De aai-factor
- CatnDog
- Posts in topic: 16
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
De aai-factor
Afgelopen week was ik (samen met een vriendin en haar hond) in een tuincentrum.
Het was heel druk bij de zaadjes-afdeling, dus ik had Zeno een paar meter verderop even laten liggen. Zodat ik me tussen de mensen kon wurmen om naar de zaadjes te kijken. Zie ik vanuit m'n ooghoek dat er een man op hem afloopt en hem uitgebreid gaat lopen aaien. Echt zo z'n kraag in de war doen. Ik ben daar dan best verbaasd over.
Ik zou dat dus zelf nooit doen: andermans hond spontaan gaan aaien. Al helemaal niet als de hond ligt. Een herder ook. Die staan niet zo bekend allemansvrienden te zijn.
Ik aai vreemde honden alleen wanneer ze mij opzoeken en op een vriendelijke manier contact proberen te maken en het baasje er geen problemen mee heeft.
Nu was ik flabbergasted en ging ik ervan uit dat Zeno niet lelijk zou doen (hij heeft nog nooit iemand gebeten). Maar echt chill vond ik het niet. Zeno liet het over zich heen komen = vond het duidelijk ook geen succes.
Ik vraag me af wat jullie doen. Zouden jullie die man erop aanspreken?
Laten jullie je hond door mensen aaien die dat niet vragen?
Laten jullie je hond door mensen aaien die dat wel netjes vragen?
Als iemand het vraagt zeg ik eigenlijk altijd nee, tenzij Zeno zelf duidelijk laat zien dat hij iemand spontaan leuk vindt, dan mag het van mij wel.
Edit: Er komt een Pollhoek Poll.
Het was heel druk bij de zaadjes-afdeling, dus ik had Zeno een paar meter verderop even laten liggen. Zodat ik me tussen de mensen kon wurmen om naar de zaadjes te kijken. Zie ik vanuit m'n ooghoek dat er een man op hem afloopt en hem uitgebreid gaat lopen aaien. Echt zo z'n kraag in de war doen. Ik ben daar dan best verbaasd over.
Ik zou dat dus zelf nooit doen: andermans hond spontaan gaan aaien. Al helemaal niet als de hond ligt. Een herder ook. Die staan niet zo bekend allemansvrienden te zijn.
Ik aai vreemde honden alleen wanneer ze mij opzoeken en op een vriendelijke manier contact proberen te maken en het baasje er geen problemen mee heeft.
Nu was ik flabbergasted en ging ik ervan uit dat Zeno niet lelijk zou doen (hij heeft nog nooit iemand gebeten). Maar echt chill vond ik het niet. Zeno liet het over zich heen komen = vond het duidelijk ook geen succes.
Ik vraag me af wat jullie doen. Zouden jullie die man erop aanspreken?
Laten jullie je hond door mensen aaien die dat niet vragen?
Laten jullie je hond door mensen aaien die dat wel netjes vragen?
Als iemand het vraagt zeg ik eigenlijk altijd nee, tenzij Zeno zelf duidelijk laat zien dat hij iemand spontaan leuk vindt, dan mag het van mij wel.
Edit: Er komt een Pollhoek Poll.
Laatst gewijzigd door CatnDog op 21 feb 2023, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Omega
- Posts in topic: 2
- Welke: Nu een echte toller
Re: De aai-factor
Ik ga niet zomaar een hond aaien.
Maar ik zou mijn hond ook niet een paar meter van me vandaan laten liggen, die hou ik ij me of ik neem ze sowieso niet mee naar binnen als ik meer wil bekijken.
Wat is dat toch met tuincentra en honden meenemen, ik snap het niet zo.
Quinta gaat wel mee naar de Welkoop, hapje brokjes uit de bak, even wegen, snackje/speeltje uitzoeken, snoepje bij de kassa en weer weg.
Maar ik zou mijn hond ook niet een paar meter van me vandaan laten liggen, die hou ik ij me of ik neem ze sowieso niet mee naar binnen als ik meer wil bekijken.
Wat is dat toch met tuincentra en honden meenemen, ik snap het niet zo.
Quinta gaat wel mee naar de Welkoop, hapje brokjes uit de bak, even wegen, snackje/speeltje uitzoeken, snoepje bij de kassa en weer weg.
Wij hebben een vriend die dat doet. Ook over een hek heen bij mensen de herdershond aaien. Hij is nog nooit gebeten. Maar ikzelf doe dat echt nooit. Ook niet bij honden die voor een winkel zitten enz.
