een nieuwe hond kiezen
- Alfilillo
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Re: een nieuwe hond kiezen
Er komt geen nieuwe hond, want twee vind ik genoeg, maar bij mijn tweetal zou ik een grotere zelfverzekerde teef kiezen. Zowel Alfil als Lily is vrij onderdanig en ik merk dat ze zich prettig voelen bij zelfverzekerde honden. Het zou weer een asielhond worden, dus waarschijnlijk een mix die hond- en menssociaal is.
- Doyaquba
- Posts in topic: 4
- Welke: Boxers
Voorlopig wil ik geen hond erbij eigenlijk, maar als het tijd is wil ik graag een mechelreu. Dan moet ik wel eerst verhuizen want 2 honden (en af en toe 3 tegenwoordig) in dit minihuisje is niets
De gedachte aan iets anders dan boxer is wel raar moet ik zeggen, ik weet niet beter, dus wellicht blijft het wel bij boxers.
De gedachte aan iets anders dan boxer is wel raar moet ik zeggen, ik weet niet beter, dus wellicht blijft het wel bij boxers.
- Ninnie
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: 1 toller + 2 border collies
Wij hebben weer voor een border collie gekozen. Een volgende wordt denk ik ook weer een border collie. Of Rozz moet heel erg z'n best gaan doen om ons van die gedachte te halen. Wat ik niet verwacht haha
Leuk! Je komt maar knuffelen. Heb er tot eind oktober nog wel 1 zitten die je van het idee af helpt…….Doyaquba schreef:Voorlopig wil ik geen hond erbij eigenlijk, maar als het tijd is wil ik graag een mechelreu. Dan moet ik wel eerst verhuizen want 2 honden (en af en toe 3 tegenwoordig) in dit minihuisje is niets
Hier blijven het mechels. Al zou ik er graag nog eens een DJT bij hebben.
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Ik zou best een ander ras naast een border willen hebben. Er zijn zoveel leuke rassen en vooral kruisingen maar voor het werk wil ik alleen een border.
Binnen twee jaar wil ik er weer een borderpup bij omdat Dirkje (tegen de tijd dat de pup twee jaar is) op een leeftijd komt dat ze wel wat hulp bij de kudde kan gebruiken.
Als Dirkje te oud wordt heb ik dan een ingewerkte hond om verder mee te gaan.
Als ik zou mogen kiezen zou ik er graag een Whippet en een Ruwharige Teckel willen hebben en altijd een border natuurlijk. Daar kan ik niet zonder.
Binnen twee jaar wil ik er weer een borderpup bij omdat Dirkje (tegen de tijd dat de pup twee jaar is) op een leeftijd komt dat ze wel wat hulp bij de kudde kan gebruiken.
Als Dirkje te oud wordt heb ik dan een ingewerkte hond om verder mee te gaan.
Als ik zou mogen kiezen zou ik er graag een Whippet en een Ruwharige Teckel willen hebben en altijd een border natuurlijk. Daar kan ik niet zonder.
IK zou dan terug gaan voor een mastiff of kruising ervan. Ben eigenlijk al ongeveer 4 jaar aan het wachten op mijn mastiff pup. WIl er ook maar 1 van deze fokker.
Als we dan voor een ander ras moeten gaan, wil ik een teckel of een corgi;
Als we dan voor een ander ras moeten gaan, wil ik een teckel of een corgi;
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Ja het moet wel een leuk exemplaar zijn hoorCrutz schreef: ↑13 sep 2021, 12:59Leuk! Je komt maar knuffelen. Heb er tot eind oktober nog wel 1 zitten die je van het idee af helpt…….Doyaquba schreef:Voorlopig wil ik geen hond erbij eigenlijk, maar als het tijd is wil ik graag een mechelreu. Dan moet ik wel eerst verhuizen want 2 honden (en af en toe 3 tegenwoordig) in dit minihuisje is niets
Hier blijven het mechels. Al zou ik er graag nog eens een DJT bij hebben.
