Ik heb nog een flesje zalmolie, aangebroken, met houdbaarheidsdatum november '22
kan dat nog of toch maar weggooien?
Zalmolie overdatum
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Zalmolie overdatum
Als het er nog helder uitziet en goed ruikt zou ik het gewoon gebruiken.
- Mo-yi
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Het ziet en ruikt nog gewoon oke wel. En olie lijkt me niet heel snel "vergaan"al weet ik dat niet zeker.
Nou, ik geef dr vanaaf een likje ervan en we zien t wel
Nou, ik geef dr vanaaf een likje ervan en we zien t wel
- Mo-yi
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Dat is ook zo.
Maar ze gooien er vanalles bij, het zijn niet puur uitgeknepen zalmpjes
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
de kwaliteit zal ongetwijfeld achteruit zijn gegaan. dat gebeurt als het flesje vaak open en dicht gaat en niet donker wordt bewaard.
Ruiken, tenzij je niet weet hoe "oude" olie ruikt.
Ik had het laatst zelf met sesamolie, dat gebruik ik niet vaak. Ik rook eraan, en dat rook naar oud frituurvet, dus die heb ik weggegooid.
Ben zelf niet zo'n miep overigens, vaak ga ik er vanuit dat dingen nog prima te doen zijn ook al staat er een datum op. Maar bij twijfel, en zeker bij de honden neem ik geen risico, dan koop ik wel nieuwe of niet, als ik het toch zo lang laat staan zonder te gebruiken ga ik geen oude meuk geven met risico op darmklachten voor de honden.
Ik had het laatst zelf met sesamolie, dat gebruik ik niet vaak. Ik rook eraan, en dat rook naar oud frituurvet, dus die heb ik weggegooid.
Ben zelf niet zo'n miep overigens, vaak ga ik er vanuit dat dingen nog prima te doen zijn ook al staat er een datum op. Maar bij twijfel, en zeker bij de honden neem ik geen risico, dan koop ik wel nieuwe of niet, als ik het toch zo lang laat staan zonder te gebruiken ga ik geen oude meuk geven met risico op darmklachten voor de honden.