:
* de volledige of gedeeltelijke afwezigheid van organen (vibrissae= snorharen als sensorisch orgaan) ~alleen de AHT heeft geen snorharen
de gedeeltelijke of volledige disfunctie van organen (vibrissae als sensorisch orgaan). ~ geen idee of er andere diersoorten zijn met dysfunctie van de snorharen
Remodellering van de huid als lichaamsorgaan (afwezigheid of functionele beperking van de vacht) ze geven als argument dat ze niet kunnen borstelen naar andere honden als communicatie. Dat klopt. Maar verder zijn ze natuurlijk beter te lezen dan menig ander hondenras met een zware vacht, een krulstaart, zware hangoren en ga zo maar door.
de verwachting van schade, lijden en mogelijk pijn ~ ze zeggen dat naakthonden veel meer kans hebben op wonden (is niet waar, windhonden liggen bv vele malen sneller open) en dat ze lijden door kou en warmte. Ze hebben zelfs als argument staan dat naakthonden meer moeten eten in de winter. Dat klopt wel. Maar hoezo is dat zielig dan? Zonnebrand heb ik nog nooit gesmeerd, wel heb ik om die reden zelf altijd donkere honden.
Beperking van het soortspecifieke expressieve gedrag dit gaat weer om dat niet kunnen borstelen

https://qualzucht-datenbank.eu/2021/08/ ... haarkleid/
Nanna

Bericht door Nanna »

Een Puli kan ook niet borstelen. Nou ja, hij kan het wel maar of het zoden aan de dijk zet?😂
De aanpalende hond mag blij zijn als ie de voor- van de achterkant kan onderscheiden.
Wat een kulargument.
HillieS
Posts in topic: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Nanna schreef: 22 jan 2023, 15:07 Een Puli kan ook niet borstelen. Nou ja, hij kan het wel maar of het zoden aan de dijk zet?😂
De aanpalende hond mag blij zijn als ie de voor- van de achterkant kan onderscheiden.
Wat een kulargument.
Bij een Schapendoes net zo :mrgreen: dus inderdaad een non-argument
Afbeelding
Plaats reactie