Nooit, Donner is m'n soulmateMaart schreef: ↑13 sep 2021, 13:05Donner ruilen voor Treskor?Doyaquba schreef: ↑13 sep 2021, 12:50 Voorlopig wil ik geen hond erbij eigenlijk, maar als het tijd is wil ik graag een mechelreu. Dan moet ik wel eerst verhuizen want 2 honden (en af en toe 3 tegenwoordig) in dit minihuisje is niets
Nou, heel toevallig weet ik nu precies wat ik zou kiezen als ik een nieuwe hond moest kiezen Tenminste, op papier. Ik wil een (x)herder die vrolijk is, knuffelig, sociaal naar alles wat leeft, dus kat, kinderen, andere honden. Die baasgericht is en dus stuurbaar, wel wat waaks, en ook wat pit. Je moet er wel lomp mee kunnen stoeien of trekspelletjes doen en afgewaaide takken slopen en ballen gooien en een flink eind mee fietsen. Een hond die zeker is van zichzelf en assertief, stabiel, stoer maar ook druivig en schattig. En ja ik weet dat dat voor 95% Oor beschrijft maar fuck, ze was ook gewoon bijna perfect! En het liefst streepjes en prikoren. De hond waar ik over 2 weken ga kijken heeft die laatste 2 niet maar voor de rest voldoet ze volgens de eigenaar volledig aan deze omschrijving \o/
En in de ideale wereld, maar dat zal wel voor altijd een droom blijven, neem ik daar nog een hondje bij. In een totaal andere categorie haha. Dan wil ik een leuke kleine podenco(mix) of een of ander scruffy geval. Zo'n lief, vrolijk, springerig hondje dat zich gewoon gezellig voegt in het gezin en waar je verder helemaal geen verwachtingen van hebt en dat ze zalig vrolijk om iedereen heen scharrelt de hele tijd. Basicly wil ik dan dus gewoon een van de hondjes die Diana de godganse tijd op facebook deelt
En in de ideale wereld, maar dat zal wel voor altijd een droom blijven, neem ik daar nog een hondje bij. In een totaal andere categorie haha. Dan wil ik een leuke kleine podenco(mix) of een of ander scruffy geval. Zo'n lief, vrolijk, springerig hondje dat zich gewoon gezellig voegt in het gezin en waar je verder helemaal geen verwachtingen van hebt en dat ze zalig vrolijk om iedereen heen scharrelt de hele tijd. Basicly wil ik dan dus gewoon een van de hondjes die Diana de godganse tijd op facebook deelt
- Alfilillo
- Posts in topic: 3
- Welke: Podenco en kruising
Toevallig dat hondje met die prachtige tekening op haar koppie van afgelopen dagen?mijke schreef: ↑13 sep 2021, 14:10 Nou, heel toevallig weet ik nu precies wat ik zou kiezen als ik een nieuwe hond moest kiezen Tenminste, op papier. Ik wil een (x)herder die vrolijk is, knuffelig, sociaal naar alles wat leeft, dus kat, kinderen, andere honden. Die baasgericht is en dus stuurbaar, wel wat waaks, en ook wat pit. Je moet er wel lomp mee kunnen stoeien of trekspelletjes doen en afgewaaide takken slopen en ballen gooien en een flink eind mee fietsen. Een hond die zeker is van zichzelf en assertief, stabiel, stoer maar ook druivig en schattig. En ja ik weet dat dat voor 95% Oor beschrijft maar fuck, ze was ook gewoon bijna perfect! En het liefst streepjes en prikoren. De hond waar ik over 2 weken ga kijken heeft die laatste 2 niet maar voor de rest voldoet ze volgens de eigenaar volledig aan deze omschrijving \o/
Onder andere
Ik sluit het trouwens ook niet uit dat we, als die hond waar we binnenkort gaan kijken niet doorgaat, uiteindelijk met een heel ander type hond thuiskomen dan ik in mn post hierboven beschrijf. Toen ik Oor tegen het lijf liep was ik immers op zoek naar een teckel
Als ik weer een hond zou nemen, wat ik niet doe, zou het weer een Puli worden.
Altijd vrolijk, nooit gezondheidsgeheister, mooie formaat, geen jacht. En geen gekam of verhaarderij.
Plus dat ik het leuk vind om iets te hebben dat een ander niet heeft.
Als dat niet zou kunnen, dan een windhond van de westerse tak. Geen oosterling.
Altijd vrolijk, nooit gezondheidsgeheister, mooie formaat, geen jacht. En geen gekam of verhaarderij.
Plus dat ik het leuk vind om iets te hebben dat een ander niet heeft.
Als dat niet zou kunnen, dan een windhond van de westerse tak. Geen oosterling.
- Tiny
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Ik vind zoveel honden leuk dat ik echt harde eisen aan mezelf moet stellen.
Geen agressie, niet onnodig blaffen en maar blijven doorgaan en het zou heel makkelijk zijn als hij of zij een keer een uurtje of 4 alleen kan blijven. Niet dagelijks maar als het keer zo uitkomt.
Ooit wil ik een Boxer, een oudje wat lekker geniet van wandelen en de tuin. Maar of dat nu of toekomst blijft weet ik niet.
Alle drie mijn honden zijn hier door mijn gevoel gekomen en ik denk dat dat het nu weer zo wordt.
Geen agressie, niet onnodig blaffen en maar blijven doorgaan en het zou heel makkelijk zijn als hij of zij een keer een uurtje of 4 alleen kan blijven. Niet dagelijks maar als het keer zo uitkomt.