Ik nam ook vaak mijn hond mee naar een tuincentrum. Gelijk even langs de dierenbenodigdheden afdeling. Vond ik gezellig. De hond vond het ook prima. Ik liet mijn hond nooit aaien omdat ze dat niet fijn vond. Ze deed absoluut niks maar ze wilde het gewoon liever niet. Als het ongevraagd toch gebeurde zei ik er niks van. Zo erg was het nou ook weer niet vond ik.
Ik nam ook vaak mijn hond mee naar een tuincentrum. Gelijk even langs de dierenbenodigdheden afdeling. Vond ik gezellig. De hond vond het ook prima. Ik liet mijn hond nooit aaien omdat ze dat niet fijn vond. Ze deed absoluut niks maar ze wilde het gewoon liever niet. Als het ongevraagd toch gebeurde zei ik er niks van. Zo erg was het nou ook weer niet vond ik.
- CatnDog
Dat blijkt . Het was dat of hem de drukte in nemen. Voortaan wordt het dus de massa opzoeken. Met overigens ook een kans dat iemand hem even over zijn bol wil gaan aaien.
Ik zie best vaak honden die ik zou willen aaien maar ik weet wel beter. Fred heeft een hele hoge aaibaarheidsfactor - wildvreemden komen op ons af om hem te aaien. En dan ben ik er bij en vragen ze het meestal. Fred vind dat verschrikkelijk dus is het antwoord altijd nee.
Laatst gewijzigd door Barkley op 21 feb 2023, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- CatnDog
Hij vindt naar het tuincentrum gaan wel leuk. Het gaat alleen om de aai-factor.Zinodo schreef: ↑21 feb 2023, 15:26Vindt hij dat leuk? En als niet, waarom moet hij dit allemaal?
- CatnDog
Het was helemaal niet zo druk in het tuincentrum. Alleen toevallig op die plek.Zinodo schreef: ↑21 feb 2023, 15:37Hm. Misschien dan maar op minder drukke tijdstippen proberen te gaan? Of een aai-me-niet vestje op je hond hangen?
Als hij drukte niet leuk vindt dan zal zijn hele tuincentrum ervaring niet heel positief zijn als het heel druk is geweest of als mensen over zijn grenzen gaan. Stom maar ja, het is toch jouw verantwoordelijkheid om die te bewaken.
Verder was het ook geen nare traumatische ervaring voor hem, hoor. Hij was het een halve minuut later waarschijnlijk alweer vergeten.
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Is gesjellug.
Die twee van mij gaan geregeld mee naar de Intratuin, Mahdu in de buggy die dan gelijk dienst doet als boodschappenwagentje/bagagerek en Dívka mag rondsnuffelen, tussendoor ff wat drinken en altijd even bij de groooooote konijnen kijken.
Wel altijd dichtbij mij of ons gezelschap.
Als voorbijganger de honden aaien mag, maar wel ff vragen graag omdat je anders Dívka in je nek hebt zitten terwijl ze je uitgebreid zoentjes geeft.
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Overigens vind ik dat anderen Quinta niet zomaar hoeven te aaien. Quinta zelf denkt daar anders over, zij vindt zichzelf erg gezellig.
-
- Posts in topic: 1
Ik kom net terug van een druk restaurant waar ik Manu mee naartoe heb genomen omdat hij dat zo leuk vindt. Hij ligt dan naast onze tafel en wordt bij het langslopen door veel mensen geaaid. Mensen vragen dat eigenlijk nooit aan mij, alleen kinderen. Nu moet ik zeggen dat hij ook wel contact zoekt met mensen door ze aan te kijken en/of zacht te kwispelen dus ik snap wel dat ze gewoon aaien.
Iets lekkers geven vragen ze wel altijd.
Zelf doe ik het nooit tenzij een hond er echt om komt vragen en ik er zin in heb. Vaak heb ik er geen zin in
Meeko wordt eigenlijk maar zelden zomaar geaaid. Terwijl dat zijn grootste wens is Als je naar hem lacht wil hij je al omhelzen en je gezicht aflikken. Ik laat hem ook niet zomaar aaien. Kinderen mogen Manu aaien, die is rustig en vindt het wel leuk. Als hij het zat is loopt hij weg.
Ik kan Manu ook wel ergens neerleggen in een druk tuincentrum. Als hij geaaid zou worden zou hij op zijn rug draaien. Als hij het niet leuk vindt zal hij weglopen om een meter verderop te gaan liggen. Meeko is niet rustig en zal meteen bij iedereen gaan bietsen om aandacht. Die is ook zo’n kruizenduiker dus ik denk niet dat dat door iedereen gewaardeerd wordt. Manu is qua energie wel echt een makke beer. Net zei een oude man nog: wat een prachtig vloerkleed!