Ooit wil ik een Boxer, een oudje wat lekker geniet van wandelen en de tuin. Maar of dat nu of toekomst blijft weet ik niet.
Alle drie mijn honden zijn hier door mijn gevoel gekomen en ik denk dat dat het nu weer zo wordt.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Das wel heel wat anders dan een Oor ja.
Ik had bij mijn zoektocht in 2017 de volgende eisen:
(jong)volwassen
Moest met katten kunnen
Geen grote gedragsproblemen
Vriendelijk naar mensen
Geen klapkaak of buitenlandse hetplaatser
Gezond in de basis
En ik geloof nog wat eisen/wensen.
Kreeg te horen dat dat nooit zou gaan lukken maar lo and behold; een ondeugende überpuber kwam op mijn pad en buiten de leeftijd om past hij volledig in wat ik toen zocht.
Inmiddels loopt er een totaal tegenovergestelde hond bij en voor een volgende hond (over een jaar of 10 hoop ik) zoek ik een middenweg tussen deze twee.
- Sanne
- Posts in topic: 2
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Ik wil alle windhonden sparen in alle kleuren, soorten en maten.
Ik zou heel graag nog een Saluki willen, maar ik wil ook weer geen 2 Saluki's samen. Tegenstrijdig. Of een Silken Windsprite. Of Whippet.
En daarnaast zou ik ook graag een keer een wat baasgerichtere hond willen hebben. Iets als een Corgi, Aussie, BC oid.
Ik zou heel graag nog een Saluki willen, maar ik wil ook weer geen 2 Saluki's samen. Tegenstrijdig. Of een Silken Windsprite. Of Whippet.
En daarnaast zou ik ook graag een keer een wat baasgerichtere hond willen hebben. Iets als een Corgi, Aussie, BC oid.
- Sanne
- Posts in topic: 2
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Ja daar zit ik ook wel eens aan te denken idd!Sandra&co schreef: ↑13 sep 2021, 15:37Psssst. Lurcher.Sanne schreef: ↑13 sep 2021, 15:28 Ik wil alle windhonden sparen in alle kleuren, soorten en maten.
Best of both worlds.
Ik ben alleen bang dat ik 'm nie mooi ga vinden.
Ik hou echt van rastypische honden, en dan kun je ook een beetje voorspellen hoe ze eruit gaan zien. Ik vind heel veel Lurchers prachtig trouwens, maar je zult maar net die net-niet hebben.
Maar dat lijkt me wel zeker wat!
Als ik in de gelegenheid zou zijn een hond te hebben, werd het absoluut een ruwharige teckelreu. Ik heb genoten van mijn Leonberger en mijn Bracco Italiano maar die boeken zijn uit.
Tis but a scratch
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Hoe zijn de lurchers qua karakter/opvoeding/omgang?Sandra&co schreef: ↑13 sep 2021, 15:37Psssst. Lurcher.Sanne schreef: ↑13 sep 2021, 15:28 Ik wil alle windhonden sparen in alle kleuren, soorten en maten.
Best of both worlds.
En qua formaat?
-
- Welke: Peruvian Doodle
Hier wordt de volgende hond een Puli of een poedelkruising waarschijnlijk. De Sheltie blijf ik ook vrij passend vinden, maar ik kan me tot nu toe niet over de vacht heen zetten.
Aangezien ik verwacht dat het voor Noa ergens de komende 2 maanden klaar zal zijn, speelt het op het moment best wel. Maar ik denk, in ieder geval nu, dat ik eerst een half jaar hondloos zal zijn. En daarna kijk ik dan verder.
Mijn voorkeur gaat uit naar een teefje, knipvacht, tussen de 35-45cm, niet wit/creme, behoorlijk gehoorzaam maar niet slaafs (categorie: zal ik nog mijn poot optillen of niet voordat ik kom als ik geroepen word, dus niet de categorie: zal ik wel of niet mijn middelvinger opsteken voordat ik de andere kant op ga als ik geroepen word), 10-15kg is voor mij ideaal. Stabiel karakter, niet hypergevoelig, vriendelijk tot neutraal met honden/katten/kleindieren/vee/mensen (zowel vreemden als bekenden). En dan ook nog eens veel kans op gezond.
Aangezien ik verwacht dat het voor Noa ergens de komende 2 maanden klaar zal zijn, speelt het op het moment best wel. Maar ik denk, in ieder geval nu, dat ik eerst een half jaar hondloos zal zijn. En daarna kijk ik dan verder.