Iets lekkers geven vragen ze wel altijd.
Zelf doe ik het nooit tenzij een hond er echt om komt vragen en ik er zin in heb. Vaak heb ik er geen zin in
Meeko wordt eigenlijk maar zelden zomaar geaaid. Terwijl dat zijn grootste wens is Als je naar hem lacht wil hij je al omhelzen en je gezicht aflikken. Ik laat hem ook niet zomaar aaien. Kinderen mogen Manu aaien, die is rustig en vindt het wel leuk. Als hij het zat is loopt hij weg.
Ik kan Manu ook wel ergens neerleggen in een druk tuincentrum. Als hij geaaid zou worden zou hij op zijn rug draaien. Als hij het niet leuk vindt zal hij weglopen om een meter verderop te gaan liggen. Meeko is niet rustig en zal meteen bij iedereen gaan bietsen om aandacht. Die is ook zo’n kruizenduiker dus ik denk niet dat dat door iedereen gewaardeerd wordt. Manu is qua energie wel echt een makke beer. Net zei een oude man nog: wat een prachtig vloerkleed!
-
- Welke: Labrador Retrievers
Mijn border collie had ook altijd zo'n mega aai factor en bij haar kon het écht niet dus die lag echt geen meters bij mij vandaan...je kan er niet vanuit gaan dat andere mensen van je hond afblijven. Ik zou sowieso mijn hond geen meters bij mij vandaan laten liggen in zo'n situatie. Ik doe regelmatig een rondje tuincentrum, dat vinden de honden helemaal geweldig met al die geurtjes en ik oefen daar ook wat dingen maar ik ben dan echt bewust met de honden bezig en niet met shoppen.
Ik vindt het zelf niet fijn dat andere mensen mijn honden aaien en ik wil het ook niet hebben aan de lijn, aan de lijn oefen ik dus dat andere mensen genegeerd worden en daar kies ik dus een tuincentrum voor aangezien daar altijd wel mensen lopen.
Maar ik zou ook niet zomaar andermans hond aaien die daar braaf ligt en netjes wacht maar helaas denken andere mensen daar totaal niet over na
Ik vindt het zelf niet fijn dat andere mensen mijn honden aaien en ik wil het ook niet hebben aan de lijn, aan de lijn oefen ik dus dat andere mensen genegeerd worden en daar kies ik dus een tuincentrum voor aangezien daar altijd wel mensen lopen.
Maar ik zou ook niet zomaar andermans hond aaien die daar braaf ligt en netjes wacht maar helaas denken andere mensen daar totaal niet over na
We nemen ze niet echt mee naar winkelcentra of markten. Maar tijdens gewoon wandelen, of langs straat moet ik soms ronduit bot, en rap me uitspreken. Gebeurd als ik met ze loop, maar ook als mijn vriend met ze loopt. Mensen gaan op benen slaan, kirren hoe leuk ze de honden vinden, steken hun handen zomaar uit etc.. is gewoon niet grappig meer en soms zie ik het ook écht niet aankomen.
Mensen snappen ook niet dat wij direct met drie drukke projectielen te maken hebben want jippie aandacht
Dus ja, zeer hoge aai-factor /aantrekkingskracht van alle drie. Of ze kiezen er 1, maar vergeten even dat er dan 3 willen reageren. Nu ben ik blij dat ze alle drie niet agressief zullen reageren, maar ze zijn wel lomp.
Ik zeg er wel wat van als ik de controle terug heb (als ik dus te laat ben met reageren) ze laten ook gerust kinderen van drie turven hoog op onze honden af gaan "ga maar aaien!"
NEE doe maar niet!!
Vind het de laatste tijd wel weer erger worden. Publiek bezit lijken mensen het wel te vinden. Niet meer fatsoen ook om een baas te vragen of het kan en mag.
Bij mijn vriend laatst op de zebra, waar zit je dan met je verstand midden op de weg honden ongevraagd gaan aanhalen die naast een baas lopen
Mensen snappen ook niet dat wij direct met drie drukke projectielen te maken hebben want jippie aandacht
Dus ja, zeer hoge aai-factor /aantrekkingskracht van alle drie. Of ze kiezen er 1, maar vergeten even dat er dan 3 willen reageren. Nu ben ik blij dat ze alle drie niet agressief zullen reageren, maar ze zijn wel lomp.
Ik zeg er wel wat van als ik de controle terug heb (als ik dus te laat ben met reageren) ze laten ook gerust kinderen van drie turven hoog op onze honden af gaan "ga maar aaien!"
NEE doe maar niet!!
Vind het de laatste tijd wel weer erger worden. Publiek bezit lijken mensen het wel te vinden. Niet meer fatsoen ook om een baas te vragen of het kan en mag.
Bij mijn vriend laatst op de zebra, waar zit je dan met je verstand midden op de weg honden ongevraagd gaan aanhalen die naast een baas lopen
- Frootje
- Posts in topic: 4
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Aloy heeft een gigantische aaifactor. Ik dacht dat het feit dat ze een effen zwarte, ruwharige hond zou worden wel zou bijdragen aan het verlagen van haar aaibaarheidsgehalte, maar dat is dus niet gebeurd. Zij draagt een vest waarop staat dat ze niet geaaid mag worden en dat is inmiddels al vijftig keer veranderd, want niks wordt echt gelezen. Dus een ‘niet aaien’ vestje zoals werd gesuggereerd zou je vermoedelijk niet eens helpen. Overigens vindt Aloy het fantastisch om zomaar geaaid te worden hoor, het is voor haar heel contextgebonden: als ze geen vest draagt springt ze je graag om de hals (als ze hem wel draagt zal ze je vermoedelijk straal negeren ). Maar ook dan probeer ik om mensen het eerst te laten vragen want ze heeft de neiging om dan ook tegen mensen op te gaan springen die er niet op zitten te wachten. Maar ze mag dus op die momenten wel gewoon geaaid worden, ik vind dat geen probleem.
Froo heeft een heel erg hoog aaibaarheidsgehalte maar bij haar zeg ik meestal meteen dat ze niet mogen aaien. Froo kiest zelf en ik kan niet 100% garanderen dat ze niet in je fikken bijt als jij degene bent die voor haar kiest. Tenzij je een demente oude kerel/vrouw bent, dan loopt ze met je weg. In het verzorgingshuis ging ze altijd de tafel rond. Froo komt trouwens niet echt op plekken als tuincentrum en dergelijke, dus die komt sowieso niet vaak in deze situatie. Bij Aloy is het natuurlijk wekelijkse prik.
Froo heeft een heel erg hoog aaibaarheidsgehalte maar bij haar zeg ik meestal meteen dat ze niet mogen aaien. Froo kiest zelf en ik kan niet 100% garanderen dat ze niet in je fikken bijt als jij degene bent die voor haar kiest. Tenzij je een demente oude kerel/vrouw bent, dan loopt ze met je weg. In het verzorgingshuis ging ze altijd de tafel rond. Froo komt trouwens niet echt op plekken als tuincentrum en dergelijke, dus die komt sowieso niet vaak in deze situatie. Bij Aloy is het natuurlijk wekelijkse prik.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Nee met deze enge heddurs komen ze nooit aaien. Tot groot verdriet van Xygan.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Ik neem mijn honden nooit mee naar tuincentra. Sterker nog, ik ga zelf ook nooit naar tuincentra . Als ik een hond zou hebben die het niet fijn vindt om geaaid te worden, zou ik hem sowieso niet metersver van me vandaan vastleggen in een publieke ruimte. Dat is vragen om.
Mijn honden kan iedereen overigens aaien. Lily vraagt meestal om aandacht, met de enige reden om snoep af te troggelen. Meestal lukt dat. Alfil staat daar dan ook een stukje vanaf met vragende oogjes te kijken, maar krijgt meestal niks, niet eens een aai, wat hij al geweldig zou vinden. Ik denk dat ze hem niet ' zien', omdat hij zwart is en zo bescheiden. Heel sneu.
Mijn honden kan iedereen overigens aaien. Lily vraagt meestal om aandacht, met de enige reden om snoep af te troggelen. Meestal lukt dat. Alfil staat daar dan ook een stukje vanaf met vragende oogjes te kijken, maar krijgt meestal niks, niet eens een aai, wat hij al geweldig zou vinden. Ik denk dat ze hem niet ' zien', omdat hij zwart is en zo bescheiden. Heel sneu.
- Frootje
- Contacteer:
Kom maar hoor, Alfil. Ik zou je wel aaien.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Met Fayah doe ik zulke dingen wel eens omdat zij dat echt helemaal fantastisch vindt - mijn andere honden vinden er ofwel helemaal niks aan (Mila) of ze vinden het verschrikkelijk (Amy en Arlo).