Mijn voorkeur gaat uit naar een teefje, knipvacht, tussen de 35-45cm, niet wit/creme, behoorlijk gehoorzaam maar niet slaafs (categorie: zal ik nog mijn poot optillen of niet voordat ik kom als ik geroepen word, dus niet de categorie: zal ik wel of niet mijn middelvinger opsteken voordat ik de andere kant op ga als ik geroepen word), 10-15kg is voor mij ideaal. Stabiel karakter, niet hypergevoelig, vriendelijk tot neutraal met honden/katten/kleindieren/vee/mensen (zowel vreemden als bekenden). En dan ook nog eens veel kans op gezond.
- Jackira
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
We hebben nu drie honden. Jack is 4 en Shira is 6 en Laila waarschijnlijk 10 a 11 jaar. Daarbij hebben we ook nog vaak Nola, zij is evenoud als Shira, 6 jaar. Zij zijn zussen.
In d ekomende jaren verwacht ik niet dat er een hond wegvalt. Wij willen uiteindelijk terug naar twee honden. Maar als er twee honden van ons niet meer zouden zijn dan hebben we w.s. Nola er definitief bij dus alsnog twee
Dus vooruitkijken is best lange termijn werk.
Dan wil ik w.s. een iets kleinere hond i.v.m. mijn eigen leeftijd tegen die tijd. Dat wil ik niet echt want ik ben van de grotere honden, maar i.v.m. fysieke conditie is dat dan misschien beter.
In d ekomende jaren verwacht ik niet dat er een hond wegvalt. Wij willen uiteindelijk terug naar twee honden. Maar als er twee honden van ons niet meer zouden zijn dan hebben we w.s. Nola er definitief bij dus alsnog twee
Dus vooruitkijken is best lange termijn werk.
Dan wil ik w.s. een iets kleinere hond i.v.m. mijn eigen leeftijd tegen die tijd. Dat wil ik niet echt want ik ben van de grotere honden, maar i.v.m. fysieke conditie is dat dan misschien beter.
Dat wordt zeker weer een ruwhaar teckel, liefst twee.
- Alex
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
Wij gaan 'hierna' eindelijk maar toch echt voor een gemakkelijke sociale hond waar je op je gemak mee struint. Middel tot groot, vacht maakt allemaal niet zo uit, hoeft geen hoogvlieger te zijn in sport. Denk aan greyhound/galgo of gewoon een mixje van MyMartin, die hebben veel waar ik voor val merk ik. Zien tegen die tijd wel wat er langs komt
Saba 23-05-24
- Pemba
- Welke: Tibetaanse terriër
Als er hier nog weer een hond bij zou komen zou het weer een tibetaanse terriër worden, ik vind het een heerlijk ras.
- Johnny Jones
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Als ik nu ruimte had voor een nieuwe hond, zou ik op zoek gaan naar een hond om mee hard te lopen. Ik loop nu met Manipi en Happy. Manipi vindt het geweldig en hij kan ook goed trekken, maar met zijn 10 kg is hij daar eigenlijk te klein voor. Happy gaat mee voor de gezelligheid, maar die is echt te weinig fanatiek. Ik heb de Working Kelpie van mijn zoon ook wel eens meegenomen, maar die heeft zo'n hekel aan het tuig, dat ik het haar niet meer aan wil doen.
Welke hond in dat plaatje zou passen weet ik eigenlijk niet. Er wordt veel met jachthonden gelopen, maar daar voel ik zo weinig bij, Podenco's zijn dan wel weer leuk. Bij rasgroep 1 moet ik wegblijven. Geweldig maar ik ben daar de juiste baas niet voor. Ik hou van wat zelfstandige honden, beetje eigenwijs, niet teveel haar. Moet natuurlijk ook goed met de andere honden kunnen en voor het hardlopen een actieve hond tussen de 20 - 30 kg. Zeggen jullie het maar..
Welke hond in dat plaatje zou passen weet ik eigenlijk niet. Er wordt veel met jachthonden gelopen, maar daar voel ik zo weinig bij, Podenco's zijn dan wel weer leuk. Bij rasgroep 1 moet ik wegblijven. Geweldig maar ik ben daar de juiste baas niet voor. Ik hou van wat zelfstandige honden, beetje eigenwijs, niet teveel haar. Moet natuurlijk ook goed met de andere honden kunnen en voor het hardlopen een actieve hond tussen de 20 - 30 kg. Zeggen jullie het maar..
Pfoe moeilijke, ik vind Rally en Dakar helemaal geweldig hun uiterlijk maar ook hun werk karakters (Dakar is nog wat minder fel als Rally maar alsnog heerlijk om mee te werken) nu Dakar in het nieuwe jaar vader wordt lonkt het wel, al zou ik een ‘echte’ working kelpie ook helemaal geweldig vinden dus genoeg nadenk werk voor nu is 4 honden de max.