Fayah kan vreemde mensen ondertussen best aardig negeren, tot ze oogcontact maken of tegen haar lachen of gaan kirren
En dat gebeurt nogal vaak, dus dan laat ik haar ook, want we zijn daar omdat zij het zo leuk vindt op plekken met veel mensen. Voor mij hoeft het namelijk niet zo eigenlijk
Fluffy honden hebben sowieso denk ik voor veel mensen een hoge aaibaarheidsfactor. Dat is bij Mila ook zo, maar die laat ik nooit aaien door vreemden, omdat Mila dat niet wil. Ik zou haar dus ook nooit een paar meter van me af leggen, dat zou voor haar ongemakkelijk worden als mensen haar dan zouden willen aaien. Ze is niet zo laconiek dat ze dan rustig opstaat en een meter verder weer neerploft of het maar ondergaat.
Met mijn vroegere viertal wilde ook altijd iedereen Mila aaien en dan schoof ik Taartje naar voren: 'Nee, maar deze mag je wel aaien'. Dat vonden mensen dan soms toch wel een beetje een teleurstelling.
Fayah kan vreemde mensen ondertussen best aardig negeren, tot ze oogcontact maken of tegen haar lachen of gaan kirren
En dat gebeurt nogal vaak, dus dan laat ik haar ook, want we zijn daar omdat zij het zo leuk vindt op plekken met veel mensen. Voor mij hoeft het namelijk niet zo eigenlijk
Fluffy honden hebben sowieso denk ik voor veel mensen een hoge aaibaarheidsfactor. Dat is bij Mila ook zo, maar die laat ik nooit aaien door vreemden, omdat Mila dat niet wil. Ik zou haar dus ook nooit een paar meter van me af leggen, dat zou voor haar ongemakkelijk worden als mensen haar dan zouden willen aaien. Ze is niet zo laconiek dat ze dan rustig opstaat en een meter verder weer neerploft of het maar ondergaat.
Met mijn vroegere viertal wilde ook altijd iedereen Mila aaien en dan schoof ik Taartje naar voren: 'Nee, maar deze mag je wel aaien'. Dat vonden mensen dan soms toch wel een beetje een teleurstelling.
- CatnDog
Dat doet me denken aan een Duitse herder die ik ken. Die vindt aandacht ook errug leuk, maar dan krijg je dus een kopje van haar. En een kopje dat verwacht niemand en een kopje is nogal een hard kopje.
- CatnDog
De honden kregen tijdens ons vorige bezoek bij het tuincentrum allemaal hondenkoekjes van een medewerkster. Ze was er dit keer niet, maar tuincentra zijn leuk.Loraine schreef: ↑21 feb 2023, 15:47Is gesjellug.
Die twee van mij gaan geregeld mee naar de Intratuin, Mahdu in de buggy die dan gelijk dienst doet als boodschappenwagentje/bagagerek en Dívka mag rondsnuffelen, tussendoor ff wat drinken en altijd even bij de groooooote konijnen kijken.
Wel altijd dichtbij mij of ons gezelschap.
Als voorbijganger de honden aaien mag, maar wel ff vragen graag omdat je anders Dívka in je nek hebt zitten terwijl ze je uitgebreid zoentjes geeft.
- CatnDog
Jouw honden hebben allebei inderdaad een heeeel hoge aai-factor.Frootje schreef: ↑21 feb 2023, 18:44 Aloy heeft een gigantische aaifactor. Ik dacht dat het feit dat ze een effen zwarte, ruwharige hond zou worden wel zou bijdragen aan het verlagen van haar aaibaarheidsgehalte, maar dat is dus niet gebeurd. Zij draagt een vest waarop staat dat ze niet geaaid mag worden en dat is inmiddels al vijftig keer veranderd, want niks wordt echt gelezen. Dus een ‘niet aaien’ vestje zoals werd gesuggereerd zou je vermoedelijk niet eens helpen. Overigens vindt Aloy het fantastisch om zomaar geaaid te worden hoor, het is voor haar heel contextgebonden: als ze geen vest draagt springt ze je graag om de hals (als ze hem wel draagt zal ze je vermoedelijk straal negeren ). Maar ook dan probeer ik om mensen het eerst te laten vragen want ze heeft de neiging om dan ook tegen mensen op te gaan springen die er niet op zitten te wachten. Maar ze mag dus op die momenten wel gewoon geaaid worden, ik vind dat geen probleem.
Het lijkt me wel heel erg vervelend wanneer mensen Aloy gaan aaien terwijl ze zo'n vestje draagt! Hoe duidelijk moet je zijn?
- CatnDog
Ik zie het al helemaal voor me.Diana schreef: ↑21 feb 2023, 20:26 Met Fayah doe ik zulke dingen wel eens omdat zij dat echt helemaal fantastisch vindt - mijn andere honden vinden er ofwel helemaal niks aan (Mila) of ze vinden het verschrikkelijk (Amy en Arlo).
Die arme honden ook die in de ogen van mensen minder aantrekkelijk zijn, maar o-zo-graag een aaitje willen krijgen.
En die arme honden die er zo aaibaar uitzien (golden retrievers bijvoorbeeld) en waarvan iedereen verwacht dat ze dat leuk vinden, maar daar echt helemaal niet op zitten te wachten.
- Frootje
- Contacteer:
Om eerlijk te zijn stoort het me tegenwoordig alleen maar als ik een keer niet mijn dag heb of zo. Meestal wijs ik ze er gewoon vriendelijk op. Het is meestal dus echt geen onwil, ik weet niet waarom, maar mensen worden echt compleet blind als ze een schattige hond zien. De enige mensen die ik irritant vind zijn mensen die zeggen ‘ik weet dat het niet mag, maar…’ Maar dat is een ander verhaal, want die weten dus gewoon dat ze iets gaan doen wat niet de bedoeling is. Grote symbolen helpen trouwens meer dan alleen tekst, het moet inderdaad héél duidelijk zijn.
- CatnDog
Jij bent gewoon vestjes-ervaringsdeskundige. Allerlei vestjes getest. Ik denk dat veel mensen jouw reviews erg waardevol zouden vinden. 'Effectief.' 'Matig effectief.' 'Stoot alleen volwassenen af, niet kinderen.'Frootje schreef: ↑21 feb 2023, 21:40Om eerlijk te zijn stoort het me tegenwoordig alleen maar als ik een keer niet mijn dag heb of zo. Meestal wijs ik ze er gewoon vriendelijk op. Het is meestal dus echt geen onwil, ik weet niet waarom, maar mensen worden echt compleet blind als ze een schattige hond zien. De enige mensen die ik irritant vind zijn mensen die zeggen ‘ik weet dat het niet mag, maar…’ Maar dat is een ander verhaal, want die weten dus gewoon dat ze iets gaan doen wat niet de bedoeling is. Grote symbolen helpen trouwens meer dan alleen tekst, het moet inderdaad héél duidelijk zijn.
Hier kan ik er geen peil op trekken. Mannen neigen vaak naar Aak. Kinderen vinden nu Glory schattig, maar soms vinden ze Aak spannend maar willen ze graag hem wel aaien, maar goed die vragen het dan meestal nog gewoon...
Chara valt op als ze mensen aankijkt.. die heeft gewoon een blik waar veel mensen voor smelten.
Maar dat onverwachtse gedoe van ineens aanhalen of naar ze toe buigen, daar word ik niet goed van en ze lopen dan echt al naast me omdat er dus voorbijgangers aankomen, het is niet dat het gebeurd als ik ze in de flex op acht meter laat lopen.. dan zou dat ook gebeuren maar dan wapper ik er helemaal achteraan omdat dan die lijnen te lang staan om hun drukke gedrag in te perken, en dan vind ik het ook nog eens mijn eigen fout omdat ik dan niet naast me heb geroepen/wat voor mij eigenlijk altijd een automatisch signaal zou moeten zijn voor andere mensen om niet zomaar aan te halen want ze roept de honden terug.
Maar dat werkt dus ook niet
Chara valt op als ze mensen aankijkt.. die heeft gewoon een blik waar veel mensen voor smelten.
Maar dat onverwachtse gedoe van ineens aanhalen of naar ze toe buigen, daar word ik niet goed van en ze lopen dan echt al naast me omdat er dus voorbijgangers aankomen, het is niet dat het gebeurd als ik ze in de flex op acht meter laat lopen.. dan zou dat ook gebeuren maar dan wapper ik er helemaal achteraan omdat dan die lijnen te lang staan om hun drukke gedrag in te perken, en dan vind ik het ook nog eens mijn eigen fout omdat ik dan niet naast me heb geroepen/wat voor mij eigenlijk altijd een automatisch signaal zou moeten zijn voor andere mensen om niet zomaar aan te halen want ze roept de honden terug.
Maar dat werkt dus ook niet